بازدید 11119
مالیات ستانی از خانه‌های خالی، همچنان در هاله‌ای از ابهام

خانه‌های خالی بدون یک ریال مالیات خاک می‌خورد / وعده‌های دلگرم کننده که در عمل اجرا نمی‌شوند / سامانه ملی املاک و اسکان خالی از اطلاعات؟

در حالی وزیر راه و شهرسازی در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته، از راه اندازی سامانه املاک و اسکان خبر داد که محمود محمودزاده، معاون وی طی مصاحبه‌ای در ۲۵ فروردین ماه سال جاری گفت: امیدواریم تا پایان خرداد امسال اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان تکمیل و برای استفاده تحویل سازمان امور مالیاتی ‌شود.
کد خبر: ۹۷۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 02 May 2020

خانه‌های خالی بدون یک ریال مالیات خاک می‌خورد/ وعده‌های دلگرم کننده که در عمل اجرا نمی‌شود/ سامانه ملی املاک و اسکان خالی از اطلاعات؟

خانه‌های خالی بدون یک ریال مالیات خاک می‌خورد/ وعده‌هایی که در عمل اجرا نمی‌شود/ سامانه ملی املاک و اسکان خالی از اطلاعات؟در ۱۲ اردیبهشت ماه سال گذشته بود که معافیت‌های هشت کشور از تحریم‌های نفتی ایران لغو شد. این موضوع تاثیر بسزایی روی درآمد‌های نفتی و بودجه گذاشت، به طوری که در تابستان سال گذشته، اعلام شد بودجه سال ۹۸ با کسری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی رو به رو خواهد شد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ پس از آن، دولت سعی کرد تا لایحه بودجه سال ۹۹ را بر مبنای درآمد‌های تحقق پذیر تنظیم کند. از جمله منابع درآمدی که دولت برای سال جاری بسیار روی آن حساب باز کرد، درآمد‌های مالیاتی بودند. دولت این درآمد‌ها را در مقایسه با سال ۹۸، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد و به ۱۷۵ هزار میلیارد تومان رساند.

دولت و مجلس تلاش کردند تا با تعیین پایه‌های مالیاتی جدید تحقق این ۱۷۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای سال جاری را امکان پذیر کنند. مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه از جمله این پایه‌های مالیاتی جدید بود که پرونده آن سال‌های سال به نوعی خاک می‌خورد و در شرایط فعلی می‌توانست اجرای آن یکی از منابع تامین کننده درآمد‌های مالیاتی باشد.

در همین رابطه، علی اصغر یوسف نژاد، نماینده مردم ساری در مجلس و نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ طی مصاحبه‌ای در دی ماه سال گذشته گفت: اعضای کمیسیون تلفیق با مصوبه خود خانه‌های خالی را مشمول اخذ مالیات کردند.

چه تعداد خانه خالی از سکنه وجود دارد؟

آمار‌های جدید و رسمی از این که چه تعداد مسکن هم اکنون خالی از سکنه هستند وجود ندارد؛ اما بر اساس گزارش معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، نرخ واقعی خانه‌های خالی در کشور در سال ۱۳۸۵ حدود ۴.۲ درصد (معادل ۶۳۳ هزار واحد خالی) بوده که این تعداد در سال ۱۳۹۰ به حدود ۸.۳ درصد (معادل ۱.۶ میلیون واحد خالی) و در سال ۱۳۹۵ به حدود ۱۱.۳ درصد (معادل ۲.۶ میلیون واحد خالی) افزایش یافته است.

.

مالیات ستانی از خانه های خالی همچنان در هاله ای از ابهام، آیا سرنوشت نصب کارتخوان های پزشکان در انتظار راه اندازی سامانه املاک و اسکان است؟

همان گونه که ملاحظه می‌شود در سال ۱۳۹۵ تعداد خانه‌های خالی به کل خانه‌های موجود حدود ۱۱ درصد است که این نشان می‌دهد از هر ده خانه در کشور حداقل یک خانه خالی از سکنه است. آمار‌ها نشان می‌دهند وضعیت خانه‌های خالی در تهران بحرانی‌تر است. تعداد خانه‌های خالی در تهران از ۳۲۷ هزار واحد در سال ۱۳۹۰ به ۴۹۰ هزار واحد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته و با توجه به این آمار ۱۳ درصد از کل موجودی واحد‌های مسکونی پایتخت خالی است. این در حالی است که مطابق استاندارد جهانی، نسبت خانه‌های خالی بین ۴ تا ۶ درصد کل واحد‌های یک شهر یا کشور است.

وزیر راه و شهرسازی: تعداد مسکن از آمار خانوار بالاتر است

هفته گذشته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل ورود دیرهنگام دولت به طرح اقدام ملی مسکن گفت: ما در سال‌های اخیر کمبود مسکن نداشته ایم. آمار‌ها نشانگر این است که تعداد مسکن از آمار خانوار بالاتر است. منتهی توزیع آن اشکال اساسی دارد. در این میان، جامعه‌ای وجود دارد که روز به روز توان مالی برای خرید و یا اجاره مسکن را ندارند؛ از این روی، طرح مسکن ملی برای این دسته از افراد طرح ریزی شده است. وی همچنین اظهار داشت: الان واحد‌های خالی زیادی در ایران وجود دارد که اگر مالیات بر خانه‌های خالی به اجرا درآید عامل فشاری برای فروش یا اجاره مسکن خواهد بود که در نهایت قیمت خرید یا اجاره مسکن را کاهش می‌دهد.

پیش نیاز مالیات ستانی از خانه‌های خالی چه بود؟

پیش نیاز مالیات ستانی از خانه‌های خالی راه اندازی "سامانه ملی املاک و اسکان" بود. تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب تیر ماه ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده بود تا در شش ماه سامانه ملی املاک و اسکان را با همکاری دستگاه‌های ذی ربط برای شناسایی خانه‌های خالی طراحی و راه اندازی کند.

کار راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان به کجا رسید؟

پس از گذشت سال‌ها از تصویب قانون مالیات ستانی از خانه‌های خالی از سکنه و عدم راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان، در سال گذشته بود که تصمیم جدی برای راه اندازی این سامانه جهت تسهیل وصول مالیات از خانه‌های خالی از سکنه گرفته شد.

بعد از کش و قوس‌های فراوان و وعده‌های داده شده برای راه اندازی این سامانه، در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته بود که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیری که در دوره قبلی برای راه‌اندازی سامانه طی شد مسیر درستی نبود و به سرانجام نرسید. بر اساس تکلیف قانونی ما این مسیر را اصلاح کردیم و از امروز این سامانه برای شناسایی خانه‌های خالی راه‌اندازی شد. وی افزود: هدف این است که با راه‌اندازی این سامانه سوداگردی در بخش مسکن مهار شود تا سرمایه در گردش برای تولید و عرضه مسکن صدمه نبیند. وزیر راه و شهرسازی از تمام دستگاه‌های اطلاعاتی خواست اطلاعات لازم را به این سامانه بدهند تا سازمان امور مالیاتی کشور بتواند تکلیف قانونی خود را بموقع و به آسانی انجام دهد.

سامانه راه اندازی شد یا نرم افزار سامانه رونمایی شد؟

در حالی وزیر راه و شهرسازی در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته، از راه اندازی سامانه املاک و اسکان خبر داد که محمود محمودزاده، معاون وی طی مصاحبه‌ای در ۲۵ فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: امیدواریم تا پایان خرداد امسال اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان تکمیل و برای استفاده تحویل سازمان امور مالیاتی می‌شود.

در چهارم اردیبهشت ماه سال جاری نیز امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور طی مصاحبه‌ای گفت: سامانه ملی املاک و اسکان، هنوز در اختیار این سازمان قرار نگرفته است.

این مصاحبه‌ها نشان می‌داد که گویا هنوز خبری از راه اندازی سامانه املاک و اسکان نیست و احتمالا در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته، تنها مراسم رونمایی از نرم افزار این سامانه بوده است!

وزیر راه و شهرسازی: سامانه به سازمان امور مالیاتی تحویل داده شده است

خانه‌های خالی بدون یک ریال مالیات خاک می‌خورد/ وعده‌های دلگرم کننده که در عمل اجرا نمی‌شود/ سامانه ملی املاک و اسکان خالی از اطلاعات؟

هر چند رئیس سازمان امور مالیاتی در چهارم اردیبهشت ماه اعلام کرد که هنوز این سامانه در اختیار این سازمان قرار نگرفته است و محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی وعده تحویل آن تا پایان خردادماه سال جاری را داد، در هشتم اردیبهشت ماه سال جاری محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه ای با شبکه ایران کالا گفت: در بحث تقاضا نیز ما به تکلیف قانونی خود در خصوص  طراحی سامانه جامع املاک و اسکان جامه عمل پوشاندیم و با یک متدولوژی متفاوت، این سامانه را طراحی کنیم و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دادیم. این سازمان می‌تواند با توجه به بانک داده‌ای که در اختیارش قرار داده‌‌ایم و با تحرک خود، خانه‌های خالی را شناسایی کند و قبض مالیات را برای واحدهای خالی بفرستد. این اقدام باعث می‌شود که مالکان این واحدها یا نسبت به فروش این واحدها اقدام و یا واحدها را از طریق اجاره واگذار کنند.

با این اظهارنظر وزیر راه و شهرسازی و ادعای تحویل سامانه ملی املاک و اسکان به سازمان امور مالیاتی، حالا دوباره توپ در زمین این سازمان افتاده است.

خانه‌های خالی بدون یک ریال مالیات خاک می‌خورد/ وعده‌های دلگرم کننده که در عمل اجرا نمی‌شود/ سامانه ملی املاک و اسکان خالی از اطلاعات؟

آیا سرنوشت مالیات ستانی از پزشکان در انتظار مالیات ستانی از خانه های خالی است؟

در حالی که حدود چهل روز از سال جاری گذشته است و دولت نیاز مبرمی به تحقق درآمد‌های مالیاتی در شرایط شیوع ویروس کرونا و زمین گیر شدن کسب و کار‌ها دارد، همچنان سرنوشت راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان و مالیات ستانی از خانه‌های خالی در هاله‌ای از ابهام است و مشخص نیست که این سامانه در بهمن ماه سال گذشته راه اندازی شده بود یا خیر و یا در سال جاری بالاخره این سامانه به سازمان امور مالیاتی تحویل داده شده است یا خیر؟!

به هر صورت هر چند امید علی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی در مصاحبه چهارم اردیبهشت ماه خود اعلام کرد که به طور قطع و یقین امسال مالیات بر خانه‌های خالی به عنوان یک پایه مالیاتی جدید در کشور دنبال خواهد شد، با توجه به تجربه نصب کارتخوان پزشکان و مالیات ستانی از آن‌ها در سال گذشته (قرار بود از ابتدای سال گذشته با نصب کارتخوان در مطب پزشکان از آن‌ها مالیات گرفته شود، اما کار نصب کارتخوان پزشکان تا بهمن ماه سال گذشته به طول انجامید)، این ترس وجود دارد که مالیات ستانی از خانه‌های خالی نیز به سرنوشت مالیات ستانی از پزشکان دچار شود و تا اواخر سال جاری سازمان امور مالیاتی و وزارت راه و شهرسازی همچنان درگیر راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان باشند.

در شرایطی که به زعم کارشناسان، تحقق حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان از درآمد‌های مالیاتی سال جاری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، این گونه چالش‌ها نیز می‌تواند، رقم عدم تحقق درآمد‌های مالیاتی را افزایش دهد و دولت را با مشکلات عدیده و کسری بودجه شدیدتری رو به رو کند. بهتر است در این شرایط که کرونا آسیب‌های جدی را به درآمد‌های دولت وارد کرده است، سازمان‌ها و نهاد‌ها کمی هماهنگ‌تر و جدی‌تر عمل کنند تا این آسیب‌ها بیشتر نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۲
همه کشورها همه را به سرمایه گذاری در مسکن (ترکیه .دبی .تاجیکستان. ووو)میکنند تا موتوری برای تولید و اشتغال باشه
اما اینجا برعکسه وبه جای درمان اصل اقتصاد به جزئیات چسبیده اند.آیا اگر تورم صفر بود کسی خانه میخرید؟ پس
تورم را مهار کنید خود به خود همه چیز عرضه میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
چرا از دلالان بورس که بدون هیچ زحمتی روزی 5 درصد سود میکنند و فقط سهام را میخرند و گرانتر به نفر بعدی میفروشند مالیات گرفته نمیشود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
از خانه باغ یکی از بستگانم در اطراف کرج ظرف ۶ ماه گذشته
چهار مرتبه سرقت انجام شده است
و از همسایه ها که سوال کردند
همه شان گفتند از آنها هم سرقت متعدد شده است
و کلانتری محل هم فقط شکایت را ثبت میکند
و گفته از کسی اگر میشناسی ، نام و آدرسش را بدهید
تا برای دستگیری شان ، اقدام کنیم !!؟؟؟
متاسفانه تعداد زیادی از مردم از گرسنگی
و برای اولین بار ، به دزدی و راهزنی و قاچاق و کارهای خلاف روی آورده اند
و آمارها بشدت در حال افزایش هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
عزیزم تو کشورهای پیشرفته پوست سرمایه گذارهای این چنینی ( دلال ها و سفته بازها ) را می کنن، تشویقشون نمی کنن اشتبه به عرضتون رسوندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
پروفسور در همین ترکیه شما که اقتصادش مانند کشور شما است و تورم دارد بخش مسکن ان چون مالیات می گیرند اجازه افزایش قیمت بالا داده نمی شود
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
از خانه های خالی باید مالیات گرفت، از صاحبان مایملک بیش از یک مورد که ضروری برای زندگی شخصی هست بصورت پلکانی بایستی مالیات گرفت، از کسایی که بیش از یک خودرو دارن باید مالیات اونهم بصورت پلکانی مالیات گرفت، از کسایی که بیش از یک حد معینی اقدام به خرید طلا می کنن باید مالیات گرفت، تمامی خرید و فروش کالاهای سرمایه ای بایستی با کارت ملی صورت بگیره تا حسابهیا بانکی باید مورد رصد سیستم بانکی باشه تا جلوی پولشویی گرفته بشه، بانکهای خصوصی باید جلوشون رو گرفت،معلوم نیست در این بانکها پول ملت به چه کسایی وام داده میشه نظارت پذیر نبودن بانکهای خصوصی هم مزید بر علت شده، از کسایی هم که در خارج از کشور سرمایه گذاری کردن هم باید مالیات گرفته بشه
امیر
| France |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
ای ناقلا چند تا خانه خالی داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
پایی آوردن تورم یک مسیری دره یکی از قدم هاش همینه. سرمایه ای که برای تولید مسکن مصرف شده نباید معطل بمونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
مسکن کالای مصرفی باید باشه نه سرمایه گذاری مالیات یگیرید از احتکاران وپدرشو هم دربیارید
به نظر میرسه تحریم ها به لحاظ مالی فشار بیشتری به دولت خواهند آورد، اونوقت دولت سراغ خانه های خالی و سفته بازها تو این بازار هم میره، که امیدواریم این اتفاق بیفته ( نباید تو این جنگ اقتصادی سفته بازها و دلال ها قسر در برن و سود کنن )، اما چرا تا الان این اتفاق نیفتاده خدا میدونه.
پاسخ ها
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
به خاطر اینکه بخشی از این ملکها مربوط به بانکهاست
بازم از جیب مردم ؟! مگر موقعی که شما قصد پروانه گرفتن و ساخت دارید مالیات نمی گیرند مگر موقع صدور سند مالیات نمی گیرند موقع گرفتن کنتور و .... چی ؟ مگر موقع ساخت هزاران ساعت کار برای بیکاران اشتغال فراهم نمی شود که انها هم بطور مستقیم و غیرمستقیم مالیات نمی دهند چرا تیشه به ریشه ساخت می زنید ضمنا من اصلا خانه ای ندارم
پاسخ ها
امیر
| France |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
وقتی از سوبسید مملکت برای تولید خونه استفاده میکنید
موظف هستید محصول تولیدی را عرضه کنید نه احتکار ببم جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
جیب مردم رو اونی داره خلی میکنه که سرمایه ای که باید درگردش باشه تبدیل به خونه می کنه و احتکار می کنه.
ناشناس
| Japan |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
ناشناس 17:18 حالا شما چرا ناراحتی هموطن؟در کشورهای دیگه هم همه این عوارض ها و مالیاتها رو میگیرن و در نهایت از خانه های خالی هم مالیات میگیرن.بزارین دلالها و احتکار کننده های خانه هم مزه مالیات رو بچشند...
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
طبق قانون هر شخص میتونه در ازای خدمتی که ارائه میده سودی در حدود 20 یا 30 درصد دریافت کنه ولی بساز بفروش ها سودی بیش از 500 درصد به جیب میزنن بدون پرداخت مالیات.
قیمت نفت اگه بشکه ای ۱ دلاربشه
کرونا اگه نصف جمعیت جهان رونابود کنه
تحریمها اگه تاابدادامه داشته باشه
رکود اقتصادی اگه هر روز بدتر بشه
کسب وکارها اگه هر روز کسادتربشه
احتمال رویایی نظامی بین ایران وامریگا اگه هر روزبیشتربشه
بازم همچنان شاهد رکورد زنی روزانه ۳۰-۲۰ هزارواحدی بورس نورچشمی خواهیم بود !!!!
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
بجای اینقدر حرص خوردن برو کد بورسی تو بگیر تا بتونی سهام عدالتتو بفروشی
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
کد بورسی را بگیر و یا درخواست سهم عدالت کن ول نفروش چون این سهام خیلی کم است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
من اگه سرم بره اگه بدونم ظرف دو روز پولم ده برابرمیشه بازم پولمو توی بورس سرمایه گذاری نمیکنم
Reza1
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
جهت جبران کسری بودجه اجازه بده کارشون رو انجام بدن فقط باید بخش اورژانس بیمارستانها آماده باش باشن برای سکته و فشار خون بالا و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
به بورس وارد نشوید کار هر کسی نیست

شما هم به فکر یک کار باش بورس عاقبت مشخصی ندارد
زمان نابودی بورس بسیارنزدیکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
زمان بی ارزشی خانه هم نزدیک است،برو زود بفروش که دیگه مسکن سود نداره البته اگر کسی بخره
این کافی نیست و اگر مالیات از کسانی که در سال چندین خانه خرید و فروش می کنند که به صورت صوری است باز قیمت ها زیاد بالا می رود واگر این دو در کنار هم اجرا شود اگر دلار دوبرابر نشود قیمت مسکن کمتر از 20 درصد بالا می رود و محال است دوبرابر یا بیشتر شود در تاثیر از افزایش دلار
قیمت مسکن با دلار نسبت مستقیم دارد
چون ملاکان در کانادا ساکنند
مالیات بر املاک خالی، هم ارز مالیات بر ملک دوم خانوار است چون خانواده در یک خانه زندگی میکند.
غیر قابل اجرا بودن این طرح هم از اول مشخص بود، منتهی سودجویان و دلالان این بازار، قانون گذاران را سر کار گذاشتند تا وقت بخرند
ده سال وقت خریدند
باز هم در ادامه یک قانون ناکارآمد دیگر و مسکنی که برای سازندگان، صرفه تولید ندارد و همزمان مستاجر توان خرید آن را ندارد!!
این دولتی ها بعد از عمری میخان یه حرکت به نفع قشر آسیب پذیر جامعه انجام بدن ، حالا هی عقب میندازنش ، هی تبصره میارن ، هی پاسکاری می کنن ، هی توپ تو زمین همدیگه میندازن ....
در عرض چند روز تيراهن40 درصد افزايش قيمت داشته است چطور انتظار داريم قيمت مسكن پايين بيايد وخانه خالي نماند ايا كسي توان خريد خانه را دارد
چین باید غرامت بده! دنیارا فلج کرد با کرونا
گفتند مالیات بر درآمد!!!!!
خانه خالی چه درآمدی دارد؟
فرق خانه خالی با خانه اجاره ای چیست؟
تکلیف خانه اجاره ای که درآمد دارد چیست؟
همه چیه مملکت درسته فقط مونده مالیات خونه خالی
خداراشکر به فال نیک میگیریم رشد شاخص بورس را خبرامیدوارکننده دیگری هم که سایت تابناک درموردبحث مالیات گرفتن ازخانه های خالی عنوان نمود که باتوجه به جدیت صحبت رییس اداره مالیات کشور مبنی بر حتمی بودن اجرای این قانون درماههای نردیک امسال به طور قطع ویقین دلالهای ملک ومحتکران مسکن هم اکنون اگرسکته خفیف ازریزش قیمت مسکن ننمایند به امید خدا حداکثر درمردادماه وشهریور ریزش قیمت مسکن باتوجه به جهش بورس وجهش قیمت مسکن درسال گذشته واقبال عمومی برای ورودبه بورس وسهام قطعی وحتمی است
پس شمارش معکوس برای کاهش وریزش قیمت مسکن شروع شد مثل اینکه دولت واقعا وراست راستی دریکسال باقی مانده دولت خود میخوادبه تمام وعده های خود درموردمسکن وریزش قیمت ان جنبه عمل بپوشد من که امید صددرصد دارم چون شروع نشانه های ان به خوبی هویداست
اینکه دولت و وزارت مسکن برای راه اندازی سامامه ملی املاک و اسکان جدیت ندارند نشان از وجود مافیائی دیگر در پشت این بازی است. احتکار مایحتاج عمومی احتکار است و مستحق برخورد تعزیراتی. چه برنج و شکر و مرغ و گوشت باشد چه مسکن ولو یک دستگاه اضافه بر نیاز.
خداکنه سریعتر اجرایی بشه تایکعده احتکارچی ودلال مسکن خانه هایی راکه ارزان خریدند واحتکارکردن نقره داغ بشن الهی امین
خانه خالی که مستاجرنداردوپولی دریافت نمیکندازچه چیزش میخواهندمالیات بگیرندوقتی خانه ای اجاره نمیرودبه زورکه‌ نمیشودبه کسی اجاره دادبهتراست دولت خودش خانه های خالی رابه قیمت عادلانه اجاره دهدمبلغی بابت حق الزحمه ومالیات برداردبقیه رابه مالک بدهدمشروط براینکه خانه هائی که بدلائلی چون خرابی های زیادومشکلات سکونتی اجاره نرفته اند توسط ارگان مربوطه تعمیروازاجاره کسرگرددالبته اجاره عادلانه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
احتکار کردن هر جنس و کالایی در همه دنیا جرم است البته در اینجا چون عمده بساز بفروش ها به نورچشمی ها وصل هستند هیچوقت از خانه های خالی مالیات گرفته نمی شود
اگر به جای این کارها پول نقد رو حذف کنند و هر نفر فقط یک حساب بانکی داشته باشد همه چیز سامان می گیرد ولی ....
خانه های خالی خاک بخورد بهتر است تا کرایه نشین آن را شخم بزند و برخی از آنها حتی داخل آن منقل و وافور کار بگذارد
سال ۹۹ سال سرنوشت سازی است اول موضوع انتخابات امریکا دوم موضوع کرونا سوم موضوع بورس وسهام پنجم نزدیک شدن به اتمام عمر دولت روحانی وخالی شدن خزانه و،،،،، ششم سقوط ازادقیمت مسکن حال به جز ششمی که سقوط ازادقیمت مسکن است هرکدام ازان پنج تایی که گفته شد شدت بگیرد یا تغییری پیداکند باز موضوع ششم راتحت تاثیر شدید قرارمیده وسقوط ازاد قیمت مسکن بازهم رقم میخورد بگردید پیداکنید پرتقال فروش را،
بیشترین سختی در ایران برای خانواده های کم درآمد و قشر ضعیف ، از ناحیه مسکن است که هیچ مسئولی تا به حال سعی در از بین بردن این مشکل نکرده . چه بچه هایی که گرسنه و بدون پوشاک سر میکنند تا اجاره خانه پرداخت بشه . روز قیامت درباره ی این بی توجهی کردن سوال میشه اگر چه خیلی ها به این جمله بخندند ولی تمام کارها سوال و عقوبت دارد .
وقتی رادیوبی بی سی از رکودعمیق مسکن درایران صحبت میکنه تا اخرش بخوانید چی میشه مسکن به ابدیت پیوست وقیمتها ریزش میکند وخبرلز قیمتهای هیجانی نخواهد بود فقط تا تیرماه صبرکنید وبازارمسکن راکه مثل قبرستانهای بزرگ درشب زمستانی ساکت وبی روح است راببینید اگر قیمت مسکن را دویست برابر کردند مثل اینکه خودبه خود وبدون خواست دولت قیمت مسکن دراین یکسال باقیمانده عمر دولت روحانی ریزشی وکاهش میابد
نمونه بارز بي تدبيري و صرفا فقط وعده دادن
1- وام مستاجران
2-ماليات از خانه هاي خالي
3-تمديد اجراه نامه ها به مدت 6 ماه براي كرونا
فقط و فقط حرف و و عده و به هم ريختن بازار
بنظر از خانه های خالی مالیات گرفته نمیشه چون آقازاده ها خونه خالی زیاد دارن.........
چون خودشان خانه خالی زیاد دارن.
اگر از خانه خالی مالیات بگیرند دیگر کسی خانه نمیسازه و بنابراین قیمت دو برابر میشه ..هر سرمایه گذار به فکر سوده نه به فکر من و شما و مالیات دادن ...میره دلار مفت ۱۵ تومنی میخره یه آبمیوه گیری ۱۰ دلاری ۱۵۰ تومنی رو ۵۰۰ تومن میفروشه ...دیوانست مگه تو ساخت ۲۵ درصد سود داره مالیات ب ه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
مطمئنی ساخت وساز فقط 25 درصد سود داره؟! بردار من سازنده بسازه و بعدش بفروشه کسی کاریش ندارد. حرف اینه که نسازه و احتکار کنه تا قیمتش بره بالا. مسکن یک کالای اساسی و راهبردی است که نباید آن را احتکار کرد برای افزایش قیمت کاذب
نه تنها مسکن بلکه دیگر مشکلات عدیده و فساد در کشور به این دلیل است که برخی مقامات کشوری، خود کار اقتصادی می کنند
همانطور که آزادسازی سهام عدالت یک اقدام ارزشمند بود (البته به شرطی که منجر به پوشش همه افراد ضعیف جامعه که پیش از این مشمول نشده اند، بشود)، جمهوری اسلامی باید قدرت مدیریت خودش را در مسائلی همچون انباشت ثروت و تفاوت بسیار بالای سطح زندگی بین طبقه بالا و پایین جامعه، اخذ مالیات سنگین از طبقه بسیار ثروتمند جامعه همچون صاحبان املاک بلااستفاده و خالی نشان دهد.
اینقدر بورس الکی رکورد میزنه نشاندهنده تورم بالا در کوتاه مدت است.
کار بسیار خوبیه ولی با توجه به مافیایی که در بازار مسکن وجود داره و اینکه خیلی از مسئولین تصمیم گیرنده خودشون بساز بقروش هستن نشون میده که این طرح به کجا میرسه. فکر کنم یه چیزی تو مایه های طرح دولت برای مقابله با افزایش قیمت خودرو هستش که داریم نتایجش رو میبینیم.
فقط کارمندان اداری مالیات بر درآمد میدهند ، بقیه بدون یک ریال مالیات خاک می‌خورند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل