بازدید 15765
۳

پاساژ‌های تهران شنبه باز نمی‌شوند

رئیس اتاق اصناف تهران از برگزاری نشستی با استانداری تهران و بیان مشکلات اصناف تهران خبر داد و اعلام کرد که تعطیلی پاساژ‌ها فعلا ادامه دارد، اما مقرر شده برای پاساژ‌ها ضوابط و پروتکل بهداشتی خاص تدوین و در هفته آینده ابلاغ شود تا این بخش از اصناف نیز امکان فعالیت داشته باشند.
کد خبر: ۹۷۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ 14 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، قاسم نوده فراهانی اظهار کرد: مطابق برنامه ستاد ملی کرونا از شنبه ۳۰ فروردین ماه اصناف کم خطر در استان تهران شروع به فعالیت می‌کنند که فعالیت این واحد‌ها ملاحظات، الزامات و مخاطرات خاص خود را دارد؛ از این رو نشستی در استانداری تهران با حضور تمامی دستگاه‌های ذیربط و نمایندگان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار و تمامی مشکلات و دغدغه‌های اصناف تهران را مطرح شد.

وی افزود: واحد‌های صنفی مشکلاتی جهت ثبت نام در سایت وزارت بهداشت برای کسب ثبت نام دارند که مقرر شد هم سرعت این کار افزایش پیدا کند و هم اینکه در صورتی که برخی صنوف نتوانستند در سایت ثبت نام کنند تا قبل از روز شنبه ساز و کار جدیدی را جایگزین کنیم.

فراهانی با اشاره به اعلام تعطیلی پاساژها، تصریح کرد: در این نشست اعلام کردیم تا برای پاساژ‌ها ضوابط و پروتکل بهداشتی خاص تدوین و در هفته آینده ابلاغ شود تا این بخش از اصناف نیز امکان فعالیت داشته باشند.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران با توجه به نبود شرایط و ملزومات اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای واحد‌های صنفی درخواست کردیم تا این امکانات از قبیل: دستکش، ماسک و ماده ضد عفونی کننده توسط کمیته پشتیبانی با حضور وزارت صمت و بهداشت تهیه و به واحد‌های صنفی اعلام شود تا اصناف بتوانند با مراجعه اقلام مورد نظر را خریداری نمایند.

فراهانی در پایان با اشاره به مشکلات مالیاتی اصناف، اظهار کرد: درخواست‌های مالیاتی اصناف از جمله بخشش مالیاتی یک ساله و تعویق زمان تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا پایان خرداد را مکررا اعلام کردیم و با توجه به شرایط موجود اصناف درخواست زیادی از دولت ندارند و این حمایت‌ها امری بدیهی است.

به گزارش ایسنا، فعالیت واحد‌های صنفی کم‌خطر از ۲۳ فروردین در سایر استان‌ها آغاز شده و از روز سی‌ام هم در تهران آغاز می‌شود. طبق اطلاعیه اتاق اصناف ایران فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازار‌های مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازار‌ها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحد‌های خود را ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
کاسبهای پاساژها ادم نیستند با چه زنده بمانند با هوا؟
اگر کرونا هم نگیریم تصمیمات شما مغازه دارهای پاساژها را نابود میکند.کاری نکنید که مردم به سیم آخر بزنند.
ساختمان ما اداری و تجاری هستش درب اداری جداست با اینحال اداره اماکن پلمپ کرده و اجازه فعالیت نمیده در صورتیکه مطب و کلینیک پزشکان و دفاتر وکلا و بیمه وجود داره و اداره اماکن همکاری نمیکنه چه فرقی بین مغازه کنار خیابان با دفتر اداری هستش؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل