بازدید 7975
۲

باران‌ تالاب‌های خوزستان را احیا کرد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان شرایط تالابهای خوزستان را مطلوب دانست و گفت:بارندگی واعمال مدیریت باعث آبگیری و احیای بخش زیادی از تالابهای این استان شد.
کد خبر: ۹۷۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵ 05 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، محمد جواد اشرفی روز شنبه در بازدید از تالاب هورالعظیم درباره وضعیت تالاب‌های استان بیان کرد: با توجه به بارش‌های سال گذشته و اعمال مدیریت در تامین حقابه و حفظ و نگهداشت آب، وضعیت فعلی تالاب‌های استان مطلوب است.

وی افزود: میزان آبگیری تا به امروز در تالاب هورالعظیم ۹۶درصد، تالاب شادگان ۹۰ درصد، بامدژ ۸۶ درصد، میانگران ۸۴ درصد و بندون ۴۰ درصد برآورد شده است.

اشرفی ادامه داد: تالاب‌ها به دلیل نقش کارکردی در معیشت و اقتصاد تالاب‌نشینان و البته محیط زیست، حیات پرندگان، آبزیان و جاندارانی که زندگی‌شان به زنده ماندن تالاب‌ها وابسته است بسیار با اهمیت هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تالاب میانگران در ایذه امسال به صورت مستمر آب داشت و میزان آب در این تالاب کاهش پیدا نکرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص تالاب های هور العظیم و شادگان گفت: علاوه بر نزولات جوی مناسب ، اجرای برنامه های مدیریتی آب در این تالاب‌ها باعث شده تا بسیاری از قسمت‌ها که سال‌های قبل، خشک و به عنوان کانون‌های گرد وغبار در استان تبدیل شده بودند، زیر آب رفته و باعث شدند تا کانون‌های گرد وغبار در این قسمت‌ها مهار شود.

اشرفی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص مهاجرت پرندگان به تالاب‌های استان نیز اظهار داشت: در زمستان سال گذشته تالاب‌های خوزستان پذیرای جمعیت زیادی از پرندگان مهاجر بودند و شاهد افزایش حدود ۱۰ درصدی جمعیت پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان بوده‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چه عجب که در شرایط بحران کرونایی یک خبر خوب که نشانه از مدیریت مناسب محیط زیست و جلوگیری از شدت یافتن کانون های گرد وغبار در کشور دارد، شنیدیم!
دروغ های 96 درصدی 90 درصدی و 86 درصدی 84 درصدی و 40 درصدی با نگاه به نقشه هوایی از تالابهای خوزستان و عمق آبهای آنها به واقعیت پی می برید تالاب بین المللی هور العظیم را با سالهای قبل از انقلاب مقایسه کنید تالاب بامدژ که شده محیمه شکارچیان تالاب شادگان محل دفن زباله تغییر کیفیت آب کشتارگاه پرندگان . محیط زیست خوزستان را خواب برده در فاصله کمتر از یک کیلومتری سازمان محیط زیست خوزستان بازار کیان در فصل مهاجرت پرندگان هزاران قطعه پرنده شکار شده به فروش می رسد سازمان تکذیب می کند دل خوش به آمار های دهن پر کن شده اند فقط نامی از سازمان مانده و بی لیاقتی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار