بازدید 17189
۷

اولین واکنش فرمانده نیروی فضایی آمریکا به ماهواره نور

ژنرال "جان ریموند" فرمانده نیروی فضایی ایالات متحده قرارگرفتن ماهواره نور ایران در فضا را مانند قرار گرفتن یک دوربین معلق درفضا خواند.
کد خبر: ۹۷۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶ 27 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه فاکس نیوز، ژنرال ریموند فرمانده جدید نیروی فضایی آمریکا گفت که نخستین ماهواره‌ای که هفته گذشته توسط ایران به فضا پرتاب شد و برنامه فضای مخفی نظامی این کشور را فاش کرد، چیزی به جز "یک دوربین معلق در فضا" نیست.

ژنرال ریموند از طریق شبکه توییتر ارزیابی نظامی خود از پرتاب اولین ماهواره نظامی ایران در فضا ارائه کرد و گفت: ایران اعلام کرده است که این ماهواره قابلیت‌های تصویربرداری دارد اما در واقع، این یک دوربین معلق در فضا است.

نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

ماهواره نور۱ به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

پس از پرتاب موفقیت‌آمیز این ماهواره، برخی از مقامات اروپایی و آمریکایی نسبت به اقدام ایران ابراز نگرانی کرده و مدعی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی ایران شده بودند.

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه در واکنش به این ادعاهای بی‌اساس گفت: آمریکا و اروپا نمی‌توانند بر پایه تفسیر اشتباه و بی‌مبنا از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران را موعظه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۷
راست گفته...هیاهو هست!
از دست ماعصبانی باش
اگر اینطور باشه این آقای می‌گوید پس اینهمه جنجال تون برای چی هست
خب دیگه . تکلیف معلوم شد. یه دوربین معلقه .پس دیگه نگرانی نداره که امریکا بره برای شورای امنیت برای شکایت و این حرفا. برای یه دوربین معلق ، دنیا رو معطل خودتون کردین؟
ایران هم که ادعا نکرده با هاش آدم به کره ماه می فرسته گفته می خواد عکس بگیره از موقعیت دشمناش
در اولین گام هدف فرستادن اون "دوربین معلق" به فضا بود که با موفقیت انجام شد
صبر کنید. ما تازه شروع کرده ایم. کم کم این دوربین معلق در فضا و نسخه های بعدی آن کار دستتان خواهد داد و شما را بستوه خواهد آورد. این مصاحبه ها بیشتر برای دلداری دادن به خود آمریکایی ها و اسرائیلی ها می خورد. آیا صحبت های آنها در باره ی غنی سازی اورانیم در ایران در شروع کار و اکنون مثل هم است؟ چرا آقای نتانیاهو در سازمان ملل شکل مراحل آخر ساختن بمب اتم را نشان می دهد و از همه ی کشورها می خواهد جلوی ایران را بگیرند چون به پیشرفت های ایران در زمینه تکنولوژی هسته ای با صدای بلند در سازمان ملل اعتراف می کند. انشالله همین قضیه در مورد ماهواره ها بزودی اتفاق خواهد افتاد. «آن زمان» ببینید آنها چه خواهند گفت. اکنون خیلی زود است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی