بازدید 13552
۶

وقوع سیلاب قم بی‌سابقه بود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با بیان اینکه وقوع سیلاب ۲۵ فروردین در ورودی قم از سمت جاده اراک بی‌سابقه بود،‌ گفت: این سیلاب خسارت جانی به همراه نداشت.
کد خبر: ۹۷۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶ 16 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محسن بهشتی غروب چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به بارش شدید ۲۵ فروردین ماه در قم و ایجاد سیل و آبگرفتگی در ورودی قم از سمت جاده اراک، اظهار کرد: این موضوع در قم سابقه نداشت، پس از وقوع سیل در این نقطه حدود یک ساعت محور دچار ترافیک شد که با تلاش‌های صورت گرفته مشکل رفع شد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات هواشناسی میزان بارندگی در این روز ۱۰ میلی متر بود اما میانگین بارندگی در شرق استان حدود ۲۰ میلیمتر ثبت شده است، این سیلاب حاصل از این بارندگی اگرچه خسارت جانی به همراه نداشت اما مسیر راه آهن به سمت جنوب را حدود ۲۴ ساعت مسدود کرد.

به گفته معاون استاندار قم، در مسیر ورودی قم از سمت جاده اراک در سال‌های گذشته کانالی وجود داشته که سیلاب را به رودخانه هدایت می‌کرده که در سال‌های اخیر مسدود شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کانالی در مسیر سیلاب توسط راهداری و شهرداری ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده به نظر می‌رسد برای بارندگی پیش رو مشکلی نخواهیم داشت.

بهشتی به آبگرفتگی های سطح شهر در بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: اگرچه شهرداری اقدامات زیادی برای حل این مشکل انجام داده با این وجود با هر بارندگی در سطح شهر با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۶
همون وجود کانال که بسته شده نشون میده که سابقه داشته!!
قم همه چیزش بی سابقه است
... در مسیر ورودی قم از سمت جاده اراک در سال‌های گذشته کانالی وجود داشته که سیلاب را به رودخانه هدایت می‌کرده که در سال‌های اخیر مسدود شده است.
چه سناریوی تکراری در کل کشور:
- سیل عید سال گذشته دروازه قران شیراز - علت مسدود کاردن مسیر رودخانه خشک و جای گزین کردن آن با یک لوله
- سیلاب مسیر شهر پلدختر - علت ساخت و ساز در حریم رودخانه
باید بخود آیم طبیعت را ویران نکنیم - مسیر رودخانه های خشک را مسدود نکنیم - به حریم رودخانه ها تجاوز نکنیم و در نهایت مسببین این گونه حوادث که اصولا منش انسانی و بدون مطالعه و تخصص انجام میشود محاکمه کنیم و بدون اغماض آن ها را تنبه کنیم تا درسی باشد برای آیندگان.
وقوع سیل ناگهانی نیست، در مسیر مسیلاب جاده ساخته شده... این خیلی طبیعیه
جتلب که کانالی بود و مسدود شده بوده همین!!
کسی هم نباید پاسخگو باشه
چرا همه این حوادث باعنوان بی سابقه بود تمام می شود خب اصولا تغییرات آب و هوایی ممکنه بی سابقه باشد مهم پیش بینی درست و جلوتر پیش گیری از خسارت و غافلگیری است حضرات دو روز مانده به حادثه می گویند از سر راه کنار برید ممکنه سیل بیاد اسم این را هم می گذارند پیش بینی!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها