بازدید 14315

نرخ سود بانکی همچنان ۱۵ درصد است

هر چند نرخ سود بانکی بر اساس مصوبه سال ۹۵ شورای پول و اعتبار طبق روال قبلی همان ۱۵ درصد است، اما قرار است بانک‌ها نسبت به اجرای آن تاکید بیشتری کنند.
کد خبر: ۹۷۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 19 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، در حالی امروز خبر کاهش نرخ سود بانکی به ۱۵ درصد در رسانه‌ها منتشر شد که این نرخ از تیر ماه ۱۳۹۵ بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار ۱۵ درصد تعیین و اجرایی شده بود.

شورای پول و اعتبار در تیر ماه ۱۳۹۵ تصمیم بانک‌ها مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی به ۱۵ درصد را تایید و سیستم بانکی را مکلف کرد نسبت به کاهش نرخ کارمزد تسهیلات بانکی به حداکثر ۱۸ درصد اقدام کند.

بانک‌ها هم از ابتدای تیرماه بر اساس توافقی که میان خودشان کرده بودند، سود سپرده‌های بانکی را از حداکثر ۱۸ درصد به حداکثر ۱۵ درصد کاهش داده بودند، اما در توافق شان تصمیم روشنی در مورد کارمزد تسهیلات بانکی نگرفته بودند که بانک مرکزی و شورای پول واعتبار نیز در آن زمان برای نرخ سود تسهیلات هم تصمیم گیری کرد.

البته هر چند شورای پول و اعتبار این مصوبه را در سال ۹۵ مصوب و بانک‌ها را ملزم به اجرای آن کرده بود، اما برخی از بانک‌ها در بعضی موارد از این مصوبه تخطی می‌کردند و بر همین اساس قرار است بانک‌ها به صورت جدی به اجرای این مصوبه اهتمام بخشند.

بر همین اساس نرخ سود بانکی بدون تغییر از فردا طبق روال گذشته در بانک‌ها محاسبه می‌شود و تنها بر اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار تاکید بیشتر شده تا بازار پول با آرامش بیشتری همراه باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان