بازدید 9491

واکنش‌اتحادیه‌عرب به‌تصمیم‌اسرائیل درمورد کرانه‌باختری

وزیران خارجه اتحادیه عرب روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای تصمیم اسرائیل برای الحاق اراضی فلسطینی در کرانه باختری رود اردن را جنایت جنگی جدید علیه مردم فلسطین توصیف کردند. وزیران اتحادیه عرب در این بیانیه از دولت آمریکا خواستند تا دست از حمایت طرح‌ها و برنامه‌های اسرائیل که تحت پوشش آنچه که طرح صلح آمریکا نامیده می‌شود، بردارد.
کد خبر: ۹۷۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۲ 01 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در بیانیه پایانی این نشست فوق‌العاده که به درخواست فلسطین و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، آمده است: اقدام اسرائیل اشغالگر برای الحاق بخشی از اراضی اشغالی فلسطینی از جمله دره اردن و شمال دریای مرده جنایت جنگی علیه فلسطینیان و نقض قوانین و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد به شمار می‌آید.

وزیران اتحادیه عرب در این بیانیه از دولت آمریکا خواستند تا دست از حمایت طرح‌ها و برنامه‌های اسرائیل که تحت پوشش آنچه که طرح صلح آمریکا نامیده می‌شود، بردارد.

اعضای اتحادیه عرب همچنین از کمیته چهارجانبه بین‌المللی متشکل از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه خواستند تا نشستی فوری برای نجات فرصت‌های صلح و راه‌حل تشکیل ۲ کشور فلسطینی و یهودی برگزار کنند.

در بیانیه اتحادیه عرب همچنین از جامعه جهانی، سازمان ملل متحد، شورای امنیت، اتحادیه اروپا خواسته شده تا مسؤولیت خود در قبال حفظ امنیت و صلح جهانی را بپذیرند و جلوی اجرای طرح‌های رژیم اشغالگر را بگیرند.

وزیران اتحادیه عرب از سازمان جهانی بهداشت و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درخواست کردند تا به مقام‌های صهیونیستی برای آزادی اسرای فلسطینی به دلیل شیوع کرونا فشار بیاورند.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، خشم فلسطینیان را بر انگیخته و مخالفت‌هایی را در محافل بین المللی در پی داشته است.

طرح صلح ترامپ که به معامله قرن معروف شده چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی قاطبه جامعه بین‌المللی شد. در این طرح رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به خاک خود منضم کند.

فلسطینیان دولت ترامپ را حامی رژیم صهیونیستی دانسته و از مذاکره با آن خودداری می‌کنند. محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی چهارشنبه پیش (سوم اردیبهشت) تهدید کرده بود که اگر تل‌آویو برنامه تصاحب سرزمین‌های کرانه باختری را ادامه دهد، تمامی توافق‌ها با اسرائیل و آمریکا را لغو می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار