بازدید 7748

وزنه‌بردار ایرانی که به نظر رضازاده حریف تالاخادزه است

کد خبر: ۹۷۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 20 April 2020

سرپرست انجمن پاراوزنه‌برداری گفت: همانطور که من روزی توانستم صاحب رکورد فوق سنگین جهان شوم، داوودی هم اگر خوب تمرین کند، می‌تواند رکورد فوق سنگین را از تالاخادزه پس بگیرد.

به گزارش تابناک ورزشی، حسین رضازاده در خصوص انتخابش به عنوان سرپرست انجمن پاراوزنه‌برداری اظهار داشت: حدود یک هفته پیش اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین پیشنهادی بابت سرپرست انجمن پاراوزنه‌برداری به من ارائه کرد. خدمت به عزیزان جانباز و معلول برایم افتخار بزرگی است و از همه مهم تر اینکه هم رشته‌ای خودم هستند و تصمیم گرفتم به این پیشنهاد پاسخ مثبت دهم.

وی ادامه داد: امیدوارم با همکاری فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک بتوانیم ورزشکاران خوبی را تربیت و پس از آن تحویل تیم ملی بدهیم. یکی از برنامه‌های ما این است با کمک خسروی‌وفا که در این مدت زیرساخت‌های خوبی برای این رشته فراهم کرده و کمک‌های بی‌دریغ اسبقیان، مدال‌های خوب خودمان را در رویداد‌های مختلف همچنان تکرار کنیم. رکورد‌های سیامند رحمان واقعا استثنائی بود و باید بتوانیم در آینده ورزشکارانی مانند او پدید آوریم.

سرپرست انجمن پاراوزنه‌برداری تصریح کرد: از تمام افرادی که در این رشته تبحر دارند درخواست می‌کنم به ما کمک کنند تا ان‌شاءالله بتوانیم وزنه‌برداران خوبی تربیت کنیم. همچنین بعد از مشخص شدن شرایط کرونا و با اجازه مسئولان مربوطه زمینه را برای حضور ورزشکاران در اردو‌ها فراهم خواهیم کرد تا آن‌ها در اردوی تیم ملی تمرینات خودشان را پیگیری کنند. تمام ورزشکاران در حال حاضر به صورت انفرادی تمرین می‌کنند.

رضازاده در مورد تعویق المپیک عنوان کرد: این اتفاق برای سایر ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی دیگر هم رخ داده است. به نظرم ورزشکارانی که دارای سهمیه المپیک هستند و همچنین آن‌هایی هم که مصدوم بودند باید از این مسئله به نحو احسن استفاده و کنار آن هم تمرینات خودشان را پیگیری کنند و مواظب باشند تا دچار مصدومیت نشوند.

حسین رضازاده این روز‌ها چه می‌کند؟

رئیس پیشین فدراسیون وزنه‌برداری پیرامون رفتن آیان هم از فدراسیون جهانی اظهار داشت: در طول این سال‌هایی که تاماش آیان عهده‌دار ریاست فدراسیون جهانی بود، خیلی برای پیشرفت این رشته زحمت کشید. البته خود او از عدم تمایلش برای فعالیت مجدد در فدراسیون جهانی خبر داده بود، که این اتفاق در نهایت رخ داد. امیدوارم فردی که جانشین وی می‌شود، بتواند همچنان برای این رشته مثمرثمر باشد.

وی راجع به شرایط کیانوش رستمی و سهراب مرادی برای المپیک خاطرنشان کرد: از آنجایی که کیانوش و سهراب جزو مدال‌آوران ما در مسابقات جهانی و المپیک هستند باید از آن‌ها حمایت شود تا در ابتدا بتوانند سهمیه المپیک را بگیرند و سپس برای کشورمان در توکیو مدال‌آوری کنند.

دارنده دو مدال طلای المپیک پیرامون اینکه چه آینده‌ای را برای علی داوودی متصور است، گفت: با توجه به اینکه علی داوودی در ابتدای راه قرار دارد، باید مواظب مصدومیت خود باشد. خیلی‌ها مانند او بودند، اما در ادامه مسیر در جا زدند. او توانست در جام فجر رکورد‌های خوبی را بر جای بگذارد، اما برای رده سنی بزرگسالان این رکورد‌ها چندان کارایی ندارد و باید پله پله جلو برود. همانطور که من روزی توانستم صاحب رکورد فوق سنگین جهان شوم او هم اگر خوب تمرین کند، خواهد توانست رکورد فوق سنگین را از لاشا تالاخادزه پس بگیرد.

رضازاده در مورد اینکه آیا علاقه‌ای به حضور پسرانش در وزنه‌برداری دارد یا خیر، توضیح داد: پسرانم در تابستان تمرینات وزنه‌برداری انجام می‌دهند، اما به هر حال در این دوره زمانه بچه‌ها بیشتر علاقه‌مند به ادامه تحصیل هستند. خود من دوست دارم تا روزی جا پای عرصه پدر در این رشته بگذارند، اما بازهم خود آن‌ها تصمیم‌گیرنده نهایی خواهند بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل