بازدید 23960
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت

اصناف بدون مجوز وزارت بهداشت و امضای تعهدنامه اجازه بازگشایی ندارند/ نسخه دوم پروتکل‌ها بارگذاری شده است/ برای آن‌هایی که مشمول بازگشایی نیستند هم راهنما تهیه کرده‌ایم / همه زباله‌ها «عفونی» تلقی می‌شوند حتی زباله خانگی/ مخالف اجرای طرح ترافیک در تهران هستیم

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه اصناف و مراکز صنعتی از فردا باید با ثبت نام در سایت وزارت بهداشت و امضای تعهدنامه مجوز بازگشایی بگیرند و در غیر این صورت، فعالیت آن‌ها غیرقانونی است و بازرسان نیروی انتظامی، تعزیرات، وزارت بهداشت و بازرسان بخش خصوصی بر کار اصناف و واحد‌های صنعتی بر این امر نظارت دارند.
کد خبر: ۹۷۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 10 April 2020
تابناک اجتماعیمعاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه اصناف و مراکز صنعتی از فردا باید با ثبت نام در سایت وزارت بهداشت و امضای تعهدنامه مجوز بازگشایی بگیرند و در غیر این صورت فعالیت آن‌ها غیرقانونی است.

به گزارش «تابناک»؛ محسن فرهادی در نشست خبری با اصحاب رسانه ـ که آنلاین برگزار شد ـ در این باره گفت: از روز شنبه (۲۳ فروردین) در همه استان‌های کشور، جز تهران گام دوم فاصله گذاری اجتماعی با رعایت الزامات سلامت محیط کار در واحد‌های صنفی اجرا می‌شود و در تهران با توجه به شرایط جمعیتی این برنامه از سی ام فروردین اجرایی خواهد شد؛ گامی که بر اساس آن واحد صنفی یا صنعتی در راستای ارائه خدمت هم باید سلامت خود و مشتریان را تامین کند و هم فعالیت اقتصادی خودش را انجام دهد.

وی افزود: از فردا صبح همه مالکان، مدیران و متصدیان واحد‌های صنفی و صنعتی، مثلا مسئول نانوایی نه کارگران آن، باید به سایت وزارت بهداشت، به آدرس salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات خودشان را شامل کد ملی، آدرس و مشخصات واحد صنفی و صنعتی وارد کنند و تعهد دهند که مقررات بهداشتی را رعایت می‌کنند و می‌توانند با رعایت شرایط بهداشتی فعالیت خودشان را منطبق کنند.
 
اصناف بدون مجوز وزارت بهداشت و امضای تعهدنامه اجازه بازگشایی ندارند/ نسخه دوم پروتکل ها بارگزاری شده است/ زباله های خانگی هم عفونی محسوب می‌شوند

فرهادی با تاکید بر اینکه هیچ جای دنیا نظارت ۲۴ ساعته ممکن نیست، گفت: گام دوم فاصله گذاری اجتماعی زمانی موفق می‌شود که تمام کسانی که ذی نفع هستند یعنی همه خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان و آحاد مردم مشارکت داشته باشند. در این صورت می‌توانیم موفقیت این برنامه را در ریشه کنی کرونا محقق کنیم. هیچ جای دنیا نمی‌توانند ۲۴ ساعته نظارت داشته باشیم، مگر اینکه خود مردم الزامات بهداشتی را رعایت کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه در این برنامه همه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای تدوین این برنامه همکاری خوبی داشتند، گفت: اصناف و مراکز صنعتی با ثبت نام در سایت وزارت بهداشت می‌توانند مجوز فعالیت بگیرند و در غیر این صورت مجوز فعالیت نخواهند داشت و از فعالیتشان جلوگیری می‌شود. خیلی قصد تعطیل کردن و پلمب نداریم اما بازرسان نیروی انتظامی، تعزیرات، وزارت بهداشت و بازرسان بخش خصوصی بر کار اصناف و واحد‌های صنعتی نظارت خواهند داشت.
 
الزاماتی که نانوایی ها باید رعایت کنند، مثالی بود که فرهادی در تشریحش گفت: بسیاری از پروتکل‌های بهداشتی اصناف از قبل بوده و اکنون با توجه به شرایط کرونا به روز رسانی شده است. بسیاری از این اقدامات جدید خرجی ندارد و از آن‌ها نخواسته ایم کار عمرانی انجام دهند؛ مثلا در نانوایی‌ها (یا بسیاری از اصناف) گفته ایم که حق گرفتن پول نقد ندارند باید دستگاه پوز داشته باشند. باید جلوی نانوایی یا واحد صنفی میزی گذاشته شود که مردم وارد نشوند و مردم باید به رعایت فاصله اجتماعی حداقل یک متری تشویق شوند. در مورد نانوایی فقط کسی که نان به مردم می‌دهد باید ماسک و دستکش داشته باشد و شاطر و بقیه کادر نانوایی ملزم به استفاده از این وسایل نیستند. گذاشتن میز بیرون نانوایی هم ممنوع است.
 
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پاسخ به سوال «تابناک» در خصوص چگونگی تهیه پروتکل ها گفت: سعی کردیم با تمامی دستگاه ها تعامل کنیم، به این صورت که نظرات اولیه توسط متخصصان طب کار گردآوری شد و بعد با اصناف و دستگاه ها تعامل صورت گرفت تا نهایی شود. مثلا در مترو با شهرداری و شرکت مترو این کار انجام شد و برای اتوبوس های بین شهری پروتکل با نظر راه و شهرسازی تهیه شد. در کل مشاغل هم اتاق اصناف که در کنار همکاران ما در وزارت بهداشت در صف اول هستند، نقش بسزایی در تهیه این طرح داشتند و در نهایت، نسخه دوم پروتکل ها بارگذاری شده است.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر «تابناک» در خصوص ایراداتی که به برخی پروتکل ها وارد شده و راه رفعشان گفت: نسخه دوم پروتکل ها را آن هم تنها ساعاتی پیش بارگذاری کردیم و اینکه چگونه برخی فرصت ایراد گرفتن به آنها را یافته‌اند محل تعجب است؛ اما باید تاکید کنیم این پروتکل ها ماحصل یک هفته کار شبانه روزی و واقعی است و شاید غلط املایی یا تایپی یا حتی جمله بندی داشته باشد، اما هیچ تعصبی در آنها وجود ندارد و هر ایرادی اصناف به آنها بگیرند آماده تغییر هستیم. البته تنها یک اشکال در این خصوص وجود دارد؛ اینکه نسخه قبلی را دانلود کرده‌اند و نمی‌دانیم چگونه بارگزاری نسخه جدید را به اطلاع شان برسانیم.
 
فرهادی در ادامه به تهیه راهنما برای برخی اصناف که مشمول بازگشایی نمی‌شوند هم اشاره کرد و گفت: ما حتی برای دانشگاه ها و حتی مدارس هم راهنما تهیه کردیم که قرار نیست بارگذاری و اجرا شوند. البته این پروتکل ها بارگذاری نشده اما پروتکل سالن های سینما و تئاتر هم از این دست است که راهنمایش تهیه شده؛ اما قرار نیست اجرایی شود. این فرایند ادامه‌دار است و بسته به تصمیمات، ممکن است تغییراتی در مشاغل مشمول این گام هم به وجود آید. مثلا اخیرا تالارهای پذیرایی خواسته‌اند شکل کارشان را تغییر داده و غذای بیرون بر عرضه کنند.
 
اصناف بدون مجوز وزارت بهداشت و امضای تعهدنامه اجازه بازگشایی ندارند/ نسخه دوم پروتکل ها بارگزاری شده است/ برای آنهایی که مشمول بازگشایی نیستند هم راهنما تهیه کرده‌ایم/ زباله های خانگی هم عفونی محسوب می‌شوند

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت گروه های دیگر جامعه مانند زباله گردها گفت: در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، نامه مکتوبی به شهرداری و سازمان محیط زیست زدیم و اعلام کردیم که باید از فعالیت زباله گرد‌ها جلوگیری کنند. بسیاری از این افراد سنین پایینی دارند و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند و آنان را به کار‌هایی وامی‌دارند که خطرناک است و انتقال ویروس کرونا زباله گرد‌ها و افراد مرتبط با آن‌ها را تهدید می‌کند و می‌بایست فعالیتشان متوقف شود، اما ضمن احترام به همکاران در شهرداری ها، اتفاقی نیفتاد.
 
وی افزود: مسئولیت این امر متوجه آنهایی است که این افراد را وادار به زباله گردی می‌کنند و همچنین آنهایی از فعالیت آن‌ها جلوگیری نمی‌کنند. زباله گردی به هر شکلی که باشد باید متوقف شود، زیرا زباله‌ها به شکلی که باشد در وضعیت فعلی عفونی تلقی می‌شوند و مشکوک به آلودگی به ویروس کرونا هستند. همه زباله‌ها در شرایط فعلی عفونی تلقی می‌شوند، چه زباله‌های بیمارستانی و چه زباله‌های خانگی و تا زمانی که شرایط بهداشتی بعد از امحای زباله و طی مراحل بازیافت انجام نشده باشد قطعا همه این پسماند‌ها عفونی هستند.
 
فرهادی در ادامه گفت: همه این موارد در پروتکل های دفع پسماندها آمده است. مثلا تاکید شده که جمع آوری دستی زباله ممنوع است و کارگران جمع آوری زباله باید لباس محافظتی کامل داشته باشند. زباله گردی نیز در همه شهر‌ها و روستا‌ها به طول کلی ممنوع است و شهرداری مسئول ممانعت از این کار و مسئول دفع بهداشتی زباله‌ها هستند. دفع زباله‌ها نیز باید به شکل سوزاندن باشد، به جز اقلامی که برای بازیافت تفکیک می‌شود. البته بازیافت دستی و جداسازی دستی هم ممنوع است و حتما باید از تکنولوژی جدید برای این کار استفاده شود، ولی می‌توان مثلا شیشه‌ها را ذوب و بازیافت کنند.

وی در خصوص زباله‌های بیمارستانی گفت: این زباله ها هم باید در محل بیمارستان بی خطرسازی و بعد تحویل شوند. از مردم در همه شهر‌ها و روستا‌ها هم می‌خواهیم در دفع زباله‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و زباله‌ها را در کیسه‌های دربسته بگذارند و گره بزنند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص انتقال کرونا از طریق آب، گفت: امکان حضور ویروس در آب هست. باید در تصفیه خانه‌ها پروتکل مراکز آب و فاضلاب رعایت شود و اصول تصفیه آب و دفع بهداشتی فاضلاب در نظر گرفته شود. با توجه به حساسیت آب شرب در پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت آمده است که میزان کلر در تصفیه خانه‌ها باید از نیم درصد به ۸ دهم درصد افزایش یابد. در این صورت ویروس کرونا یا کاملا از بین می‌رود یا غیر فعال می‌شود؛ بنابراین، از نظر آب شرب تصفیه شده نگرانی وجود ندارد. پروتکل دفع بهداشتی فاضلاب نیز ابلاغ شده و اجرا می‌شود.

فرهادی درباره اجرای طرح ترافیک در گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی در تهران گفت: وزارت بهداشت مخالفت خود را با اجرای طرح ترافیک در تهران در ستاد ملی کرونا اعلام کرده است، زیرا اگر این طرح اجرا شود مردم برای تردد و رفتن سر کار مجبورند یا از تاکسی استفاده کنند، یا اتوبوس یا مترو که در همه آن‌ها احتمال انتقال ویروس وجود دارد.

وی افزود: در مورد تاکسی‌ها ابلاغ شده است که در صندلی عقب پیش از دو نفر نمی‌توانند سوار کنند، اتوبوس‌ها نیز باید با نصف ظرفیت و با رعایت فاصله در نشستن صندلی‌ها فعالیت کنند و در مترو‌ها هم فرد ایستاده‌ای نباشد و در صندلی‌ها فاصله نیم تا یک متری رعایت شود. اجرای این پروتکل‌ها موجب صف می‌شود بنابراین از شهرداری خواسته ایم فعلا طرح ترافیک را اجرا نکند و فکر هم نمی‌کنیم از فردا اجرای طرح ترافیک در تهران شدنی باشد.

اصناف بدون مجوز وزارت بهداشت و امضای تعهدنامه اجازه بازگشایی ندارند/ نسخه دوم پروتکل‌ها بارگزاری شده است/ برای آن‌هایی که مشمول بازگشایی نیستند هم راهنما تهیه کرده‌ایم/ همه زباله‌ها «عفونی» تلقی می‌شوند حتی زباله خانگی/ مخالفت وزارت بهداشت با اجرای طرح ترافیک در تهران
 
فرهادی درباره انتقال ویروس کرونا از توالت گفت: ویروس کرونا از طریق هوا منتشر نمی‌شود، اما در توالت و دستشویی‌ها احتمال انتقال از طریق دستگیره، روشویی و متعلقات آن وجود دارد. همچنین احتمال انتقال ویروس از طریق ادرار و مدفوع هم هست. البته گندزدایی در توالت‌ها با استفاده از آب ژاول امکان پذیر است و گندزدایی با آب ژاول یا همان وایتکس به نسبت یک به ۹۹ درصد باید انجام شود. برای گندزدایی اماکن عمومی بهتر است از مواد شیمیایی مرغوب تری استفاده شود. البته دارندگی و برازندگی؛ اما اگر مواد شیمیایی استاندارد نباشد، می‌توان از ضدعفونی کننده‌های الکلی استفاده کرد و اگر این مواد هم نبود می‌توان از مواد ضدعفونی کننده بر پایه آب ژاول و وایتکس که عوارض تنفسی دارد استفاده شود.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص راهنماهای بهداشتی در اماکن مذهبی گفت: در سخنان مقام معظم رهبری نیز شنیدیم که توصیه فرمودند: مردم در منازل خودشان دعا کنند اگر اماکن مذهبی بسته باشند، مشکلات کمتری در انتقال ویروس خواهیم داشت، اما اگر بسته نباشند یکی از راهنما‌ها به این بخش مربوط است که با تعامل با سازمان حج و زیارت این پروتکل‌ها اجرایی می‌شود. راهنما‌های بهداشتی در اماکن مذهبی می‌تواند به روز شود، اما رعایت اصول بهداشتی در این اماکن سخت‌تر از جا‌های دیگر است و در روز‌های آینده تکلیف آن مشخص می‌شود.

وی با اشاره به ماه رمضان، افزود: ما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و در آن زمان نیز موارد لازم در نظر گرفته می‌شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۸
کاغذ بازی و تشریفات اداری و این حرفا بدرد نمیخوره.
کسی حوصله این کارا رو نداره. تا کی صبر کنند تا استعلام بشه و بررسی بشه و ...
اینا همش حرفه
از شنبه 23 فروردین بروید و میبینید که همه اصناف در حال فعالیت هستند.
یا همه باز باشند یا همه بسته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
همه اصناف ها باید دستگیر و اعدام شوند
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
هر وقت طرح کارت ملی هوشمند رو به سر انجام رسوندن اینم میتونن.
خیلی خوبه
موفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
بله .... موفق باشید در کشتن مردم
وقتی به گفته معاون وزیر بهداشت تست کرونا 10 دقیقه تا یک ساعت مشروعیت داره و بعد از اون با مراجعه فرد به اجتماع دیگه نمی شه درباره اون نظر داد. شما چطور می خواهید کسبه تعهد بدن بعد چطور می خواهید پیگیری کنید

مثال: من فردا مریض بشم برم بگم تقصیر نانوایی که می دونم کارگرش مریض شده و نمیاد و من هم با صاحب نانوایی مشکل دارم

منطقی نیست
انگار فقط کارمندا جونشون ارزش نداره، دوروز پیش فهمیدم همکارم داشته و الان بستری، تکلیف بچه من چیه اگه منم گرفته بامشم؟!چیکارش کنم؟
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
همونجور که بعضی کسبه از درامدشون برای سلامتیشون گذشتن، شما هم از حقوقت بگذر، بشین تو خونه. چرا کارمندا کار نکنن، حقوق بگیرن؟ اماکسبه هیچی، هیچی، هیچی؟
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
شما فرقت اینه که تو فروردین 2 روز رفتی سرکار و داری حقوق میلیونیت رو میگیری. کاسب جماعت مثل شما نیست که حقوقش یک روز دیر نشه. باید بره خرج زنو بچش رو دربیاره
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
حاج مجتبای عزیز
کارمندان شرکت های خصوصی مجبورند هر روز بروند سر کار، وگرنه اخراج می شوند
مثلا اگر همه زباله ها عفونی تلقی بشه مثلا چه اتفاقی میوفته ؟کما فی سابق تو مراکز دپو زباله دپو و دفن میشه!!یه جوری صحبت میکنن انگار قراره چه کار شاقی انجام بدن!
موارد تخلف را به کجا باید گزارش کرد؟
ایشون کیه اون اقا رو چین برکنار کرد مگه؟
یکی به این عقلا بگوید با رعایت کردن اصناف چیزی درست نمی شود باز شدن مغازه ها یعنی کشاندن مردم به کوچه وخیابان ودر نهایت فاجعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
شما میای خرج ما اصناف رو بدی ؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
خرجتو از دولت بگیر اگه زورت میرسه. والا به خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
نه زورم به دولت نمیرسه ،پس میام مغازم رو باز میکنم ،کرونا و خطر مردم هم به خودشون ربط داره
ماشین کشتاره انگار - دوباره پیشرفت کرد از طریق آب هم انتقال پیدا میکنه....
الان خودتون میدونید چکار دارید میکنید یا فقط میخواهید تبلیغات و سر و صدا کنید که داریم کار میکنیم !!
مثلا در تهران مسول عزیز شما از یک طرف اصناف رو باز میکنید ، شرکتهای خصوصی و کارخانه ها که باز شدند قبلا ، ادارات دولتی هم دو سوم باید برن سرکار ... تو تهران میشه بگی چطوری فاصله گذاری اجتماعی انجام بشه ، تاحالا با مترو جابجا شدی ؟؟ تو مترو مردم باهم یه متر فاصله بگیرند ؟؟ داداش خوبی ؟
اتوبوسها نصفه آدم سوار کنن ؟ کدوم خط واحد رو میفرمایید الان ؟؟
مگه همه مردم ماشین شخصی دارن یا اگر دارند بیارن تو خیابون میدونی چه شکلی میشه معابر؟
فکر کردی همه مث شما دکترن مسول ، خوشگل راننده بیاد دنبالش ببرش تو اتاقش ؟
تاحالا پایینتر از خونت تا شهرک غرب محل کارت قدم هم زدی یا فقط عسکاش رو دیدی؟
من پراید بار دارم و جابجایی وسایل بین شهری انجام میدادم که الان نزدیک دو ماه است که بخاطر بسته شدن راه ها بیکار شده م

و در این مدت از پس انداز کمی که داشتم استفاده میکردم

تکلیف وانتی ها و اونایی که پراید بار دارن چیه؟؟؟؟

واقعا زندگی سختی میگذرونیم که اگه یه روز بار نباشه ما هم درآمدی نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
به زودی با دریافت وام یک میلیون تومانی به بهره بسیار پایین 12 درصد مشکل همه حل میشه اگه درست این وام رو مدیریت کنیم میشه بخشیش رو پس انداز یا سرمایه گذاری کرد
با درود:دوصدگفته چون نیم کردارنیست،بایدازخداوندبخواهیم توفیقی نصیب عده ای قانون شکن کندکه باین شرایط موجوددرسی بیاموزندبلکه بااین تلنگر بلای حاظردست ازاجحاف به حقوق دیگران بردارند، باره هاتذکرات بهداشتی ازطریق رسانه هاوشبکه مجازی به اطلاع عموم مبنی بررعایت فاصله وبهداشت فردی وجمعی اعلام ولی متاسفانه همچنان شاهدعدم رعایت هستیم برای مثال رفتم نان ازنانوایی کوچه نورواقع درخیابان میردامادنرسیده به خیابان ولیعصربگیرم نانواوکمک نانواوخمیرگیرفاقدماسک ودستکش وکلاه بودندبه ایشان تذکردادم وگفتم مسولین سفارش به رعایت قوانین کرده انددرجواب گفت برای خودشان گفته اند؟؛
ایرانیان چه گناهی مرتکب شدند، که شما ها شدید مسئولین ما!!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
قبلا گفتند جناب ظریف ، ما خومون انتخاب کردیم اینجوری باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
روح امیر کبیر شاد که فرمود:مملکت، مردم دانا می خواهد،لیاقت مردم ما همین مسئولانی هستند که همه جا هستند ولی در واقع هیچ جا نیستند ،بعد در موقع بروز مشکلات که ناشی از مدیریت ناکارامد خودشان است،سریعا یا آمریکا را مقصر جلوه می دهند یا مردم را،اصولگرا و اصلاح طلب و پایداری و ولایی و مستقل و رهروان این و آن و فلان جامعه و مجمع و...همه سر و ته یه کرباسند،چه خوش گفت دکتر حسابی که قلبی که برای اعتلای ایران نزند همان بهتر که هیچگاه نزند.سانسورچی عزیز، کرونا از خودت و عزیزانت بدور باد ،حرف از این حق تر میشد زد؟ قضاوت با خودت.
دقیقا کجا باز نیست اینجا هفت تیر سنایی ایرانشهر میرزای شیرازی قائم مقام ویلا و خردمند کوچه اطرافش اکثرشون از سوم فروردین سر کار هستن.....چی را دقیقا می گید تعطیل است اینجا بدلیل بیمارستان های زیاد الوده ترین منطقه تهران است ولی دریغ از یک هفته قرنطینه.........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
بی انصافی نکن ، الان مجلس و ادارات تابعه اش تعطیل هست ،
تشخیص
، تعطیله ، شورای نگهبان ،
تعجیل راهور و ترافیک شهرداری برای اجرای طرح قابل درک نیست! با در نظر گرفتن اینکه اغلب مردم ترجیح میدهند با وسیله شخصی بیرون آمده و امورات خود را انجام دهند و تعدادی نیز برای رفت و آمد به محل کار تردد می نمایند و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تا حدود زیادی فعلا به صلاح نیست، طبعا فی الحال قدری ترافیک ایجاد میشود.
بنابراین با توجه به اینکه در شرایط غیر معمول کرونایی هستیم، آیا راهور و ترافیک شهرداری یا شورای عالی ترافیک نبایستی خود را تا زمانیکه مدیریت بحران کرونا اعلام خواهد کرد، با وضعیت وفق دهد؟ بنابراین باز هم سئوال اینست که اینهمه عجله برای چیست؟ متاسفانه اولین پاسخ برای اغلب مردم، کنترل و نظارت بر ترافیک و ترددها نیست، چرا که با در نظر گرفتن طرح فاصله گذاری اجتماعی و وضعیت کرونایی موضوعیت ندارد! پس میماند اینکه دوستان بدنبال کسب عوارض یا جریمه هستند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
حاجی پول ... مملکت خرج داره
خیلی هوشمند فقط فکر کنم قابل اجرا نباشه ما قوانین راهنمایی و رانندگی خوبی داریم ولی کسی اجرا نمیکنه سرنوشت اینهم همینه
همین مجوز گرفتن باعث میشه کسبه به کافی نتها هجوم برند و باعث شیوع کرونا شود .چرا همه چیز را می خواند امنیتی کنند .مجوز بگیرند کی چی بشه .اینقدر با مردم مثل غریبها برخورد نکنید .فقط شما آدم نیستید .فقط شما دلسوز نیستید وفقط شما وطن پرست نیستید .چرا فکر می کنید شما بهتر می فهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
همین کارا را کردند که مملکت به اینجا رسیده لابد اگر امام زمان هم بخواهند ظهور کنند با ید از این حضرات محوز بگیرند
برای اینکه مسئولین براورد نسبتا دقیقی از حضور مردم در اجتماع داشته باشند. دولت با کنترل تصادفی کارت ملی افراد تنها به کسانی که حامل کارت ملی متعلق به سرپرست های خانوار (استعلام شماره کارت ملی از یک سایت خاص یا دستگاه هایی شبیه احراز هویت به کار رفته در انتخابات) هستند اجازه تردد دهند. یعنی در این مرحله حداقل 2/3 افراد از حضور در اجتماع منع خواهند شد . در میان این افراد مجوزدار تنها صنوف مجاز قادر به حضور در محل کار یا خریدهای ضروری هستند. برای محدویت بیشتر از این افراد تنها کسانی که رقم اخر آنها ختم 0 یا 1 و.... می باشد می توانند جهت کسب و کار و یا خرید ضرورری مجوز داشته لاشند . در این مرحله حضور به 3 درص کاهش پیدا می کند. چون کلیه افراد طبق برنامه مشخص در تاریخ های خاصی مجوز دارند می توانند این تاریخ ها در محل کار نصب کنند تا خدمات گیرندها این محل ها شناسایی کنند. با اجرای این طرح کلیه سرپرست های خانوار یا نمایندگان انها می توانند حداقل معاش خانواده را تامین کنند.با یک حساب سرانگشتی از جمعیت 80 میلیونی تنها در روز با فرض 26 میلیون سرپرست خانوار 2.6 میلیمون در اجتماع حضور خخواهند داشت که کنترل آنها بسیار ساده تر است. متناسب با شرایط استانهای مختلف ای طرح می تواند تعدیل شود.مثلا با فرض تهران 10 میلیونی 3 میلیون سرپرست خانوار وجود خواهدداشت و با محدودیت رفم اخر این افراد مجوز دار به سیصد تا جهار صد هرار نفر که در بین انها از همه صنوف نیز وجود دارد مجوز دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
خودت تنها فکر کردی ، این راه رو یه مقاله کن در اختیار دنیا قرلر بده ، حیفی واقعا داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
از طرح فعلی که بهتر است
با مردم صادق باشید که نیستید .....
من که دارم دستفروشی میکنم
دیروزبامامورهای شهرداری درگیرشدم
من که حتی پول نون خالی هم ندارم دولت
باچه حقی به من ميگه ازخانه بیرون نیا
اول اقتصاد
دوم امنیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
پس وام یک میلیونی رو برای چی دارن میدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
چه دست فروش به روزی،هم در فضای مجازی فعالی هم در دنیای واقعی؟پول اینترنت را حداقل در بیار که مبادا از احوال دنیا دور بمانی.
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
دست ازحرف مفت زدن بردارید۲۱:۶
باید پول ایران را به مردم ایران بدین تا اوضاع کمی خوب بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
از ایرانی واجب تر زیاده
تکلیف کارگاه های عمرانی که بدون رعایت موارد ایمنی از ابتدای فرودرین و در تعطیلات عید مهندسان خود را ملزم به حضور کرده اند چیست؟
به کجا باید شکایت کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
پروتکل های بهداشتی رو رعایت کنید نیازی به شکایت نیست
بيرون از خانه غم جان داريم داخل خانه غم نان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
آفرین سعدی دوم
به سفیرچین ميگم بیاددعوات کنه
انقدرمردم رااذیت نکن
از اول با کرونا درست برخورد نکردیم اینم از این یعنی چی اصناف تعهد بدن؟؟؟
از کشورایی یاد بگیرین که بیماری رو کنترل کردن الکی مردمو تو دردسر نندازین
با طناب شما نمیشه بری تو چاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
سالهاست پوسیده هم طناب شان هم خودشان
باشه فردا من میام تعهد میدم ! ولی اگر کرونا گرفتیم تعهد شماها چیه ؟!
کلا همه برنامه هاشون کشکی هست، یا به مردم دو سه ماه حقوق بدهید تا در خانه بمانند یا حرف نزنید ، اینکه این بیاد سر کار اون نياد و فلان و بمان چرند هست
وزارت بهداشت چند تا سخنگو داره؟! ضمنا اجرای فاصله گذاری هوشمند عملا در وسایل نقلیه عمومی امکانپذیر نیست.
خودتون خسته نکنین این ویروس رفتنی نیست که بعد از مدتی با رعایت پروتکل ها کلا از شرش خلاص بشیم بلکه فعلا به مدد پیشرفت علوم و کشورهایی که با فاصله زیاد از نظر علمی از بقیه جلو هستن ولی دو ریال انسانیت تو وجودشون نیست ، باید یاد بگیریم با این جور ویروس ها هم زندگی کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
یعنی با ابن ویروس، عقد اخوت ببندیم؟
روش رشوه گیری جدید و رانت جدید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
دقیقا
تنها چاره کار، قرنطینه کردن بود که آنهم توسط رییس جمهور محترم قاطعانه و با افتخار رد شد
پاسخ ها
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
تصميم تعطيلي دست دولت نيست
آقای روحانی عزیز ما جوانان نگران پدران و مادرانمان هستیم. از وقتی فهمیدیم چی به چیه تو گوشمان رافت اسلامی و احترام به پدر و مادر مخصوصا در دوران پیری خوانده شده. اکثر ما جوانان بیکاریم از بی پولی جرات ازدواج نداشتیم و هنوز هم با نان نان آور ۶۵ ساله خانه زنده ایم. که با سیاستهای به ظاهر خطرناک کرونایی شما مجبورند کار کنند تا نانمان قطع نشه و این باعث نگرانی شدید ما میشه. به ما حق بدید ناراحت باشیم از اینکه خیلی راحت میگید در خانه ماندن شعاره باید چرخ اقتصاد مملکت هم بچرخه. برا ما این یعنی برا چرخ اقتصاد مملکت نان آور خونه را از دست دادیم هم دادیم. نان آور من اگه بره دیگه با این اوضاع پارتی بازی کاری برا من نیست. شمارم درک میکنم به حق به فکر کارگر روز مزد هستین. ازتون خواهش میکنم ۴۵ روز مملکت را تعطیل کنید. از افراد نیازمند به پول یک میلیونی بخوایید اس ام اس بزنند با شماره ملی و شما بررسی کنید اگر حسابهای بانکی آنها واقعا خالی باشه یک میلیون را برایشان ارسال کنید. مطمئن هستم کمتر از ۳۰ درصد نیازمند واقعی محترم و ۱ درصد جمعیت کشور که افراد ثروتمند میلیاردر هستند از شما پول خواهند خواست. ۶۹ درصد جمعیت میانه با وقارشان از این پول صرف نظر میکنند. اگر بیشتر از این تعداد باشه از تعطیلی صرف نظر کنید. ما کاملا شما رو درک میکنیم. لعنت خدا بر ترامپ باد. دوستتان داریم و عاجزانه میخواییم طوری نشه که به خاطر پول ناچیزی که کارگر روزمزد میگیره هر دو نان آور (کارگر و کارمند) از پیشمون برند و میلیونها خانواده داغدار بشند. ممنونم
با این خزانه خالی مملکت را به خدا سپرده اند بعد میگویند داریم مدیریت میکنیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
خزانه خالی نیست بخور از میانمار تا دریای مدیترانه است
درود، سامانه ای که برای گرفتن مجوز فغالیت معرفی کردن ایراد داره و به هر صورتی که تلاش در ثبت اطلاعات واحد صنفی بشود با خطای اطلاعات شخص وارد شده صحیح نمی باشد روبرو میشوبد
درود، از دیروز بارها تلاش کردم ولی همش با پیغام خطای اطلاعات شخص وارد شده صحیح نمی باشد روبرو میشم
یعنی واقعا متاسفم هم برای خودم
تعجیل آقای روحانی برای از سر گیری فعالیت ها معلوم نیست . شاید میخواهد به آمریکا بگوید کرونا کاغذ پاره ای بیش نیست !!!!!!!!
هر کودکی هم ميتونه بفهمه اجرای طرح ترافیک یعنی افزایش کرونا وبیماری و فوت بیشتر.. یکی به شهرداری این موضوع رو تفهیم کنه.
مسئول محترم بخدا من مادر ندارم !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل