بازدید 22289

کنایه مسیح مهاجری به سه نهاد بزرگ مالی

نکته‌ای که در کنار این نهضت عمومی باید مورد توجه قرار گیرد اینست که کمک مردمی هر قدر هم که گسترده باشد نمی‌تواند پاسخگوی نیازهائی باشد که در اثر رکود اقتصادی ناشی از کرونا پدید آمده است. این کمک می‌تواند بخشی از زخم‌ها را التیام ببخشد ولی نمی‌تواند تمام مشکلات را حل کند. برای حل قطعی مشکلات باید قدرت‌های مالی بزرگی به صحنه بیایند که از تمکن بسیار بالائی برخوردارند و اموال آنها متعلق به مردم است.
کد خبر: ۹۷۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 12 April 2020

به گزارش «تابناک»، مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:نهضت مشارکت مردم در حمایت‌های مالی از اقشار ضعیفی که در جریان شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند، از پدیده‌های مبارک زمان کنونی است. این نهضت که شباهت زیادی به ایثارهای مردمی در دوران دفاع مقدس دارد، باید هرچه بیشتر حمایت و تشویق شود و گسترش یابد.

نکته‌ای که در کنار این نهضت عمومی باید مورد توجه قرار گیرد اینست که کمک مردمی هر قدر هم که گسترده باشد نمی‌تواند پاسخگوی نیازهائی باشد که در اثر رکود اقتصادی ناشی از کرونا پدید آمده است. این کمک می‌تواند بخشی از زخم‌ها را التیام ببخشد ولی نمی‌تواند تمام مشکلات را حل کند. برای حل قطعی مشکلات باید قدرت‌های مالی بزرگی به صحنه بیایند که از تمکن بسیار بالائی برخوردارند و اموال آنها متعلق به مردم است.

این قدرت‌های مالی عبارتند از ستاد اجرائی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی. امکانات و منابع مالی گسترده‌ای که در اختیار این مراکز وجود دارند اگر به عرصه کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا آورده شوند، مشکلات این اقشار در کوتاه‌ترین زمان و به صورت کامل برطرف خواهد شد. این اموال و امکانات متعلق به مردم هستند و دقیقاً در چنین موقعیت‌هائی باید از آنها برای حل مشکل مردم استفاده شود.

این را می‌دانیم که ستاد اجرائی فرمان امام اقداماتی در قالب‌های اهدای بعضی امکانات یا پول نقد به عمل می‌آورد، بنیاد مستضعفان هم مثلاً به کول‌برها قرار است کارت هدیه یک میلیون تومانی بدهد، آستان قدس رضوی هم به فقرای حاشیه شهر مشهد یا خانواده‌های ضعیف در نقاط دیگر کمک‌هائی می‌کند، اما اینها در برابر تمکن مالی این مراکز بسیار ناچیز هستند و اصولاً به حساب نمی‌آیند. این مراکز باید تمام‌قد و با دست‌های گشاده و بدون محدودیت به صحنه بیایند و بدون فوت وقت، تمام نیازمندی‌های مردمی که در شرایط سخت اقتصادی کنونی دچار تنگنا شده‌اند را برطرف نمایند.

وقتی سخنان مسئولان این مراکز قدرت مالی را درباره اقداماتشان برای کمک به اقشار آسیب‌دیده می‌شنویم، به این نتیجه می‌رسیم که آنها یا از ابعاد گسترده ضربه‌ای که در این شرایط به مردم وارد شده اطلاع درستی ندارند و یا نمی‌خواهند پول‌هائی که در اختیار دارند را برای کمک به آنان هزینه کنند. افرادی که حقوق‌بگیر دولت یا نهادها و ارگان‌ها و شرکت‌ها نیستند بیش از دوسوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. عده کمی از این مجموعه از تمکن مالی قابل ملاحظه‌ای که بتوانند با آن از شرایط کنونی عبور کنند برخوردارند و بقیه که اکثریت را تشکیل می‌دهند دچار فقر و تنگدستی شده‌اند. عده‌ای نیز شغلشان را از دست داده‌اند و این روند خطرناک همچنان ادامه دارد. دولت نیز با توجه به مشکلات مالی فراوانی که در شرایط تحریم و کاهش درآمدها دارد و از طرفی هم باید برای مهار کرونا متقبل هزینه‌های زیادی شود، نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای اقشار آسیب‌دیده از کرونا باشد. مسئولیت حفاظت از سلامت و جان مردم نیز با دولت است و نمی‌تواند از محدودیت‌هائی که در همین چارچوب درنظر گرفته، کوتاه بیاید. درک صحیح این شرایطِ بسیار دشوار است که ایجاب می‌کند مراکز قدرت مالی متعلق به مردم به صحنه بیایند و به رسالت تاریخی خود عمل کنند. آنها اگر پول‌هائی را که در اختیار دارند برای نجات مردم مستضعف خرج نکنند، فلسفه وجودیشان را چگونه می‌خواهند توجیه کنند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۳۵
این سه نهاد بزرگ مالی ثروتشان را از کجا آوردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
سوال اصلی مردم این است که ثروت اینها کجا هزینه می شود؟ آیا روزی مهمتر از امروز که هم تحریم شدید است و هم کرونا و هم سیل و زلزله؟
بسیار عالی
٢ كلمه حرف حساب
اما كو گوش شنوا
کنایه زدن اگر اثر داشت تا کنون باید نتیجه میداد.کشور را نمیشود با تعارف وانشالله ماشالله اداره کرد...برای اداره کشور بخصوص در مواقع بحران مدیریت منسجم .کارامد. قوانین شفاف. نهادهای نظارتی مستقل وقوی لازم است .... الان ضعف ناشی از تعددمراکز تصمیم گیری در مسیله قرنطینه خود را نشان میدهد
متاسفانه اشتباه فرمودند زیرا اینها متعلق به مردم نیستند!
نکنه الان آقای مسیح مهاجری دارن هزینه ضدعفونی معابر و دوخت ماسک های جهادی و کمک به خانواده های بی بضاعت و کمک به سیل زدگان رو می پردازن؟ این جماعت عادت دارن همیشه ژست طلبکارانه به خود بگیرند شما خودت به سهم خودت چه کرده ای؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
آخه ما اگه حساب بلد بودی می فهمیدی که اینها هزاران هزار میلیارد تومان سرمایه و در امد سالیانه دارند و چند میلیارد هزینه اصلا عددی نیست
این غولهای اقتصادی که از منابع عمومی این کشور استفاده می کنند برای چه روزهایی به غیر از امروز به درد می خورد گاهی وقتها ادم احساس می کند که این شخصی هستند ولا سرمایه ای در این سطح اگر شخصی هم بود باید کمک می کرد از این بالاتر مراجع هستند چرا بخشی ار وجوهات را اختصاص نمی دهند دولت در تحریم به تنهایی نمی توانند کشورهای ابر قدرت را ببینید
جانا سخن از زیان مردم می گویی . اینها باید بیایند زیر نظر دولت و مردم
مسیح مهاجری اگر صداقت دارند چرا از دولت درخواست شفافیت امور مالی وپولی مثل واگذاری شرکتها واموال دولتی به ثمن بخس برای بعضیها را مطرح نمیکند. ادم باید صادق وصریح باشد.حمایت ایشان از بعضی ها مسبوق به سابقه است.
اینکه کنایه نیس، بنده خدا حرفشو واضح زده، ولی کو گوش شنوا؟
به یک بنده خدا گفتند یک بطری از سرکه هفت ساله ات را به ما بده گفت اگر از این بذل و بخشش ها کرده بودم الان این سرکه هفت ساله نبود
زنده باد مسیح مهاجری ... حرف حساب زده ... اینها باید به خواست مردم تمکین کنن ....
آن قدر ریخت و پاش هست که خود این مؤسسات در اثر کرونا ممکن است ورشکسته شوند.
ایول
آقای مسیح مهاجری مدتی است که مطالبات خود را از جناح مقابل افزایش داده است.
آستان قدس رضوی و ... خودشان هزاران کارمند و کارگر دارند که قضایای کمک به ساخت خانه در استان گلستان در سال گذشته موجب مشکلان مالی و اخراج عده زیادی از کارکنان قرار دادی این آستان شده است.
امسال هم بارها به بیمارستان های کرونایی کمک کرده و هر روز اطعام روزانه ایشان به نیازمندان حومه مشهد و شهرهای دیگر خراسان می رسد

دانشگاه تهران نیز پس از آستان قدس بیشتری موقوفه را دارد، چرا اسم آن آورده نمی شود؟

تابناک به خاطر امام رضا.ع. این را درج کن! شاید هم جایی امام رضا.ع. ازت دفاع کرد
فرافکنی اصلاح طلبان و پر توقعی هایشان تمامی ندارد
چرا خود روزنامه مادام العمر ایشان با آن همه سرمایه کاری نمی کند؟!
همان جواب برای دیگر نهادها هم هست.
اگر درآمد برای دولت و شرکت های بسیار بسیار بزرگ دولتی نباشد برای بنیاد های فوق الذکر هست؟
دولت بدهی خود را به این بنیاد هتا بپردازد. آنها هم کمک بیشتر می توانند بکنند
درامد این موسسات کجا هزینه میشه؟!!!!
اینا دولتی هستند؟ خصوصی؟ چی هستند؟
فلسفه وجودی این کارتلهای عظیم اقتصادی چیه؟
و.... که نمیشه اینجا مطرح کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
به شما چه؟!
مگر از مردم یا دولت چیزی می گیرند؟!
تازه همیشه در زلزله و سیل و ... هب نیازمندان کمک می کنند
اونوقت دولت هم هیچی و هیچکاره !!!! یعنی درود و هزار درود به شرف احمدی نژاد که یه یارانه برای ما گذاشت اینا بعد 7 سال هزار تومنم نگذاشتند روش ف یا سهام عدالت که به 40 میلیون ایرانی داد و ... انوقت این دولت یه میلیون وام رو هم 12 دصد میخواد از ملت بگیره اونم وامی که فقط اسمش هست و معلوم نیست کی میگیره و کی نمیگیره !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
زنده باد برای اون کسی میفرستی که 700 میلیارد دلار پول نفت را بباد داد و خزانه خالی تحویل داد بله منم می تونم با خرج از خزانه رییس باشم اگر اون پولها خرج اونم خرج بدون گزارش و چسابرسی نباشه و بریش همه بخندم جالبه با اونهم پولی که در دست و داشت و ریخت و پاش کرد بازم دلار را از هزار به 3500 رساند
این نهادها به غیر از هزینه برای مردم هیچ دردی از مردم را دوا نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
یعنی چی هزینه برای مردم؟!
مگر از دولت چیزی می گیرند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
به دولت مالیات این همه درآمد را نمی دهند این هم نوعی گرفتن از دولت است
حرف درستی زده ولی بیشر دارایی آنها تبدیل به املاک و مستقلات شده و برای هر کدام هم برنامه ای دارند و کلی خدم و حشم.
بسیار سخته که بتونند دل بکنند از این اموال !
ایشون هم داره برای خودش بازار گرمی می کنه. خوب به میدون اومدن دیگه شما ندیدی. هر روز تو تلویزیون داره نشون میده.
متأسفانه جناحی که آقای مسیح مهاجری متعلق به آن هست خودشان هیچ کاری نمی کنندوهمیشه ژست طلبکارانه میگیرند-مگرامکانات متعلق به شرکت شستا-وزارت نفت ویاسازمان بازنشستگی کشوری کمترازنهادهایی هست که ایشان نام میبرد-نهادهایی که آقای مهاجری نام برده اندکارهای زیادی انجام داده اندولی هیچکس شنیده است که مثلا"شرکت شستاباآن سرمایه بسیارعجیبش کاری کرده باشد
اونا كه آقاي فتاح گفت پولشان كجا دار خرج ميشه!!!
این نهاد ها باید زیر نظر دولت باشند باید حساب و کتاب انها به مردم گزارش داده شود.
بنده کاری به صحبت ایشان ندارم. ستاد اجرایی فرمان امام طبق اساسنامه اش عمل کند که قرار بود این اموال را به نیازمندان بدهد قرار نبود خودش رقیب بخش خصوصی شود و دولتی تشکیل دهد. منتی هم بر مردم ندارد.
آقای مهاجری فقط سفسطه بلدند و حرف خوب می زنند ولی در عمل کاری نکردند. هر کاری که هر سازمانی انجام می دهد باید به مردم گزارش دهد تا مردم هم بدانند چه کارهایی و توسط چه کسانی انجام شده است. کارهای خوب دیگران را زیر سوال بردند هنر نیست. خودت بگو تو این نظام چکاره هستی و چقدر مفید بودی؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
بنظر بنده رهبر باید یک حکم حکومتی بدهد و این نهادهایی که ثروت بالایی را در اختیار دارند و از دادن مالیات هم معاف هستند مجبور کنن که در ابعاد وسیعتر به مردم در این شرایط بحرانی کمک کنند.
بالاخره يکي پيدا شد حرف مردم را بزنه البته ديگه خودشان ميدانند وضعيت را به کجا رسانده اند و اين نهادها هم ياراي مقابله با خشم عمومي مردم را که در اثر بي اعتمادي و بي اعتقادي ايجاد شده ندارند
سالانه کلی بودجه می گیرن وکلی هم کارای اقتصادی و کمک های مردمی میگیرن.ولی خرج کی میشه خدا می دونه......
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار