بازدید 10073
۱

هشدار هواشناسی سطح قرمز در البرز

مدیرکل هواشناسی استان البرز از وجود هشدار هواشناسی سطح قرمز در استان و رخداد رگبار شدید باران خبر داد.
کد خبر: ۹۷۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 25 April 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، آرش بهاروند احمدی اعلام کرد: یک سامانه جدید بارشی از عصر شنبه ۶ اردیبهشت تا روز دوشنبه ۸ اردیبهشت ۹۹ به‌صورت محلی و تندری سبب رخداد رگبار شدید و موقتی، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید و لحظه‌ای و در ارتفاعات موجب رگبار باران و بعضی ساعات رگبار موقتی برف خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز ادامه داد: منطقه اثر این سامانه بارشی کل استان به‌ویژه منطقه طالقان، ساوجبلاغ، حوضه آبریز رودخانه کرج و کردان، آسارا، دیزین و ارتفاعات جاده چالوس خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با آغاز فعالیت این سامانه، آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و رانش و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس توصیه می‌شود افراد از اسکان و برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و توقف در نقاط پایین‌دست و دامنه کوه‌ها به دلیل ریزش و رانش کوه اجتناب کرده و تمهیدات لازم برای پایداری سازه‌های سست با توجه به‌سرعت وزش باد شدید اتخاذ شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد: با توجه به رخداد رعدوبرق از درختان تک و بلند، تپه‌ها، تیرک‌ها، دکل‌های فلزی فشارقوی برق، فنس‌ها، لوله‌های فلزی آب، مناطق و فضاهای باز و رودخانه‌ها دور شده و از آن‌ها فاصله بگیرید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بالاخره کجا بايد برند هم زير تيرکها و کابلها و ... نروند و هم فضاي باز نروند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر