بازدید 13123

وزیر بهداشت: تا پایان اردیبهشت کرونا را مهار می‌کنیم

وزیر بهداشت در نشست مجلس عنوان کرد: انشالله تا آخر اردیبهشت ماه به مهار ویروس کرونا خواهیم رسید.
کد خبر: ۹۷۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 07 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (۱۹ فروردین ماه ۹۹) پارلمان در جریان ارائه گزارش مجموعه اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا اظهار داشت: برای ما از قبل مشخص بود که یک ویروس کشور و مردم ما را گرفتار خواهد کرد.

وی افزود: در سال ۲۰۰۳ ویروسی تحت عنوان سارس کشور چین را گرفتار کرد و منشأ آن خفاش بود که این ویروس را به انسان منتقل کرد.

نمکی ادامه داد: این کرونای جدید یک رفتار کاملاً متفاوت نسبت به کرونا‌های قبلی داشت و به نوعی دیگر بروز کرد و در پی آن در کشور چین کشتار مردم را در پی داشت.

وزیر بهداشت عنوان کرد: از همان ابتدا ما برای پرواز‌های چین تصمیم گرفتیم و حتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی هم ابلاغ کردیم.

وی بیان کرد: از همان اوایل بهمن ماه ما بیمارستان‌ها را برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و تخت آماده کردیم و از همان روز‌های اول با انستیتوپاستور و آزمایشگاه دانشکده بهداشت کیت جدید تشخیص کرونای جدید را تولید کردیم.

نمکی بر همین اساس اضافه کرد: ما اولین مورد را در پیک پاییزه به صورت H۱ و N۱ داشتیم و منتظر این هم بودیم که پیک آنفولانزا در زمستان بروز کند.

وزیر بهداشت همچنین یادآور شد: ما مواردی را در شهر قم در قالب سرماخوردگی آنفولانزا داشتیم که گزارش شده بود و پس از آن متأسفانه دو مورد در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته گزارش شد که گفتند دچار علایمی مشکوک شده که ما همان موقع گفتیم این گزارش با گزارشات قبلی متفاوت است و باید شک کنیم که احتمالاً همان ویروس جدید کرونا است.

وی همچنین بیان داشت: ما در صبح روز چهارشنبه ۳۰ بهمن اعلام کردیم دو مورد بیمار مبتلا به کرونا در قم داشتیم که البته از نظر کلینیک کرونا تشخیص داده شده بود و در پی آن اعلام شد از سه مورد آزمایش یک مورد مثبت اعلام شده است اگر چه برخی اعلام کردند که اعلام این قبل از انتخابات درست نیست، اما من تأکید کردم که راستگویی خدمت به مردم است هر چند این موارد باید به تفصیل در جلسه غیرعلنی توضیح داده شود.

نمکی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: البته ذکر این نکته هم ضروری است که آنچه در گیلان اتفاق افتاد با آنچه در قم رخ داد دو مقوله کاملاً متفاوت بوده است و برای تک‌تک موارد مبتلا ما توضیح داریم و همه آن‌ها را مورد به مورد بررسی کردیم که در جلسه غیرعلنی باید گفته شود البته این به این معنی نیست که ما با مردم بیگانه هستیم.

وزیر بهداشت در ادامه تصریح کرد: امروز، روز ریشه‌یابی منشأ بیماری کرونا نیست بلکه روز مبارزه تمام عیار با این ویروس است.

وزیر بهداشت در ادامه عنوان کرد: انشالله تا آخر اردیبهشت ماه به مهار ویروس کرونا خواهیم رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۳
چراقول میدین و توقع بوجود میارین!
عمرن
اگه تو تا پایان اردیبهشت کرونا رو کنترل کردی من از اون به بعد اسمم میزارم کلثوم ننه
این حرف وقتی میتونه قابل اتکا باشه که کسب و کارها و مراکز و تجمعات تعطیل بشه
با این مدل سیستم حمل و نقل؟
تو با این راهکار های دولت در فاصله گذاری فقط برو دعا کن رکورد مرگ و میر رو نزنیم
خواب دیدی خیر باشد .
باشه شما خوبی. این همه اهمال و سو مدیریت و پرواز رفت و برگشت به چین و تناقض توو حرفهای مسوولین و کمبود لوازم کادر درمان هم مال مریخی ها بوده نه شماها
اگر هم نشد تا پایان خرداد اگر هم نشد تا تیر اگر نشد تا مرداد اگر نشد شهریور و اگر نشد تا اردیبهشت سال 1400 ان شا الله
ولش کن تابستون میاد خود به خود مهار میشه!
چه خوش باشد که روزی روزگاری ؛ به امیدی رسد امیدواری .
شما رو بخدا قول ندید چون تا بحال هر قولی دادید بر عکس شده نمی تونید جلویی زبونتون رو بگیرید مطمئنا کرونا خودش اومده خودش هم به موقعش میره.
یکی باید خودتون رو مهار بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
خخخخخ دمت گرم
فعلا" فرودگاههای بین المللی را کنترل کنید که بیمار کرونایی به راحتی به کشور ورود پیدا نکنه و ...
با این برنامه ریزی که از بهمن ماه 98 از شما دیدیم ، باشه شما زور بزن . تمامش کن(اگر تا اون موقع ما زنده بودیم و یا شما)
مجلس رو ببین چطور شاد شنگول جفت هم نشستن و فاصله رو رعایت نمی کنند . این قانون گذاران ما . بعد یهو از خواب بلند میشه میاد میگه تا آخر اردیبهشت. دروغ شما دیگه از دروازه هم تو نمیاد
دروغ سال
ایشان نفرمودند اردیبهشت چه سالی؟
کاری نداره که. از الان آمار رو نزولی میکنن تا آخر اردیبهشت، بعد میگن کرونا رو شکست دادیم و از همدیگه تقدیر و تشکر میکنن. هرکی هم بعدش بمیره در اثر عفونت ریوی و کهولت سن و سکته و سرطان مرده نه کرونا. تمام. حالا پاشو برو دستاتو بشور
فقط شعار ... واقعا خجالت نمی کشید؟
شما بخاطر مسائلی که فقط برای خودتان مهم است هیچ هشداری به مردم ندادید ... پروازهای از چین به ایران هیچ وقت قطع نشد و هیچ قرنطینه ای هم برای آنها بوجود نیاوردید ... مردم براحتی مسافرتهای عید خودشون رو هم انجام دادند و هر کس هر کار خواست کرد ...
شما واقعا چکار کردید؟؟؟ بنده خدا یکعده پرستار و دکتر رو اسیر ندانم کاریهای خوتون کردید و عین خیالتون هم نیست .
در این 40 سال همیشه دوزاریتون دیر میفته . به همه دلگرمی میدید ولی وقتی کار از دست در رفت شروع میکنید همه رو متهم کردن و دنبال دزد گشتن
ای جانم هی
ماشالا
کرونا ما را شکست دا‌د
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار