بازدید 9838
سخنگوی تعزیرات حکومتی:

اسامی انحصارگران لیموترش و لیمو شیرین را اعلام کنید

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار اسامی ۵ نفر از انحصارگران لیمو ترش و لیموشیرین را به ما اعلام کند.
کد خبر: ۹۷۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴ 12 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در برنامه تلویزیونی روی خط خبر گفت: سازمان یک مرجع رسیدگی است نه نظارتی.

وی افزود: ما به همه تخلفات واحد‌های تولیدی زمانی رسیدگی می‌کنیم که سازمان حمایت از مصرف کنندگان به عنوان مرجع اصلی به ما بگوید فلان کارخانه ماست را مثلا ۲۰ درصد گران کرده، یا رب گوجه ۷هزار تومان گران شده، آن وقت ما رسیدگی می‌کنیم. سازمان اداری نیستیم بلکه حکم مداریم.

وی گفت: انتقادات و توقعات مردم که به حق است را می‌دانیم، اما ما هم توقعاتی از قانون داریم سازمان زمانی موثر می‌تواند باشد که خودش بتواند بعنوان دادستان اقتصادی وارد شود، اینکه منتظر باشیم سازمان حمایتی لیست تخلفات را بدهد و ما بعد ورود کنیم کار را سخت می‌کند. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: قانون حمایت صنفی مصوب سال ۹۲ است که مصوب کرده اتحادیه‌ها باید تخلفات اصناف را به تعزیرات گزارش دهند، تعجب می‌کنم چند روز گذشته خبری دیدم که رییس اتحادیه بار براحتی می‌گوید لیموشیرین و لیموترش دست ۵ نفر است و این‌ها در زیرزمین‌های خود آن‌ها را نگهداری می‌کنند، اما اتحادیه‌ها مرجع اعلامی نیستند باید به تعزیرات اسامی و آدرس انبار‌ها را بدهد. ما نمی‌توانیم از آن‌ها بخواهیم، اما برای رفع این نقیصه‌ها از واژه "می تواند" استفاده کردیم و از شعب پخش تعزیرات برای بازرسی استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اتحادیه بیاید و به ما بگوید، اعلام رسانه‌ای کافی نیست و شاید مردم این انحصار‌ها را بدانند، ولی باید به ما رسمی بگویند.

وی افزود: ما فقط درسال ۹۸، ۵۸۴ هزار پرونده را رسیدگی کردیم قانون گذار این را برای ما مشخص کرده که از این تعداد ۴۵۴ هزار و ۵۰۰ پرونده صنفی بوده است.

وی افزود: معاونت پیشگیری سازمان با سه اداره کل گشت‌ها و امور اقتصادی فعالیت می‌کند و در تمام امورات کشوری مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تامین و توزیع کالا یا در بحث کرونا پای کار است.

وی افزود: در بحث خودرو، در سال گذشته، ۲۱ هزار شاکی خصوصی که فرد بوده و از نمایندگی‌ها و خودروساز‌ها و اشخاص خودرو خریداری کرده را مختومه کردیم.

رایگانی گفت: ۶۵۰۰ خودرو شرکت آذربایجان خودرو (آذویکو)، آمده اند ثبت نام کرده و شرکت خودروساز چینی خودرو را نداده و مردم پول دادند و حق داشتند، آمدیم بخشی از قطعاتی که وارد کرده بودند را ملزم کردیم تولید کنند که حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ خودرو می‌شود را تولید کردیم و از خودروساز هم حمایت کردیم و گیر‌های اداری را در بخش گمرک و دولت کم کردیم.

وی گفت: در ایام نوروز ۱۱ نفر از روسای گشت ما در تهران مبتلا به کرونا شده اند، یک نفر فوت شده، ولی بازرسان حضور داشته اند.

وی افزود: خودروسازان بزرگ، ایران خودرو و سایپا هستند که بیشترین شاکی را دارند و برخورد‌های لازم قانونی را با ان‌ها داریم.

وی در پاسخ به اینکه چرا انبوهی از شکایت از این دو شرکت وجود دارد؟ گفت: در سال قبل از پلمب کل کارخانه تا عدم فروش را داشته ایم یا شماره کل خطوط تلفن را مسدود کردیم.

وی تصریح کرد: با این وجود بیشترین پرونده‌ها مربوط به خودروسازی آذویکو بوده است.

رایگانی گفت: گاهی می‌بینیم واحد متخلف رفته حکم ما را از دیوان عدالت گرفته و لغو کرده، همین تعدد مراجع قضایی و مراجع بالاتر موجب می‌شود متخلفان سو استفاده کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد کرونا و اقدامات سازمان تعزیرات گفت: ۴۴۹۱ تیم گشت از ۳ فروردین تا ۱۹ فروردین داشتیم که ۲۶ هزار و ۵۵۸ بازرسی شده در کل کشور که ۴۶۱۱ پرونده تشکیل شده که ۳۲۰۰ پرونده آن مختومه شده است.

وی گفت: ۷میلیون و ۳۵۲ هزارو ۵۸۴عدد ماسک کشف شده است، ۴۸۱ هزار و۹۸۴ لیتر موادضدعفونی کننده و ۷۵ میلیون و ۴۷۳ هزارو ۷۶۶ دستکش کشف و تحویل وزارت بهداشت داده شده است.

رایگانی اظهار کرد: کشف ۵میلیون عدد ماسک در تهران بزرگترین پرونده در این زمینه بوده است که مراحل پایانی استعلامات را دارد و حکم آن بزودی اعلام می‌شود.

وی افزود: ما با دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها در ارتباط هستیم و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها قاعدتا نباید کمبودی ازاین بابت داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار