بازدید 11757

رهبر داعش افغانستان دستگیر شد

اداره امنیت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد "اسلم فاروقی"، رهبر شاخه "خراسان" داعش را همراه با ۱۹ عضو این گروه در جنوب افغانستان دستگیر کرده است.
کد خبر: ۹۷۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 05 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از شبکه خبری بی بی سی، در اطلاعیه امنیت ملی آمده است که "عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی رهبر گروه داعش شاخه خراسان با ۱۹ تن از همکاران نزدیکش از جمله قاری زاهد و سیف الله مشهور به ابوطلحه پاکستانی طی یک عملیات هدفمند و پیچیده توسط نیروهای عملیات ویژه امنیت ملی دستگیر شدند."

گروه موسوم به شاخه خراسان داعش مسئولیت خونین‌ترین حملات اخیر در کابل را برعهده گرفته است.

در حمله هفته گذشته در کابل که داعش شاخه خراسان مسئولیت آن را بر عهده گرفت، یک بمبگذار انتحاری وارد عبادتگاه اقلیت سیک‌ها در کابل شد و دستکم ۲۶ نفر را کشت و ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت کشور افغانستان می گوید این حمله با کشته شدن مهاجم به پایان رسید. گروه داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. گروه طالبان گفته در این حمله نقشی نداشته است.

در اطلاعیه امنیت ملی آمده که "اسلم فاروقی در اعترافات اولیه خود از ارتباطات گسترده سازمان‌های اطاعاتی منطقه‌ای با گروه داعش شاخه خراسان پرده برداشته است."

همچنین در این اطلاعیه گفته شده که او از "قریه‌ آخندزادگان منطقه‌ اورکزی ایجنسی پاکستان است. نامبرده قبلا به عنوان مسئول نظامی شهر پیشاور گروه داعش مستقر در دره عبدالخیل ولسوالی اچین ولایت ننگرهار و مسئول عملیات‌های داعش در خیبر ایجنسی فعالیت داشته است."

امنیت ملی افغانستان می‌گوید که فاروقی روابط تنگاتنگی با گروه لشکر طیبه و شبکه‌ حقانی نیز داشت که این ارتباطات اکنون در سطوع مختلف گروه داعش شاخة خراسان گسترش یافته است.

همچنین دو فرد دیگری که همراه رهبر این شبکه بازداشت شده‌اند نیز به گفته امنیت ملی افغانستان"قاری زاهد مشهور به معاذ مسئول نظامی داعش در افغانستان و سیف‌الله مشهور به ابوطلحه‌ پاکستانی مسئول جذب و تنظیم افراد در شبکه‌های مختلف داعش در ولایت ننگرهار بوده‌اند."

در سال‌های اخیر چندین تن از رهبران این گروه در افغانستان کشته شده‌اند.

دو سال پیش نیز ابوسعد ارهابی، چهارمین رهبر گروه داعش در افغانستان در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار در یک حمله هوایی مشترک نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای حمایت قاطع کشته شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر