دکتر حسین سلاح ورزی در گفتگو با بورس تابناک:

آخرین وضعیت استعفای شاپور محمدی از زبان عضو شورای عالی بورس

حسین سلاح ورزی در خصوص جایگزین احتمالی محمدی گفت: صادقانه باید بگویم که به عنوان یک عضو شورای عالی بورس، بدلیل عدم اطلاع نه می‌توانم استعفای رییس سازمان را تایید کنم و نه در مورد گزینه ها و جایگزین احتمالی اظهار نظر کنم. فعلا هیچ برنامه ای برای برگزاری جلسه شورای عالی بورس تنظیم و اعلام نشده است.
کد خبر: ۹۷۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 09 April 2020

استعفای شاپور محمدی

دکتر حسین سلاح ورزی عضو شورای عالی بورس در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک در خصوص صحت و سقم خبر استعفای شاپور محمدی رئیس سازمان بورس اظهار داشت: شاپور محمدی از جمله روسای با دانش و‌پرتلاش بازار سرمایه ایران تلقی می‌شوند که بورس در ایام مدیریت ایشان رشد و توسعه قابل توجهی داشته و پیش از این در زمستان سال گذشته قصد کناره گیری از سازمان بورس و استعفا را مد نظر داشتند، اما با مخالفت رییس شورای عالی بورس مواجه شده و اغلب اعضای شورا هم موافق ادامه حضور دکتر محمدی بودند، اما در همان مقطع نیز به طور ضمنی گفته بودند که به منظور اجتناب از عدم بروز حواشی در مقطع زمانی پایان سال بازار فعلا در این سمت باقی خواهند ماند.

سلاح ورزی افزود: هرچند که هیچ سمت و مدیریت و فعالیتی دائمی و مادام العمر نبوده و نیست و ممکن است شاپور محمدی هم در ادامه و در اصرار به تصمیم قبلی خودشان تصمیم جدی برای خداحافظی با بازار سرمایه را قطعی و نهایی کرده باشند، ولی تاکنون این موضوع نه به صورت رسمی از طرف ایشان اعلام شده و نه از سمت وزیر اقتصاد تایید.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در خصوص جایگزین احتمالی محمدی گفت: صادقانه باید بگویم که به عنوان یک عضو شورای عالی بورس، بدلیل عدم اطلاع نه می‌توانم استعفای رییس سازمان را تایید کنم و نه در مورد گزینه ها و جایگزین احتمالی اظهار نظر کنم.

به گفته حسین سلاح ورزی بر اساس قانون در صورت پذیرش استعفای محمدی، فرآیند تعیین و تایید رییس جدید سازمان بورس حتما بایستی با اطلاع و از مسیر شورایعالی بورس باشد که هیچ برنامه ای برای برگزاری جلسه شورای عالی بورس فعلا تنظیم و اعلام نشده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
زودتر خداحافظی کنید شاید از این دستور العمل و قانون های هر چهارشنبه راحت بشه این بازار سرمایه.. عده ای ظاهرا بدشون نمیاد پول های سرگردان جای اینکه وارد بورس بشه به بازار مسکن و سکه و طلا سرازیز بشه.چطوره که سکه ظرف دو ماه بالای 70 درصد رشد کرده ولی هیچ قانونی برای محدود کردن معامله و چهاچوب گذاشتن براش تعیین نمیشه ولی بازار سرمایه هر چهارشنبه باید این تصمیم گیرندگان باشه؟؟؟؟؟
هر چه زودتر بره بورس زودتر سروسامان میگیره.
خداوکیل ام-اس گرفتن اهالی بازار سرمایه از دست شوک های بی دلیل چهارشنبۀ سیاه های ایشون!!!!!
ترامپ دوباره رییس جمهوربشه یانشه کرونا تمام بسه بانشه تحریمها برداشته بشه یانشه رکود مطلق تمام بشه یانشه قیمت نفت ۲۰ دلارباشه یا۲۰۰ دلار فرقی برای بورس نورچشمی نداره وهرروز ۱۰-۲۰ هزارواحدرشدش میدن فقط نمیدونم باابن رشدساختگی نجومی اخرش قراره به کجابرسه ؟یک میلیون واحد دومیلیون ده میلیون یابیشتر؟!!!!!
مدیران بورس دوباره چهارشنیه شب قوانینی تصویب و ابلاغ کردند جواب یک استاد دانشگاه به ایشان:

محسن عباسی
دکترای مدیریت مالی
استاد دانشگاه علامه طباطبایی


قوانین همیشه تجارت را شکل می دهند و به ندرت تغییرات از پیش تعیین نشده دارند، در بازاهای سرمایه گذاریِ ما (به جز بورس در یکسال اخیر) عمده قوانین به ندرت تغییر کرده اند و با اگر تغییری رخ داده با توجه به جلسات کارشناسی و اعلام قبلی بوده. به بازار مسکن نگاه کنید در طول ۲۰ سال گذشته قوانین معاملاتی آن تغییرات کمی داشته، بازار پول نیز تعییرات عمده ای درقوانین نداشته و گهگاه نرخ سود تغییراتی داشته که جزو الزامات مدیریت بازار است و یا قوانین پولشویی تصویب و اجرا شده است که به بهبود و ثبات بازار پول کمک کرده است، ما هرگز شاهد این موضوع نبوده ایم که برای افتتاح حساب بانکی باید ۱ ماه صبر کنیم!! برای خرید مسکن باید منتظر اعلام ناظر بازار مسکن باشیم، دنیای سرمایه گذاری به سمت شفافیت اطلاعاتی و سرعت معاملات و دسترسی همگان به داده های یکسان حرکت کرده است و همواره سعی بر آن بوده است از وضع قوانین دست و پاگیر جلوگیری شود. در دانمارک شما درنصف روز می توانید شرکت ثبت کنید! دقت کنید، نصف روز شرکت ثبت کنید درحالیکه برای ما ۱ ماه طول می کشد تا بتوانیم با کدی که گرفتیم خرید کنیم!
قوانین جدید و عجیب! حجم مبنا و قوانین ۲۰ درصد و ۵۰ درصد و ... چیزی جز خلاف جهت دنیا حرکت کردن نیست. این قوانین من درآوردی است و حرکتی بر خلاف قولهای قبلی مبنی بر برداشتن حجم مبنا است!
در ادامه به مهمترین ایرادات این دستورالعمل پرداخته ایم:
۱. اینکه این دستورالعمل باز هم در پایان هفته منتشر شده و به سرعت اجرا خواهد شد ناقض روح اعتماد در بازار سرمایه است!
۲.اصولا نوسان قیمت همیشه متاثر از عوامل بنیادین نیست، ممکن است انتظاراتی از اینده صنعت و یا سهم و یا حتی بازارهای سرمایه گذاری در سرمایه گذاران شکل گرفته باشد و سرمایه گذاران را به سمت بازار سوق داده باشد، ممکن است بازار در حال افزایش نسبت p.e باشد، این موضوع چه ارتباطی با مدیر عامل شرکت تولید کننده بیسکوییت (برای مثال) دارد که باید بیاید و بعد از ۲۰ درصد رشد قیمت سهمش که مثلا به علت برخورد با حمایت فیبوی ۵۰ درصد واکنش داده ، در کدال توضیح دهد و اگر این کار را نکند حجم مبنا را چند برابر می کنید؟
۳. شما مگر از حجم مبنا به عنوان یک عنصر مطلوب دفاع نمی کنید پس چرا شرکت را تهدید می کنید که حجم مبنا را چند برابر می کنیم؟ پس به اثرات منفی حجم مبنا آشنایی دارید که به عنوان یک اثر تنبیهی از آن استفاده می کنید!

۴. توقف نماد به مدت ۱ روز و چهار روز چه کمکی به بازار سرمایه می کند؟ توقف یک ساعته نماد چه کمکی کرد که حالا مدت زمان آن را افزایش داده اید؟ چرا جریان گردش نقدینگی در بازار را کُند می کنید؟
۵. اینکه ناظر اگر دلایل را قانع کننده نداند حجم مبنا را افزایش می دهد! این کار دقیقا دخالت در روند بازار است ، این بدعتی خطرناک است و سلیقه افراد را در روند بازار دخیل می کند. این کار تالی فاسد دارد و در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد!
۶.عزیزان این قوانین من درآوردی است (عبارت دیگری برای آن وجود ندارد) و دوامی نخواهد داشت. شما به فکر جلوگیری از بالا رفتن قیمت سهام هستید، آیا به این موضوع فکر کرده اید که اگر بازار اصلاح کند چه صف فروشهای پر حجمی تشکیل خواهد شد و منابع مردم در بازار قفل خواهد شد و بدتر اینکه مدیر عامل شرکت بیسکوییت سازی باید بیایید و توضیح بدهد که چرا قیمت سهامش ۲۰ درصد افت کرده و اگر ناظر قانع نشود و ....
با همین قوانین فعلی و حتی بدون در نظر گرفتن قوانین جدید ۲۰ درصد و ۵۰ درصد، اگر بازار اصلاح قیمتی داشته باشد، تمام سهام ریز و درشت بازار در صف فروش قفل خواهد شد و منابع میلیونها سرمایه گذار بازیچه تفکرات پلیسی مدیران بورس خواهد شد. به راستی چه کسی تمایل دارد سهمی را که مثلا قرار است ۲۰ درصد اصلاح کند را هر روز حجم مبنای سنگینش را بخرد و هر روز ضرر کند و از صف فروش به اندازه حجم مبنا بخرد؟ حالا اگر مدیر عامل شرکت درست توضیح ندهد چرا سهامش ۲۰ درصد کاهش داشته ممکن است سرمایه گذاران مجبور شوند چند برابر حجم مبنا از صف فروش بخرند!
مطمئن باشید اگر این قوانین اجرا شود و روزی بورس رو به اصلاح بگذارد ، صبح آن روز ما باید اولین روز فروپاشی بازار سرمایه را آغاز کنیم!
بورس دنیا به دنبال تسهیل در ورود نقدینگی به بورس است اینان هر هفته یه قانون محدود کننده وضع نمودند برای خروج نقدینگی. برارد من همه اینها بهانه است که داریم نقدینگی را کنترل می کنیم. نقدینگی را با افزایش سرماهی شرکتها ، یا عرضه اولیه سهام خصولتی با پذیره نویسی شرکت جدید و ... می توان مدیدیت نمود. بیچاره کردید بورس را.
فوری اطلاعیه..چناچه از شنبه بازار با توجه به قوانین جدید یک شب شاپور و دار دستش قرمز پوش شد و ادامه یافت ضرر سنگین سهامدارهای خرد فقط متوجه شاپور و دار دستش هست ....در تهران سازمان روشون خراب میکنیم..انتشار دهین
عزیزان اشتباه نکنید
عزیزان اشتباه نکنید،اگر می بینید بورس رشد کرده به دلیل تلاشهای آقای محمدی بوده با رفتن ایشون دوباره بورس بهم می ریزه اگر ایشون تصمیم به رفتن گرفته دلیل اش فقط بخاطر فشارهای ی هست که دولت بهش وارد کرده ان ایشون جلوی خیلی ها وایساد و از رانت های زیادی جلوگیری کرد ایشون ادم نترس و کار بلدی هست من امیدوارم در این شرایط بحرانی که جهان هم درگیر هست بمونه سمت ایشون کم سمتی نیست تصمیمات که در بورس گرفته میشه می تونه اقتصاد کشور را به سمت های مختلفی بکشونه پس یه نفر ادم فنی و باسواد نیاز داره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار