بازدید 19823

کووید-۱۹ از مرز ۱.۵ میلیون تن گذشت/ نرخ مرگ؛ ۲۱ درصد در جهان و ۱۲ درصد در ایران

در شرایطی که کشورمان در مرحله مدیریت بیماری کووید-۱۹ قرار دارد، شیوع ویروس در برخی کشور‌ها از جمله آمریکا به شدت رو به گسترش است تا جایی که دقایقی پیش، آمار مبتلایان در جهان از مرز ۱.۵ میلیون گذشت؛ آماری که تقریبا یک سوم آن متعلق به ایالات متحده است؛ هرچند در مرگ و میر هنوز ایتالیا در رتبه نخست قرار دارد.
کد خبر: ۹۷۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰ 09 April 2020
تابناک اجتماعیدر شرایطی که کشورمان در مرحله مدیریت بیماری کووید-۱۹ قرار دارد، شیوع ویروس در برخی کشور‌ها از جمله آمریکا به شدت رو به گسترش است تا جایی که دقایقی پیش آمار مبتلایان در جهان از مرز ۱.۵ میلیون تن  گذشت.

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر گزارش‌های منتشر شده از ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ۲۰۹ کشور جهان و دو کشتی کروز مسافربری بین المللی، حوالی ساعت ۲۱:۰۰ به وقت گرینویچ (GMT) نهمین روز آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی (بامداد ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ خورشیدی)، آمار مبتلایان به این ویروس در سراسر کره خاکی از مرز ۱.۵ میلیون تن فراتر رفت.
 
کووید-۱۹ از مرز ۱.۵ میلیون نفر گذشت/ نرخ مرگ و میر جهانی ۲۱ درصد و ایران کمتر از ۱۲ درصد
 
آن گونه که آمار‌ها نشان می‌دهد، از این جمع نزدیک به یک سوم مبتلایان شناسایی شده (حدود ۴۵۰ هزار نفر) را شهروندان ایالات متحده آمریکا شکل می‌دهند و تقریبا یک سوم دیگر مبتلایان، شهروندان چهار کشور اروپاییِ اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان هستند و بعد از آن‌ها چین، ایران، بریتانیا و ترکیه رتبه‌های بعدی را دارند.

این در حالی است که در آمار مرگ و میر، کماکان ایتالیا با از دست دادن ۱۷ هزار و ۶۶۹ شهروندش در جایگاه نخست قرار دارد، اسپانیا با ۱۴ هزار و ۶۸۵ جان باخته، احتمالا برای ساعاتی اندک رتبه دوم را در اختیار خواهد داشت و ایالات متحده آمریکا که با سرعت آمار مبتلایان و همچنین جان باختگانش رو به افزایش است، در یک قدمی عبور از اسپانیا، فعلا در رتبه سوم قرار دارد.
 
کووید-۱۹ از مرز ۱.۵ میلیون نفر گذشت/ نرخ مرگ؛ ۲۱ درصد در جهان و ۱۲ درصد در ایران
 
نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ است که به عدد ۳۲۰ هزار تن رسیده و چین با ۷۷ هزار بهبودیافته، بالاترین سهم را از آن خود کرده است. پس از این کشور، رتبه دوم که تا چندی پیش در اختیار کشورمان بود، حالا با ۴۸ هزار بهبود یافته در اختیار اسپانیاست و آلمان و ایران در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

آمار حائز اهمیت دیگر، نرخ مرگ و میر (Death Rate) این بیماری در جهان است که شاخصی مهم از دید متخصصان اپیدمیولوژی است و از تقسیم «تعداد فوتی ها» بر مجموع «تعداد فوتی ها+تعداد بهبود یافتگان» به دست می‌آید و به صورت درصد بیان می‌شود؛ عددی که در آمار‌های جهانی ۲۱.۶ درصد می‌شود و اگر برای کشورمان محاسبه شود، عدد ۱۱.۸ را نشان می‌دهد.
 
کووید-۱۹ از مرز ۱.۵ میلیون نفر گذشت/ نرخ مرگ؛ ۲۱ درصد در جهان و ۱۲ درصد در ایران

شاخصی که به گفته مسئولان وزارت بهداشت کشورمان، دلیل پایین بودنش به نسبت نرخ مرگ و میر جهانی، وضعیت مدیریت شده بیماری در کشورمان است؛ وضعیتی خوشایند که باید بدانیم بسیار شکننده است و در صورت فراموش کردن اصول مراقبتی، ممکن است به سرعت از دست برود و پیک‌های جدید ابتلا جایش را بگیرد.
 
نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های جهانی تا به امروز، سقوط چین در آمار مرگ و میر به رتبه هفتم و یا به تعبیری، سبقت گرفتن شش کشور، از جمله کشورمان، از کشور کانون شیوع اولیه ویروس کرونای جدید در جهان است که نرخ مرگ و میر بیماری کووید ۱۹ در آن ۴.۱ درصد است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
مدیریت؟
منظورتان مدیریت اعداد و آمار هست دیگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
علتش را هم می نوشتی که چرا تلفات ما کمتره. آیا بخاطر مصرف روغن بنفشه است یاچیز دیگری؟
خدایا به حق همین شب نیمه شعبان این بلا را از همه مردم جهان دور فرما. آمین یا ارحم الراحمین. آمین یا شافی.
بیماری کرونا با روش هایی که ذکر خواهم نمود قابل پیشگیری است ان شاء الله.
پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده اند هر فرد پیش از وضو، بینی خود را شستشو دهد. همانگونه که آگاهید یکی از راه های رسیدن ویروس به بدن از طریق بینی می باشد زیرا که سینوس ها به سبب گرم و مرطوب بودن، جایگاه بسیار عالی برای زادآوری عامل بیماری هستند. شستن بینی ها در حقیقت این عامل بیماری زا را از جایگاه دلخواهش بیرون می اندازد. شستن بینی چندین سال پیش در یکی از پادگان های کشور آلمان بر روی سربازها بررسی شد و نتیجه این پژوهش نشان داد گروهی از سربازان به کاربرنده این روش در سنجش با دیگر گروه ها، به میزان شش برابر کمتر دچار سرماخوردگی شدند.
در آغاز شاید برخی آمادگی ندارند و زمان شستن با آب، دچار درد در ناحیه بینی شوند اینها بهتر است برای روزهای آغازین یک قاشق نمک را در یک لیتر آب حل نموده و از این محلول بهره گیرند ولی تنها در روزهای آغازین و برای عادت پذیری زیرا که برخی پزشکان بهره بیش از حد از نمک را برای مخاط بینی سودمند نمی دانند و آب به تنهایی کافی است. برای خالی نمودن بینی هم از فشار بیش از حد پرهیز نمایید.
روش دیگر هم برای جلوگیری از بیماری که همه می دانند شستن دست ها پیش از خوردن خوراک است که این کار ثواب هم دارد.
خوردن یک قاشق چایخوری نمک طبیعی پیش از غذا و خوردن نمک یا سرکه طبیعی پس از غذا هم سبب نابودی عامل بیماری زا در گلو می گردد
این روش ها در کنار دیگر توصیه ها مانند فاصله گذاری که به وسیله کادر درمان و پزشکان گرامی، روزانه از رسانه ها بازگو می شوند ان شاء الله سبب پیشگیری از بیماری شوند. پیروزی و کامیابی از خداست.
من نميفهمم چه مديريتي، اينجا هنوز ويروس نرسيده همه از هم فاصله گرفتن مراقبن اين شده اونوقت تو ايران همه تو هم ميلولن آمار اونو، منطقي نمياد امار ايران
بدتربن و بزرگترین مشکل در میان این همه مشکل اینجاست که کشورها باید همگی در یک صف علیه کرونا بشن و بهم کمک کنن اما اصلا اینطور نبوده.
مقابله با کرونا به یک همکاری تا حالا دیده نشده بین کشورهای مختلف نیاز داره.
کرونا به تنهایی شکست داده نخواهد شد.
چین با دروغ گویی و پنهان کاری نرخ مرگ را حدود 2 درصذ اعلام کرده بود.
باید مقامات چینی پاسخگوی این مشکلات ایجاد شده برای بشریت باشند.
ایران هم بی خودی از چین حمایت نکند.
آمار های ایران قابل اعتماد نیست
امار خوبیه و اینکه امار مرگ و میر تو کشور ما نصف امار دنیاس خیلی هیجان انگیزه.نشون میده که ما علم آمارمون هم خیلی پیشرفتس.ینی اصولا آمار تو کشور ما از علوم هایتکه.
اولا در حال حاضر 15018719 نفر مبتلا شده و 880502 نفر فوت کردن که میشه کمتر از 6 درصد، ثانیا اون 12درصد ایران هم آمار خود ایرانه که همه و خودتونم میدونید چطور آماریه
اینکه آمارمرگ ومیردرهمه دنیاخیلی بیشترازکشورمااست به همت والای گزارشگران خوب وعزیز دولتی خودمان است واین هنری است که هیچکس جزماندارد
نرخ مرگ؛ ۲۱ درصد در جهان و ۱۲ درصد در ایران
2 درصد در چین !!!!!!!
البته اگه جناب سفیر ناراحت نمیشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
معلومه که ژن ما ایرانیها اصولا" جنگنده وضدنوذه.
آمار ابتلا چه در ایران و چه در جهان نمی تواند درست باشد و به همین دلیل درصد فوت به ابتلا هم درست نیست
چون آمار ابتلا به درصد تست بستگی دارد و درصد تست به مقدار داشتن کیت آزمایشگاهی و طرح بازشناسی بیماران
به همین دلیل آلمان و آمریکا و چین چون تست های بیشتر انجام دادند، درصد فوت به ابتلا کمتر اعلام شده و کشورهای مثل ایتالیا و اسپانیا بیشتر
باز به همین دلیل تست ییشتر و طرح غربالگری در چند روز اخیر در ایران درصد فوت به ابتلا کمتر شده است
ضمنا ایران همیشه آمار قطعی ابتلا را می گوید، پس موارد احتمالی یا مواردی که در تست نیامده، یا مواردی که بدون عارضه بوده و تست نشده، در آمار ابتلا نمی آید
بنابراین قاعدتا باید آمار فوت و ابتلا در ایران و در کشورهای دیگر همان نسبت ۲ تا ۵ درصد باشد.
اوائل که به نقل از اخبار واصله از چین آمار مرگ ومیر را زیر سه درصد عنوان کرده بودند اکنون به 21 درصد رسیده است ؟؟؟ دلائل این تناقضات کجاست ؟؟؟
اکثر اون کشورها اگر مسئولینشون اسم بیماری را بیماری حاد تنفسی بگذارند آمارشان کم می شود واقعا نمی دانم چرا عقلشون نمی رسه!
وبسایت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با نام نماگر کویید-19 را ببنید. با نمودارها، جداول و تحلیل های مطلق، نسبی به جمعیت و درصدی و همچنین به صورت مکانی و زمانی اطلاعات مناسب و ارزنده ای در زمینه این بیماری به دست می دهد
یعنی از هر پنج نفر بیمار 4 نفر خوب میشن یکی میمیره!
این از جنگ بدتره بعد اداره ها بازن همچی عادیه؟!
لایک کنید
شاخصی که به گفته مسئولان وزارت بهداشت کشورمان، دلیل پایین بودنش به نسبت نرخ مرگ و میر جهانی، وضعیت مدیریت شده بیماری در کشورمان است. ک
حرف رایگان زدن آسان است !!! در جهان 22 ودرایران 12 درصد !!!! 10درصد زیر نرم جهانی (البته بدون اون 50درصد زیر میزی ) با این دستاورد عظیمی که داشتیم حتی آنهایی که بخاطر سکته وایست قلبی ومشکل تنفسی فوت کردند را هم مانند کروناییهای فوت شده دفن کردیم !!!!
دروغ ننویسیم
نرخ مرگ و میر دنیا رو اشتباه محاسبه کردید. تا الان یک میلیون و پانصد هزار نفر مبتلا شدن و ۸۸ هزار نفر فوت کردن. از تقسیم ۸۸ هزار فوتی بر تعداد مبتلایان عدد ۶ درصد بدست میاد نه ۲۱ درشد.
خبرتون ر اصلاح کنید.
نرخ مرگ را بر اساس تقسیم تعداد فوت شدگان بر مبتلایان به دست می آورند!!!
قبلا میگفتند این ویروس علیه ژن خوب ایرانی درست شده. ههههههههه
يادتون رفته اونايي كه كرونايي بودند ولى به اسم ايست قلبى يا ناراحتى تنفسى مرگشون رو ثبت كردين حساب كنين . همش دروغ .
اگر اقدامات بهداشتی:
1- فاصله گذاری فیزیکی
2-دست نزدن به سر و صورت و ماسک در طی روز
3- شستشوی مرتب دست ها
رو به دقت مراعات بکنیم حتما از ورود موج دوم جلوگیری خواهیم کرد و البته در ثورتی که:
1- شهرداری ناوگان ترابری عمومی خود را با تمام ظرفیت به کار بگیرد.
2- دولت همچنان به تعطیلی بخش های غیرضروری اداری ادامه دهد.
3- جریمه و دیگر پشتیبانهای ضروری برای نشان دادن قاطعیت در ادامه این مسیر باز هم استفاده شود.
4-آگاهی به قشرهای کمتر مطلع از روش های پیشگیری در صدر کار قرار گیرد برای کسانی که موبایل و یا احیانا سواد ندارند گروه های آموزشی به درب منازل مراجعه کنند.
مدیریت بیماری یا مدیریت آماری؟
هرچه نمی دانید از آقای زیبا کلام وآقای غرویان بپرسید!
آنان متخصص در همه فنون هستند
هرچه نمی دانید از آقای زیبا کلام وآقای غرویان بپرسید!
آنان متخصص در همه فنون هستند
آمارسازی همه جای دنیا هست.
آمارسازی همه جای دنیا هست.
مرگ و میر ناشی از مشکلات حاد تنفسی و سکته ها رو هم اضافه کن امارت میشه سی درصد
نرخ مرگ میر در ایران 6/2 درصد است. 3993 تقسیم بر 64586 میشود شش و دو دهم درصد
21 درصد مرگ از پرونده های بسته شده است.اگر 88613 فوتی رو بر 1521459 بیمار تقسیم کنیم درصد مرگ میشه 5 درصد
لطفا اصلاح بفرمایید
چرا از خودتان اختراع می کنید؟ درصد تلفات باید نسبت به مبتلایان محاسبه شود نه مجموع تلفات و بهبود یافته. این عدد در کل دنیا برابر ۶٪ است و در کشور ما نیز بهمین مقدار است. ۸۸۶۰۰ فوتی بخش بر ۱۵۲۵۰۰۰ ضرب در ۱۰۰ برابر تقریبا ۶٪ است. در ایران نیز ۳۹۹۳ بخش بر ۶۸۵۰۰ همین مقدار است. البته تلفات در آمریکا تلفات ۳٪ است یعنی ۱۴۸۰۰ بخش بر ۴۳۵۰۰۰.
چین هم میگفت مشکلی نیست ما خوبیم و آمارمون نهایت ۲ درصده!!!
من ساکن آلمانم، اینجا روزی بیش از دویست هزار تست میگیرند که تا هفته بعد به روزی یک میلیون تست خواهد رسید. بهبود یافتگان آلمان نتیجه تشخیص به موقع و امکانات فوق پیشرفته است نه آمار سازی.

آمار تلفات در ایران اصلا واقعی نیست، فوتی های ناشی از بیماری حاد تنفسی رو اعلام کنید تا ببینیم آمار واقعی حدودا چندتاست؟ کارشناسان می گویند تلفات ایران بیش از ده هزار نفر و مبتلایان هم بیش از پانصد هزار نفره.
چین دروغ گفته بابا
اميدوارم كه در د بلايي كه مردم دنيا دچار ان شده اند تمام شود جان همه انسانها مهم هستند ايران واروپا وامريكا ندارد انسان امروزي شايد فداي سياست بازي قدرتها شده باشد ولي بايد اميدوار بود ومثبت انديش كه مشكل جهاني حل شود
اگر دولت بی تدبیر و مسولین بی خرد آقای روحانی ضرورت همگرایی و توازن سلامت و اقتصاد را جدی نگیرند و به دستاوردهایی لرزان و بی ثبات کنونی دل خوش کنند واگشت به شرایط به مراتب وخیم تر از گذشته حتمی است.
این آمارهایی که ایران و چین می‌دهند مخدوش است و غلط اما آمار کشور های اروپایی و آمریکا از دقت کاملا” قابل قبولی برخوردار است و میشود از آنها نتیجه گرفت و تحلیل درست کرد اما آمارهای کشورهایی مثل ایران و چین و روسیه برای حفظ موقعیت سیاسی است و کاری به عاقبت مرگبار مردمشان ندارد
نرخ کلی مرگ امسال به تفکیک دلیل فوت باید با دو سال پیش مقایسه بشه
متاسفانه این بیماری کرونا باعث مشکلات
شدید مالی و اقتصادی برای مردم کشورمان
که اکثرا قشر ضعیف هستند ولی با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند شده است

همه ما باید در تمام کوچه و خیابان های شهر های مختلف ایران دنبال مردمی عزیزی بگردیم که شبها گرسنه می خوابند
و روزها را با نان و نمک سپری می کنند
پول اجاره خانه خود را ندارند
فرزندانشان دچار سوتغذیه شده اند
و وضعشان بحرانی است ولی عزت نفسشان خدشه دار نشده و دست نیاز به روی هیچ کس دراز نکردند و نخواهند کرد
به داد این افراد برسید
جوری کمکشان کنید که عزت نفسشان حفظ شود
از همه مردم ایران می خواهم که این افراد
که در کوچه ها و خیابان های تمام شهرهای ایران و در همسایگی شما نفس می کشند شاید همه ما غافل باشیم یاریشان کنید تا خدا یاریمان کند و کرونا را نابود کند
یاد حدیث پیامبر افتادم که درود و رحمت خدا بر او و خاندان او باد و همه یاران خدا
اگر فقط به یک حدیث پیغمبر در مورد همسایه عمل شود
هیچ فقیر و نیازمندی در کشور نخواهیم داشت
مثل امارهای دیگرتان ازجمله نرخ تورم نرخ بیکاری نرخ رشداقتصادی وشاخص بورس غبرپاقعی وساختگیه
یه بررسی و همراستا کردن آمار باعث میشه خالی بند جلوه نکنید
اینجا درصد مرگ حدود ۱۲٪ در ایران اعلام شده و بسیار کمتر از میانگین جهانی و در آمار روزانه مبتلایان حدود ۷۰هزار و فوتی ها حدود ۵ هزار که کمتر از ۷٪ است حالا ما کدوم دم خروس رو باور کنیم؟
نکنه اجانب راست میگن و همه اینا سیاه بازی بی لیاقتی مدیران هست؟!؟!
درصد مرگ اشتباهه، چون خیلی از کرونایی ها که علائم خفیف داشته باشند به بیمارستان مراجعه نمیکنند لذا جزو ، آمار کرونا گرفته ها محسوب نمیشن، بهتر بگین از بین کسایی که تست گرفته شده ازشون و حالشون وخیم بوده که بیمارستانی شدن، چون با این آمار فقط وحشت اطلاعات غلط رو توی دل مردم میندازین
کرونا مهم نیست فکر لقا الله و رسیدن به معبود باشید اختلاسگر میلیاردی.
با این آماری که شما میدید انتظار کمک هم دارید
معلومه که میگن ایران که مرگ و میر کمتری نسبت به همه کشورهای دیگه داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر