بازدید 7723
۱

قیمت منفی نفت ادامه‌دار نیست

مدیر اسبق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران معتقد است که قیمت منفی نفت آمریکا در معاملات روز گذشته به نوعی شیطنت سفته‌بازان این بازار است و نمی‌تواند ادامه‌دار باشد.
کد خبر: ۹۷۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ 21 April 2020

 

به گزارش تابناک، «محسن قمصری» در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه منفی شدن قیمت نفت آمریکا در روز گذشته بازی بورس‌بازهای سهام بوده است، ‌گفت:‌ این منفی شدن در محموله کوچک ۲۰۰ هزار بشکه‌ای بوده که سررسید شده و این به مفهوم آن نیست که قیمت تمام نفت‌ها منفی شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع اثر خود را بر بازارهای بورس گذاشته و خواهد گذاشت،‌ افزود:‌ با این حال قیمت‌های منفی و تک رقمی نمی‌تواند در بازار نفت ادامه‌دار باشد.

قمصری ادامه داد: با این حال نباید انتظار داشت که قیمت نفت به سطح قبل از شیوع کرونا در جهان بازگردد.

وی با اشاره به اینکه کاهش تقاضای نفت به دلیل شیوع کرونا طبیعی است،‌ گفت: شرایط بازار نیز از قوت و شتاب کافی برای افزایش قیمت برخوردار نیست تا بتواند قیمت‌ها را افزایش دهد.

مدیر اسبق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: طبیعی است که در این شرایط سفته‌بازان بر سایر بازار فشار آوردند که نمونه آن را می‌توان در معاملات دیروز نفت آمریکا دید.

وی با تاکید بر اینکه تقاضا در بازار نفت در مقایسه با ۶ ماه گذشته کاهش زیادی داشته،‌ افزود: موفقیت توافق کاهش تولید اوپک پلاس به عملکرد واقعی توافق‌کنندگان باز می‌گردد.

به گفته قمصری اگر این کشورها به توافق کاهش تولید از ابتدای ماه می عمل کنند می‌توانند بازار نفت را به ثبات برسانند.

وی احتمال ایجاد روند صعودی در بازار نفت را ضعیف دانست و گفت: اما می‌توان امیدوار بود که کاهش شدید قیمتی در این بازار به وجود نیاید.

قمصری با بیان اینکه مدت‌ها است همبستگی نفت برنت و نفت شاخص آمریکا به دلیل شرایط اقتصادی ایالات متحده کم شده و این دو نوع نفت به گسستگی رسیده‌اند، ادامه داد: اکنون نفت برنت قیمت بالاتری نسبت به نفت سبک آمریکا دارد که این برعکس شرایط تاریخی در بازار انرژی است.

وی تاکید کرد: البته همچنان بازارهای انرژی می‌توانند روی هم اثرگذار باشند بنابراین ممکن است این کاهش قیمت، ‌بر بازار نفت ایران نیز سایه بیاندازد.

به گزارش ایرنا، ‌روز گذشته نفت شاخص آمریکا با افتی ۳۰۰ درصدی به قیمت منفی ۳۷ دلار در هر بشکه معامله شد . عددی که در تاریخ نفت جهان بی سابقه بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
اینجا بیان تحویل آقای همتی بدهند تا افزایش قیمت نجومی برای آن درست کنند .
آقای همتی با سیاستی که در بانک مرکزی در دستور کار قرار داده اید بزرگترین خیانت را به کودکان و نوجوانان این مملکت کرده اید . به یکباره قیمت دلار را 800 تا 1000 تومان افزایش میدهید و میگویید این بازار سازی میباشد . با همین حرکتتان شرکتهای مواد غذایی و لبنیات فوری قیمت محصولاتشان را افزایش داده طوری که با کاهش قیمت دلارتان نیز بازگشت قیمتی ندارند . چه دلیلی دارد وقتی اتفاق خاصی نمیافتد با نرخ دلار بازی میکنید . شما اقتصاد مملکت را به بازی گرفته اید . با جان مردم بازی نکنید . مردم را دلال و مفت خور تربیت نکنید . 90 درصد مردم ایران هر روز نرخ دلار را کنترل میکنند کاری که در هیچ جای دنیا انجام نمیشود . شما وظیفیتان پاسداری از پول ملی و کنترل تورم میباشد نه خالی بازی و ساخت اصطلاحات گمراه کننده . لطفا" کارتان را به درستی انجام دهید و راجع به مسایلی که به شما ارتباط ندارد از جمله بورس اظهار نظر نفرمایید .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان