بازدید 9113

عربستان درصدد اعلام اصلاحات جدید است

خبرگزاری آسوشیتدپرس فاش کرد، عربستان به زودی احتمالا اصلاحات جدیدی به منظور بهبود سابقه حقوق بشری‌اش اعلام کند.
کد خبر: ۹۷۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ 02 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، این خبرگزاری در گزارش امروز (شنبه) خود اعلام کرد، عربستان گام‌های جدیدی در این مسیر برداشته به طوریکه اخیرا دو قانون مجازات را تعدیل کرد و مجازات شلاق را برداشت و در فرمانی سلطنتی به اجرای حکم اعدام محکومانی که در سنین پایین مرتکب جرم شده باشند، خاتمه داد.

این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه به طرح‌های محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی گزارش داد، گام‌های بیشتری ترجیحا در اندک هفته‌ها و ماه‌های آینده برداشته خواهند شد که شامل اصلاح قانون مجازات می‌شود به طوریکه تعیین مجازات در برخی جرایم مشخص، دیگر در انحصار و تخصص قضات نخواهد بود.

این خبرگزاری می‌افزاید، این گام‌ها با هدف بهبود وجهه و آبروی عربستان در سطح جهانی است که به دلیل پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی و نقض‌های مکرر در جنگ یمن به شدت لکه دار شده است.

آسوشیتدپرس در این راستا روی افزایش تنش در روابط آمریکا و عربستان در پی نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی انرژی تمرکز کرد که به دلیل تصمیم عربستان برای افزایش سطح تولید نفت در مارس پس از اختلاف نظر بین ریاض و مسکو بود، البته خیلی زود مساله حل و فصل شد.

تصمیم سعودی منجر به کاهش بهای نفت همزمان با بحران شیوع کرونا در جهان شد و خسارات هنگفتی به بخش نفت آمریکا وارد کرد به طوریکه برخی قانونگذاران جمهوریخواه در اواخر مارس زبان به تهدید گشودند و گفتند، کمک‌های نظامی آمریکا به عربستان در صورتیکه تغییر موضع ندهد، باید قطع شوند.

خبرگزاری رویترز نیز اخیرا گزارشی از تهدید مشابهی از زبان دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان تماس تلفنی‌اش در اوایل آوریل با بن ‌سلمان منتشر کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان