بازدید 10484

استناد آمریکا به قطعنامه۲۲۳۱ خلاف واقعیات است

سخنگوی وزارت خارجه استناد آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ را بی جا و خلاف واقعیات خواند و تصریح کرد که هیچ قطعنامه‌ای ایران را از پرتاب ماهواره به فضا منع نمی‌کند.
کد خبر: ۹۷۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶ 23 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) در واکنش به مواضع اخیر ایالات متحده آمریکا در خصوص پرتاب موفق و غرور انگیز ماهواره نور به فضا، ضمن رد و تقبیح دخالت آن رژیم در امور داخلی ایران، پیشرفت‌های علمی و فناوری به ویژه در حوزه هوا - فضا را حق ملت ایران خواند و خاطرنشان کرد: قطعا اینگونه دخالت‌ها در عزم ملت ایران برای پیشرفت خللی ایجاد نخواهد کرد.

موسوی همچنین تاکید کرد: هیچ قطعنامه‌ای ایران را از پرتاب ماهواره به فضا منع نمی‌کند و استناد آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ قطعا بی جا و خلاف واقعیات است؛ طُرفه آنکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت قطعنامه‌ای است که رژیم آمریکا با خروج خود از برجام آن را نقض کرده و همچنان دیگر کشورهای مستقل را برای نقض آن آشکارا تحت فشار قرار می‌دهد.

* پاسخ به آلمان‌ها

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با رد موضع آلمان در قبال پرتاب این ماهواره ایرانی اظهار داشت: وزارت امور خارجه آلمان در حالی در خصوص پرتاب ماهواره ساخته شده با تلاش مهندسان ایرانی ابراز نگرانی می‌کند که وزیر دفاع این کشور تصمیم خود برای خرید جنگنده با قابلیت حمل بمب هسته ای را رسانه‌ای کرده است. اینگونه سیاست‌های یک بام و دو هوا امنیت منطقه و اروپا و جهان را تهدید می‌کند.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه آلمان امروز (پنجشنبه) به پرتاب ماهواره نور واکنش نشان داد و اعلام کرد: «ما درباره گزارشات ایران مبنی بر پرتاب ظاهراً موفقیت‌آمیز یک ماهواره نظامی نگران هستیم. رویکرد ما کاملاً مشخص است: برنامه موشکی ایران، تأثیر ثبات‌زدایی بر منطقه دارد و از نقطه نظر منافع امنیت اروپا نیز غیرقابل پذیرش است».

موسوی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان توسعه علم و فناوری در عرصه هوا - فضا را حق قانونی ایران خواند و تاکید کرد: ماهواره نور با اهداف صلح آمیز و در راستای سیاست دفاعی ایران است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس