بازدید 11730
۵
به بهانه موافقت پارلمان با وزرات خاوازی

همه رای اعتماد‌های مجلس دهم به کابینه دولت روحانی

امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی آخرین جلسه بررسی صلاحیت وزیر کابینه دولت را در دوره دهم برگزار کردند؛ تشکیل ۳۶ جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی و یا استیضاح در کارنامه چهار ساله این دوره پارلمان قرار دارد.
کد خبر: ۹۷۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ 08 April 2020

امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی آخرین جلسه بررسی صلاحیت وزیر کابینه دولت را در دوره دهم برگزار کردند؛ تشکیل ۳۶ جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی و یا استیضاح در کارنامه چهار ساله این دوره پارلمان قرار دارد.

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه آیین نامه داخلی در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کمیسیون یا کمیسیون‌های مرتبط موظفند پس از بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی و تطبیق آن‌ها با اسناد بالادستی، ظرف یک هفته گزارش خود را به هیات‌رئیسه ارائه کنند تا برای اطلاع نمایندگان چاپ و توزیع شود، گزارش مذکور قبل از صحبت مخالفان و موافقان توسط سخنگو قرائت می‌شود؛ با همین روال امروز جلسه رای اعتماد به کاظم خاوازی برگزار و او وزیر جهاد کشاورزی شد.

نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی در یک سال پایانی دولت یازدهم و سه سال دولت دوازدهم برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی را بر اساس آیین نامه داخلی پارلمان مورد بررسی قرار دادند. از ۳۶ جلسه بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی و یا جلسه استیضاح برای بازپس گیری رای اعتمادشان تنها سه وزیر از مجلس دوباره رای اعتماد نگرفتند. حبیب الله بی طرف نیز تنها وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم بود که نتوانست اعتماد نمایندگان را جلب کند.

در سال آخر دولت یازدهم مصادف با سال اول مجلس دهم فخرالدین آشتیانی، سیدرضا صالحی امیری و مسعود سلطانی فر به ترتیب عنوان وزرای آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان از مجلس رای اعتماد گرفتند؛ همچنین عباس آخوندی، وزیر وقت راه و شهرسازی توانست بعد از استیضاج مجددا رای اعتماد از پارلمانی‌ها بگیرد.

در کابینه دوم حسن روحانی از ۱۹ وزیر پیشنهادی، تنها حبیب الله بی طرف وزیر پیشنهادی نیرو از مجلس رای اعتماد نگرفت و از قطار دولت دوازدهم جا ماند.

مسعود کرباسیان و علی ربیعی وزرای اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها وزرای دولت دوازدهم بودند که بعد از استیضاح نتوانستند مجددا از مجلس رای اعتماد بگیرند.

در جدول زیر به تفکیک نام وزرای پیشنهادی، تاریخ برگزاری جلسات، تعداد آرا و توضیحات مربوط به آن آمده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
این چه کیفیتیه؟؟؟؟؟؟
از شما بعیده این تصویر
ما ایرانیا توقع زیادی از زندگی نداریم
یه چیزی حدود ۳۰ درصد رفاه و شادی که تو تبلیغات تلویزیون هست رو داشته باشیم خیلی راضی و قانعیم
معلوم نیست که اوضاعی که مجلس به خاطر بازی های سیاسی بنام استثضاح وزیران خصوصا برای ربیعی و حجتی پیش اوردند در تاریخ بنام خیانت ثبت میشود و یا خدمت ؟ 4 ماه است که در پی اقدام به استیضاح حجتی وزارت کشاورزی با سرپرست اداره میشود این در حالی است که یکی از سالمترن و کوشا ترین وزیر همین اقا حجتی بود و سوالات مطروحه در استیضاح ایشان موادری و موضوعاتی بود که میبایست در طول 40 سال انقلاب به وقوع میپیوست ولی مغفول مانده بود و عاقلانه ترین کار را حجتی با استعفای خود انجام داد زیرا باید در صحن علنی مجلس بر سر نماینده های سیاست باز فریاد میزند که اینهایی که شما مطرح میکند مربوط به دوران وزارت من نیست بلکه حاکمیت باید جوابگوی اینها باشد . این طرح استیضاح در حالی در نقابل با دولت گرفته شده بود که حجتی بزرگترین نشان لیاقت را از دولت گرفته بود . حال شکاف سطح درک موضوع از لحاظ مجلسیان و دولت را باید با چه حجمی خاکریزی باید پر کرد . یا با رفتن ربیعی از ورات تعاون و کار چه اتفاقی برای این وزارت خانه افتاد و کاملا اظهر من الشمس بود و است که نظر و اقدامات استیضاح کنندگان نه برای خدا بود و نه برای منافع ملی بلکه فقط برای منافع شخصی و جناحی و سیاسی بود . حال من به عنوان یک شخص عادی و عامی وقتی سیاست این مجلسیان را میبینم پی به دیانتشان نیز میبرم . و شاید خرده بگیرند که رفتار سیاسی چه ارتباطی به دیانت فردی و شخصی افراد دارد . نکته اصلی همینجاست که وقتی به سیاست و سیاست بازی بوی دین بدهیم انوقت این باور نیز در پی ان دوان دوان خواهد امد . حال که به وزیر پیشنهادی وزارت کشاورزی رای دادند این سه ماه به چه بهایی جبران خواهد شد ؟ به جبران منیت ها و خود شیفتگیهای سیاسی و جناح بازی . ؟ اگر به روز قیامت باور داریم چه جوابی در ازای این خسارات خواهید داشت . وزیر جدید برای یک و سال اندی کدام استراتژی را بکار خواهد برد که نظر مجلسیان را تامین کند . ؟ و ده ها سوال دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
از معاونین حجتی هستید؟
آقای وزیر زودتر مراکری که بد کار کردن واستفاده از بیت المال برای خود کردن برکنار کنیر روسای سازمان که ماشینهای مدل بالا خریدن ودر ااین سالهای سخت سفرهای اروپابی انها جگر مردم مستضعف را سوزاند شرکتهایی که قرار بود کار خصوصی سازی بکنند اما سود هنگفتی مدیران وهیئت مدیره که ۸و۱۰ سال تغییر نکردن عوض کنید خانه های شمال شهر از مدیران نالایق گرفته شود . به برای وضعیت نامناسب الگوی کشت برنامه نوشته شود . مدیران شما کی دست از بخش خصوصی برمیدارن تا وقتی خستن یکجور وقتی بازنشسته میشت تازه مسئول اتحادیه وتعاونیها میشوند
.صندوقهای توسعه سرمایه گذاری که قرار بود خصوصی باشند خصومتی شده و در راه غلط پیش میروند وسرمایه آنها در حال نابودی است هرچند ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار