بازدید 27040
فدراسیون بار دیگر افکار عمومی را فریب داد؛ قرارداد مربی درجه سه کروات کوتاه مدت نبود

ماجرای تازه فوتبال ایران با سرمربی تیم ملی؛ چند میلیاردتومان به اسکوچیچ بدون یک جلسه تمرین و بازی!

در حالی که گفته می‌شد، قرارداد اسکوچیچ با تیم ملی، شش ماهه و برای چهاربازی مقدماتی جام جهانی منعقد شده است، حالا خبر می‌رسد، مدیران موقت فدراسیون بعد از تاج هم دسته گل به آب داده اند و با این مربی درجه سه تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ قرارداد بسته اند؛ چاهی دیگر برای فوتبال دلال زده ایران ...
کد خبر: ۹۷۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 11 April 2020

ماجرای قرارداد و دستمزد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، بار دیگر به جنجالی رسانه‌ای تبدیل شده است و در حالی که فدراسیون ایران هنوز از بند قرارداد نجومی ویلموتس و درخواست غرامت هفت میلیون یورویی او در محاکم فیفا خلاص نشده است، به نظر می‌رسد با سرمربی کوتاه مدت خود نیز بدون انجام حتی یک مسابقه رسمی به مرز مشکل رسیده است!

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ پس از اینکه سرمربی بلژیکی تیم ملی برای هدایت ملی پوشان کشورمان، تنها در پنج - شش مسابقه رسمی و دوستانه، دستمزدی نجومی به جیب زد و در نیمه راه مقدماتی جام جهانی، تیم ملی را شکست خورده و ناکام رها کرد و طلبکار هم شد، اقدام شتاب‌زده و عجولانه مدیران فدراسیون فوتبال، پرونده جدیدی را پیش روی فوتبال ایران باز کرده است که هرچند عواقب مالی آن بسیار کمتر از مورد قبلی است، .می‌تواند به یک بهانه تازه برای شکایت از فوتبال ایران در فدراسیون جهانی تبدیل شود.

داستان تازه فدراسیون ایران با سرمربی تیم ملی ؛ چگونه از دست اسکوچیچ خلاص شویم؟

مخالفت قابل پیش بینی با انتخاب اسکوچیچ از سوی مدیران جدید فدراسیون

انتخاب و عقد قرارداد با اسکوچیچ؛ مربی که بزرگترین تجربه مربیگری اش در ایران، هدایت نفت آبادان بوده و هیچ افتخار خاصی طی سال‌ها فعالیت در رقابت‌های باشگاهی ایران به دست نیاورده، از همان ابتدا نیز باعث انتقاد‌های بی شمار و حتی تمسخر برخی رسانه‌ها شد و در فضای مجازی نیز با استقبال مردم مواجه نشد. افکار عمومی رسیدن از کارلوس کی روش به اسکوچیچ را یک سقوط آزاد واقعی و نزول شان و شخصیت فوتبال ایران در میادین بین المللی می‌دانستند و وعده‌های مقامات رسمی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای مذاکره و قرارداد با یکی از مربیان بزرگ دنیا همچون مورینیو، زیدان، کلینزمان و ... را به عنوان طنز دست به دست می‌کردند.

در این میان ابهام بزرگ اینجا بود که آیا رییس فدراسیون فوتبال ـ که قرار بود در انتخابات ۲۵ اسفندماه سال ۹۸ برگزیده شود ـ با این قرارداد موافق بود یا خیر؟ شاید استخدام کنندگان اسکوچیچ تصور می‌کردند که خودشان پیروز مجمع پایان سال خواهند بود و بر صندلی ریاست تکیه خواهند زد، وگرنه در متن قرارداد حتما این احتمال را در نظر می‌گرفتند و بندی برای فسخ می‌گذاشتند. این امر روشن و طبیعی است که رییس فدراسیون به عنوان پاسخگوی نخست نتایج تیم ملی، حق دارد سرمربی تیم ملی بزرگسالان را پس از گرفتن مشاوره از کارشناسان، با نظر خودش انتخاب و دستمزدش را نیز در موعد مقرر پرداخت کند.

 

بدشانسی اسکوچیچ و امکان فسخ قرارداد بدون حتی یک مسابقه

با این اوصاف، اوایل اسفند و در حالی که اسکوچیچ برای دیدار با ملی پوشان لژیونر ایران با مخارجی که از جیب فدراسیون پرداخت می‌شد به تور اروپایی رفته بود، اساسنامه فدراسیون از سوی فیفا برای برگزاری انتخابات شد و دوره اداره فوتبال با سرپرست موقت تمدید شد تا اسکوچیچ تصور کند که حضورش در بازی‌های آسان فروردین ماه ۹۹ روی نیمکت تیم ملی تثبیت شده است و هدایت تیم ملی ایران در رزومه کاری وی نوشته می‌شود. اما از بخت این مربی سه کروات، ویروس کرونا از راه رسید و بازی‌های تیم‌های ملی در گزینشی جام جهانی لغو شد و فیفا نزدیک‌ترین تاریخی که برای ازسرگیری مسابقات ذکر کرده به پاییز سال جاری اشاره دارد.

در همین حال انتصاب مهدی محمدنبی، مدیر قدیمی فدراسیون به عنوان دبیرکل جدید تشکیلات فوتبال، بار دیگر پرونده تجدیدنظر درباره استخدام اسکوچیچ را باز کرد و مخالفان قرارداد با این مربی باتوجه به خارج شدن از شرایط اضطراری، خواستار انتخاب مربی بزرگتری برای فوتبال ایران شدند و در این میان نام استراماچونی و کالدرون را به میان آوردند.

در حالی که با اعلامیه‌های فیفا، حداقل شش ماه تا برگزاری بازی‌های تیم ملی فرصت داریم، و البته رقم قرارداد‌ها در ایام کرونا نیز با موافقت فیفا با کاهش قابل توجهی مواجه شده است، می‌توان این پیشنهاد را جدی گرفت و از فرصتی که کرونا در اختیار فوتبال ایران قرار داده بهره برد تا شانس صعود ایران از مرحله مقدماتی جام جهانی افزایش یابد.

 

بند‌های عجیب و باورنکردنی در قرارداد اسکوچیچ

در حالی که گفته می‌شد قرارداد فدراسیون با سرمربی کروات تا پایان تیرماه و انجام چهار مسابقه رسمی با کامبوج، هنگ کنگ، بحرین و عراق اعتبار دارد، ناگهان اطلاعات جدیدی به رسانه‌ها رسید که باعث حیرت و شگفتی بود و بار دیگر حکایت از دور زدن افکارعمومی و پنهان کردن واقعیت از دید مردم داشت.

در حالی که شنیده می‌شد یکی دو نفر از مدیران فدراسیون، مذاکراتی با گابریل کالدرون آرژانتینی انجام داده اند و او هم موافقت اولیه اش برای هدایت تیم ملی را اعلام کرده است، یک منبع آگاه، ابعاد تازه‌ای از قرارداد اسکوچیچ را برای خبرنگاران فاش کرد که طبق آن فسخ یک طرفه فدراسیون فوتبال در مقطع زمانی فعلی، می‌تواند به دردسر جدیدی برای این فدراسیون تبدیل شود.

صادق درودگر معرف اسکوچیچ به فوتبال ایران و یکی از مدیران فعلی سازمان لیگ، پیش از این صراحتا گفته بود که قرارداد اسکوچیچ، مرحله‌ای تمدید می‌شود و اگر او بتواند تیم ملی را به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی ببرد، فاز دوم قراردادش اجرایی خواهد شد، حالا خبر می‌رسد زمان اتمام قرارداد اسکوچیچ تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین است با این قید که اگر تیم او موفق به راهیابی به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی نشود، ادامه قرارداد هم منتفی می‌شود! یعنی باید بی خیال فاز‌های اول و دوم و سوم شویم!

 

تحمیل پرداخت پنج ماهه دستمزد اسکوچیچ به رییس جدید

بند مهم‌تر این قرارداد شرم آور با مربی درجه سه کروات آنجاست که هر یک از طرفین قرارداد هر زمان قصد فسخ یک طرفه داشته باشد، باید تا پنج ماه بعد به طرف مقابل غرامت بدهد؟! این بند با توجه به آگاهی مدیران موقت فدراسیون از احتمال آمدن یک چهره جدید برای ریاست فوتبال، نوعی خیانت محسوب می‌شود و عملا هزینه‌ای میلیاردی بر دوش مدیر جدید می‌گذاشت تا نتواند قرارداد را به آسانی فسخ نماید. به این ترتیب اگر اکنون فدراسیون فوتبال بخواهد قرارداد اسکوچیچ را با توجه به تاخیر پیش آمده در مسابقات رسمی فسخ کند، باید به علاوه پرداخت مطالبات او تا پایان فروردین‌ماه، دستمزد پنج ماه آتی‌اش را هم پرداخت کند؛ چیزی که در قرارداد ویلموتس سه ماه بود و برای اسکوچیچ به پنج ماه افزایش یافته است.

داستان تازه فدراسیون ایران با سرمربی تیم ملی ؛ چگونه از دست اسکوچیچ خلاص شویم؟

آیا کرونا، فوتبال ایران را از چنگ دلال‌های اسکوچیچ نجات می‌دهد؟

به نظر می‌رسد فوتبال ایران، مداوم از چاله درآمده و به چاه می‌افتد و در حالی که وزارت ورزش، استخدام مربی و بازیکن خارجی را منوط به کسب مجوز از بخش‌های کارشناسی زیر نظر خود کرده بود، هیچ نظارتی بر عقد قرارداد با اسکوچیچ نشده است و بار دیگر واسطه‌ها توانستند یک مربی معمولی را تا حد سرمربیگری تیم ملی ایران بالا بکشند.

در حال حاضر تنها شانس فوتبال ایران برای رهایی از قرارداد پرمساله و چالش آور اسکوچیچ، حذف از مقدماتی جام جهانی یا پرداخت دلار‌های زبان بسته و نداشته اش به این مربی گمنام در عرصه جهانی است. البته شاید توسل به تعطیلی طولانی ناشی از ویروس کرونا بتواند به یاری فدراسیون بیاید تا پول کمتری به عنوان خسارت فسخ به او بدهد، اما قطعا این مربی هم به آسانی برگه مهر شده فدراسیون فوتبال که سندی برای دریافتی شیرین اش از ایران است را باطل نخواهد کرد. بعید است حتی اگر او بخواهد به خاطر ادامه فعالیت در لیگ ایران، از چنین قراردادی بگذرد، دلال هایش از حق کمیسیون خود بگذرند و اجازه چنین توافقی را بدهند.

چنین است که با بند تازه‌ای لو رفته از قرارداد اسکوچیچ، فدراسیون بدهکار و بحران زده ایران در صورت تصمیم به استخدام یک مربی بهتر، احتمالا ناچار به پرداخت بخشی از قرارداد پنج ماه آتی به اسکوچیچ و یا حتی پول او تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ شود.

 

واکنش جالب صادق درودگر به فسخ قرارداد اسکوچیچ

چهره‌ای که گفته می‌شود، معرف اسکوچیچ به فوتبال ایران و مدافع رسیدن او به سرمربیگری تیم ملی بوده؛ حالا از احتمال فسخ قرارداد او صحبت به میان آورده و علیه این تصمیم عقلانی موضع گیری کرده است.

در حالی که اسکوچیچ تنها برای هدایت تیم ملی در چهار بازی باقی مانده مهم تیم ملی در مقدماتی جام جهانی استخدام شده بود و برای همین چهار مسابقه نزدیک سه میلیارد تومان برای فدراسیون آب خورد، حالا درودگر می‌گوید: «مگر می‌شود ۲۰۰ هزار دلار برای یک مربی هزینه کنند و به سفر برود و بدون این‌که حتی تمرینی برگزار شود با او تمام کنند! من قرارداد آقای اسکوچیچ را خودم دیده‌ام و اصلا قرارداد ایشان به این شکل نیست که اعلام شده و مدت زمانش به این زودی به پایان نمی‌رسد. این‌معادله بچگانه بازی یک ایجنت برای بازارگرمی و فروش ایشان به یک باشگاه داخلی یا حوزه خلیج فارس است. امکان ندارد چنین چیزی اتفاق بیفتد. من به عنوان رییس سازمان اقتصادی فدراسیون می‌گویم واقعا مسخره بازی است اگر فکر کنیم این اتفاق می‌افتد که به سرمربی تیم‌ ملی بگویند برو! این جوک باعت خنده ما در روز‌های تلخ کورونایی شد.»

 

اسکوچیچ در پاسخ به شایعه فسخ قرارداش چه گفت؟

طبق شنیده‌ها، اسکوچیچ طی روز‌های گذشته با برخی از صاحب‌منصبان فدراسیون تلفنی صحبت کرده و در خلال گفت‌وگوهایش هیچ حرفی از فسخ قرارداد به میان نیاورده است. او خطاب به طرف‌های ایرانی گفته است: من همچنان به قراردادی که با شما بسته‌ام، متعهد باقی می‌مانم. البته شرایط دنیا به دلیل شیوع بیماری کرونا کاملاً متفاوت شده و نمی‌توان تاریخ دقیقی را برای آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی اعلام کرد، ولی شک نداشته باشید به محض اینکه با من تماس بگیرید و تاریخ آغاز دوباره رقابت‌های باشگاهی‌تان را اعلام کنید، سوار هواپیما می‌شوم و خودم را به تهران می‌رسانم.

 

نویسنده: پژمان حسین زاده

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۴
متاسفانه نتیجه کار مدیران کم سواد په ورزشی و چه غیر ورزشی ماست باید شاید در دانشگاههای ما رشته هایی به وجود بیاورند که مدیران ما را برای ورزش ویا چیزهای دیگر را به طور تخصصی پرورش دهند و آنها را برای همان تخصصی که لازم است با قوانین داخلی و خارجی به خصوص بین المللی آشنا سازند لازم به ذکر است قوانین خارجی قوانینی است که در هر کشور جریان دارد و قوانین بین الملل قوانینی میباشد که در سطوح بین المللی توسط سازمانهای زی ربط اعمال میشوندعدم آشنایی مدیران ما باعث میشود تا در جاهایی مثل ورزش همواره سر مدیران ما کلاه گذاشته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
اینبار باید این هزینه باید به وسیله کسانی که این ضرر ها را ایجاد کرده اند داده شود تا درس عبرتی باشد برای آیندگان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
مودبانه اش اینه که توی این مملکت شیر توی شیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
قوه قضاییه چرا ورود نمیکنه
دادستان تهران کجا رفته
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
حقشه اسکوچیچ یک باد صدادار بودار تو صورت مسئولینی که باهاش قرارداد بستن ول بده تا اینطوری میلیاردها پولی که از بیت المال گرفته رو تصفیه کنه و با هم بیحساب بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
مگه همین الانشم تو دانشگاهها رشته های مدیریت تدریس نمیشه؟!!
مشکل رشته دانشگاهی نیست مشکل لابی و دلالی هستش که تو مملکت ریشه دوونده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
خیر فقط در بعضی رشته ها به صورت تخصصی تدریس میشه که اونم خقوق بین الملل درش جایی نداره باید جزء دروس اصلی رشته های مدیریت حقوق بین الملل قرداده بشه و حتی برای آنها کارگاه هم در نظر بگیرند تا برایشان ملموس شود
شمشیر را از رو علیه فدراسیون فوتبال بستید ها!!!!
یحی گل محمدی یا فرهاد مجیدی مبالغی از قراردادهایشان را برمیگردانند به تیم هایشان؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
عزیز من ناراحت نشو .
اگر مسئولان می خواهند به مردم و کشور خدمت کنند این فوتبال را تعطیل کنند و با هزینه های آن شغل برای جوانان ایجاد کنند هر سال هزاران میلیارد برای کارکنان فدارسیون ، مربی ها ، بازیکنان و باشگاه ها هزینه می شود اما نتیجه هیچ
پاسخ ها
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
همین یک دلخوشی را هم از این ملت و جوانان بگیرید. این همه پول داره تو بخش های دیگه هدر میره هیچی نیست ولی شور و اشتیاقی که مثلا یه برد ملی یا دربی به کل ملت میده خیلی گرونه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
احسنت.
عزیزم ساحل اسپانیا و کانادا خرج داره
بچه ها میخوان برن اونجا
بهرحال باید خرج این تفریحات ژن ها دربیاد یا نه

این است مدیریت اصفهانی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
اصفهانی ها خیلی جاهارا مدیریت کردن چرا اونجا این شکلی نیست...
شهر اصفهان در مقایسه با شهر های دیگر نمونه بارز مدیریت اصفهانی است
نکته دیگه اینکه نکنه آقای کفاشیان هم اصفهانی بود
یا نه اصلا قبل از اینها ما قهرمان جام جهانی بودیم حالا رتبه ما کم شده
ناشناس
| Australia |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
عزیز دل بله اصفهان رو به قیمت نابودی کشور آباد کردند
آب رو به وسط کویر بردن از خوزستان و چهارمحال و آنجا رو نابود کردند و در عوض وسط کویر باغ و ویلا درست کردند
صنایع ذوب آهن هرمزگان رو با لابی بردن به اصفهان و در وسط کویر که نمونه اون هیچ کجای دنیا نیست بردن و آب رو به بهانه شرب به وسط بیابان بردن
پالایشگاه بدون حتی یک قطره نفت در وسط کویر ایجاد کردند و ....

بگم یا کافیه ؟

این است مدیریت اصفهانی
که ایران عزیز رو دارن فدای کویر میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
اصفهانی ها هرکجا مدیریت کردن, ماحصلی بجز خرابی نداشته! حتی شهر اصفهان از مشکلات عدیده شهری و نحوه مدیریت رنج میبره, اینها رو کسی که ساکن اصفهان هست
مثل بنده متوجه میشه وگرنه ظاهر شهر خوبه, اما در باطن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
من مونده ام اگه صفویان نبودن اصفهان الان چه شکلی بود
وقتی بتونین پولهایی که رییس سابق از دست داد و برای اینکه محاکمه نشه خودش به مریضی زد و الان در اسپانیا در حال تفریحه، از حلقومش بکشین، دیگه مدیری دیگه نمیتونه اینکار اشتباه رو انجام بده. این یک نمونه کوچیک از مدیریت در ایرانه. خودتون بقیش ببینین. تابناک ممنون میشم این متن چاپ کنی اگه اخلاق حرفه ای داشته باشی.
دیگه مدیریت در فدراسیون فوتبال ما به جایی از نزول و بی درو پیکری رسیده که برو بچه محل با ممد سوپری سر کوچمون هم توانایی مدیریت فدراسیون فوتبال ایران رو دارن! چه بسا راندمان و انتخاب هاشون از چند سال اخیر فوتبال ایران بهتر باشه!!!!
مشخصه مدیران محترم تبانی کردن
پول مردم بدبخت
هیچ کس هم پیگیر آن نیست
نظارت فقط برای مردم گشنه است
مشخصه مدیران محترم تبانی کردن
پول مردم بدبخت
هیچ کس هم پیگیر آن نیست
نظارت فقط برای مردم گشنه است
وقتی اسنپ کاپ ها تمام فکر و ذکر وزیر باشه صد البته معلومه زمام امور از دستش در میره
این همه فساد و کثافت کاری شده و میشه تو فوتبال اما اب از اب تکون نمیخوره و هیچ کس هم محاکمه نمیشه معلوم نیست پشت پرده این فوتبال چه کسانی هستن که هیچ کس جرات برخورد نداره
چرا شرم آور،! یه نفرو که باهاش قرارداد می بندید دیگه بی خیال گزینه های محتمل بعدی میشه،،، این هزینه فرصتهای از دست رفته است.
به نظرم به صورت خودخواسته، 5 سالی فوتبال را تعطیل کنیم. پولش را هم خرج ورزش عمومی کنیم
اینبار باید این هزینه باید به وسیله کسانی که این ضرر ها را ایجاد کرده اند داده شود تا درس عبرتی باشد برای آیندگان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
چشم مثل قبلی ها
اینبار باید این هزینه باید به وسیله کسانی که این ضرر ها را ایجاد کرده اند داده شود تا درس عبرتی باشد برای آیندگان
اینبار باید این هزینه باید به وسیله کسانی که این ضرر ها را ایجاد کرده اند داده شود تا درس عبرتی باشد برای آیندگان
این فوتبالو یه چند سالی بفرستیت قرنطینه چیزی از این کشور کم نمیشه بلکه جلوی یه دنیا بریزو بپاش گرفته میشه شاید یه کاری با اون پولها در جای دیگه بشه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
بفرستن قرنطینه کی این پولارو بخوره اونوقت؟
در صورت امکان قرارداد رو فسخ کنند و آقای مایلی کهن رو‌مربی کنند.
این همه پول تو وضعیت تحریم چرا باید برای فوتبال هدر بره؟!
واقعا تو کشور چه خبره ؟
هنوز عرق تاج خشک نشده افتادیم گیر دیگران خدا بخیر کند
اگر واقعا اینطوری هست که میفرمایید چرا تاکنون کسی توبیخ یا محکوم و ... نشده.
این فوتبال سراسر فساد را رها کنید
مسابقات گل کوچک محله ها با توپ پلاستیکی دولایه خیلی سالم و خوب بود
دوستانی که مخالف کیروش بودن بیان ببینند چه جور بیت المال بعد اون حیف شد.
اون حداقل خرج خودش رو در می آورد. امثال مایلی کهن و خیابانی و خبرگزاری های خود فروخته و ... لطفا پاسخگو باشند. حداقل اندازه خداد عزیزی مرد باشید و به اشتباهتون اعتراف کنید.

الان هم به نظرم بهتره علی دایی یا گل محمدی سرمربی تیم ملی بشه.
فردوسی پور و ۹۰ ک رفتن دیگه هیچی. من ک سرم درد گرفت وقتی این خبر رو خوندم. چقدر سرمایه و هزینه برای هیچ. خدایا کی از شر این نامدیران راحت میشویم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
فعلا مهم اینه که سفیر چین ناراحت نشه
كل دنيا تعطيله ايشان هم تعطيل كردند اجباري حقشو بايد داد
انشاءاله همه کرونا بگیرند تا ما از دستشان راحت بشیم
فساد در کل جامعه پخش شده و بدبختانه هر کی فرصت گیر میاره میدزده و میره کسی هم جلوشو نمیگیره بخداوندی خدا اگه این ورزش را کلا تعطیلش کنند به جایی بر نمیخوره ملت دارند از گرسنگی بیکاری فقر و فحشا و اختلاس ورانت خواری دیوونه میشن به داد مردم برسین بابا ما فوتبال نخواستیم بفکر جوانها باشین که یک نفرشون از صدقه سریه آقایون میشه فوتبالیست عوضش هزاران جوان دیگر بخاطر فقر میشن معتاد و ....
واقعا باعث تاسفه. باید این افراد حاین دار زد یا حداقل برای مجازات این افراد باید ضررش از جیب خودشون بدن.
اینجاست که جای خالی نود احساس میشه. حداقل کاری که عادل میکرد افشاگری بود.
تورو خدا کیروش رو برگردونین
بابا قرارداد این بنده خدا که فقط 200هزار دلاره که از مربیان درجه 2 ایرانی هم کمتره.سوزش از کجاست؟مربی طراز اول داشتیم،یه جوری فراریش دادین و مربی ارزون هم که اوردن،اینجوری؟با خودمون چند چندیم؟
باور کنید اگه فدراسیون فوتبال از وزارت ورزش مستقل بود و یک نهاد کاملا تخصصی زیر نظر فیفا بود این بریز و بپاش ها و در واقع خیانتها اتفاق نمی افتاد.
باور کنید اگه فدراسیون فوتبال از وزارت ورزش مستقل بود و یک نهاد کاملا تخصصی زیر نظر فیفا بود این بریز و بپاش ها و در واقع خیانتها اتفاق نمی افتاد.
پیشنهاد می کنم آقای دایی یا قلعه نوعی یک ویچ به ته فامیلی شون اضافه کنند که مسئولین فدراسیون که دنبال نام خارجی هستند باهاشون قرارداد برای تیم ملی ببندند. بطور کلی فوتبال تا حالا چه دردی از مملکت دوا کرده که حالا بره به جام جهانی اون درد بیشتر دوا خواهد شد؟ توی جام جهانی تا حالا چه گلی به سر ملت زدن؟
گفتن این مطالب به مردم عادی چه کمکی می کنه؟
فدراسیون فوتبال زیر نظر فیفا هست. پولش را هم فیفا میده. اگر دولت بخواد دخالت کنه فدراسیون تعلیق میشه. انتخاب رئیسش هم تحت قوانین فیفا هستش.
بنابراین برای برخورد با فساد هم فیفا باید عمل کنه. البته خود فیفا هم از پولدارترین و فاسد ترین سازمانهای قیر دولتی جهان هستش.
۶۰ دلار میخان به هرخانواده ایرانی بدن با سود ۱۲ درصد پس بگیرن هی امروز و فردا تازه هزارتا منت میزارن نداریم نیس از ارث بابامون میخایم کم کنیم بدیم به شما!!!!
یه سوال فکر منو درگیر کرده چرا هیچ کس مقصر اصلی رو متهم نمیکنه یروز کفاشیان یه روز تاج یه روز درودگر.کی باعث شد کیروش بره این افرادی که نام بردم مگه بدون دستور وزیر میتونستن اب بخورن اخه چرا مجلس ورود نمیکنه،به چپاول بیت المال تمام اینا زیر سر وزیره هیچ کجا هم اسمش نیست خواهشن مجلس ورود کنه.و جلوی این راهزنی رو بگیره تا هم فدراسیون پاکسازی بشه هم بازی های لیگ به روال عادی برگرده.
نتیجه حذف یه برنامه ورزشی مثل90 و مدیرتیزبین اآن که مدیران ناکارآمد رو زیر سوال می برد و کار بازرسی فوتبال رو انجام می داد
در شرایطی که درصدی از مردم برای زنده ماندن از گرسنگی چاره ای پیدا نمیکنند، این کارها انجام میشه و هیچ کس هم نیست بگه چه خبرتونه؟
وقتی آقایان برای ناراحتی سفیر چین رگ گردنشان کلفت میشه ولی برای این مسائل هیچ.خب آدم به یک چیزهایی مشکوک میشه دیگه
مقصر اصلی کسانی هستند که وزارت ورزش را ایجاد کردند
فساد و رانت فوتبال ایران
فساد و رانت فوتبال ایران را گرفته و وزارت ورزش گوشش بدهکار نیست، چرا که باید وزارت ورزش اول تیمهای خودش را به بخش خصوصی واگذار کنه
ما فوتبال نخایم باید کی رو ببینیم؟! انصافا طی 8 سال اخیر فوتبال چه دستاوردی داشته؟! یعنی این همه هزینه کردیم تا مقابل با افتخار بگیم ما از اسپانیا و ارژانتین 1 گل خوردیم؟! همین؟!!! افتخار ملی هم نیستن انصافا
پولهای مفتی که به فوتبالیستها داده میشه ازهمین بیت المالیه که گفته میشه از تحریمها ضربه دیده، درسته؟
والا من موندم یک ربال توی سرکت ها جابه جا میشه سازمان بازرسی و دیوان محاسبات ورود میکنن اما این همه قرارداد مشکل دار بسته میشه و پول مملکت به باد میره اما دریغ از یه بررسی و یا تذکر
به يك دانش آموز ابتدايي ، حداكثر پايه ششم، جهت اداره فدراسيون بي دروپيكر فوتبال كشور نيازمنديم!
اصلا این آقای درودگر رو چه کسی تو فوتبال آورده که مثل بختم چسبیده به این فوتبال حرکت زشت این به ظاهر مدیر در سیلی به بازیکن فوتسال هرگز از ذهن‌ها پاک نمیشه
قرارداد ویلموتس قرارداد اسکوچیچ قرارداد مربیان وبازیکنان خارجی لیگ اینها همه نشانه ایست بر بی لیاقتی مسئولین فوتبال ما
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار