بازدید 9275

احتمال لغو امتحانات هماهنگ پایه ششم

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال با توجه به شرایط شاید امتحانات هماهنگ پایه ششم برگزار نشود، گفت: مرور مطالب در ابتدای سال تحصیلی آینده یکی از روش‌های جبران خلأ آموزشی است.
کد خبر: ۹۷۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ 12 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛ رضوان حکیم زاده اظهار کرد: آموزش وپرورش از ابتدای تعطیلی مدارس با توجه به ماموریت اصلی خود مبنی بر اطمینان از تداوم جریان آموزش، اقداماتی را در سطوح ملی، استانی و مدرسه‌ای طراحی کرد.

وی افزود: در سطح ملی برنامه‌های آموزشی تلویزیون را داریم، توجه به اهمیت مدیریت اوقات فراغت دانش آموزان و تداوم جریان یادگیری با این هدف که فاصله‌ای در بحث یادگیری دانش‌آموزان ایجاد نشود، مدنظر بود برهمین اساس آموزش‌های تلویزیونی آغاز شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان نیز به صورت خودجوش فعالیت‌های خوبی را در فضای مجازی آغاز کردند و شاهد صحنه‌هایی از تلاش آن‌ها همچون استفاده از در یخچال خانه تا تمام امکانات در اختیار بودیم و این نشان داد آن‌ها افراد روز‌های سخت هستند.
 

توزیع بسته‌های آموزشی بین دانش‌آموزان عشایری


حکیم زاده بیان کرد: برای ما مهم است تمام دانش‌آموزان کشور به ویژه آن‌هایی که به اینترنت و ابزار فناوری دسترسی ندارند از آموزش بهره‌مند باشند بنابراین دانش آموزان مناطق عشایری تحت پوشش راهبران آموزشی قرار گرفتند که بسته‌های آموزشی تهیه و از طریق آن‌ها درب منازلشان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش وپرورش به منظور ارائه برنامه منسجم و نظارت بر فعالیت‌ها تصمیم به ایجاد فضای امن مجازی گرفت، مطرح کرد: هم اکنون نیازمند همراهی خانواده‌ها هستیم تا به فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان کمک کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اپلیکیشن شاد گفت: برای آموزش وپرورش بسیار اهمیت دارد یک بستر مناسب و ایمن در فضای مجازی در اختیار دانش آموزان باشد تا خانواده‌ها با خیال راحت از اینکه کاربرد آن آموزشی است شاهد حضور فرزندانشان در این محیط امن باشند.

حکیم زاده ادامه داد: امیدواریم به زودی شبکه شاد رونمایی شود و اشکالات جزئی آن برطرف شده و شاهد آغاز رسمی فعالیت آن باشیم.
 

تعطیلی مدارس برای حفظ سلامت دانش‌آموزان است

وی با اشاره به اینکه در این ایام بسیاری از خانواده‌ها به ما پیام دادند که تازه متوجه اهمیت کار مدرسه و دشواری کار معلمان شده‌اند، متذکر شد: خانواده‌ها در این زمان که شرایط خاص است و از قبل پیش‌بینی نشده بود به عنوان شرکای اصلی تربیت و یادگیری نقش مهمی دارند، اما نگران نباشند، سلامت دانش آموزان بسیار مهم است و تعطیلی مدارس به این دلیل است که به جز سلامتی همه چیز قابل جبران است.


استفاده از روش‌های مختلف برای جبران خلأ آموزشی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: ۸۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی به ویژه در دوره ابتدایی تدریس شده است و معلمان از روش‌های مختلف با دانش آموزان ارتباط برقرار کردند، برای شروع سال تحصیلی بعد آموزش و پرورش از تمام راه‌هایی که کمک می‌کند تا از یادگیری دانش آموزان مطمئن شوند استفاده خواهد کرد همچون برگزاری کلاس جبرانی یا اینکه معلمان در ابتدای سال آینده مروری به مباحث سال تحصیلی قبل خواهند داشت، اگر سال تحصیلی هم ادامه داشته باشد از تمام مسیر‌ها برای تداوم جریان آموزش استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش و معلمان تلاش می‌کنند در ابتدای سال تحصیلی آینده اگر به عنوان مثال دانش آموز پایه دوم به کلاس سوم دبستان می‌رود ابتدا معلم مطمئن می‌شود که مباحث کلاس دوم را یاد گرفته و بعد وارد مباحث کلاس سوم خواهد شد.

شاید امتحانات هماهنگ پایه ششم برگزار نشود

حکیم زاده درباره امتحانات هماهنگ پایه ششم ابتدایی متذکر شد: امتحانات پایه ششم به صورت هماهنگ است چراکه نقد‌هایی به شیوه ارزشیابی توصیفی در این پایه بود، اما امسال با توجه به شرایطی که وجود دارد شاید آزمون هماهنگ را نداشته باشیم، جلسات مختلفی درباره اطمینان از یادگیری دانش‌آموزان، شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات و وضعیت پایان سال تحصیلی برگزار شده است و به محض نهایی شدن آن اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عضویت در اپلیکیشن شاد روزانه ۵۰۰ تومان هزینه دارد، تصریح کرد: با توجه به دستورالعملی که فرستادیم و قابل دسترسی است عضویت در این اپلیکیشن هیچ هزینه‌ای ندارد و اگر مشکلات فنی وجود دارد آن‌ها را از استان‌ها جمع‌آوری می‌کنیم و به قسمت فناوری آموزش و پرورش منتقل می‌کنیم همچنین چند خط پشتیبانی پیش‌بینی شده تا خانواده‌ها را راهنمایی کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل