بازدید 15379
واکنش تند رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران به نامه‌نگاری برای متهم بانک سرمایه

در این وانفسای آلوده به زَر و سیم، راهزنان را سرباز ایران می‌نامند / چه بر سَر ما و این سینمای نجیب آمده که این چنین وامانده و اختیار از کَف داده‌ایم؟

روزگاری از فَخرِ کانی مانگا، کرخه تا راین، اجاره نشین ها، ناخدا خورشید، هامون، سگ کشی و... سرخوش بودیم و امروز چنان به خاک مَذِلَت نشسته ایم که مایه‌ی عزت و احتراممان در جهان شده، آثار تولید شده با لاشه‌های اختلاس و فروش قیر و سود‌های نامشروع بیت کوین که به قطع جز به وَلدی نامشروع مختوم نخواهد شد.
کد خبر: ۹۷۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 14 April 2020

در این وانفسای آلوده به زَر و سیم، راهزنان را سرباز ایران می‌نامند / چه بر سَر ما و این سینمای نجیب آمده که این چنین وامانده و اختیار از کَف داده‌ایم؟رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران در یادداشتی شدیداللحن نسبت به نامه نگاری برای آزادی محمد امامی متهم بانک سرمایه و دیگر پرونده‌ها واکنش نشان داد و تاکید کرد: «حقیقتا چه بر سَر ما و این سینمای نجیب آمده که در مواجهه با خائنینِ به مُلک و میهن این چنین وامانده و اختیار از کَف داده‌ایم؟ چه در خفا و مَرعا بر ما گذشته که متهم به اختلاس بانکی را چهره موثرِ فرهنگ و هنر کشور می دانیم؟»

به گزارش «تابناک»؛ پرونده بانک سرمایه، گروه بزرگی از متهمان را دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها به گواه اظهارات نماینده دادستان تهران و نماینده بانک مرکزی در دادگاه‌های علنی ـ که متن آن در خبرگزاری صداوسیما و خبرگزاری قوه قضاییه منتشر شده ـ محمد امامی است. حال در شرایط کنونی، گروه کوچکی از اهالی سینما و چند منتقد سینما، نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه ارسال کردند که ضمن تمجیدهای گسترده از سرمایه گذار سریال شهرزاد و چند فیلم سینمایی دیگر، خواستار آزادی او به بهانه کرونا شده بودند؛ نامه‌ای که از زمان انتشار رسمی‌اش با ریزش امضا مواجه بوده و اسامی که امضاهایشان زیر این نامه درج شده بود، یک به یک امضای این نامه را رد کردند.

در ادامه نیز گروهی از کارگردانان از جمله داریوش مهرجویی، کیومرث پوراحمد، رضا درمیشیان، علیرضا داودنژاد، محسن امیریوسفی و... در نامه‌ای بدون مخاطب، خواستار آزادی گروه‌های دیگری از زندانیان شدند که با اتهامات امنیتی و نظایر اینها مواجه بودند؛ نامه‌ای که طعنه و پاسخی به نامه آن گروه برای آزادی محمد امامی بود و واکنش گسترده‌ای در فضای مجازی داشت و به خوبی نشان داد، گروه بزرگی از اهالی سینما با آن گروه که نامه برای متهم بانک سرمایه نوشته‌اند، همراستا نیستند و مخالف چنین رفتارهایی هستند که به اعتمادعمومی به سینمای ایران ضربه می‌زند.

در این وانفسای آلوده به زَر و سیم، راهزنان را سرباز ایران می‌نامند / چه بر سَر ما و این سینمای نجیب آمده که این چنین وامانده و اختیار از کَف داده‌ایم؟

سپس شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران متشکل از چهار نهاد اصلی تهیه کنندگان یعنی «اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران»، «مجمع فیلمسازان سینمای ایران»، «کانون تهیه کنندگان» و «انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران» نسبت به تبعات این نامه برای سینمای ایران به امضاکنندگان چنین نامه‌ای هشدار داد و از قضا بلیه دهه نود سینمای ایران را «سرمایه‌های بی‌حساب و کتابی» خواند «که به قصد پولشویی وارد صنعت سینما شد».

اکنون سیدضیاء هاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران در یادداشتی شدیدالحن نسبت به این وضعیت واکنش نشان داد و در یادداشتی به تشریح وضع موجود و عواقب آن پرداخت. هاشمی در این یادداشت تاکید کرد: «این روزها که یکی از مُختَلسین بانکی در انتظار ادامه مُحاکمه است، اَقلی از همکارانمان با اِدعای نیت انسان دوستانه تقاضای مرخصی او را داشته و بنای ایفای نقش تاریخی خود در حمایت از مُتهمی را دارند که مُستندِ به اَمارات، شواهد و مدارک 26 ماه است در بازداشت موقت به سر می‌برد. در این وانفسای آلوده به زَر و سیم، راهزنان را سرباز ایران می‌نامند و چُنان از آبرو برایش مایه می‌گذارند که چونان حَمله داری ست بلدِ راه و اَمینِ جَماعت! حقیقتا چه بر سَر ما و این سینمای نجیب آمده که در مواجه با خائنینِ به مُلک و میهن این چنین وامانده و اختیار از کَف داده‌ایم؟»

سیدضیاء هاشمی ادامه داد: «چه در خفا و مَرعا برما گذشته که متهم به اختلاس بانکی را چهره موثرِ فرهنگ و هنر کشور می دانیم؟ روزگاری از فَخرِ کانی مانگا، کرخه تا راین، اجاره نشین ها، ناخدا خورشید، هامون، سگ کشی و... سرخوش بودیم و امروز چنان به خاک مَذِلَت نشسته ایم که مایه ی عزت و احترام‌مان در جهان شده، آثار تولید شده با لاشه‌های اختلاس و فروش قیر و سودهای نامشروع بیت کوین که به قطع جز به وَلدی نامشروع مختوم نخواهد شد.

بی مایه‌گانِ عزت و آبرو به پشتوانه خَراجِ بدست آمده از چپاول ملت، هوابُرد شده‌اند در میانه ی حیرانی سینما و چونان دِلبرکانِ غمگین جاخوش کرده اند! در حالی که سینمای ایران مالامال است از میراثِ هنرمندانی که با عشق به مردم آثاری پاک تولید کردند و امروز میراث خوران با پول های کثیف...! و مگر می شود با دستمال کثیف شیشه را تمیز کرد؟»

این تهیه کننده پرسابقه سینمای ایران متذکر شد: «بلاشک مسئولیت مَنع ورود سرمایه‌های مشکوک در سینما با مدیران است! امروز عواقب و طبعات این سکوت حَقیرانه و همراهی و همکاری در برابر این حجم از پولشویی در سینما بر هیچ چَشم حقیقت طلبی پوشیده نیست! با این حال همه ما در صِیانت از سینما مسئولیم! و نباید اجازه دهیم طُعمه رانت خوارانِ ریش دار شویم! ولی متاسفانه کنار کسانی قرار گرفته ایم که چونان باتلاقی هرکه را با هر نیتی در خود فرو می‌برند

آنچه در این بزنگاه نباید مغفول واقع شود، نقش مدیران دولت و دستگاه‌های ناظر و‌ بازرسی در شناسایی این افراد بوده که قصور در این تکلیف غیر قابل اِنکار است؛ چرا که اَیادی آنان همچنان در کمال وقاحت و با حمایت‌های پیدا و پنهان، و آسودگی خاطر و بدور از هرگونه نظارت و محدودیتی ریشه فساد و ‌پولشویی در سینما را هرس و مقاوم می‌کنند و سَرشاخه‌های آنها چُنان در نظام بانکی جولان داده‌اند که این حجم از تبانی، تطمیع و زدوبند های سازمان یافته در تصاحب مال نامشروع، گواه مُتقنی ست بر ناکارآمدی و تقصیر بِلاتردید دستگاه های نظارتی و قضایی دوره ی وقوع آن!»

او درباره وضعیت کنونی سینما نیز خاطرنشان کرد: «و اما امروز در عین اِنفعال دولت، دستگاه قضا با اِراده ای محکم بنای برخورد جدی با مُفسدین اقتصادی را دارد که ضمن سپاس از این همت بلند، انتظار می رود بدلیل تاثیرات مُخربِ ورود سرمایه‌های مشکوک به حوزه فرهنگ که متاسفانه کماکان نیز استمرار داشته، در شناسایی آنان و مُحاکمه فوری متهمین، اِهتمام ویژه داشته و اجازه ندهند با اِطاله ی دادرسی، فرصت عَرض اَندام وَقیحانه را داشته باشند؛ که من به خویش نمودم صَد اِهتمام و نشُد.

و حرف آخر اینکه روزگار چنین نخواهد ماند، می‌رسد روزی که مدیران عافیت طَلب سِه‌لَتی سینمای ایران در محکمه اَفکار عمومی پاسخگوی تصمیماتِ غلطی باشند که اینچنین چوب حراج به تاریخ، فرهنگ و اخلاق در این کشور زده است! این چند صَباح را به ظاهر آسوده باشید، می رسد روزِ حساب!»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
واژه ای بهتر از فاقد شرف پیدا نکردم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
چرا بهت برخورده ناشناس؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
منظور خودتی
ما که دیگه هنرمندی نمی بینیم
اکثر هنرمندان به رحمت خدا رفته اند
هنرمندان در دلهای مردم جای دارند نه در پرده ی سینما
افرادی حساب هایی از منابع ملی دارند که هیچ کس حق برداشت ندارد. به عناوین گوناگون این حساب هستند ولی عملا حساب شخصی فردی محسوب می شوند.
درود بر تابناک
مگه همين يك نفر اختلاس كرده كه اينطورى رگ گردنت كلفت شده . اقتصاد مملكت رو اختلاس گر ها مى چرخونن حاشيه امن هم دارن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
اقتصاد؟؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
تو چرا ناراحتی بهت برخورده
با پول کثیف اختلاس کار فرهنگی برای ما انجام می دهند؟؟!
کسی که به اخلاق و شرف اعتقاد داشته باشد دزدی نمی کند
حق مردم را نمی خورد به اقتصاد مملکت ضربه نمی زند منافع خود را بر مردم ترجیح نمی دهد اگر کاری هم کرده باشد برای حفظ ظاهر و دقیقا برای روز مبادا انجام داده که به آن چنگ بزند همانند امروز
سربازان وطن ما پزشکان پرستاران مرزبانان آتش نشانان هستند
و قدردان کسانی هستیم که از مال خود برای ما بیمارستان و مدرسه می سازند
چه سخت نوشته
از زمانیکه بنام آقازاده ها وارد فعالیتهای اقتصادی مختلف از جمله سینما شده اند برخورد با اینگونه فضاها هیچگونه استعبادی ندارد خیلی عادی و حرفه ایست
همه پولدار ها مشغول شغل شريف پولشويى هستند شما به اين يكى گير دادى . اين همه ساختمان ها و مال هاى عظيم و ثروت هاى انچنانى از كجا مياد ؟
سینماگران رانتی،وابسته و آقازاده ها اگر کنار برند سینماگران حرفه ای و واقعی میتوانند همچنان بدرخشند،اما حیف که مسئولین محتتترم با مسئولین نامحتتترم در کنار آقازادههای بی هنر با ژنوم تقلبی چیزی را دنبال میکنند که هنر نیست! بی هنری محض هست که شرایط امروز را بوجود اورده
سینمای نجیب راخوب آمدی
خدانکشت تون یک ساعت است دارم میخندم
سینمای نجیب راخوب آمدی
خدانکشت تون یک ساعت است دارم میخندم
خوب کسی که داره یقه برای دزد و اختلاسگر جر میده و برای آزادیش طومار امضا میکنه شک نکن شریک دزده و حرامخوار
آنچه بعنوان نظر در خبر ۹۷۱۵۷۸ آوردم در تحلیل چنین مصیبتهایی بود ، میوه شجره خبیثه نزول خوری فراگیر و لجام گسیخته ، که خون جامعه یعنی اقتصاد را در جنگ با خدا قرار میدهد ، از جمله در حوزه هنر و فیلم میشود همین و همینطور در حوزه های دیگر .
ربا خوری خشک شود امور مستقیم و گاه بزعم ما غیر مستقیم سامان مییابد. .
خدايا تقاص اين مردم مظلوم را ازدزدان بگير
چه زیبا نوشته اند دروصف زشتی ورود پول های الوده درفضای پاک هنر
اون سیستمی که این زمینه سازی ها رو کرده و اختلاس اتفاق افتاده رو نباید براش کاری بکنید ؟ در پشت هیاهوی دعوای این طرف با اون طرف ، پنهان بشه ؟؟؟
آخه الان پول مملکت فقط دست دردهاست بیچاره هنرمندان نیز مجبورند دنبال آنها باشند.
معتقدم بعضی نسبت به امضاء نامه امامی اغفال وبعضی هاریاکارانه عمل کردند تابتوانند آبروی از دست رفته خودشون را در شرایط فعلی وکرونائی که درهیچ جائی حس نوع دوستی ومردم دوستی شون دیده نشد جبران کنند . این گروه درشرایط بحرانی و سخت اهل عمل نبودند ودراین برهه به شدت درجامعه تحقیر وچهره واقعی این جمع که عدم صداقت باشد
کاملا بر ملا وروشد. باید به این چند نفر گفت حرمت هنر وهنرمندان متعهد ومتخلق را که بسیارند حفظ کنید و با تمرین ،حس کشور ومردم دوستی را درخود ایجاد نموده وبا مردم مثل سربازان وتلاشگران حوزه سلامت صادق باشید .
باید دید اینها از چه کسی خط می گیرند که وساطت می کنند
من نمیدونم این آقای امامی کیه و خب اگه جرمی داره باید مجازات بشه. اما عزیزی که بیت کوین رو بیت کویین مینویسه روی چه حسابی سود خرید و فروشش رو نامشروع میدونه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
ملکه بیت ها!!؟؟ یادتونه که کارشناس هم تو تلویزان همینو میگفت
دورود بر سیدضیاء هاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران که این ادمها یکه در قالب هنر مردم را فریب می دهند معرفی گرد
افرادي كه اين نامه را امضا كرده‌اند اگر واقعا خواهان آزادي متهم بانكي هستند جسارتا از اموال شخصي خود به اندازه مبلغي كه اين فرد اختلاس كرده وثيقه بگذارند.
حرف خوبی زده ولی با غلط املایی !طبعات ,مرعا و,؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل