بازدید 6866
۱

۸ درصد مبتلایان کرونا درخراسان‌رضوی افغانستانی هستند

مدیرکل دفتر اتباع و امور مهاجران استانداری خراسان رضوی گفت: هشت درصد از کل افراد مبتلا به بیماری کرونا را در این استان، اتباع افغانستان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹ 13 April 2020

به گزارش «تابناک»> محمد تقی هاشمی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزان فوت ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا در بین جمیت افغانستانیهای مبتلا به این بیماری در خراسان رضوی یک درصد گزارش شده است.

وی از ذکر تعداد افغانستانیهای مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی امتناع اما بیان کرد: این آمار شامل افرادی است که بخاطر ابتلا به عفونت حاد تنفسی در بیمارستانهای این استان بستری شده‌اند.

مدیرکل دفتر اتباع و امور مهاجران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این امکان وجود دارد که برخی از اتباع افغانستانی مقیم استان به مراکز بهداشتی مراجعه کرده اما آزمایش طبی نداده‌اند ولی مبتلا به کرونا بوده لذا تحت مراقبت درمانی و قرنطینه قرار گیرند

وی گفت: خدمات ارائه شده به بیماران افغانستانی در مراکز درمانی و بیمارستانهای خراسان رضوی بطور کامل رایگان بوده و در دریافت خدمات درمانی هیچ تفاوتی با ایرانیان ندارند.

هاشمی افزود: افغانستانیهای مقیم خراسان رضوی و مشهد باید توجه داشته باشند که فقط خدمات درمانی مرتبط با بیماری کرونا رایگان است. بطور مثال فردی که پایش شکسته و کرونا هم دارد باید هزینه ارتوپدی مربوط به شکستگی را بپردازد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر طبق پروتکلهای درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزشهای پزشکی داروهای درمان کرونا که گرانقیمت نیز است بطور رایگان ارائه می‌شود اما در صورتی که بیمار از داروهای خارج از این پروتکل استفاده کند باید هزینه آن را بپردازد.

۳۲۰ هزار تبعه افغانستان با مجوز، گذرنامه و کارت آمایش در خراسان رضوی سکونت دارند. ۹۶ درصد از این تعداد ساکن مشهد هستند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران تا روز شنبه ۲۳ فروردین ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در سطح کشور بطور قطعی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر از این تعداد بیمار مبتلا به کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته، درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند. چهار هزار و ۳۵۷ نفر از افراد مبتلا به بیماری کرونا در کشورمان نیز تاکنون جانباخته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
متأسفانه خیلی بیشترن سطح بهداشتی پایین و عدم مراجعه به مراکز درمانی این افراد و افراد زیر 25 سال به عنوان یکی از کانون های شیوع کرونا میکنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل