بازدید 28731
خبر بورس تابناک تایید شد

قالیباف راهی ساختمان شیشه‌ای بورس شد / سکاندار جدید سازمان بورس کیست؟

نوزدهم فروردین ۹۹، تابناک در خبری با تیتر «شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس استعفا داد»، از استعفای محمدی خبر داد؛ هرچند این خبر از سوی نهاد‌های مربوط در بازار سرمایه و وزارت اقتصاد، هیچ واکنشی را در پی نداشت، لیکن یک منبع موثق این خبر را تایید کرد.
کد خبر: ۹۷۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 11 April 2020

نوزدهم فروردین ۹۹، تابناک در خبری با تیتر «شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس استعفا داد» از استعفای محمدی خبر داد؛ هرچند این خبر از سوی نهاد‌های مربوط در بازار سرمایه و وزارت اقتصاد، هیچ واکنشی را در پی نداشت، لیکن یک منبع موثق این خبر را تایید کرد.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز این خبر رسمی اعلام شد و شورای عالی بورس، با استعفای دکتر شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت کرد.

قالیباف راهی ساختمان شیشه‌ای بورس شد/ سکاندار جدید سازمان بورس کیست؟

امروز ۲۳ فروردین جلسه شورای عالی بورس ساعت ۴ بعدازظهر در محل سازمان بورس برگزار شد. در این جلسه با توجه به استعفای دکتر شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار ـ که مدتی پیش مطرح شده بود ـ نهایتا با جانشینی دکتر حسن قالیباف اصل با اکثریت آرا به عنوان سکاندار جدید این سازمان موافقت شد.

حسن قالیباف اصل از ریاست دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا (س) خداحافظی کرد تا بعد از حدود هجده ماه با برگشت به بازار سرمایه، سکانداری سازمان بورس و اوراق بهادار را سی ماه عهده دار شود.

در جلسه امروز شورای بورس، موضوع قوانین محدود کننده در بورس از جمله مقررات اصلاح ریزساختار‌های بازار سرمایه و اعتراضات گسترده نسبت به آن از سوی یکی از اعضای شورای عالی بورس مطرح شد.

دژپسند با تاکید بر اهمیت بازار سرمایه برای دولت و ضرورت تلاش همه ارکان بازار برای موفقیت دولت در فروش گسترده سهام به مردم و همچنین استفاده از فرصت مناسب تامین مالی و عرضه بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق و اسناد خزانه، خواستار تسهیل مقررات بورس و در عین حال نظارت درست و دقیق سازمان بورس و اوراق بهادار بر سلامت و اصل شفافیت بازار شد.

به گزارش بورس تابناک، پس از چند بار تکذیب، سرانجام وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه امروز شورای عالی بورس با محوریت بررسی استعفای شاپور محمدی پس از ۴۵ ماه حضور در این پست، این استعفا را پذیرفت.

در این نشست، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای عالی بورس ضمن قدردانی از تلاش‌های شاپور محمدی در مدت حضور ۴۵ ماهه خود در پست ریاست این سازمان و پذیرش استعفای او، حسن قالیباف اصل را ـ با توجه به حدود سی سال تجربه در بازار‌های مالی به ویژه دوازده سال مدیریت شرکت بورس اوراق بهادار تهران ـ به سمت رئیس این سازمان پیشنهاد کرد.

این پیشنهاد با اکثریت آرا پذیرفته شد و حسن قالیباف اصل برای یک دوره سی ماهه به ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.

 

قالیباف راهی ساختمان شیشه‌ای بورس شد/ سکاندار جدید سازمان بورس کیست؟

حسن قالیباف اصل ۵۱ ساله بوده و دوازده سال اداره شرکت بورس اوراق بهادار را ظرف سال‌های ۸۷ تا ۹۷ بر عهده داشت. وی از ریاست دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا (س) خداحافظی کرد تا بعد از حدود هجده ماه با برگشت به بازار سرمایه، سکاندار سازمان بورس و اوراق بهادار شود.

حسن قالیباف اصل در سال ۱۳۴۸ در شهر مراغه از شهر‌های استان آذربایجان شرقی متولد شد. وی تحصیلات خود را در سه مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی در دانشگاه تهران ۱۳۷۱، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران ۱۳۷۳و دکترای مدیریت مالی، دانشگاه تهران، ۱۳۸۱ گذراند.

از جمله سوابق حسن قالیباف اصل در گذشته، می‌توان به مدیرعاملی و عضو هیات مدیره شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید، مدیرعاملی و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان، مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی، کارشناس سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر، کارشناس اعتبارات خارجی بانک توسعه صادرات ایران، کارشناس صادرات شرکت سیمان فارس و خوزستان و عضو هیات مدیره شرکت‌های تامین سرمایه امین، تراکتورسازی ایران و سرمایه‌گذاری سپه اشاره کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
مراغه از شهرهای استان آذربایجان شرقی است نه غربی
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
تابناک هم نوشته آذربایجان شرقی.
دقت کن جانم
بخور بخور جدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
سلامي دوباره به ركود و بي حالي بورس و سقوط قيمت سبد سهامداران
به زودی شاهد سقوط تاریخی بورس و سهام دارانش خواهیم بود همین که عده ای سودجو ورشکست بشن باعث خوشحالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
لازم نکرده پیش بینی بورس بکنی لابد کلی دلار خریدی از رشد شرکت ها ی بورس که نقدینگی میره تو تولید ناراحتی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
آب رو بریز همونجایی که می سوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
به کوری چشم دلالان ماشین و ارز و طلا بورس همینطور میره بالا.
ناشناس
| - |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
الحسود لایسود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
کی می تونه از ناراحتی بقیه خوشحال بشه واقعا!!! بورس یک بستر اقتصادی برای داد و ستد و سرمایه گذاری عادلانه و شفاف هست.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
انشالله شاهد سقوط قیمت مسکن و ماشین و دلار هم خواهیم بود که زندگی را برای مردم سخت کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
باید دید کرونا(تجمع درتالاربورس) بیشتر سهامدارن را روانه گورستان خواهدکردیا سکته بعدازسقوط تاریخی بورس(:
به آقای دکتر قالیباف تبریک می گوییم و امیدوارم با تصمیمات سنجیده و حساب شده عموم مردم را به بازار سهام آشنا کنند و سرمایه سرگردان را به دست تولید برساند و رسالت بازار سهام را به خوبی پیش ببرند
مردم تا حدود زیادی با بازار سهام آشنا شده اند ولی باید آموزش و اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد
لطفا بحث مربوط به راه اندازی بخشی از سجام که مربوط به دریافت متمرکز سودهای شرکت ها است را هم پیگیری نمایید
عجب زرنگی بود این آقای شاپور محمدی قبل از اینکه حباب بورس بترکد فرار کرد تا به نام اوتمام نشود خصوصا اگر شاخص تاخت و تازش بیشتر شود چون اینطور که داره پیش میره کار از حباب رد میشه باید نامگذاری جدیدی پیدا کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
الکی حرف از حباب نزنید چطور پراید پنج میلیونی شده شصت هفتاد تومان حباب نیست سکه شده شیش و پونصد دلار شده شونزده تومان اینا حباب نیست الان میشه تصور کردپراید حبابش بترکه بشه پنج تومنی.رشد بورس منطقی بوده و ادامه پیدا خواهد کرد
شهر مراغه چگونه شهری ست که خیلی از نخبه گان کشوری از این شهرستان هستش.؛باآرزوی موفقعیت برای ایشان.
درایام تاخت وتاز کرونا ودراوج تحریم ورکودمطلق بورس نورچشمی هرروز۴-۵ درصد رشدمیکنه لابد اگه تحریمهابرداشته میشد و رکود وکروناهم خاتمه پیداکنه بایدشاهد رشدروزانه ۱۰-۲۰ درصدی بورس باشیم !!! اکنون به لطف عددسازی بورس قله ۶۰۰ هزارواحدی راهم فتح کرد
برای من وخیلی های دیگه این سوال پیش امده که قرارهست این رشدساختگی تاکجاادامه پیداکنه ؟ تا یک میلیون واحد ؟ دومیلیون واحد یابیشتر؟!!! ولی یک چیز مسلمه واون اینکه هرچه دراین بادکنک بیشتربدمند باانفجارمهیب تری نابودخواهدشدوسهامدارانش رابه خاک سیاه خواهدنشاند فعلا همه سکوت کرده وفقط نظاره گر بادشدن بیشتربادکنک هستند !!!!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
چرا برایت سوال نشده چرا مسکن ۳۰۰ درصد رشد کرده چرا دلار ۴۰۰ درصد رشد کرده چرا براید ۵۰۰ درصد رشد کرده....
درشرایطی که کل جهان باکرونا دست وپنجه نرم میکند وهرروزشاهد مرگ انسانهای بیشماری هستیم و سقوط پی درپی بازارهای بورس دنیا همچنان ادامه دارد درایران اما دیگرهیچ چیزجلوداربورس نورچشمی نیست
عدم تاثیری پذیری بورس ایران از محرک هایی که قاعدتا منجربه سقوط میشوند وهمچنین حبابی بودن بورس در تحلیل زیر توسط یک کارشناس خبره بورس به صراحت عنوان شده :
حمید میرمعینی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت نفت، شیوع بیماری کرونا در جهان، جریان نقدینگی و نرخ ارز از فاکتورهای موثر بر بازار در شرایط فعلی هستند، ادامه داد: هر کدام از این مولفه ها یک وزنه تاثیر گذار هستند
وی ادامه داد: اتفاقات دو ماه گذشته ثابت کرد جریان نقدینگی حتی به برخی از مولفه ها که در دوران گذشته تاثیر مشهودی بر بازار داشتند، فرصت اثرگذاری نمی دهد و اثرات آنها را خنثی می کند.
میر معینی با بیان اینکه این موضوع به نفع بازار نیست و حتی خطرناک نیز است، افزود: بازار سرمایه در دوران ورود پول های عمومی به سر می برد و علیرغم اینکه برخی نمادهای معدود در بازار وجود دارند که هنوز برای رشد پتانسیل بالقوه دارند لیکن بسیاری از نمادها (شاید حدود ۷۰ درصد) بیش از ارزش ذاتی معامله می‌شوند.
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه جریان نقدینگی باعث خروج بازار از تحلیل و منطق شده، اظهار کرد: بازار حتی با اخبار منفی با اصلاح قیمتی خاصی مواجه نمی شود
وی با تاکید بر این مطلب که بازار از حالت تحلیل خارج شده و با عوامل منفی، افت پیدا نمی‌کند، ادامه داد: این موضوع خطرناکی بوده و این روند ادامه دار نخواهد بود،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
معلومه دلال دلاری از رشد واقعی بورس نگرانی ورود نقدینگی به شرکت ها وتوسعه ورشد شرکت واضافه کردن خط تولید حباب نیست حباب وقتیه پول های سرگردان بره تودلالی وسکه وارز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
زمانه دلالی مسکن و مایحتاج اولیه مردم به سر آمده نقدینگی باید به سمت توسعه صنعتی بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
کدام تولیدعمو ؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
کسانی که اشکال میگیرن به رشد بورس خبر از نظارت سخت سازمان بورس ندارند شرکت ها باید گزارش های ماهانه شش ماه سه ماه وسالانه وسود وزیان را در اختیار سهامدارن وسازمان قرار میدن اگر شرکتی ضعف داشه باشه از دید مشتری میفته مثل سکه که سلطان نداره یا مثل دلار جمشید بسم اله این موضوع که سخته برای یه عده مشخصه از نون خوردن تو دلار وسکه خداراشکر افتادن وما را یاد شخصیت من میدووووونم میندازن
آگاهی ودانستن حقیقت حق مردم است
شنبه ۲۳ فروردین
سکه ۶۶۰۰۰۰۰
دلار ۱۶۲۰۰
کشور ما برخلاف تمام کشورهای دیگه اونی رو که باعث رونق شده رو بیرون می کنه اونی رو می آره که ده سال بود بورس را در رکود نگه داشته بود. اینم دستمزدت برای رونق دادن به بورس آقای محمدی!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
گل گفتي ، بنده كه از گذشته تعداد اندكي سهام داشتم در زمان آقاي قاليباف با سقوط قيمت سهام و ركود بورس مواجه شدم براي مثال سهام كنتور سازي را با قيمت 8 هزار و اندي خريداري كرديم در حال حاضر بعد 4 الي 5 سال بلاتكليفي بايد با قيمت 2 هزار تومان بفروشيم. آقاي دكتر محمدي قدم هاي خوبي در بورس برداشت و قيمت رشد كرد
با پول یک کیلو گوجه میشه ده سهم‌پالایشگاه بندر عباس رو خرید سهمی که هم سود داره هم آینده
انصافا شاخص باید بره تا هفت میلیون واحد تا تازه قیمت ها واقعی بشه
یک جا یک نوشته معروف راجع به بورس نوشته شده من خوندم خیلی جالب بود

یک نفر میاد موتور سیکلتش رو می فروشه و ابتدای سال 98 که شاخص روی 90 هزار بود سهام می خره و الان سهامش رو بفروشه می تونه برلیانس بخره هههههههه

جالبه هر کس مسکن مهرش رو تو شهرستان فروخته باشه 250 میلیون تومن الان خیلی راحت می تونه بره تو شهران آپارتمان بخره هههههههههه

امان از حباب بورس

چنان بترکه که CNN و BBC راجع بهش بنویسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
خوبه خودت جواب خوتو دادی مسکن هر را با یک میلیون تومن تحویل دادن که خودت میگی 250 بفروشه برای مسکن
حباب نیست که سیمانش واهن ولوله اش را شرکت های بورسی تولید میکنن به خود بورس رسید شد حباب عمو جون کمی فکر کنی به جایی برنمیخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
تحویل مسکن مهر زمان دلار 1200 تومنی بود داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
بورس 90 هزاری هم مال دلار 1200 تومنی بود داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
خوب عزیزم مگه دلار 250 برابر شد که مسکن مهر 250 معامله میشه اگر با نرخ تورم دلار هم خیلی حساب کنی باید 16 برابر میشد حباب مسکن داره سکه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
ناشناس ۱۲:۴۵

بورس 90 هزاری یکی دو ماه قبل از فروردین 98 بود

جمله زیر رو تو گوگل جستجو کن

"نمودار جامع تحولات سالانه شاخص شاخص بورس تهران"

شما مثل اینکه باورت نمیشه که یک سال و یکی دوماه هست که بورس از 90 هزار تا رسیده به 600 هزار تا
____________________________________________________________________
ناشناس ۱۴:۱۷

مسکن هیچ جای دنیا به جز امریکا و انگلستان، رشدش برابر ارزش دلاری نیست و حالا مسکن مهر تو ایران بماند!!!
دلار از اون موقع 14 برابر شده (1400 درصد رشد) ولی مسکن مهر که با وام حدود 40 تومن میشد و الان خام 180 تومن بیشتر نمیره (منظورم از خام همون طور هست که تحویل دادند بدون پکیج و کابینت و شیر آب!!!)

که 450 درصد رشد داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
ناشناس 20:24 همچین میگی رشد بورس 600 هزار واحده خیلی بزرگ نمایی کردی 100 هزار بوده شده 600هزار 6 برابر. مسکن مهر خیلی بالاتر از 180میلیون معامله میشه اطلاع نداری 250 میلیون بالا گفتن کاملا درسته همون رشد 6 برابری بورس میشه که فرض 40 میلیون وام در نظر بگیری
چرا تیتر اشتباه می‌زنید!!؟
ساختمان شیشه‌ای سعادت اباد متعلق به شرکت بورس تهران است. اقای قالیباف رئیس سازمان بورس شده که ساختمانش در خیابان ملاصدرا واقع شده و شیشه‌ای هم نیست. شرکت بورس اوراق بهادار تهران با سازمان بورس فرق داره دلبندم.
اگر شاخص ریزش کند سهامداران و ملت به جان هم می افتند و دزدی بیداد میکند آمین
خدایا خودت بخیر کن.
بعضیها که نه سواد به درد بخوری دارند نه از مرام و معرفت بهره ای برده اند با گفتن حرفهای خاله زنکی در مورد سقوط سهام حسادت و فضولی بیجا می کنند .
به فضول گفتند: اگر فضولی نکنی ؛ نصف بهشت را به تو می دهیم .
فضول گفت: بقیه اش را چه کار می کنید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
مسئله حسودی نیست، مردم بیچاره می شن

دلیل منطقی برای رشد بورس وجود نداره و شما بدون ایراد دلایل رشد بورس، فقط میای نظرات کوچه بازاری اضافه می کنی

بورس سقوط کنه همه شماها میرید طلای گرمی 1 میلیون و 500 و دلار 40 هزار تومن می خرید
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
اکثریت نزدیک به مطلق سهامهای بورس قیمتشان واقعی است که دلیل آن سرمایه گذاری بیشتر شرکتها با دلار بسیار ارزان سالها پیش بوده مانند سرمایه گذاری غدیر و گل گهر و چادر ملو و ....ا
این حسن قالیباف که متولد مراغه است با اون محمدباقر قالیباف که متولد مشهده نسبت فامیلی داره؟ یا تشابه اسمیه؟
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
ایشون حسن قالیباف اصل هستن ولی محمد باقر قالیباف پسوند ندارن
من الان سه ساله تو بورسم و برادر بزرگم الان ۱۵ ساله توبورس فعاله اینکه هرروز درسهام ها صف خرید باشه و هر روز رشد در همه سهام ها باشه نه طبیعیه نه منطقی یکی از دوستان تازه وارد شده میگه کاش از اول پولمو میریختم تو بورس فک میکنه بورس مثل بانک حتما باید سود بده این یعنی خطر از دست رفتن سرمایه عده ای که مطالعه و تجربه در بورس ندارن
نسبتی با آقای قالیباف دارد؟
پاسخ ها
عمو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
نه بابا
این مراغه ای اون مشهدی
حدود سی سال تجربه در بازار‌های مالی!!!
متولد 1348 هم که باشد ( 51ساله) پس از 21 سالگی قبل از لیسانس و شروع بکار، سابقه برایش حساب کرده اند!!!
سلام
امروز 24 فروردین 99 جهت احراز هویت مربوط به سامانه سجام بورس به یکی از دفاتر پیشخوان رفتم که با وجود کوچکی این واحد
تعداد زیادی ارباب رجوع در داخل و بیرون وجود داشتند که فاصله اجتماعی رعایت نشده است
که از این کار منصرف شدم
پیشنهاد می گردد که احراز هویت برای سامانه سجام بورس بشیوه مجازی باشد بدلیل اینکه اکثر پیشخوان های ارائه کننده احراز هویت سامانه سجام بورسی که محدود هم می باشند شلوغ هستند
با تشکر
نابودی بورس
سکته سهامدارانش
بسیارنزدیکه
خخخخ
شمارش معکوس برای نابودی بورس
به همشهری مراغه ای عزیزم جناب آقای قالیباف اصل ریاست بورس را تبریک میگویم امیدموفقیت برای ایشان دارم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها