بازدید 6905
۱

نامه سفیر امریکا در لبنان به نخست وزیر این کشور

منابع نزدیک به کاخ نخست وزیری لبنان فاش کردند، دورتی شیا سفیر آمریکا در بیروت، در نامه‌ای به نخست‌وزیر لبنان که محتوای آن به نوعی دخالت در امور داخلی این کشور است، خواستار تسریع در تغییرات اقتصادی دولت شده است.
کد خبر: ۹۷۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵ 30 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صدا و سيما از بيروت، همچنین دورتی شیا در این نامه از اتفاقات خشونت‌بار اخیر شهر طرابلس و روی آوردن دولت به دخالت دادن ارتش برای مقابله با آشوبگرانی که وی آن‌ها را معترض خواند ابراز ناخرسندی کرده است.

سفیر امریکا در لبنان بدون اشاره به حمله آشوبگران نقابدار به مراکز دولتی و عمومی مثل بانک‌ها و آتش‌زدن آن‌ها گفته "مأموریت ارتش تقابل با مردم برای سرپوش گذاشتن بر کوتاهی دولت در انجام مأموریت‌هایش نیست... و بهتر است نیرو‌های امنیت داخلی مأموریت حفاظت از امنیت و پیگیری اخلال‌کاران را بر عهده بگیرند".

سفیر آمریکا در این نامه همچنین به آنچه آن را «حمایت آمریکا از ارتش لبنان در چارچوب برنامه کمک‌های بلندمدت» خوانده نیز اشاره و ابراز امیدواری کرده که برای حاکمیت و استقلال لبنان تلاش کند و در رویارویی مستقیم با معترضان نباشد.

برخی منابع رسانه‌ای لبنان نیز خبر می‌دهند سفیر امریکا در لبنان سه شنبه به دیدار حسان دیاب رفته و جدیدترین تحولات را با او بررسی کرده است.

سفیر آمریکا در این دیدار به نخست‌وزیر لبنان گفته بهتر است که دولت هر چه زودتر گام‌هایش برای نجات [کشور]و اجرای سریع بسته تغییرات اقتصادی در نهاد‌ها و ادارات را که دارایی خزانه را هدر می‌دهند، بردارد و برای کاهش فشار بحران معیشتی از دوش مردم اقدامات ضروری را انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
داره از مزدورانش وافراد نا اگاه که درجهت تضعیف دولت شورش می کند حمایت می کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار