بازدید 26672
پیمانه اقتصادی

واکنش مدیرعامل سایپا به پراید ۶۰ و ۷۰ میلیونی: این قیمت‌ها به خودروساز مربوط نیست / متوسط قیمت فروش یک متر مربع واحد مسکونی در تهران / پیشنهاد وزارت راه برای تمدید خودکار اجاره‌نامه مستاجران

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران باز هم رکورد زد، داوجونز ۲۰۰ واحد رشد کرد، وزیر اقتصاد: عرضه سهام شرکت‌ها سریالی ادامه دارد، نرخ دلار در صرافی بانکی تغییری نداشت، قیمت سکه طرح جدید ششم اردیبهشت ۹۹، طلا خیال عقب نشینی ندارد، توییت جنجالی ترامپ روی نفت جواب نداد و کاهش خرید و فروش ارز در سامانه نیما را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ 25 April 2020

واکنش مدیرعامل سایپا به پراید ۶۰ و ۷۰ میلیونی: این قیمت‌ها به خودروساز مربوط نیست/ متوسط قیمت فروش یک متر مربع واحد مسکونی در تهران/ پیشنهاد وزارت راه برای تمدید خودکار اجاره‌نامه مستاجرانتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران باز هم رکورد زد، داوجونز ۲۰۰ واحد رشد کرد، وزیر اقتصاد: عرضه سهام شرکت‌ها سریالی ادامه دارد، نرخ دلار در صرافی بانکی تغییری نداشت، قیمت سکه طرح جدید ششم اردیبهشت ۹۹، طلا خیال عقب نشینی ندارد، توییت جنجالی ترامپ روی نفت جواب نداد و کاهش خرید و فروش ارز در سامانه نیما را در بر دارد.

واکنش مدیرعامل سایپا به پراید ۶۰ و ۷۰ میلیونی: این قیمت‌ها به خودروساز مربوط نیست

سیدجواد سلیمانی مدیرعامل سایپا از توقف تولید دومین مدل پراید خبر داد و گفت: آخرین پراید ۱۱۱ از محصولات خانواده X100 گروه خودروسازی سایپا، روز چهارم اردیبهشت ۹۹ تولید .و به‌ این ترتیب، ‌تولید دو مدل ۱۳۲ و ۱۱۱ از مجموع سه مدل خودروهای سواری پراید برای همیشه از سبد محصولات سایپا در بازار ایران خارج شد. وی درخصوص جایگزینِ پراید نیز گفت: همانطور که پیش از این بارها مطرح کرده‌ایم، برای یک خودرو با حدود قیمت ۲۶۰۰ دلار هیچ جایگزینی وجود ندارد، زیرا در شرایط فعلی و افزایش سرسام‌آور قیمت مواد اولیه و نوسان بازار ارز، تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های واردات قطعات، تولید هیچ خودرو دیگری با این قیمت امکان‌پذیر نیست. 

واکنش مدیرعامل سایپا به پراید ۶۰ و ۷۰ میلیونی: این قیمت‌ها به خودروساز مربوط نیست/ متوسط قیمت فروش یک متر مربع واحد مسکونی در تهران/ پیشنهاد وزارت راه برای تمدید خودکار اجاره‌نامه مستاجران

سلیمانی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص قیمت‌های ۶۰ و ۷۰ میلیونی پراید نیز گفت: متاسفانه این ذهنیت بسیار اشتباه در جامعه شکل گرفته که قیمت‌های لجام‌گسیخته بازار آزاد به خودروساز مربوط است، در حالی که چنین نیست و به عنوان مثال پراید در آخرین طرح فروش سایپا با قیمت حدود ۴۰میلیون تومان عرضه شده و این خودرو مدت‌هاست به دلیل برنامه توقف تولید در برنامه فروش سایپا قرار ندارد و منطقی است که قیمت آن در بازار آزاد به هیچ‌ عنوان به شرکت خودروساز مرتبط نباشد و مثل هر کالای دیگری قیمت آن را فروشندگان و مالکان کالا تعیین می‌کنند و متاسفانه این افراد که عمدتاً واسطه‌ها هستند، با بهره‌گیری از سایت‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو قیمت‌ها را اعلام کرده و برای سود بیشتر دائم بالا می‌برند. پراید سال‌هاست بحق یا ناحق، دستاویز انتقاد و حتی تخریب صنعت خودرو و وسیله‌ای برای مطرح شدن افراد مختلف در رسانه‌ها و ابزار جلب توجه در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته؛ اما حالا که ما تولید آن را متوقف کرده‌ایم، باز هم عده‌ای پیدا شده‌اند که به بهانه ارزان بودن پراید نسبت به تمام خودروهای دیگر، طرفدار تداوم حضور پراید شده‌اند! وی با بیان اینکه ۹۰ درصد منتقدان پراید، مالک یا حتی راننده این خودرو نبوده‌اند، اظهار کرد: پراید یک خودرو درون شهری در رده خودروهای اقتصادی با مصرف سوخت پایین بود که از نظر هزینه خرید و نگهداری ارزان‌ترین محصول صنعت خودرو ایران به شمار می‌رفت اما متاسفانه‌ استفاده‌های غیرمنطقی از آن در جاده‌های برون شهری، رانندگی ناایمن با سرعت‌های بسیار زیاد و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث شد تا پراید به نماد تخریب صنعت خودرو کشور تبدیل شود.

بورس تهران بازهم رکورد زد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش ۲۸۰۵۶ واحدی معادل ۳.۷۸ درصد به رقم ۷۶۹ هزار و ۹۸۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۷۸ واحدی به رقم ۹ هزار و ۳۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۴۷۳ واحدی معادل ۳.۷۸ درصد به رقم ۲۰۵ هزار و ۱۰۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۳۳۱ واحدی معادل ۳.۷۰ درصد، عدد ۲۶۱ هزار و ۳۸۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۲۰۲ واحدی معادل ۳.۷۰ درصد به رقم ۱۷۳ هزار و ۷۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۴۰۵۱ واحد افزایش معادل ۳.۶۲ درصد را رقم زد و به سطح ۹۷۵ هزار و ۹۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۱۵۲ واحد افزایش معادل ۳.۶۵ درصد به رقم ۵۴۴ هزار و ۶۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۰۱۰۹ واحد افزایش معادل ۳.۸۲ درصد همراه بود و عدد یک میلیون و ۶۳۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

واکنش مدیرعامل سایپا به پراید ۶۰ و ۷۰ میلیونی: این قیمت‌ها به خودروساز مربوط نیست/ متوسط قیمت فروش یک متر مربع واحد مسکونی در تهران/ پیشنهاد وزارت راه برای تمدید خودکار اجاره‌نامه مستاجران

داوجونز ۲۰۰ واحد رشد کرد

در پایان معاملات روز جمعه(۵ اردیبهشت ۹۹)، با مثبت شدن حال‌وهوای بازارها به دنبال تداوم بازگشت قیمت نفت از سقوط تاریخی خود، سهام وال‌استریت رشد کرد؛ اما اولین افت هفتگی شاخص‌ها در سه هفته اخیر به ثبت رسید. میانگین صنعتی داو جونز ۲۸۰.۸۸ واحد یا ۱.۱۹ درصد جهش کرد و به ۲۳۷۹۶.۱۴ واحد بازگشت. اس‌اندپی ۴۳.۰۸ واحد یا ۱.۵۴ درصد جهش کرد و به ۲۸۴۰.۸۸ واحد رسید. کامپوزیت نزدک ۱۴۵.۲۱ واحد یا ۱.۷۰ درصد جهش کرد و در ۸۶۳۹.۲۳ واحد بسته شد. این هفته داوجونز ۲.۵ درصد سقوط کرد، اس‌اندپی بیش از یک درصد افت کرد و کامپوزیت نزدک هم ۰.۸ درصد پایین آمد.

وزیر اقتصاد: عرضه سهام شرکت‌ها به صورت سریالی ادامه دارد

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در جلسه با فعالان بازار سرمایه با بیان اینکه روند عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه به صورت سریالی ادامه دارد، اظهار داشت: به‌ زودی سهام اولین صندوق قابل معامله بورسی موسوم به ETF که متشکل از سه بانک و دو شرکت بیمه به ارزش 16 هزار و 500 میلیارد تومان است،‌ در بورس عرضه می‌شود. وی با بیان اینکه پس از این عرضه، سهام دو صندوق ETF دیگر را عرضه می‌‌کنیم، افزود: ما برای عرضه سهام شرکت‌های دولتی در سال جاری برنامه داریم و این عرضه‌ها در کل سال انجام می‌شود و در کنار ما نهادهای عمومی غیردولتی هم اقدام به عرضه سهام خواهند کرد. یک نمونه آن عرضه سهام شستا بود و سایر نهادها هم برای عرضه سهام اعلام آمادگی کردند.

واکنش مدیرعامل سایپا به پراید ۶۰ و ۷۰ میلیونی: این قیمت‌ها به خودروساز مربوط نیست/ متوسط قیمت فروش یک متر مربع واحد مسکونی در تهران/ پیشنهاد وزارت راه برای تمدید خودکار اجاره‌نامه مستاجران

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: وقتی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور از برنامه عرضه سهام در بازار سرمایه حمایت می‌کند، به معنای این است که این فرایند شکست نخواهد خورد. وی با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی ستاد تسهیل پذیرش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، گفت: به همین منظور جلساتی برگزار شد و همه متولیان امر به‌شدت اعلام آمادگی کردند و هم‌اکنون تعداد جلسات هیات عالی پذیرش افزایش افزایش یافته و تقریبا هیچ بنگاهی از ناحیه ما در صف پذیرش قرار ندارد. دژپسند ادامه داد: یکی از پیشنهادها، سلب حق تقدم خرید سهام بود و ما تا جایی که مقدور باشد، این کار را انجام می‌دهیم. /فارس

نرخ دلار در صرافی بانکی تغییری نداشت

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد عدم تغییر قیمت دلار و یورو در صرافی‌های بانکی هستیم، به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، به ۱۵۴۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۵۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می‌شود که نسبت به پایان هفته گذشته، بدون تغییر است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۱۶۸۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۶۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که همانند دلار، بدون تغییر می‌باشد.

کاهش خرید و فروش ارز در سامانه نیما

به نقل از معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران، بر اساس اطلاعات ارائه شده از عملکرد سامانه نیما، به نظر می‌رسد کاهش تجارت بین المللی تحت تأثیر کرونا و محدود شدن رفت و آمدها در مرزهای مشترک، تأثیر خود را بر صادرات ایران نیز گذاشته و سامانه نیما به عنوان اصلی ترین محل نقل و انتقال ارز میان صادرکننده و واردکنندگان، کاهش عملکردی جدی را به ثبت رسانده است. آمارها نشان می‌دهد در فروردین ۱۳۹۹، صادرکنندگان ۵۳۳ میلیون یورو در سامانه نیما به فروش رسانده اند و این در حالی است که این عدد در مدت مشابه سال قبل، یک میلیارد و ۲۷۳ میلیون دلار بوده است. به این ترتیب فروش ارز صادراتی در سامانه نیما، ۵۸ درصد کاهش یافته است. در حوزه خرید ارز برای واردات کالا نیز همین کاهش عملکرد دیده می‌شود. به این ترتیب در فروردین ۱۳۹۹، واردکنندگان در نیما، ۴۰۶ میلیون دلار ارز خریداری کرده اند که در قیاس با مدت مشابه سال قبل کاهشی ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت سکه طرح جدید ششم اردیبهشت ۹۹

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز به ۶ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۷۰ هزار تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۳۰ دلار و ۵۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۳۶ هزار و ۲۲۲ تومان است.

طلا خیال عقب نشینی ندارد

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران با ادامه اثرات اقتصادی منفی شیوع کرونا و تقاضا برای خرید دارایی های امن، به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند. در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت برای هفته جاری، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۲ نفر معادل ۸۰ درصد به افزایش قیمت طلا، یک نفر معادل ۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و دو نفر معادل ۱۳ درصد نظری نداشتند. در این بین، ۱۰۳۱ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۷۲۹ نفر معادل ۷۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۹۲ نفر معادل ۱۹درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و ۱۱۰ نفر معادل ۱۱ درصد نظری نداشتند.

توییت جنجالی ترامپ روی نفت جواب نداد

رئیس جمهور آمریکا همواره با اعلام تصمیماتش از طریق توییتر، به تنشهای ژئوپلیتیکی به خصوص در منطقه خاورمیانه دامن زده و باعث صعود قیمت های نفت شده است. به گزارش ایسنا، توییت دونالد ترامپ باعث شد روز پنجشنبه بهای معاملات نفت به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند و شاخص نفت آمریکا ۲۰ درصد صعود کرد. رئیس جمهور آمریکا در این توییت نوشته بود: به نیروی دریایی اجازه داده‌ام به قایق های ایرانی که مزاحم کشتی های آمریکایی می‌شوند، شلیک کنند. اما این افزایش قیمت دوامی پیدا نکرد. بازارهای نفت که روزهای پرالتهابی را سپری کرده و با معاملات پرنوسان روبرو بوده‌اند، به دنبال هر اتفاق و تحولی برای ایجاد امید جدید هستند و حتی یک بهبود قیمت موقتی هم برای آنها خوب به نظر می رسد.

متوسط قیمت فروش یک متر مربع واحد مسکونی در تهران

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ که برگرفته از آمار‌های خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است. بر اساس این گزارش: در فروردین ماه سال ۱۳۹۹، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱.۲ هزار واحد مسکونی محدود گردید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸۷.۸ و ۶۳.۷ درصد کاهش نشان میدهد. در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۵۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۵.۷ درصد افزایش نشان می دهد.

واکنش مدیرعامل سایپا به پراید ۶۰ و ۷۰ میلیونی: این قیمت‌ها به خودروساز مربوط نیست/ متوسط قیمت فروش یک متر مربع واحد مسکونی در تهران/ پیشنهاد وزارت راه برای تمدید خودکار اجاره‌نامه مستاجران

پیشنهاد وزارت راه برای تمدید خودکار اجاره‌نامه مستاجران

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه در خصوص تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای مستاجران اعلام کرد: با توجه به بحران کرونا و شیوع این بیماری همه‌گیر و نگرانی مردم از نقل و انتقال به واحدهای جدید و همچنین مشکلاتی که در خصوص اجاره‌بها ایجاد شده است، وزارت راه و شهرسازی مصوبه پیشنهادی برای دولت به منظور تمدید خودکار شش ماهه اجاره‌نامه مستاجران، ارایه کرده است. محمودزاده با اشاره به اینکه مستاجران در حال حاضر امکان جابه جایی ندارند، افزود: هم اکنون امکان دید و بازدید از واحدهای مسکونی فراهم نیست و در عین حال منابع درآمدی اکثریت مردم کاهش چشمگیری داشته است که این مساله به ویژه در کلانشهرها مشکلات عدیده ای برای شهروندان ایجاد کرده است. به همین منظور این پیشنهاد از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تصویب در دولت و الزام آور شدن آن در دست بررسی قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۲
یه کسی تو این کشور مسئولیت بپذیره و جواب این مدیر را بده که قیمت این فرقون ها را کی تعیین و کی کنترل میکنه!
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
من اگه چندتا از اين فرغون ها داشتم الان مشكلات ماليم حل بود
مدیر عامل سایپا هم انداختش گردن مردم, خداااااااااا...
بله کاملا موافق هستم به خودروسازها مربوط نیست چون شما خودروساز نیستید هیچ شباهتی به خودروسازها ندارید
قیمتهای فضائی نمی تواند ارز واقعی ملک را تعیین کند و هرگز خریدار پیدا نمی کند!
قیمت واقعی مسکن کمتر از 10% این قیمتهاست!
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اگه قيمت هر متر زمين را با توجه به تعداد طبقات تقسيم كنيم و متري سه تا سه و نيم هزينه ساخت در نظر بگيريم و متري پانصد تومن حق و حساب شهرداري با شه بازم نصف قيمت ميشه سود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
حالا نه اینکه قیمت بقیه چیزها واقعیه ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
شما خونتو ده درصد این قیمتا بفروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
مملکت به حال خودش رها شده و مردم افتادن به جون هم. نمونش همین کامنتهای بالا. فقط و فقط تورم روزانه و ساعتی و امیدهایی که می میره. زندگی هایی که می پاشه و آینده هایی که داره میسوزه.نه نظارتی، نه کنترلی، مسئولین مملکت به فکر مردم نیستن
این قیمتها برای مسکن نشانه علاقه فروشندگان به ضرر بیشتر است تا اینکه به نتیجه برسند با فروش کمتر از قیمت واقعی می تواند اونها رو از ضررهای بیشتر نجات می دهد!!!!
قیمت واقعی مسکن یکصدم این قیمتهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
معلومه خونه نداری اگر داشتی میگفتی قیمت مسکن پایینه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
برای خانه دارها هم بهتره قیمت مسکن پایین باشه چون با پول اندکی یه خانه بزرگ تر می خرند.
بورس همتی دژپسند چه شاهکاری شود مانند بورس شمس الدین حسینی بهمنی در دوره اقای احمدی نژاد.
اقای دژپسند میخواستید شعبده بازی های بورس را قبل از گران شدن بنزین لنجام دهید شاید اقایون دولتی مانند زنگنه از گران کردن بنزین خودداری میکردند
ملت دارند تاوان پرسنل اضافه و اضافه کاری و پاداش مفت و بی حساب و کتاب شرکتهای سایپا و ایران خودرو را می دهند
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
والا از وقتي كرونا اومده نه اضافه كاري هست و نه پاداش و نه حتي شام و ناهار.الان هم كه ماه رمضونه ديگه هزينه آب و چاي هم ندارن
بله اين قيمت ها مربوط به خودروساز نيست اگر عرضه وتقاضا برابر نباشد ويا حتي عرضه از تقاضا بيشتر باشد اين بلايا سر مردم نمي ايد وقتي شما قيمت را 100 درصد بالا ميبريد مردم خوشحال ميشوند خوبه پرايد 70ميليوني را كارخانه داد 40ميليون تومان تازه به جان شما هم دعا ميكنند دست اخر اين دوخودروساز به هيچكس پاسخگو نيستند
اقاجان من میخواهم سکه بخرم ولی سکه فروشها میگویند فعلا حق فروش نداریم!!!
راه حل بفرمایید.
من باید سکه برای انجام تعهدی به طرف بدهم تکلیف چیست؟!!!!
گرفتید؟ با این جمله طرف الان بلند میشه کل گوسفنداشو میفروشه که تو بورس سرمایه گذاری کنه...
وقتی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور از برنامه عرضه سهام در بازار سرمایه حمایت می‌کند
"دچار شکست نخواهد شد"
قیمت 60 یا 70 پراید به شما ربط نداره دلار هم دست دلالهاست از اونور میوه هم دست دلال و مافیا هست کی کشور رو میگردنه؟
اولا هرچی بگید برعکسه،دوماکسی به حرف شما گوش نمیده.. من مستاجر دوماه دیگه قراردادم تموم میشه،صاحبخونم یه دلال مسکن است تاجایی که من خبر دارم ومیشناسمش بدون زحمت وبا دلالی سه چهارتا ساختمان تو نقاط مختلف شهرمون داره الان هم داره تو یه روستا با وام مسکن روستایی یه ویلا برا موادکشیدن وجوج زدنش می‌سازه... حسود نیستم اگه راست میگید از خانه های خالی مالیات بگیرید وام بدون حساب کتاب ندید.. والله بلله اگه همون وام بدون ضامن وزنجیره ای و ناحقی که به امثال صاحب ملک من میدید اگه به من مستاجرگرفتاربدید تو مناطق حاشیه شهر یه زمینی می‌خرم وازمستاجری نجات پیدا میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اشتباهی منفی دادم
خودر سازها راست می گویند انها نوچه هستند و
اصل قضیه اونایی هستند که مخالف تعرفه پایین خودرو شدن
تقصیر اونایی که جلو واردات خودرو رو گرفتن تقصیر اونایی که تو خودرو انحصار ایجاد کردن
وقتی هیچ کسی بفکر حل مشکل اقتصادی و گرانی و نداشتن برنامه برای مبارزه با دلالی و رفاه زندگی مردم نیست.وضع همینه
این چه وضع مملکت داری است که سایت های مانند دیوار وشیپور ویانا هر چه دلشان می خواهد می گذارند بایستی در این سایت بسته بشه تا دلال باز جلوگیری بشه والله ما با این قیمت ها صاحب ماشین نمی توانیم بشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
این سایت ها قیمت نمیذارن این دلال ها هستند که قیمت میارن و تا تقاضا زیاد و تولید کمه دلال هم هست چه با دیوار چه بدون دیوار
مرگ حقه،پراید وسیله است،اینقدر که این تابوت متحرک ایرانیها را کشته،هیچ جنگی،هیچ ویروسی،هیچ زلزله و...نکشته.
بازار انحصاری در دستان دو خودرو ساز،‌اون وقت میگه بالا رفتن قیمت ها به ما ربطی نداره!!!!!
همیشه میگم سقوط کردیم به دوران سیاه قجری. دوران سیاه رانت ، انحصار ، فامیل بازی و باند بازی.
با سلام
پیشنهاد وزارت راه برای تمدید خودکار اجاره‌نامه مستاجران
سالهاست دخالت دستوری دولت ( دولتها ) در امور اقتصادی نه تنها مشکلی رو حل نکرده بلکه مشکل آفرین شده و جامعه نیز اجباراً آنرا پذیرفته است ، ولی پیشنهاد وزیر راه و در صورت موافقت با آن رابطه دو قشر موجر و مستأجر را از آنچه هست خرابتر خواهد کرد .
این شش ماه خواهد گذشت بعد چه خواهد شد .دولت عملا رابطه این دو را خراب خواهد کرد .
بپذیریم که هنوز بین مردم شفقت و مروت و درک شرایط وجود دارد بهتر است اجازه دهیم جامعه خودش را بسازد ، ما به عنوان دولت حرکتی نکنیم که در بخشی غده سرطانی بوجود آید که بعدها هزینه درمانش سنگین تر خواهد بود.
عمرا صاب خونه ها رضایت بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اگر صاحب خانه ها بتوانند مایحتاحشان را به قیمت سال قبل تهیه کنند موافقت می کنند
آقای پراید خودتی
وقتی ازبیست اسفند تا پایان فروردین کلیه دفاتر املاک ودلالهای ملک به دلیل ویروس کرونا تعطیل بوده این گزارش بانک مرکزی که ازوقوع معاملات ملکی فروردین است حقیقتا بچه دیستانی ها هم این گزارش رابخوانند خنده اشان میگیره واقعا مافیای مسکن ودلالهای کلاهبردارمسکن همین مراجعی هستند که گزارش وامار دروغ میدهند چراتوجهی به این گزارشهای مضحک وکذب نمیگردد
خدامیداند اه این مردم وگریه های نیمه شب جوان یا نوجوانی که زیرلحاف هق هق میزند که چراپدرپیرکارمندش نتوانسته پس از سالها شریف بودن با شغل کارمندی صاحب یک الونک شود انچنان دامن دولت و و وزرای مربوطه ورییس بانک مرکزی بگیرد که ویروس کرونا پیش ان یک ارزن باشد چرامسعولین مملکتی عرضه ندارند دوتا سایت دیوار وشیپور که متعلق به دلالهای مسکن ومحتکران مسکن است رابگیرد به خداقسم بی هنرتر وبی عرضه تر ازمسعولین خودمان روی کره خاکی وجود ندارد حداقل کاری کنند که قیمتهای مسکن در این دوسایت براساس نظر کارشناسان قید گردد هرچند خداگواه است چون درج اگهی ملکی در این دوسایت مجانی است یک دلال برای تشویش اذهان مردم صد اگهی فروش ملک با قیمت فضایی درج میکند درصورتیکه چنین ملکی وجود خارجی نداره وقتی زنگ میزنی که این ملک چطوره یا ازپشت خط برات اهنگ پخش میشه یا به دروغ یک کلام میگه فروش رفت واقعا حداقل نیروهای امنیتی لطف وبزرگواری کنند واین دوسایت مخرب را مسدود کنند چون امیدی به دولت ومسعولین مربوطه نیست وشبهه این است که خودمسعولین مربوطه خواهان وجود چنین سایتی هستند یامسعولین سایت بستگان سببی ونسبی مسعولین هستند وتردیدی دران نیست
اگه به خودرو ساز مربوط نیست به کی مربوطه شما اگه ماشین بریزی تو بازار قیمت نوش میاد پایین و به طبع قیمت مدل پایینترها هم متعادل میشه البته تقصییر دولته که مرزا رو بسته نه خودرو خارجی وارد میشه نه شما دست از طمعتون برمیدارید.خداااااااااااا به داد مردم برس
همان طور که شاخ غول سرمایه داران غربی شکسته چه نزدیک است که بینی این دلالان زالو صفت و سرمایه داران ظالم هم به خاک مالیده شود. با این وضعیت ته ذهن خیلی از مستاجران در شهرهای بزرگ به خصوص تهران مهاجرت معکوس است.
سلام حدود دو ماه پیش پیشنهاد دوره اول مجلس شورای اسلامی را که موقع جنگ به قانون تبدیل شد را دادم اگر اشتباه نکردم همه کرایه ها بیست در صد کسر و برای یکسال هم تمدید کردند و اما یکی از قوانین خوب دوره اول بدین صورت بود که تمام وام ها چهار ذر صد شد.
دوستان خواهشمندم منصفانه نظر دهید. پراید یک ماشین کوچک ، جمع و جور بامصرف کم و ماشین درون شهری است. یعنی در شهر باید استفاده شود. اگر بخوایم دربیرون شهر از آن استفاده کنیم ماشین مناسبی نیست اما اغلب افراد کم در آمدتر و بعضا ماشین اولی ها با تجربه کم رانندگی،بدلیل پایین بودن قیمت پراید آن را می خریدند و کلی ذوق می کردند که ماشین دار شده اند لذا از پرایید درون شهری، در بیرون شهر استفاده می کنند.مثل اینکه شما یا دوچرخه یه اتوبان بروید در اثر باد خودرو های داخل اتوبان به کناری پرت می شوید آیا دوچرخه بد است؟ بدنه پراید متناسب نوع کاربری آن ضعیف تر از سایر ماسینها است.
چرا ما انتظار داریم که از یک ماشین داخل شهر به مسافرتهای بین شهری برویم و در مواقعی که به تریلی می زنیم تریلی جمع شود. کلام اخر برای اینکه بتوانیم به صورت علمی؛ عمل کرد پراید را از نظر ایمنی بررسی کنیم صرفا تعداد تصادفات کافی نیست بلکه باید تعداد پراید و تجربه رانندگان آن نیز در آنالیز اعمال شود . بطور مثال اگر 1000 پژو داشته باشیم که صد تای آنها تصادف کرده باشند در صد تصادفات پژو ها 10 در صد است. اما اگر 10000 پراید داشته باشیم با 1000 تصادف، نیز در صد تصادفات 10 در صد است در صورتیکه تعداد تصادفات پراید 10 برابر پژو است و.... امیدوارم توانسته باشم منظورم را برسانم
تصادف و 10000 پراید داشته باشیم با 4000 تصادف در صد تصادفات پژوه 10 درصد و درصد تصادف پراید
پارسال ساینا ثبت نام کردیم 35م مرحله اول واریز شد الان دعوت نامه اومده باید 35600واریز کنیم میشه بالای 70تومن درصورتی که قیمت رسمی ساینا 58 م می باشد به هرجا زنگ زدیم نتیجه نگرفتیم .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
حقته،وقتی پولتو دست این تابوت سازها میدی که ماشینو بگیری و تو بازار با کلی سود بفروشی،عزیزم سودت یه کم کمتر شده،خیلی آسمون ریسمون به هم نباف
دوست عزير پخش خبرهاي افزايش مسكن از همين سايت هم كمك با شايعه است چزا ماليات بر مسكن اجاره را ابلاغ نمي كنند چرا ماليات بردارايي و درآمد را ابلاغ نيم كنند چرا يك نفر ميتونه چندين حساب بانكي بدون ارتباط با هم داشته باشه چرا سايت هاي جعلي ديوار ، با ما و.. را توي اين مملكت نمي بندند
خوب راست میگه قیمت پراید ربطی به سایپا و وزارت صمت نداره احتمالا به وزارت ارشاد یا وزارت کشاورزی ربط داره و قانون عرضه و تقاضا هم که مربوط به قبل از جنگ جهانی اول میشه و در دوران مدرن یا ماشینهای فوق مدرن این قانون دیگه نیست خخخخ
اتفاقا به خودروسازان مربوط است وقتی با دلالان هماهنگ هستند برای بالا بردن قیمت و خون مردم را در شیشه میکنند مردم برای خرید خودرهای بی کیفیت داخلی هجوم می آورند وگرنه چه لزومی دارد اینقدر خودرو گران باشد اینها عمدا گران میفروشند
میشه ایشون بگن دقیقا کدوم قطعه ی پراید از خارج میاد؟ و اصولا اون قطع ساز خارجی که قطعات پراید رو تولید میکنه اگر به ایران نفروشه می خواد بذاره اون قطعه رو سر قبر باباش؟ یه ای سی یو تو ایران تولید نمیشه همون رو بذارید ملت خودشون از دبی بدن مسافرا بخرن براشون بیارن به صرفه تره
اصلا خودرویی در حد پراید تو کل دنیا بگردونید ببینید کسی هزار دلار میخره ازتون
این دو خود رو سازی کره چند سال بعد ایران خودروساختن رو شروع کرده الان کجاست ما بعد شصت سال کجاییم
....مگر نه این است که دلالان عاملین فروش غیر رسمی خودرو سازان هستند...!!!!؟؟؟؟
وقتی کارخونه های خودروسازی هیچ تاثیری نه در تولیددنه در بازار نه در ایمنی و رفاه خودرو و نه در افزایش کاهش مصرف سوخت و آلاینده های هوا ندارند بهتر در کارخونه ها رو تخته کنید بجاش واردات ازاد کنید چند برابر کل ساختار خودرو سازی داخلی ایجاد شغل می کنه و به شدت هم قیمت ها رو پایین میاره الودگی هوا مرگ و میر رو هم پایین میاره
در حالی که مدیران صنعت به اصطلاح خودروسازی کشور دم از بی اطلاعی از قیمت های لجام گسیخته میکنند و همیشه خودشان باعث آشفتگی بازار خودرو بوده و از این آب گل آلود ماهی میگیرند.در ثانی چرا همیشه در امدتان را دلاری حساب میکنید ولی حقوق کارگر و سایر مخارج تان را ریالی ، کدام خودروسازی ماهانه کارگر صدو پنجاه دلاری استخدام میکند.
اخر چه کسی در این زمانه پیدا میشود که بیشتر از هفت میلیون تومن به این فرغونها پول بدهد ...
من یک کارگرم برای خرید خونه ۶۰ متری حداقل باید ۱۲ سال کار کنم اونم کجا!
جناب مدیر عامل شما اگر توان کنترل تولید و توزیع داشته باشی کسی از بازار آزاد ماشین نمی خرد. کجای دنیا پول ماشینو میگیرند یکسال بعد خودرو آن هم با شرط وشروط تحویل میدن .
سلام
هر چیزی یه قیمتی داره قیمت هر چیزی هم با توجه به مولفه های تولید استخراج میشه وقتی یه جایی یه چیزی تولید میکنه خورده فروش با یه درصدی سود می تونه بفروشه حال چه اتفاقی می افته که شخصی که از کارخونه ماشین تحویل گرفته هر قیمتی بخواد در بازار میفروشه…
آیا نمی شود نظارت کرد؟؟؟؟
نمی شود سازو کاری ایجاد کرد که هر کسی به هر قیمتی خودرو نفروشه یا نخره؟؟؟
به راحتی انجام میشه ..... می شود از خریدار و فروشنده اسناد مثبته مطالبه کرد اگر هم قصد فرار داشته باشند قانون پول شویی جلوی این افراد را می گیرد....

ولی متاسفانه دولت نمی خواهد
اگر مردم صبر وتحمل داشتند وخودرو نمی خریدند خودروسازان به التماس می افتادند وبا شرایط بسیار خوب و با احترام خوردو تحویل می دادند و این مسئله در جوامع توسعه یافته امری است بدیع ، یادتان رفته پویش نخرید را انجام دادیم و آنها برای شکست این پویش با دادن تسهیلات پیروز شدند اما اگر صبرمی کردیم آنها از ما سود هم نمی گرفتند متاسفانه صبر نداریم و هر کس می خواهد از دیگری سبقت گرفته و بخیال خود زودتر سهمش را بگیرد باور کنید اگر همه باهم نخرند آنها ورشکست می شوند و باید بدانند مشتری سرمایه های آنهاست و همیشه حق بامشتری است وباید با احترام به ما خودرو بدهند کمی صبوری کنید و ایمان داشته باشید، یک بار برای همیشه تا آخر خط مقاومت کنید .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار