بازدید 14878
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه 1 اردیبهشت 99/ فعالیت بازار از سرگرفته شد

بازار طلا و سکه پس از حدود سی روز تعطیلی، امروز فعالیت خود را آغاز کرد و در فضایی شفاف نرخ گذاری صورت گرفت. این در حالی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا، کاهش تقاضا در این بازار، مشهود است.
کد خبر: ۹۷۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 20 April 2020
تابناک اقتصادیبازار طلا و سکه پس از حدود سی روز تعطیلی، امروز فعالیت خود را آغاز کرد و در فضایی شفاف نرخ گذاری صورت گرفت. این در حالی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا، کاهش تقاضا در این بازار، مشهود است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (دوشنبه یکم اردیبهشت ماه ۹۹) بازار طلا و سکه تهران، شاهد از سرگیری مبادلات بودیم. این در حالی است که در روز‌های تعطیلی این بازار نیز با توجه به قیمت‌های دلار و اونس، قیمت گذاری طلا و سکه صورت می‌گرفت و معاملاتی نیز به صورت تلفنی و به اصطلاح پشت خطی انجام می‌شد.

بر اساس این گزارش، محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی از آخرین وضعیت بازار امروز گفت.  
قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه 1 اردیبهشت 99/ فعالیت بازار از سرگرفته شد
 
کشتی آرای با بیان اینکه بازار بالاخره پس از تعطیلی طولانی مدت، امروز فعالیت خود را همزمان با اولین روز کاری بازار‌های جهانی آغاز کرد اظهار داشت: از ابتدای روز شاهد نوسان کاهشی قیمت‌ها و در ادامه روز شاهد رشد نسبی قیمت‌ها به دلیل افزایش نرخ ارز بودیم. همچنین هر اونس طلا در بازار جهانی فلزات گران بها، امروز در محدوده ۱۶۸۰ تا ۱۶۸۹ دلار در نوسان بود.

بر اساس آخرین نرخ‌های بازار امروز، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به نرخ ۵ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به نرخ ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز در سومین روز هفته، ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شد و هر ربع سکه بهار آزادی به رقم یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید.

هر سکه یک گرمی نیز بدون تغییر، ۹۸۰ هزار تومان قیمت کذاری شد.  کشتی آرای در ادامه افزود: هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در محدوده ۲ میلیون و ۶۲۰ تا ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان در نوسان بود.

به گفته این فعال بازار طلا و سکه، هم اکنون حباب سکه امامی، ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است. این در حالی است که نرخ‌های بازار با وجود بازگشایی واحد‌های تجاری، نسبت به دو روز گذشته، تغییر چندانی نداشته است و همچنان تحت تاثیر دو سیگنال داخلی و خارجی یعنی دلار و اونس طلا می‌باشد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار