بازدید 3166

سقوط قیمت نفت به ضرر بوئینگ و ایرباس تمام می‌شود

پاندمی ویروس کرونا باعث ورشکستگی ایرلاین‌ها و رکود اقتصاد جهان شده و حالا اشباع بی‌سابقه بازار نفت و سقوط تاریخی قیمت آن هم، به مشکلات پیش روی بوئینگ و ایرباس افزوده شده است.  
کد خبر: ۹۷۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 21 April 2020

پاندمی ویروس کرونا باعث ورشکستگی ایرلاین‌ها و رکود اقتصاد جهان شده و حالا اشباع بی‌سابقه بازار نفت و سقوط تاریخی قیمت آن هم، به مشکلات پیش روی بوئینگ و ایرباس افزوده شده است.  

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پاندمی ویروس کرونا باعث ورشکستگی ایرلاین‌ها و رکود اقتصاد جهان شده و حالا اشباع بی‌سابقه بازار نفت و سقوط تاریخی قیمت آن هم، به مشکلات پیش روی بوئینگ و ایرباس افزوده شده است.

این دو شرکت بزرگ که بازار هواپیمای جهان را قبضه کرده‌اند، چندین دهه گذشته را صرف جذب سفارشات ساخت هواپیماهایی نمودند که از لحاظ مصرف سوخت به صرفه هستند.

ریچارد ابولفیه، تحلیل‌گر صنعت هوانوردی و معاون گروه تیل، می‌گوید: چیزی که این صنعت را در بحران مالی بزرگ سال ۲۰۰۸ سرپا نگاه داشت، این بود که در آن زمان قیمت نفت در حال افزایش بود و در آن سال رکورد زد.

افزایش قیمت نفت می‌تواند فروش هواپیماهای با مصرف سوخت پایین‌تر را تقویت کند، برعکس این امر برای خودروهای بزرگ شخصی مانند خودروهای شاسیبلند رخ می‌دهد؛ این خودروها با پایین آمدن قیمت نفت بهتر فروش می‌روند.

ایربایس ای ۳۲۰ نئو و بوئینگ ۷۳۷ مکس که هر دو پرفروش‌ترین هواپیمای بدنه باریک این دو غول هواپیماسازی هستند، در واقع بعد از بحران مالی بزرگ جهان که قیمت‌های سوخت در حال رشد بودند طراحی و ساخته شدند و در آن زمان ایرلاین‌ها به شدت به دنبال هواپیمایی بودند که به آنها در کاهش هزینه سوخت کمک کند.

اما این تولیدکنندگان بزرگ دیگر این برهه اوج فروش خود را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد این شرایط حداقل در سال ۲۰۲۱ هم پابرجا باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل