بازدید 10179

برهم صالح زمان مذاکره با آمریکا را اعلام کرد

رئیس جمهور عراق با اعلام زمان آغاز مذاکرات بغداد و واشنگتن تاکید کرد که احترام به حاکمیت عراق یک اصل اساسی به شمار می رود.
کد خبر: ۹۷۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ 15 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، برهم صالح رئیس جمهور عراق در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" تصریح کرد که مذاکرات راهبردی آمریکا و عراق در ماه ژوئن آینده بعد از تشکل دولت جدید عراق آغاز خواهد شد.

وی گفت: عراق با چالش منحصر به فردی روبرو است زیرا ما در وهله اول با یک بحران سیاسی به سر می بریم چرا که دولت از سه ماه پیش استعفا کرده است و ما در تلاش برای تشکیل دولت جدیدی هستیم و امیدوارم که این دولت بسیار زود تشکیل شود زیرا توافقی بین المللی درباره آن وجود دارد.

برهم صالح گفت: در صدر کارها و مسائل مهمی که مصطفی الکاظمی نخست وزیر بعد از تشکیل دولت در ژوئن باید انجام دهد، آغاز مذاکره راهبردی با آمریکا است.

رئیس جمهور عراق تصریح کرد: ما توافقنامه چارچوب راهبردی با آمریکا داریم و نیاز داریم این امور را به تفصیل روشن کنیم؛ از جمله وضعیت نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف موجود در عراق.

وی افزود: روابط با آمریکا باید در چارچوب درست خود و به طرز مناسب قرار گیرد؛ از جمله (درخصوص) حضور آمریکا و نیروهای ائتلاف در عراق. مطمئن هستم که در ژوئن با تشکیل دولت –آنطور که امید داریم- مذاکره بسیار خوبی خواهیم داشت که به حاکمیت عراق احترام می گذارد.

وی افزود: اجازه بدهید به نکته بسیار مهمی اشاره کنم. اگر به سال 2003 میلادی تاکنون برگردیم و نگاهی بیندازیم، به واقعیت مهم نبود ثبات در عراق و نبود همزیستی در صلح کامل با خود و همسایگان می رسیم. شاید مهمترین علت این امر، نبود یک دولت برخوردار از حاکمیت و قوی در عراق است؛ دولتی که حاکمیت قانون را در کشور اعمال کند و حالتی از توازن را در روابط خود با همسایگانش و نیز جامعه بین المللی از جمله آمریکا براساس احترام به حاکمیت عراق برقرار کند.

وی گفت: امید دارم که این مفهوم همان اصل راهنما برای مذاکره باشد و در نهایت امر، مذاکره راهبردی ما آمریکا و اروپا و با همسایگان بسیار مهم خواهد بود. این کشور شاهد درگیری های زیادی بوده است. ما از جنگ ها و محاصره و نسل کشی و بسیاری مصیبت های دیگر رنج دیده ایم لذا کشور نیازمند بهبودی دارد زیرا ثبات عراق، ثبات منطقه خاورمیانه خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان