بازدید 104299
سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا: سیم‌کارت حتماً به نام سرپرست خانوار باشد

دریافت وام یک میلیونی برای این خانوار‌ها به بن بست رسیده است؟ / راهکار دولت چیست؟

از ساعت ۲۲ مورخه ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۹ کار ثبت نام وام یک میلیون تومانی برای متقاضیان این وام از طریق ارسال پیامک به تلفن‌های همراه سرپرستان خانوار با سرشماره v.refahi آغاز شده است؛ هر چند استفاده از تلفن همراه برای اعلام تمایل یا عدم تمایل سرپرستان خانوار‌ها برای دریافت این وام یک میلیون تومانی، شیوه مناسبی به نظر می‌رسد، در این میان، گویا برخی از این حق محروم خواهند بود!
کد خبر: ۹۷۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ 16 April 2020

وام یک میلیون تومانی کرونایی و چالش های پیش رو؛ سرپرستان خانوارهایی که تلفن همراه ندارند چه کنند؟

دریافت وام یک میلیونی برای این خانوار‌ها به بن بست رسیده است؟ / راهکار دولت چیست؟با شیوع ویروس کرونا در ایران، بسیاری از کسب و کارها تعطیل شدند و همین موضوع باعث خانه نشینی بسیاری از نیروهای کار شد. در نتیجه این موضوع، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافت و همین تهدیدی دوباره برای اقتصاد ایران و به صدا درآمدن زنگ خطر برای آغاز ورشکستگی بسیاری از کسب و کارها بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ از این روی، دولت برای تحریک سمت تقاضا و افزایش قدرت خرید مردم و جلوگیری از افزایش تبعات شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد ایران راهکارهای مختلفی در نظر گرفت؛ از جمله این راهکارها می توان به پرداخت وام یک میلیون تومانی به همه سرپرستان خانوارهای یارانه بگیر اشاره کرد.

جزئیات اولیه وام یک میلیون تومانی

هجدهم فروردین ماه سال جاری بود که رئیس جمهور روحانی گفت: تسهیلات یک میلیون تومانی با نرخ سود 12 درصد در نظر گرفته شده است که مدت زمان بازپرداخت آن 24 ماهه (دو ساله) خواهد بود و چند ماه هم تنفس داده می شود و بازپرداخت از مهر ماه سال 1399 آغاز خواهد شد.

جزئیات تغییر کرد/ وام یک میلیون تومانی قبل از ماه مبارک پرداخت خواهد شد

اما در 26 فروردین ماه 1399 که جلسه ستاد اقتصادی دولت برگزار شد، جزئیات پرداخت و نحوه بازپرداخت وام یک میلیون تومانی تغییر کرد. رئیس جمهور روحانی در خصوص پرداخت وام یک میلیون تومانی گفت: «یک رقم ۲۳ هزار میلیارد تومانی هست که قبلاً قرار بود با سود ۱۲ درصدی در اختیار یارانه‌بگیران قرار بدهیم، امروز بخشی از زمان جلسه ما با این بحث گذشت که چگونه این تسهیلات یک میلیون تومانی را به یک وام قرض‌الحسنه‌ تبدیل کنیم و آن بخش سودی را که بنا بود از حساب مردم پرداخت شود، دولت به عهده بگیرد. در این جلسه تصمیم گرفتیم آن بخش را دولت به عهده بگیرد و این وام به صورت سابق که اعلام کردیم نیست، این وام یک میلیون تومانی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد به صورت قرض‌الحسنه‌ای است. آن بحث‌هایی که سودش چگونه و به چه صورت باشد و ۱۲ درصد را دولت به عهده گرفت که اینها را دولت پرداخت می‌کند و این یک میلیون تومان تقریباً روزهای اولیه ماه اردیبهشت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. در تیرماه به تدریج از یارانه آنها کسر خواهد شد یعنی یارانه اردیبهشت و خرداد آنها پرداخت می‌شود و در یارانه تیر به بعد، یک مقداری کسر می‌شود بخاطر آن یک میلیون وام که به صورت قرض الحسنه پرداخت شده است.  آن مقداری که از ماه تیر به بعد از پول یارانه برداشت می‌شود، چیزی حدود ۳۵ هزار تومان در ماه است.»

پس از این صحبت های رئیس جمهور، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: پرداخت مابه التفاوت نرخ ۱۲ درصد با وام قرض الحسنه، توسط دولت مقرر شد و وام پرداختی به همه خانوارهای یارانه‌بگیر به صورت قرض‌الحسنه و سی ماهه باشد. همتی همچنین در خصوص نحوه ثبت‌نام متقاضیان گفت: با انجام پروسه ثبت نام و اعلام درخواست تمایل سرپرستان خانوار مبنی بر استفاده از این وام در پاسخ به پیامک ارسالی وزارت رفاه، انشاءالله تا روز قبل از شروع ماه مبارک رمضان وام یک میلیون تومانی خانوارهای یارانه بگیر از طریق بانک‌های عامل خود به حسابشان واریز خواهد شد.

همتی همچنین در گفتگوی ویژه خبری اظهار داشت: پیشنهاد بانک مرکزی این بود که مابه التفاوت نرخ ۱۲ درصدی تا ۴ درصد قرض الحسنه را دولت تقبل کند که بر این اساس رئیس جمهور نیز موافقت کرد که بار مالی آن هم برای کل، دو هزار میلیارد تومان بوده است.

در نتیحه وام یک میلیونی به صورت قرض الحسنه و با نرخ ۴ درصد محاسبه خواهد شد.

اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد وام یک میلیونی

در 26 فروردین ماه سال جاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای شرایط و ضوابط بهره مندی از تسهیلات بانکی حمایتی کرونا ویژه یارانه بگیران را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده بود: به منظور حمایت از خانوارهای ایرانی ـ که تحت تاثیر تبعات اقتصادی شیوع بیماری کرونا قرار گرفته اند ـ تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی ماهانه دریافت می کنند و علاقه مندند، از تسهیلات بانکی حمایتی کرونا برخوردار شوند، می توانند با در نظر گرفتن شرایط مندرج در این اطلاعیه، ضمن پذیرش محتویات آن، کد ملی سرپرست خانوار را حداکثر تا یکشنبه 31/ 1/ 99 از طریق تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است، به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند.

خانوارهای یارانه بگیر، برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک هایی که  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند ثبت کنند.

تاکید می شود برای اعلام تقاضا، هیچ گونه مراجعه به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی نیاز نیست.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه جاری به همه سرپرستان خانوارهای دریافت کننده یارانه، پیامک ارسال خواهد کرد.

ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار، به منزله قبول و تعهد اجرای چهار بند این اطلاعیه از سوی متقاضی است.

شرایط تسهیلات به شرح زیر است؛

  • مبلغ تسهیلات برای هر خانوار یک میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه و تعداد اقساط سی ماه متوالی خواهد بود.
  • اقساط ماهانه برای هر خانوار مبلغ  ۳۵ هزار تومان است که از یارانه تیرماه سال جاری به بعد کسر خواهد شد.
  • گیرندگان تسهیلات، نباید حساب بانکی یارانه خود را تا انتهای بازپرداخت اقساط، تغییر دهند.
  • درخواست کننده تسهیلات با ارسال پیامک  به سازمان هدفمند سازی یارانه ها، وکالت بلاعزل می دهد که بازپرداخت تسهیلات  فوق را  ماهانه از محل یارانه نقدی خود به نظام بانکی پرداخت نماید. این وکالت در حکم سند رسمی است و قابل اعتراض و ابطال در محاکم قضایی نیست.

وام یک میلیون تومانی کرونایی و چالش های پیش رو؛ سرپرستان خانوارهایی که تلفن همراه ندارند چه کنند؟

آغاز ثبت نام از ساعت 22 روز چهارشنبه 27 فروردین ماه 99

از ساعت 22 شب گذشته مورخه 27 فروردین ماه 1399 وزارت ارتباطات اقدام به ارسال پیامک هایی با سرشماره V.refah با متن زیر نموده است؛

سرپرست محترم خانوار؛ در صورتی که متقاضی استفاده از بسته حمایتی دوران کرونا بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید، لطفا تنها از خط تلفن همراه اصلی خود که مالک آن هستید، فقط کد ملی خود را به سرشماره 6369 ارسال فرمایید.

وام یک میلیون تومانی کرونایی و چالش های پیش رو؛ سرپرستان خانوارهایی که تلفن همراه ندارند چه کنند؟

23 میلیون یا 25 میلیون خانوار مشمول وام یک میلیون تومانی؟

هر چند عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در نوزدهم فروردین ماه سال جاری، تعداد مشمولین دریافت این وام را 23 میلیون خانوار اعلام کرده بود، حسین میرزایی سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا در 27 فروردین ماه سال جاری طی مصاحبه ای با اشاره به جزئیات پرداخت وام یک میلیون تومانی، تعداد خانوارهای مشمول این وام را ۲۵ میلیون خانوار اعلام کرد.

همچنین بیست و ششم فروردین، پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه به نقل از محمدباقر نوبخت معاون رئيس جمهور اعلام کرد: براي پرداخت اين وام به ۲۳ ميليون خانوار رقمي نزديك ۲۳ هزار ميليارد تومان بايد از طريق منابع بانكي در اختيار سازمان هدفمندي يارانه‌ها قرار گيرد و اين مبلغ يكجا به حساب سرپرستان خانوارهايي كه درخواست خود را تاييد كرده اند واريز خواهد شد.

نکات مثبت و منفی پرداخت وام یک میلیونی

در مورد نکات مثبت این وام یک میلیون تومانی می توان گفت که دولت محترم؛

  • وام را به قرض الحسنه تبدیل کرد و نرخ آن از 12 درصد قبل به 4 درصد تغییر یافت.
  • اقساط آن از 24 ماه که در ابتدا اعلام شد به 30 ماه تغییر پیدا کرد.
  • نکته مثبت دیگر، دریافت آسان این وام می باشد که بدون طی شدن مراحل اداری خاص که برای وام های بانکی وجود دارد، این کار انجام خواهد شد.

اما نکات منفی که در مورد این وام وجود دارد؛

  • مبلغ آن اندک است و نمی تواند جبران کننده قدرت خرید از دست رفته افراد باشد،
  • هدف دولت از پرداخت این وام به نوعی تحریک سمت تقاضاست؛ اما شاید بسیاری که این وام را دریافت می کنند به آن نیاز آنچنانی نداشته باشند و از آن برای خرید کالا و مایحتاج زندگی یا پرداخت اجاره بها و ... استفاده نکنند و طبیعتا در صورت وقوع این موضوع، بخشی از این وام به تقاضا تبدیل نخواهد شد.
  • با پرداخت این وام به همه افراد که ثروتمندان نیز شامل آن خواهند شد، دولت برای نقد کردن اقساط این وام یک میلیونی مجبور خواهد بود که تا سی ماه یارانه ثروتمندان را قطع نکند.

آن هایی که شماره تلفن همراهی به نام خود ندارند برای دریافت وام چه کنند؟

همان گونه که ملاحظه شد در متن پیامک ارسالی وزارت ارتباطات برای سرپرستان خانوارها ذکر شده است: سرپرست محترم خانوار؛ در صورتی که متقاضی استفاده از بسته حمایتی دوران کرونا بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید، لطفا تنها از خط تلفن همراه اصلی خود که مالک آن هستید، کد ملی خود را به سرشماره 6369 ارسال فرمایید.

بنابراین سرپرست خانوار حتما باید تلفن همراهی به نام خود داشته باشد؛ نکته ای که حسین میرزایی سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا نیز در مصاحبه اخیر خود به آن اشاره کرد و گفت: اگر سرپرست خانواری شماره تلفن همراهی به نام خود ندارد باید 100 درصد تهیه کند، چرا که باید احراز هویت شود که سرپرست در قید حیات است. اگر می‌خواهد از این حمایت استفاده کند بلاشک باید سیم‌کارتی به اسم سرپرست خانوار باشد.

این در شرایطی است که توضیح داده نشده که اگر سرپرست خانوار سیم کارتی به نام خود نداشته باشد و هم اکنون برای طی روال دریافت وام یک میلیون تومانی سیم کارتی به نام خود خریداری کند، چگونه باید شماره این سیم کارت را جهت دریافت پیام تمایل یا عدم تمایل برای دریافت این وام به دست مسئولین مربوطه برساند؟ آیا تنها خرید سیم کارت به نام خود کفایت می کند یا حتما باید روال دیگری طی شود و این سیم کارت در سامانه ای به ثبت برسد؟

همچنین در روستاهای دورافتاده بسیاری از سرپرستان خانوارها اصلا تلفن همراهی ندارند که پیامکی برای آن ها ارسال شود و آن ها تمایل یا عدم تمایل خود به دریافت این وام یک میلیون تومانی را اعلام کنند. یا به دلیل آنتن دهی ضعیف یا اصلا نبود آنتن ممکن است به هر دلیل، فردی نتواند این پیامک را دریافت کند. همچنین ممکن است سرپرست خانوار در این سال ها که یارانه خود را دریافت می کرده است، شماره تلفن همراه خود را تغییر داده باشد. حالا پرسش این است که برای ضایع نشدن حق این افراد، دولت چه تدبیری اندیشیده است؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۲
چندغاز پول که ارزش اینهمه منت گذاشتن نداره .
آخه این چه کاریه دولت با مردم کرده .

این پول باید بلاعوض و بر حسب تعداد افراد خانوار باشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
مردم انتظاری نداشتن ،خیلی وقته میدونند که فقط حرف و مانور ه!
عمو فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
چرا بلا عوض نباشه یا همون یک تومن از یارانه ها کسر بشه؟؟؟
دولت اینقدر بدبخته که توو این موقعیت هم دنبال پول درآوردن ــه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
گیر چه کسانی افتاده ایم. رایگان برای لبنانی ها در مدتی کوتاه خانه و اپارتمان ساختند و برای مردم خودمان ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
این اضافه 50 تومن چیه دیگه ؟ چرا باز باید ربا جریان داشته باشه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
آقا تازه سیم کارت هم بخریم- گوشی نداریم که
باید 2 تومن پول گوشی بدیم که 1 تومن وام بگیریم؟
مسخره کردید؟
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
آغا من میگم این یک میلیون تومن رو دولت ما بده به نیازمندان آمریکا و عوضش ماهانه 35 هزار تومن از یارانه های ما کم کنه.ما الحمدالله ملت ثروتمندی داریم و به این مقدار پول احتیاجی نداریم و این مردم آمریکا هستند که نیازمندند و گرسنه.این پول رو بدید به نیازمندان آمریکا که خیلی خیلی خیلی ثواب داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
الان اگه سرپرست خانوار فوت کرده ولی سیمکارت به نامش هست- و اطرافیان از اون سیم کارت پیامک بزنن سیستمشون تشخیص میده؟
میرزا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
بزرگوار همین چندرغازی که میفرمایید حقوق پنج یا شیش ماه یک خانواده مددجوی کمیته امداد است به اضافه یارانه نقدی باید یک ماه با آن زندگی کند باور ندارید!!؟
خدایا

کمک کن به دولت کریمه و فخیمه و .... فشار نیاد
اولا دولت ایران بگوید به چه علت عقلائی به ثروتمندان جامعه ؛ صدقه (یارانه نقدی) و حالا هم وام یک میلیونی بدون بهره می دهد؟
ثانیا دولت باید سریعا یارانه نقدی مرفهین بی درد را قطع کند و مبالغ به دست آمده را به اقشار ضعیف مانند مددجویان بهزیستی؛ کمیته امداد امام(ره) بصورت بلاعوض اختصاص دهد .
...
پاسخ ها
حسن جان دوست صباصغری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
خب کمیته و بهزیستی هم افراد بی نیاز تحت پوشش داره در کل صداقت مرده دوست عزیز
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
چاکر جان ! مددجویان چه کرونا باشد یا نباشد همان مبلغ بهزیستی یا میته امداد را می گیرند موضوع مهم در این بین شاغلین شغلهاییست که تعطیل شده اند و آسیب دیده اند و سرمایه دار هم نیستند که در این اوضاع از جیب خرج کنند باید به چنین افرادی کمک شود نه مددجویان چون مدد جو جماعت چه کرونا باشد یا نباشد همان مستمری را میگیرند چه فرقی به حالشان دارد
مگردرایران عزیز هم اکنون ثروتمندی وجود داره؟ آره شما ۴درصدی ها قطعا جزو ثروتمندها هستیدولی ۹۶درصدمردم ایران شدیدا زمین گیراقتصادی گردیده اند؛ پس لطفاچرت و پرت ننویسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
علی جان مگر تا بحال حرف حساب هم شنیدی!
مژده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
من مرفه نیستم مرفهین هم ایرانی هستند یارانه سوخت و غیر الک از بیت المال پرداخت میشه چرا نباید همه ایرانیان یارانه بگیرند اگر افراد پولدار نباشند چرخ اقتصاد بازار چگونه بچرخد
قرار شد یک میلیون تومان به صورت قرض الحسنه پرداخت شود و سود وام را دولت پرداخت کند، بنابراین مردم همان یک میلیون تومان را پس خواهند داد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سی تا قسط 35 تومنی میشه همون یه میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟50 هزار نومن اضافه پس چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
قرض الحسنه یعنی 4 درصد سود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
اونم 50 تومنم پول چاییه یچه های بالاست دیگه داداش
آقا نمیخواهیم 1 میلیون ، بجاش دلار رو بیارید به 10 تومان
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
مرگ رو نشون میدن که به تب راضی بشیم...
اینجانب سرپرست خانوار چهارنفری از وزارت رفاه شکایت دارم که چرا یارانه اعضای خانواده بنده را از مهر ماه 94 قطع نموده اند و پس از چند بار اعتراض بنده به صورت حضوری و غیر حضوری ، اعلام نموده اند که چون اینجانب در تهران دارای آپارتمان می باشم یارانه خانوار را قطع کرده اند . آیا اینجانب که معلم بازنشسته هستم و دارایی من همین یک آپارتمان می باشد پس از سی سال معلمی دارایی زیادی محسوب می شود و جزء ثروتمندان محسوب می شوم ؟ در ضمن قبل از انتخابات پیامکی از ستاد هدفمند کردن یارانه ها ارسال شد که یارانه شما به اشتباه قطع شده و وصل خواهد شد اما تاکنون هیچ خبری نشده است . آیا این انصاف است ؟ آیا این عدالت است ؟ خواهشمندم پیگیری و رسیدگی نمایید.
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
چشم
اقامعلم
حتمن بشکایت شما رسیدگی میکنم و وزریر مربوطه رو ازکار بیکار و اخراجش میکنم.
مرگ بر روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
اخی این بنده خدا درهمه خبرها همین کامنت را میذاره تا بلکه فرجی حاصل شود
مژده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
کارشان اشتباست حق قانونی وشرعی شماست که بایدیارانه 0بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
خود کرده را تدبیر نیست افرادی در سن و سال شما .بعضی کارها رو در گذشته نمی کردید الان وضع اینجوری نبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
بله جزو ثروتمندان حسابی میشی این همه حقوق بی زبون که بهتون دادن پس چی بوده؟؟ نصف سال رو تعطیل بودین شما معلم ها همیشه هم طلب کارید
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
معلم بزرگوار الان چند دهه هست که تمام کارها در این کشور تماما از روی عدالت !!! و انصاف !!! است اصلا ایرانی جماعت و مخصوصا مسئولین محترم رو عدالت و انصاف کشته.
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
منم مثل این برادرم و یارانه خانواده ام قطع شده. درست موقعی ای که وسال بود که شرکتی که مشغول بودم حقوق نمیتونست بده و درآمدی نداشتم.. خود یارانه هیچی ولی تعجبم از اینه که دولت اعلام میکنه که به شصت ملیون نفر یا بیشتر یارانه میده. واقعا تو ایران شصت ملیون نفر بد بخت تر از من هست.؟
الان تو کشور بحران کروناست، میدونید چند نفر باید برن به امور مشترکین برای خرید سیم کارت، اخه این چه کاریه، هر کسی با هر خطی شماره ملی سرپرست رو بفرسته، حداقل اونایی که نمیخان اینکار رو انجام بدن، نمیدونم دولت چرا این دو روزه هیچ حرفی نمیزنه، فقط حرف خودشونه، این مشکل خیلیا هستش، در ضمن قراره یه پولی به ملت بدن نه اینکه باز هزینه اضافی برای خرید سیم کارت مردم بپردازند، الان اکثر مردمی که بیکار شدن پول نون ندارن چه برسه خرید سیم کارت
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
درود برشما
کسانیکه اون بالا برای ملت مستضعف وغیور همیشه در صحنه میشینن نسخه میپیچنند
اخه یکی پیدا نمیشه به این ها بفهمونه اون روستایی بدبخت که تلفن همراه نداره
اون کارگر اجر پزی
اون کارگر روزمزد و..................سایر اقشار مستضعف چه گناهی کردن که سیم کارت بنام خودشون ندارن.
سیم کارت بخرن بعدش هم باید حتمن یک موبایل بنام خودشون بخرن
بعدش هم باید .............
امام زمان چرا ظهور نمیکنی
خسته شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
دقیقا همین حرفو من زدم ولی هیچ سایتی اونو منتشر نکرد . یک بنده خدائی که گرفتار نون شب هست باید بره سیم کارت بخره بعدش هم بخاطر قانون شرم آور و شکست خورده ای بنام رجیستری باید به نام سیم کارتش هم حتما یک گوشی هم بخره !!! دقیقا دولت داره درآمد خودشو از فروش سیم کارت و حق رجیستری و گمرک گوشی بالا میبره
فقط منت رو سر مردم میزارن وگرنه این طرح هم تورم زا هست و هم نقدینگی رو زیاد میکنه . تازه بعد از پرداخت اون هم افزایش شدیدی تو قیمت ها و هزینه های خانوار ایجاد میشه که عملا این پول بلا استفاده میشه . .
آقلیت قلیلی از یارانه بگیران امکان دارد تلفن همراه نداشته باشند.ان عده هم میتوانند از کافی نت ها استفاده کنند لطفا سنگ اندازی نکنید حتی برای خرید نان خالی هم به مشکل برخورده ایم نباید سرنوشت یک کارشناس بازنشسته وزارتی چنین رقم میخورد چهارسر عائله چندرغاز حقوق واجاره منزل انهم در روستا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
یعنی تو هزار تومان نداری نون بخری؟؟ پس چطوری اومدی اینترنت ؟؟؟؟کم خالی ببند
بسیار طرح بدی است. مردم این پول را خواهند گرفت و بلافاصله به فروشگاه‌ها و مراکز خرید هجوم خواهند آورد. بسیار شلوغ خواهد شد و خطر گسترش ویروس کرونا افزایش می‌یابد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
برادر خیلی نگران نباش بشما قول میدم بفروشگاه نرسیده تمام میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
راست میگی خداییش با این پول میلیونر میشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
پول یک ماه اجاره میشه . مگه مردم ما اونقدر شکم سیر هستند ؟ می بینید که عملا دولت پولی به مردم نمی دهد ، یک پول دستی میدهد و بعد از حقوق خودشان برداشت میکند . تازه 4 درصد هم از آن سود می برد .از محل فروش سیم کارت و رجیستری و گمرک گوشی هم درآمدی نصیب دولت خواهد شد .
اینایی که اینجا نوشتبن رو برین از مسئول مربوطه بپرسین و جوابشو اینجا بنویسین .ما که این مشکلات رو میدونیم راه حلش رو باید بزارین برادر
من شماره موبایلم از زمان ثبت نام یارانه تغییر کرده ولی هنوز یارانه به همان ساب واریز میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
به همه ی شماره ها ارسال میشه
ضمنا وقتی خط قبلی را واگذار کرده ای اون خط دیگه بنام شما نیست و نمیتونه کد ملی شما را ارسال کنه. پس به همین خطی که بنام سرپرست هست ارسال خواهد شد . عجله هم نکنید چون تا یکهفته ادامه داره
چطور وقتی قراره وام بهره دار بدین به خلق الله موقع استعلام گرفتن تا بدهی به صندوق مسجد محل رو هم آمار ریز درمیارید برای ندادن وام...
دولت هر کاری بکنه بازم مردم ناراضی هستن اوضاع مردم خیلی داغونه داغون . مردم ناراحتن . .... اخه یک میلیون تومن چیه که باز میخواین ۳۵ تومن ماهی بگیرین این چند وقت ۴۵ هزار دادین مردم هیچی نگفتن تورم اینقدر رفت بالا مردم هیچی نگفتن آخه چرا باط اینقدر دارین اذیتشون میکنین ...
اگه تشخیص در حیات بودن هستش. جهت اطلاع وزارت رفاه به محض فوت در این کشور نهایتا ظرف یکماه یارانه طرف قطع میشه. شما نمیخواهید به مردم پول بدید دنبال دلیل موجه تری باشید.
برای من که پیامک نیومده چکار کنم؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
خوب شماازاندسته مردمی هستی که باید فقط دعا کنی پس التماس دعا
بعضی از مردم توانایی استفاده از تلفن همراه را ندارندو این وظیفه با فرزندان یا دوستانشان بوده و حالا بعلت کرونا نمی توانند همدیگر را ببینند اگر از طریق سایت باشد من میتوانم برای بعضی از دوستان اینکار را انجام دهم
بهتر است دولت یک میلیون را دو قسمت کند ؛ پانصد تومان را با یارانه اردیبهشت و پانصد تومان دیگر را با یارانه خرداد ماه 99 پرداخت کند. هر چه زودتر هم یارانه نقدی مرفهین بی درد و طماع را که باعث تورم لجام گسیخته و فشار مضاعف به اقشار محروم جامعه است قطع کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
گنجشک چیه که کله پاچه ش چی باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
راست میگی با نصفش آپارتمان میخرم نصف دیگه شو سهام میگیرم !!!!!
خدایا ببین مردم رو به چه روزی انداختن ؟ یه دونه سیب زمینی هم پشت کوه خیرات کنن از صبح زود اونجا صف میکشیم !!
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
دیروز در یوسف آباد تهران بالاتر از
میدان کلانتری یک کیلو لیمو ترش سوا کرده را 70 هزار تومان می فروخت اگر مردم قدرت خرید نداشته باشند و سیل پولهای بدون
پشتوانه به بازار خرید سرازیر نشود
چرا یک کیلو لیمو ترش 70 هزار تومان یا یک کیلو سیر بوته 50
هزار تومان قیمت پیدا می کند؟
سر کاریه
خدایا
من که شماره همراهم برای خودم نیست چه کنم؟
در ستاد یارانه همین شماره رو ثبت کرده ام و اون موقع نگفتن که شماره باید به نام خودت باشه
ای کاش اینترنتی هم می شد ثبت نام کرد
ما زنده هستیم ولی من نیازی به تلفن همراه بنام خودم نداشتم وقتی این دستور صادر می شه همین هجوم برای خرید سیمکارت یعنی عدم رعایت فاصله این وزیر خبرنداره اکثر خانواده های نیازمند نه تلفن همراه دارند ونه از پیامک سردرمیارن تازه وزیر جوان هم بجای 100مگ اهدائی اصل اینترنتو چنان ضعیف کرده که هیچ کاری نمیشه با آن انجام داد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
فقط سیم کارت نیست که . بنا به قانون مسخره رجیستری باید هر سیم کارتی روی یک گوشی کار بکند ، برای این سیم کارت هم باید یک گوشی تهیه کنید . عملا درآمد زایی کرده دولت .
میخوام بدونم حالا دولت این یک میلیون رو به همه بده و پس نگیره چی میشه؟ کسی ناراضیه!؟ مگه دولت این پولو از کشور خارجی قرض گرفته و باید پس بده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
زمانی پس نمی گیره که خارجی باشی.لبنای سوری عراقی یمنی .فلسطینی .....
مسخره کردن
مادر من 85 سالش سیم کارت هم به نام خودش ندارد بخاطر داشتن کلکسیونی از مریضی ها در این شرایط دکتر نمی توانیم ببریم حالا چه طوری بریم سیم کارت بخریم دادن پول به اندازه سکه یک گرمی باید در برابر کرونا شکست بخوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
این پول بلاعوض که نیست . وام هست . اینو میدن و اصل پول به اضافه سودشو پس میگیرن . اگر اینو نگیرین خیلی به نفعتون هست تا منت کشی هم بکنید .
مادرمن پیرزن ۹۳ ساله ای است که ازیارانه ۳ دلاری دولت زندگی میگذارند به خداقسم تلفن همراه ندارد خوب اگرتاکنون یارانه ها درست پرداخت میشده واحرازهویت شده اند خوب فکرکنید این هم پرداخت یارانه است مگرهرماه برای پرداخت یارانه پیامک بین دولت ویارانه بگیر ردوبدل میشه خدایا ریشه بیسوادی رابسوزان یا فهم وشعوری به مسعولین مملکتی بده که یا پست هارا رها کنند یا به کلاس اکابر وسواد اموزی یروند وسواد کسب کنند تا اینقدر باعث عسروحرج ملت ستمدیده نشوند یا انان را به کرونا مبتلاکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
دوست عزیز وام میدن اونم یک میلیون . کمک بلاعوض دولت نیست که اینقدر حرص میخوری . اینو میدن بعدش تورم زیاد میشه و قیمت ها هم افزایش پیدا میکنه . یک پولی هم باید از جیبتان روی این وام بگذارید تا امورات زندگی تان را اداره کنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
برای پرداخت حقوق حقه مردم که میرسد
مو را از ماست می کشند
ولی برای پرداخت به برخی هزار میلیار تومان بدون وثیقه و ضامن و سفته میدهند
برید ببینید چه فضاحتی و چه فسادی دختران و پسران ایرانی در اینستاگرام و..... به پا کردند! چی میخواد بشه! چرا کسی نیست ببینه چه خبره !! چرا فراموش کردید همه چیو!! چرا این نتیجه چیست! نتیجه سیاست هست یا نتیجه مشکلات اقتصادی!! حرف بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
اصل ماجرا در راه هست . عامل تمام جرم و فسادها بیکاری هست . برخی با عناد در مقابل دنیا دارند آفت بیکاری رو تو جامعه پخش میکنن . بشین وببین چند ماه بعد وضعیت چطور میشه . اونوقت میگی صدرحمت به اینستاگرام !
دریافت وام یک میلیونی برای این خانوار‌ها به بن بست رسیده است؟ / راهکار دولت چیست؟_________بله کسانی که با مسئولین وصلت کردند بدون سند وام چند هزارمیلیارد تومانی میگیرن وپس نمیدن تاارزش اصل پول به یک دهم برسه این جماعت نوعا داماد یکدیگر هستند همشیره این رئیس متعلقه آن رئیس صبیه این دوله عروس اون ملک آبجی منم برای نداشتن جهیزیه منتظر ظهور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یارانه بگیر با چهار - پنج عائله یک میلیون و یارانه بگیر تک نفره هم یک میلیون ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
پدر جان کمک بلاعوض نیست که اعتراض میکنی . داره وام با سود 4 درصد میده از یارانه هاتون . یعنی از یارانه هاتون یک میلیون به خودتون میده و از پرداخت ماهانه کم میکنه .پول دولت نیست ، در واقع پول خودتونو میده به خودتون و سود میگیره . یک نفر و چهار نفر مطرح نیست
مردم ساده هم فکر میکنن دولت داره صدقه میده . .
به این شماره 6369که پیام ارسال نمیشه با هر سه تا اپراتور امتحان کردم نشد.
بابا اینها همه حرف مفته به هیچکی نداده و پیامی هم ه کسی ندادند کل مبلغ هم میره پیش همان پنج ملیارد دلار و بعد هم انکار
خود شما مسئول باعث میشویدکه مردم پیامک جعلی دریافت نمایند واحتیاجی هم نیست سر شماره اعلام کنید .وبهتر است بجای با زی با کلمات ،از طریق بانکهای عاملی که مردم قبلاٌ ثبت نام کرده و یارانه خود را دریافت میکنندمبلغ اعلام شده را به حساب سرپرستان خانواره واریز نمائید.
آمریکا برای هر خانوار 20 میلیون تومان بلاعوض داده! شما یک میلیلون با هزارن شرط وام می هید تازه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
آمریکا هر ماه ۲۵۰۰ دلار به مردمش میدهد
تا روزی که کرونا تمام شود
یعنی ۳۷ میلیون و پانصد هزار تومان هر ماه بدون بهره !!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
ببین مردم ما هم چه حرصی میخورن . یکی نوشته ما تعداد نفراتمون زیاده ، یکی نگران نرسیدن پیامک هست ، یکی مشکل سیم کارت داره !!!!
اینا فکر میکنن کمک دولت هست که نمیخواد پس بگیره . فقط کلمه میلیون رو شنیدن و حریص شدن .
التماس تفکر
حتما باید یه فکری به حال بندگان خدایی که تلفن همراه ندارند وسیم کارت بنامشون نیست بکنن.چون این قشر محتاج ترین به این وام هستند
مطمعن باشيد ده برابر اين مبلغ را ازدل روده مردم بيرون خواهند كشيد برويد ببينيد بيمه تامين اجتماعي چقدر مبلغ درافتي را گران كرده
۲۰۰ میلیارد دلار طبق گفته رییس جمهور (دهم دیماه ۹۸) خسارت سالیانه دشمنی با آمریکاست! یعنی هر ایرانی سالی ۲۵۰۰ دلار معادل حدود ۴۰ میلیون تومان از دست میده، بهتر نیست دیگه به این دشمنی خانمانسوز پایان بدیم؟
پاسخ ها
وحید بیگلری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
خدایا چی میشده مملکت ما هم مثل مملکت خارجی به فکر
کمک به شهروندان خود میشد
ملت ترکید از فقر
اینقدر در لفافه والفاظ این وام میلیاردی را پیچاندهاند که انگار تمام مشکلات حل خواهد شد در حالی که عده ای از دست اندرکاران مدعی کمک به مستضعفان سایر کشورها بودند ولی تحریمها اجازه نمی داد همین اقایان نگاه بکنند که همان کشورها چقدر کمک بلا عوض برای شهروندان خود در نظر گرفته اند تازه دولت بااما و اگرهای فراوان میخواهد یک میلیون به نیازمندان بدهد واز یارانه آنها در سی ماه کم بکند و فکر میکند کار بزرگی کرده است کاش این همه دقت و حوصله در ارزهای میلیاردی گم شده به کار گرفته میشد که خبرش چند روز پیش درج گردید واین پولها نیز از حساب وکتاب سو استفاده کنندگان بیت المال کسر میشد وبه خزانه خالی دولت برمیگشت حالا بماند که آن افرادچون خونشان رنگین است واز محاکمه و جوابگویی مبرا هستند و فقط میبرند و میبرند وخواهند برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
یک میلیون تومان معادل 60 دلار هست . یعنی یک سوم کمک بلاعوض یک دولت در بلاد کفر . تازه اونهم برای هر نفر ماهانه .
در قید حیات بودن فرد را از روی شماره موبایل متوجه می شوند یا اینکه از سامانه ثبت احوال استعلام می کنند؟
بعدشم وقتی که طرف یارانه دریافت می کند یعنی اقساط وام قابل بازپرداخت هست. فردی هم که زنده است ممکن است ماه بعد بمیرد برای ماههای بعدتر که تضمینی نیست برای این یک ماه هم بهتر است بی خیال این تضمین شوید و هر کس که یارانه دریافت می کند را زنده به حساب آورید.
جوری اون سود 12 درصدی رو با گران کردن کالاها و خدمات از این ملت ساده بگیرن که دقیقا همون بلایی که یارانه 45 هزار تومنی سرمون آورد . چقدر میخوایید ساده باشید .
45 هزار تومن دادن چقدر از جیبتون برداشتن ، کافیه یه حساب سر انگشتی بکنید زیاد سخت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
اصل یک میلیون هم کمک بلا عوض نیست . از دارایی خود مردم به خودشان می دهند و ماهانه از حقوقشان کم میکنند . البته به اضافه سود چهار درصد و سود فروش سیم کارت و رجیستری و حقوق گمرکی گوشی و ...
چه جوکی. وام گیرنده باید موبایل داشته باشد تا مشخص شود در قید حیات است.---- این یعنی چی/ یعنی هر کس موبایل نداره مرحوم شده؟
البته تو این اوضاع کرونایی تشویق مردم برای خروج از منزل و مراجعه به بازار برای خرید سیمکارت و احیانا مبتلا شدن به کرونا چه نقشه پلیدی پشت این موضوع هست؟
نمیخوایین بدین خوب ندین این همه ماجرا سازی برای وامیکه سود هم میگیرید عجیب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
25 درصد قیمت هرگوشی حقوق گمرک و رجیستری هست که بحساب دولت واریز میشه .
برای هر سیم کارت یک گوشی رجیستر شده هم نیاز هست .
خدا خیرتون بده- حرف دل ما رو زدید. منم مادرم که یارانه می گیره اصلا موبایل نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
حداقل یک میلیون و صد هزار تومن هزینه خرید سیم کارت و گوشی رجیستر شده مخصوص اون سیم کارت میشه . حالا ببین دولت وام میده یا وام میگیره ؟
دریافت وام یک میلیونی برای این خانوار‌ها به بن بست رسیده است؟
بله به بن بست رسیده است ولی همه اینها فدای سر آقازاده های پورشه سوار
من به این پول نیاز ندارم ولی میگیرمش. چون میدونم اگه نگیرم به کسی دیگه نمیرسه و توی جیب دولت میمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
فرشاد خان چشم نخوری . این کمک بلاعوض نیست که !! از محل یارانه خودتان مثل پس انداز خودتان میدن به خودتون و از محل ماهانه پرداخت یارانه ها همون پولو ازتون پس میگیرن !تازه با سود 4 درصد
نمیگم چقدر تورم و نقدینگی زیاد میشه و باید چیزی هم دستی بدی تا زندگی تو اداره کنی .
لطفا کمی تفکر .
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
میدونم ناشناس..
الان دستم باشه بهتر از اینه که ریز ریز بگیرم.. کسی خبر نداره که فردا یهو یارانه رو قطع کردن
سلام .پیامک به شماره اعلام شده ارسال نمی شه چرا ؟ دلیل داره یا سرکاری هستش؟
واقعا برای دولت خیلی مشکل هست که زنده بودن یا نبودن متقاضی رو بررسی کنه؟؟؟این دلیلی بسیار منطقی و درست هست؟؟؟؟

(اگر کارشناسان محترم وقت یا اطلاع کافی ندارند چاره کار یک گزارش از فوت شدگان بانک اطلاعاتی ثبت و مقایسه با کد ملی درخواست کننده هست)

کد sql رو برای اینکه سریعتر انجام بشه مینویسم.

(جدول زنده ها) SELECT name1, code2 FROM #tbl_zende
EXCEPT
(فوت شده ها) SELECT name1, code2 FROM #tbl_morede

دستورات فوق نام وکد ملی افرادی که فوت شده رو جدا میکنه به همین راحتی یا بالعکس!
باتشکر
بنده که امروز هر چقدر تلاش کردم موفق به ارسال کد ملی به سرشماره 6369 نشدم ،دوستان اگر کسی موفق شده لطفا اطلاع دهید ضمنا شماره تلفن بنام خودم هست و مشکلی از این بابت نیست ...
پاسخ ها
مراد علی
| United States of America |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
0216369
اگر خود را حامي مردم مى دانيد بگوييد چرا قانون در مورد سربازان اجرا نميشود مگر نه اينكه حقوق سرباز بايد ٦٠-٧٠ درصد حقوق پرسنل باشد چرا ىك فوق ليسانس بايد دو سال عمرش را با ماهي ٢٧٠ هزار تومان از دست بدهد كجاي اىن كار شرعي و قانوني است فرياد جوانان را چه كسي مي شنود
چرا دولت یه سایت طراحی نمیکنه که هرکس که سیم کارت به نام خودش نداره‏، با اطلاعات شخصیش وارد اون سایت بشه و درخواست وامش رو ثبت کنه- اینجوری بار حقوقی که آقایون دولتی ازش میترسن هم مشکلش برطرف میشه
دولت گدا، ملت گدا، پس کجاست ثروت ایران
راهکار دولت تکذیبه
بهتر بود آقایون اعلام میکردند که فقط کسانی که این وام را لازم ندارند شماره ملی را به سامانه 6369 پیامک کنند تا نیازمندان واقعی بخاطر شماره تلفن و مالکیت آن و خرید سیم کارت جدید ....دچار زحمت نشوند!!!!! و این وام ناقابل به اکثریت و طبق حساب یارانه آنها واریز شود...
خداوکیلی پدرمن هنوز مستاجر هستش و حقیقتا بیشتر این وام را برای پرداخت قبوض آب و برق و گاز وتلفنش میخاد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
درود بر تو
یک تحصیلکرده ممکن است نان نداشته باشد ولی باید تا بهنگام مرگ انترنت داشته تا از کم وکیف وضعیت فساد که عامل این ناهنجارها شده با خبر شود
این آقای میرزایی سخنگو نفس اش از جای گرم بلند میشود.
کد ملی رو به شماره 0216369 بفرستید . باید کد تهران رو هم بزنید. 021
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
مگر شماره تلفن می گیریم ؟
این سامانه سراسری و نیازی به کد یا ستاره و مثلث نداره لطفا اگر اطلاعات کاملی یا لینکی دارید بگذارید تا دوستانی که مشکل دارند رفع مشکل شوند
دولت همیشه دنبال راهی برای حذف گروهی از مردم هست این سیمکارت بنام هم یکی از این راههاست اگه اینقدر در همه جا دقت وقانونمندی بود این همه اختلاس واختلاف طبقاتی نبود خدایا ملت ایران را نجات بده ازاین همه بی عدالتی
حدافل در آمد دولت از هرینه پیام ها بیشتر از چندین میلیارد تومان است.

4 درصد هم سود می گیرند که در دو سال و نیم باز هم چندین میلیارد تومن به جیب دولت می رود .

با مجبور کردم مردم برای خرید سیم کارت هم چندین میلیارد تومن کاسب می شوند.
با این کشور داریتون که هر روز سفره ما کوچیکتر میشه
" اگر سرپرست خانواری شماره تلفن همراهی به نام خود ندارد باید 100 درصد تهیه کند، چرا که باید احراز هویت شود که سرپرست در قید حیات است."
یعنی از روی کد ملی طرف نمیشه فهمید طرف در قید حیات هست یا خیر؟!!!!!!!!! یعنی خیلی ها که الان در قید حیات نیستند هم یارانه دارن میگیرن؟!!!!!!!
چندین مرجعیت تقلید محترم صریحا اعلام کردند که سود بر این وام رباست. در ربا خواری سیستم بانکی که تردیدی نیست ولی چرا عده ای مستضعف را در این شرایط بحرانی و از روی نیاز رباده میکنید و حرام در زندگیشون وارد می کنین؟
راهکاردولت برای کسانیکه سیم کارت ندارند راحته -ازاول هم دولت نباید دنبال پیامک می بودبلکه بدون استثنا به همه پرداخت میکردند وبعدا اوناییکه راضی نیستن یا سیمکارت ندارن همه وام رو یکجا حساب کرده و یارانه چندماه انها رو یکجا دریافت مینمود
یعنی نمیدونن که اونایی که واقعا نیازمند هستند از خودشون سیم کارت ندارند؟ یعنی نمیدونن که اگه هم برن بخرند و اگه هم موبایل پیدا کنن اونموقع تو این زمان کم چطور تغییر شماره ثب کنن و آیا پیامک براشون میاد؟ یعنی نمیدونن که موبایل بنام یکنفر بودن اثبات کننده زنده بودن طرف نیست و این بهانه هست؟
از صبح تا حالا ۱۰ بار کد ملی فرستادم قبول نمیکنه، حتما آخرش هم میگه بموقع نفرستادی
سلام .تو رو خدا صدای مارو به کوش مسئولین برسونید تکلیف اونایی که اشتباه انصراف یارانه در ۲۱ فرپردین زدن هر چند خودشونم سایت اشتباه تعریف کردند حالا چیه برامون پیامک نمیاد من شوهرم مارگر ساده ایه یارانه گزاشته بودم برا نصف کرایه خونم تو رو خودا به دادمون برسید
در اکثر روستاها که برای دریافت شناسنامه نیازی به گواهی پزشک ،و بیمارستان نیست ،و تنها با گواهی دو شاهد که آنهم شفاهی ،و یا کتبی میباشد شناسنامه صادر میکنند ، بهمین لحاظ در بیشتر خانواده ها شناسنامهٔ اضافه آنهم بنام دختر میگیرند ؟ همهٔ بچه ها تا سن پانزده سالگی هم به کارت ملی نیاز ندارند و شمارهٔ شناسنامهٔ آنان همان کد ملی میباشد ؟ که اگر امکان بررسی میبود یقینا قریب یک میلیون شناسنامهٔ اضافه صادر شده است و چونکه در روستا هم به گواهی فوت توسط پزشک نمیباشد ، قبل از سن پانزده سالگی شناسنامه را ابطال میکنند ؟،
سلا م من کد ملیمو ارسال کردم چندبارتکرارکردم هربارتاییدارسال میومدولی جوابی نمیومد پیام دادم ببخشیدچراجواب نمیدید یهوپیام اومدازوزارت رفاه که پیام شمابرسی میشود بنطرتون عجیب نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
دولت فیلم بازی میکنه که دستش خالیه و برای شهروندانش هیچ ارزشی قایل نیست.
شماها چقدرساده این.فکرمیکنین دولت نمیدونه خیلی از مردم سیمکارت بنامشون نیست؟بخداازمن وشمابهترمیدونن ..ولی خواستن سنگ اندازی کنن که خیلیها نتونن این پول رو ازدولت بکشن بیرون.وگرنه میتونستن بگن هرکسی این وام رو نمیخاد باسیمکارتی که بنامشه انصرافش رواعلام کنه وهرکسی هم وام میخاد احتیاجی نیست کاری انجام بده.من خودم سیمکارتی بنامم نیست باپنج نفر عائله نمیدونم چه غلطی بکنم به نون شبم هم محتاجم ،ولی ااکی دلتونوخوش نکنید
استفاده ازسیمکارت دیگران قانونا صحیح نیست و در صورت هر گونه سوءاستفاده از آن،مالک سیمکارت جوابگو هست.اگر می خواهید سیمکارتتان را به دیگران بدهید یا بفروشید، طرفین با کارت ملی خودشان به دفتر رسمی اپراتور تلفن همراه (ایرانسل-رایتل-همراه اول) مراجعه کرده و انتقال مالکیت انجام دهند.اگر سرپرست خانوار سیمکارتش بنام خودش نیست، با کارت ملی خودش و صاحب واقعی سیمکارت و کارت ملی اش به دفتر رسمی اپراتور تلفن همراه رفته و در عرض چند دقیقه انتقال مالکیت دهند و سپس کد ملی خود را با آن شماره به 6369 ارسال نماید.
سلام بخدا دولت ما کجا دولت های دیگه کجا دولت چین داره ماهانه به همه حقوق میده ک از خانه اا بیرون نیان ولی کشورما که ثروتمندترینه کشورهاس بخاطر یک ملیون ناقابل ک تو شرایط بحرانی به ملتش میده باید باز پس بگیره الانمنی ک تنها منبع درامدم یارانه هست مجبورم وام رو بگیرم چون همسرم ضایعه نخایی از گردنه بهزیستی هم ک یکم کمک میکنه فقط به همسرم ک تحت پوشش هست کفاف ده روز پول داروهاش میشه منم بخاطر پرستاری ازش نمیتونم کارکنم چرا دولت ما دلش به رحم نمیاد کشورهای عربی فقط سهم نفت به ملتشون میدن ک ماهانه نفری بیست سی ملیونه و درامدهای طلا تجارت وغیره رو صرف ابادانی کشور و پرکردن جیب مسولینش میکنن ک نوش جونشون حداقل ملتش شکم سیرن روزی یک ماشین چپ میدن تا یاد بگیرن ماشین رو زو دوچرخ ببرن پاکستان برا شکار میرن هربا ملیون ها دلار خرج میکنن چرا ما مگ چی کم داریم ازاونا بابا چراغی ک به خانه رواست به مسجد حرامه ...
سلام کسانی که طلاق گرفته اند سی ام فروردین یارانشون جداشده به هرود تعلق میگرده یا هیچکدوم یاکدوم ممنون
دولت کلی پول بابت پیامک به جیب میزنه. الکی پیامک ندین.
سرکاریه.
5 بار اس ام اس دادم به 6369
هر 5 بار عدم ارسال خورده و ارسال نمیشه شمارش انگار الکیه
پیامکی برایم ٱمده که به سر شماره ۶۳۶۹کد ملی را بفرستم اما هرچه تلاش میکنم پیام به ٱن شماره ارسال نمیشود. من چکار باید بکنم؟
با سلام برای اینجانب از طرف وزارت رفاه پیامک آمد تا برای دریافت وام یک میلیونی شماره ملی ام را پیامک کنم اما متاسفانه با شماره ۶۳۶۹ شماره ملی من ارسال نمیشه
آن هایی که شماره تلفن همراهی به نام خود ندارند برای دریافت وام چه کنند؟
با سلام،بعضی هستن که چندین ماهه که حسابیک که یارانه به اونجات واریز میشه،بدلیل بدهی وام؛ بسته شده، تکلیف این دوستان چیه؟؟؟!!!
واقعا شرم آوره.
خجالت بکشید.
من بار اول پدرم شماره ملی رو یک عدد کم گفت تاییدیه هم اومد که بررسی میشه بعد شماره صحیح رو وارد کردم و تاییدیه نیمد دیگه ایا قبول هست کسی هست جواب بده لطفا برای اشتباه ها هم یه راه حل بزارید
سلام من کد ملی رو بدون خط تیره و بصورت اعداد انگلیسی ارسال کردم و اس اومد که ثبت شد حالا سپالم اینه: بعضی ازدوستان میگن باید به فارسی تایپ کنید و خط تیره بزارید راستش گیج شدم الان کی راست میگه؟؟؟؟؟؟
من از دیروز تا بحال دارم سعی می کنم ارسال کنم. اما پیامک برای سامانه 6369 ارسال نمیشه
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
من هم از دیروز سعی کردم پیامک ارسال نمیشه فکر کنم سامانه به مشکل خورده . یه خبر بود که مهلت ثبت نام تمدید شده
با سلام از یک طرف دولت اعلام می کند مردم به جز کار ضروری از خانه خارج نشوند. واگر خارج شدند فاصله اجتماعی را رعایت کنند. از طرف دیگر می خواهند یک میلیون بدهند .اعلام می کنند که باید سیم کارت به نام سرپرست خانوار باشد. بیاید ببینید مردم به خاطر تغییر سیمکارت یا دریافت سیمکارت چه شلوغی در دفاتر پیشخوان راه انداختند. خوب اگر می خواهند کاری بکند بریزند به حساب آنها چه معنی دارد که سیمکارت بگیرند
سلام دوستان من یکی از اون کسای هستم که بلاعوض میگیره من که واقعا راضی هستم از ریس جمهور عزیز ودل سوز
اما تور خدا پای وجدان خودتون شما تا حالا شد اعتراض به چیزی نکنید همه چیز با مهربان و خوش روی محبت درست میشه نه اعتراض ناراحتی همین مسعولین هم از خانوادهای ما هستند فرزندان ایران هستند اگر از گرسنگی هم مردیم پشت همو خالی نکنیم مگه خارجی ها به خاطر ما به هم پشت میکنن نه فقط به ما میخندن اسباب خنده خارجی ها نشیم اگه مسعولین خوبن یا بد انتخاب ۸۹ ملیون ایرانی عاقل و دانا بالق هستن بخاطر خدا و بخاطر قران بهش فکر کنید.
واقعا متاسفم که هیچی از مدیریت نمیدونید وباعث شدید پدران ومادران پیرمان بلاتکلیف شده ودر این روزهای کرونایی در صف گرفتن سیم کارت باشن متاسفم متاسفم
اقا اگه دولت ازم حمایت نکند دیگر خسته شودن با یک زن معلول دوتا بچه خودم بیکار
سلام پدربنده90سال سن داره ازپاه فلج شده قادربه حرکت نیست چطور پدرروببرم تواین اوضاع وشلوغی سیمکارت بنام خود تهیه کنه امثال بدرمن زیادهستند چکارکنیم
جا ماندگان از یارانه!.
چرا برای من ک جواب پیام دادم ندادن گرفتارم مستعجر ام گار گرم بیمه ندارم تا مروز ۳بار دادن ب جامونده ها ام انگار بیشترشون رو دادن ۵۰هزار تایی ک خودشون میگفتن تور خدا رسیدگی کنین الله اکبر
برای من پیام اومده وام شما واریز شد ولی واریز نشده الان 20 روزه!!!! لطفا یکی جواب بده
چرا به نیرهای مسلح وام کرونا رو ندادن مگه ما از مریخ اومدیم
این وام برای خانوار های جامنده است یابرای ماکه جانمانده ایم است ماالان 63 69پیامک دادیم زود الان میتونن به ماهم وام رو بدن
سلام من پیام به ۶۳۶۹ ارسال کردم وجوابش هم اومد ولی چرا وام واسیه من پرداخت نشد
باسلام اقا چرا کسی به من بد محتاج کمک نمیکنه بخدا من متهلم بایه دخترسه ساله ازکارمم بیکارشدم ۴ماه ماهی ۶۰۰بدهکارم به صاب خونه پدرمنو دراورده خدارا شاهده متولد ۱۳۷۵هستم ولی انگار۸۰سال عمرکردم توروجون هرکی دوسش دارر قسمت میدم کمک کن تا این یک ملیون وامی که تنها من نگرفتم ر بگیرم بخدا سرهمین وام بدجور ناامید شدیم گفتم اخرین سعیمو هم بکنم شاید بلکه دعای دخترم مستجاب بشه که دوچرخه میخواد.
با سلام به من وام یک میلیون ندادند ولی قسط آن را از یارانه ایم کم کردند مگر می‌شود وامی که نگرفته قسطش کم سود
چراهبه مدارکم درست بودوام یکملیونی به حسابم نیامد
به ما وام یک میلیون نریختن چرا قسطش کم کردن؟؟؟
این حقیقت داره که بعضیا باز پیام فرستادن و الان قسط ازشون کم نمیکنن برای وام یارانه؟
واقعا برای کسایی که ندارن قسط برنمیدارن از وام یارانه. چرا نگفتن اینو جایی . من تازه فهمیدم کسی نگفت چیکار باید بکنیم
چرا کسی جوابگو نیس؟؟؟؟مگع میشه وامی که ندادید رو قسطشو کم کرد؟؟؟!!!!!!!وقتی وام ندادید چرا قسط کم میکنید ⁦☹️⁩⁦☹️⁩⁦☹️⁩⁦☹️⁩این چه مدلشه دقیقااااااا؟؟؟؟!!!!!!!
به ما وام کرونا واریز نشد درصورتیکه که چند بار کدملی رو هم با هردوخط سرپرست خوانواده ارسال کردیم خیلی هم نیاز داشتیم الان چرا دارن ازما کم میکنن قسط چطور میتونیم رسیدگی کنیم
مایه خانواده ی فقیرهستیم مستاجریم سه ماه اجاره خونه مون مونده صاحب خونه داره اساسمون رومیندازه توکوچه وضعیت مالی مون صفره صفره توروخدایه کاری واسمون بکنیدسرپرست خانوارمون خیلی وقته بیکاره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر