بازدید 21650
آخرین تحولات خاورمیانه

آمار جدید مبتلایان به کرونا در کشور‌های عربی / درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل برای لغو تحریم‌های ایران / ارسال محموله جدید کمک‌های چین به ایران / بیانیه شدیداللحن گروه‌های مقاومت عراق علیه آمریکا

درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل برای لغو تحریم‌های ایران، ارسال محموله جدید کمک‌های چین به ایران، بیانیه شدیداللحن گروه‌های مقاومت عراق علیه آمریکا و بسته پیشنهادی آمریکا به ترکیه درباره ادلب سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به آمار جدید مبتلایان به کرونا در کشور‌های عربی نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۷۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 05 April 2020

درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل برای لغو تحریم‌های ایران، ارسال محموله جدید کمک‌های چین به ایران، بیانیه شدیداللحن گروه‌های مقاومت عراق علیه آمریکا و بسته پیشنهادی آمریکا به ترکیه درباره ادلب سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به آمار جدید مبتلایان به کرونا در کشور‌های عربی نیز اشاره کرد.

 به گزارش «تابناک»؛ آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی منطقه نیز هر روز در حال افزایش است.

امارات

وزارت بهداشت امارات از ثبت ۲۴۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت شمار کل مبتلایان تا به امروز به ۱۵۰۵ تن رسیده و شمار فوتی‌ها ۹ تن گزارش شده است.

مصر

وزارت خارجه مصر روز جمعه اعلام کرد شمار کل مبتلایان را ۹۸۵ مورد خوانده و گفته از این میان ۲۱۶ تن بهبود یافته و ۶۶ تن  فوت کردند. ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که افتتاح پروژه‌های ملی بزرگ این کشور از جمله پروژه پایتخت اداری مصر را به دلیل کرونا تا سال ۲۰۲۱ به تعویق انداخته است. رئیس مرکز سرطان در مصر هم اعلام کرده است که ۱۷ پزشک و پرستار این مرکز به کرونا مبتلا شدند.

کویت

خبرگزاری کویت به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که کویت امروز نخستین فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده و شمار مبتلایان ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ تن افزایش یافته و به ۴۷۹ مورد رسیده است.

عربستان

وزارت بهداشت عربستان از ثبت ۱۴۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشورخبر داد و گفت شمار کل مبتلایان تا به امروز در این کشور به ۲۱۷۹ مورد رسیده است.

آمار جدید مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل برای لغو تحریم های ایران/ ارسال محموله جدید کمک‌های چین به ایران/ بیانیه شدیداللحن گروه‌های مقاومت عراق علیه آمریکا

لبنان

وزارت بهداشت لبنان از ثبت ۱۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داده و گفته است شمار کل مبتلایان تا به امروز به ۵۲۰ تن در این کشور افزایش یافته است.

فلسطین

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از ثبت ۱۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در میان کارگران فلسطینی بازگشته از داخل فلسطین اشغالی خبر داد و گفت با احتساب آنها شمار مبتلایان به ۲۰۵ تن رسیده است.

مغرب

وزارت بهداشت مغرب از ثبت ۵۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و گفت شمار کل مبتلایان در این کشور تاکنون به ۸۴۴ تن افزایش پیدا کرده است.

عمان

وزارت بهداشت عمان هم از ثبت ۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و شمار کل مبتلایان تا به امروز را ۲۷۷ نفر اعلام کرد.

بحرین

وزارت بهداشت بحرین شمار مبتلایان به کرونا در این کشور را تاکنون ۲۸۵ مورد و فوتی‌ها را چهار تن اعلام کرده است.

قطر

وزارت بهداشت قطر  از ثبت ۲۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و گفت شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۳۲۵ نفر رسیده است از این میان سه نفر تاکنون فوت کردند.

سوریه

وزارت بهداشت سوریه از افزایش شمار مبتلایان به ۱۶ تن خبر داد و گفته از این میان فقط تاکنون دو نفر فوت کردند.

عراق

وزارت بهداشت عراق شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را تاکنون ۸۷۸ نفر خوانده و گفته که از این میان ۴۵ نفر فوت کردند.

یمن

وزارت بهداشت یمن تاکید کرده است که در این کشور هنوز هیچ مورد ابتلای به ویروس کرونا شناسایی نشده است.

الجزائر

وزارت بهداشت الجزائر شامگاه شنبه از درگذشت ۲۵ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و شمار کل جان باختگان بر اثر این ویروس در الجزائر را ۱۳۰ تن خواند. شمار کل مبتلایان به کرونا در الجزائر ۱۲۵۱ تن اعلام شده است.

تونس

وزارت بهداشت تونس از ثبت ۵۸ مورد جدید ابتلا به ویروس تا امروز خبر داد و گفت، شمار کل مبتلایان تاکنون به ۵۵۳ تن رسیده است.

درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل برای لغو تحریم‌های ایران

یک کارشناس حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواستار رفع همه تحریم‌های یکجانبه‌ای شد که در مقابله کشور‌ها با ویروس کرونای جدید اخلال ایجاد می‌کنند.

«آلینا دوهان» که به تازگی از سوی سازمان ملل متحد به عنوان گزارشگر ویژه این سازمان در امور مربوط به «تأثیرات منفی اقدامات قهری یکجانبه بر روی بهره‌مندی از حقوق بشر» انتخاب شده، از تمامی دولت‌های تحریم‌گر خواسته همه تحریم‌های یکجانبه خود علیه کشور‌ها را رفع یا دست‌کم تعلیق کنند.

او با اشاره به همه‌گیری بیماری «کووید-۱۹» که بر اثر ورود ویروس مسری «کرونای جدید» به بدن ایجاد می‌شود، گفت: «از جامعه جهانی می‌خواهیم تا هنگام رفع این تهدید مشترک تدابیری فوری برای رفع یا دست‌کم تعلیق همه تحریم‌ها اتخاذ کنند.»

وی اضافه کرد: «شکست این دشمن تنها با توسل به روحیه چندجانبه‌گرایی، همکاری و همبستگی و تلاش‌های مشترک همه دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی میسر خواهد بود.»

او همچنین خاطرنشان کرد، کشور‌های تحریم شده از آن جهت که نمی‌توانند از دارایی‌های خود برای خرید تجهیزات، دارو و محصولات ضد ویروس استفاده کنند، بیشترین لطمات را از بیماری کووید-۱۹ متحمل شده‌اند.

ارسال محموله جدید کمک‌های چین به ایران

«محمد کشاورز زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن روز شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که محموله دیگری از کمک‌های دولتی و مردمی چین به کشورمان برای مبازه با ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) تا ساعاتی دیگر ارسال خواهد شد.

سفیر کشورمان در پکن، در پیام توئیتری خود اعلام کرد: «امشب طی دو پرواز از شهر پکن کمک‌های چین برای مقابله با ویروس کرونا به ایران ارسال خواهد شد. تاکنون کمک‌های دولتی و مردمی چین با ۲۸ پرواز طبق جدول پیوست از شهر‌های پکن، شانگ‌های و گوانجو به کشورمان ارسال شده است.»

آمار جدید مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل برای لغو تحریم های ایران/ ارسال محموله جدید کمک‌های چین به ایران/ بیانیه شدیداللحن گروه‌های مقاومت عراق علیه آمریکا

وی در توئیت دیگری افزود: «بیش از ده میلیون ماسک، ۵۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا، ۳۰۰ هزار گان جراحی و لباس ایزوله، دو میلیون و دویست هزار دستکش، ۳۵۰ ونتیلاتور، ۵۰۰ اتاق پیش ساخته بیمارستانی و انواع دارو و تجهیزات بیمارستانی از جمله این کمک‌هاست. همچنین چند پرواز چینی نیز سایر کمک‌ها از جمله یک میلیون ماسک اهدایی "جک ما" را به تهران حمل کرده است.»

بیانیه شدیداللحن گروه‌های مقاومت عراق علیه آمریکا

هشت گروه وابسته به سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق پیام‌هایی به نظامیان تروریست آمریکایی و طیف‌های سیاسی عراق دادند.

شبکه خبری السومریه ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، پس از مصوبه پارلمان عراق برای خروج فوری نیرو‌های خارجی و پس از آن پذیرش این مصوبه توسط دولت عراق و تظاهرات میلیونی مردم این کشور، نشان داده شد که این مصوبه مورد تأیید ملت عراق است.

در این بیانیه آمده است، ملت عراق، نشان داد که قاطعانه مخالف حضور نیرو‌های اشغالگر آمریکایی، نقض حاکمیت عراق، کشتار ملت و ترور فرماندهان این کشور و بمباران اردوگاه‌های نیرو‌های امنیتی است.

آمار جدید مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل برای لغو تحریم های ایران/ ارسال محموله جدید کمک‌های چین به ایران/ بیانیه شدیداللحن گروه‌های مقاومت عراق علیه آمریکا

این گروه ها تأکید کردند، پس از اینکه «گروهی از برادران، خواستند به راهکارهای سیاسی زمان داده شود و به این نیروها برای خروج از خاک پاک عراق، فشار آورند، مشاهده کردیم که سرکشی دولت آمریکا بیشتر شد و تجاوزات بیشتری انجام داد که به نیروهای ارتش، پلیس و فرودگاه های غیر نظامی رسید».

بر اساس این بیانیه، در پی همین تجاوزات بود که گروه های مقاومت عراق نشستی برگزار کردند تا موضع تاریخی خود را در این زمان مهم، با ابلاغ پیام های زیر اعلام کنند؛

پیام نخست خطاب به نیروهای اشغالگر آمریکا؛ پس از عدم پذیرش تصمیم ملت، دولت و مجلس عراق، و عدم خروج نیروهای آمریکایی و تداوم تجاوز به حاکمیت عراق، نیروهای آمریکا نشان دادند که اشغالگر هستند و جز زبان زور، هیچ چیزی نمی‌فهمند.

این گروه ها ادامه دادند: «بنا بر این، با شما رفتار خواهد شد. باید بدانید که تمامی عملیاتی که علیه شما صورت گرفت، فقط پاسخ کوچکی به تجاوزات شما بود، زیرا تصمیم عملیات، در آن زمان گرفته نشده بود. با وجود این، شما نتوانستید این پاسخ ساده را تاب بیاورید... و در بیشتر پایگاه‌های خود بمانید... و مجبور شدید که نیروهای خود را خارج و آن را در پایگاه های مشخصی متمرکز کنید و سامانه پدافند هوایی برای حمایت از آن بیاورید. لذا اگر همه گروه های مقاومت تصمیم بگیرند که در آن واحد، با شما مقابله کنید، چه واکنشی خواهد داشت؟».

گروه های مقاومت تصریح کردند: «ما می‌دانیم همه تهدیدهای اخیر شما درباره حمله به گروه ها و فرماندهان مقاومت، صرفا تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر شکستتان است و اینکه شما ضعیف تر از آن هستید که با گروه های مقاومت عراق وارد جنگ شوید؛ گروه هایی که فرماندهان نظامی شما از قدرت آنان اطلاع دارند، زیرا در زمان اشغالگری پیشین شما، آنان را آزموده بودیم».

پیام دوم گروه های مقاومت خطاب به فراکسیون های سیاسی است که در آن، تأکید کردند: «موضع ثابت و اصولی خود را در رد عدنان الزرفی نامزد سرویس جاسوسی آمریکا اعلام می کنیم و به رئیس جمهور هشدار می‌دهیم با نامزد کردن این فرد، با اراده تظاهرات کنندگان و رهنمودهای مرجعیت مخالفت کرد».

این گروه ها، الزرفی را نامزد جنجالی متهم به فساد عنوان و تأکید کردند: «وی از این طریق، عمدا، صلح داخلی عراق را تهدید می‌کند، ولی ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا ثبات و امنیت در کشور، برقرار شود».

در این بیانیه ضمن محکومیت حمایت برخی نمایندگان پارلمان عراق از نامزدی الزرفی، وی «مزدوری» نامیده شد که حمایت این نمایندگان «لکه ننگی بر پیشانی آنان است. به همین دلیل از آنها می‌خواهیم عذرخواهی کنند و از اشتباه خود بازگردند. امید ما به سایر اعضای پارلمان است که بیشترین تعداد را دارند تا این توطئه را خنثی کنند».

این گروه ها هدف از این توطئه را چپاول منابع عراق توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عنوان کردند؛ شخصی که قصد دارد نفت و منابع عراق را سرقت کند.

پیام سوم خطاب به ملت عراق است که در آن تأکید شد: «با شما عهد می‌بندیم برای دفاع از شما، سربازان وفاداری باشیم... ما اجازه نخواهیم داد آمریکا به اشغال خاک پاک ما ادامه دهد، منابع ما را سرقت و کشور ما را به خاطر رژیم صهیونیستی تجزیه کند... شما ما را در تمامی بحران ها حاضر خواهید دید... این مساله شامل دشمن جدید جان ملت عراق یعنی ویروس کرونا نیز می‌شود».

 بسته پیشنهادی آمریکا به ترکیه درباره ادلب سوریه

«کی بیلی هاچیسون»، سفیر آمریکا در ناتو اعلام کرده که کشورش آماده است تا بسته کمکی را به ترکیه در ارتباط با تحولات شمال غرب سوریه در ادلب ارائه دهد، مشروط بر اینکه آنکارا سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه را رد کند.

سفیر آمریکا در ناتو نسبت به عدم استقرار و راه اندازی اس ۴۰۰ از سوی ترکیه اظهار امیدواری کرده، چون به گفته این مقام آمریکایی سامانه موشکی اس ۴۰۰ مانع کمک به ترکیه در سوریه خواهد شد.

آمار جدید مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی/درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل برای لغو تحریم های ایران/ ارسال محموله جدید کمک‌های چین به ایران/ بیانیه شدیداللحن گروه‌های مقاومت عراق علیه آمریکا

با این حال، این مقام آمریکایی جزئیات بیشتری در ارتباط با این بسته پیشنهادی را ارائه نداده، اما مدعی شده که هدف آمریکا حفاظت از جان غیرنظامیان در ادلب سوریه است.

ترکیه نخستین محموله سامانه دفاعی اس ۴۰۰ روسیه را بیست و یکم تیرماه سال گذشته دریافت کرد و دومین محموله نیز اواخر سال میلادی گذشته به دولت آنکارا تحویل داده شد.

دولت آمریکا در پاسخ به این خرید، ترکیه را از برنامه‌های اف ۳۵ خارج کرده است.

سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه، سامانه موشکی پیشرفته و مدرنی است که توانایی حمل و شلیک سه نوع موشک مختلف را دارد که می‌تواند اهداف متنوعی از قبیل موشک‌های بالستیک، کروز و جنگنده‌های رادار گریز را هدف قرار دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۲
هدف اصلی بسیاری از مقامات آمریکایی که این روزها بر لزوم برداشته شدن تحریمهای ایران تاکید میکنند، درواقع کوبیدن ترامپ است. آمریکا کشوری است که در آن آزادی بیان وجود دارد و هر کس میتواند آزادانه سیاستهای کشورش را نقد کند و یا به چالش بکشد.
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
محض اطلاع شما به خاطر اتفاقات عین الاسد ترامپ پشت گوشش را دید دوره بعدی ریاست جمهوری را هم می بیند.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بعضی کارهایی کردند که وجهه امریکا و ترامپ لکه دار شد ولی یک روزی یکی مثل اوباما می شود رییس جمهوری آن وقت افسوس صداقت ترامپ رو می خورید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مگر کندی را ترور نکردند، جامعه ای که هدف وسیله را توجیه می کند همین می شود، مدام دغدغه رقابت و فروش محصول، تا هر کسی فقط خودش زندگی مرفه ای داشته باشد.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
آرام آرام یک ویروس کوچیک مرزها و خاته ها و کوهها را در نوردبده و خودش را به گدا و فقر رسانده به انسان خوب و بد و نفرین شده و تحسین شده ......حالا هم کم کم خاورمیانه با توجه به اختلاف ایران و امریکا به جنگ سوم جهانی نزدیک میشوند . تحریم برای ضعیف کردن ایران برای جنگ بوده . شک نکنید که با پیروزی ترامپ در مرحله دوم جنگ قطعی هست . ایران باید خودش را برای جنگ فراگیر و دایمی اماده کند
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ناشناس 10:58 دولت امریکا مگر مغز خر خورده که با ایران وارد جنگ شود.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ناشناس 10:58 وضعیت امریکا طوری است که کشورهایی مثل امارات، عربستان، بحرین، اسراییل، اردن را در وضعیت بغرنجی قرار می دهد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
قطعا جنگ رخ می دهد ولی نتیجه اش آن چیزی نیست که خوشایند دولت امریکا باشد.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
همان طور که با جنگ جهانی اول و دوم کشورهای اروپایی ضعیف شدند و امریکا قوی شد جنگ بعدی باعث اضمحلال امریکا می شود.
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
این رسانه ها و هالیود هستند که کشور چند هزار فرقه امریکا را متحد نگه می دارد، همین بیماری کرونا وضعیت اتحاد داخلی امریکا را مشخص کرد که انسجام لازم را ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ترامپ صادرات لوازم مقابله با کرونا را ممنوع کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
به ۱۰۵۸
ما خود را برای جنگ جهانی سوم آماده کنیم !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
فعلا که ، در اداره عادی و روزانه خود مانده ایم
و بیماری کرونا را با سوء مدیریت و به دست خودمان با پرواز ماهان وارد و در کشور خودمان توزیع کردیم
و الان حتی از اجرای یک قرنطینه عادی ، عاجز هستیم
و واقعا افرادی چون شما دلتان خوش است !؟
و خبر ندارید که اوضاع چقدر بحرانی و افتضاح است !؟
این امریکا فقط با زور تفنگ بیرونش می شه کرد با ملت امریکا صحبت کنید، سیاستمداران به خورد ملت شان می دهند که ما بخاطر امنیت امریکا و منافع ملی امریکا در عراق و خاورمیانه می جنگیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
این گروه ها در عراق نماینده چند درصد جمعیت کشور هستند ؟؟؟؟؟
ثانیا ما که الان خودمان هزاران گرفتاری داریم
نباید وارد این نزاع های گروه های سیاسی عراق شویم
لطفا مسولان به داد مردم و اداره کشور خودمان باشید
و لطفا درد سر جدید برای ما درست نکنید
و همین کودک کرونا را که فعلا برایمان به ارمغان آورده اید را مهار کنید ،
خیلی ممنون
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
علی آقا الان پادوهای امریکا کلی بدو بیراه بهت می گن.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تفنگ را بر دار بسم اله
باز برای اردوغان بیچاره نقشه کشیده اند، از ترکیه هم علیه روسیه استفاده می کنند و هم علیه بشار، اردوغان جان دیدی چطور یک ایالت خودمختار کرد بغل گوشت کاشتن. دیدی پسرجان.
اصلا فکر نمی کردم اینطور ترکیه را به بازی بگیرد.
پاسخ ها
پاشا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
کسی نمی تواند با دولت امریکا مذاکره برد برد داشته باشد، هر درنده ای قویی اول لقمه بهتر را برای خودش برمی دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
جناب پاشا ترکیه کشوری است پیشرفته که نیاز به آرامش و صلح دارد چطور شد بنفع امریکا وارد جنگ با بشار و روسیه شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
جناب پاشا چرا توجیه می کنی، اصلا ترکیه در جنگی که علیه سوریه براه انداخت هیچ نفعی نبرد، هیچ نفعی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
پاشا جان چون دولت امریکا اهل باج دادن نیست، پس باید بازی خورد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بیشترین درآمد صادارتی ترکیه از همین کشورهای مسلمان نصیبش می شود ولی ارادتش نصیب کدام کشور می شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
جناب پاشا اصلا با عقل جور درنمی آید بخاطر منافع دولت دیگر نظامی هایت را به کشتن بدهی.
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
همین کاری را که ترکیه انجام داد یعنی جنگ با سوریه قبل ترش عربستان سعودی انجام داد جنگ با یمن، واقعا ما در روابط بین الملل یک سرو گردن بالا تر از همه کشورهای اطراف هستیم.
پاشا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
حتی دولت های قدرتمند انگلیس، فرانسه، آلمان و... هم پشت سر دولت امریکا به شکار می روند.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
معلوم نیست کی نقشه علیه اردوغان بکشند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ترکیه اون همه درآمد مالی بخاطر گردشگری آن وقت وارد جنگ با سوریه شدند؟ بخاطر منافع ملی؟ در داخل عده ای تریبون دست شان است هر سوالی که بنفع شان باشد می پرسند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ما خیلی درایت داشتیم که به بازی گرفته نشدیم.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
پاشا جان وقتی ما وارد سوریه شدیم ورق برگشت دولت امریکا بنفع داعش هم وارد سوریه شد برای اینکه بازی را اداره کنیم روسیه را وارد سوریه کردیم، حیف که هنوز خودمان را باور نداریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
من فقط افسوس اون همه حمایت ملت ترکیه از اردوغان را می خورم.
پاشا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ترکیه نیاز به تجربه های بین المللی دارد تا با درایت تر عمل کند.
وقتی وضعیت ترکیه را می بینم به خودم می گم باز ما در برجام خیلی زیرکانه و با درایت عمل کردیم.
پاسخ ها
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بنظرم اگر اون آقا نبود همین برجام خشک و خالی هم نبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بعضی ها برای تحقیرمان چه حرفهایی که نمی زنند، چشم های شان کور است نمی بینند عربستان بخاطر کدام منافع ملی با یمن می جنگد؟ ترکیه بخاطر کدام منافع ملی با سوریه می جنگد؟.
دوستان آگاه،ما طبقه اول مجتمع هستیم و کولر در بالکن قرار داره و فاصله تا زمین فکر میکنم 5متری باشه.
حالا سوال من این هست که با توجه به مشخصاتی که گفتم امکان داره کرونا از طریق کولر وارد خونه بشه؟
شهر ما کویری و خیلی گرمه و الان واقعا در ساعاتی از روز احساس خفگی به آدم دست میده از گرما.
هم ترس باز کردن پنجره رو داریم و هم روشن کردن کولر.
کولر گازی هم خیلی گرونه.
کاشکی کارشناسان درست اطلاع رسانی میکردن.
الان واقعا نمی دونم کرونا در هوای آزاد همینجور واسه خودش میچرخه و ممکنه وارده خونه بشه یا نه.
ممنون از توجه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
عزیز جان این احتمال اونقدر کمه که اصلا قابل توجه نیست با خیال راحت از کولر استفاده کن
ab
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
از طریق لبتاب هم میاد مراقب باش زمانی که داری تایپ میکنی یهو نیاد
جهان را از هم اکنون دو قسمت بدانیم
جهان قبل از کرونا
جهان پس از کرونا

کرونا اقتصادها ، ملتها ، و دولتهای فراوانی را در جهان دگرگون و حتی نابود خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
این بشر این همه به خودش نازید من چنین هستم و چنان از فقیر تا غنی از پیشرفته تا کم مانده اش خوب درسی خدا به ما داد.
کاش گروههای مقاومت ضمن تعیین ضرب الاجل و درخواست از مردم آمریکا برای خارج نمودن سربازان خود از عراق و نیز پخش مارش در مساجد و حسینیه ها و آماده نمودن مردم برای کنارآمدن بیشتر با اخراج تروریستهای آمریکائی و گزارشهای متعدد در رسانه های گروهی داخلی و خارجی در سطح عراق که بنوعی آمادگی ذهنی جهانی نیز در پی داشته باشد که سربازان آمریکائی در عراق چیکار میکنند.سپس اقدام به عملیات بر علیه اشغالگران اقدام نمایند که اینکار بنوعی پشتوانه جهانی نیز داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تز خوبیه ولی عملی نیست چون جهان پشتوانه این حرکت نخواهد بود آمریکا و انگلیس هر وقت بخواهند هر نقطه رو مورد هدف قرار می دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
فعلا شما ، به فکر حل و فصل مشکلات عدیده کشور و مردم خودمان باشید
و پروژه و داستان جدید برای کشور و مردم خودمان ، در عراق درست نفرمایید
با تشکر
مرسی از چین
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
نظام فاید کمونیستی چین کرونا را به جان بشریت انداخت
چین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
خواهش میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تعداد غرب پرستا بیشتر از شرق پرستا هستند.
آمریکا، کاسک های ارسالی برای فرانسه و آلمان را در فرودگاه کشورهای دیگر ربود.
قابل توجه نوکران آمریکا!
آیا وقتش نرسیده که ارباب دیگری انتخاب کنید، اگر چه خودتون آقای خودتان باشید، خیلی بهتره.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اگر ربود هم برای مردم کشورش بود مثل پزشکان بدون مرز که بیرونشان کردیم
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
چرت نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ایران تنها کشوری بود که با پرواز مداوم به چین این بیماری رو به داخل کشورش و کشورهای همسایه وارد کرد .
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی فساد در جامعه است همین است
سلام بر جنگ جهانی سوم . جنگ جهانی اول و دوم در بلکان به دلایل اختلافات قوم ها و نژادها بوده و جنگ‌جهانی سوم اختلافات سیاسی و مدهبی در خاورمیانه بین ایران با کشورهای عربی و امریکا شکل میگیرد
تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز ۳۰۰ هزار نفر گذشت و در این میان نیویورک طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ هزار بیمار جدید به کرونا را ثبت کرده است.
تابناک تو میگردی ببینی کی چند تا مردن داده امارهای کذایی میدی امارهای داخلی را هم توان درست نوشتن را نداری
این چینی ها هم در ازای بدهکاریشان اوازم پزشکی میدهند البته معلوم نیست واقعا لوازم پزشکی است
برای اموزش پرستار و پزشک خیلی زحمت کشیده میشود . از روزی که بدنیا میاید تا دروس ابتدایی تا دیملم تا دانشگاه تا پزشکی ..... کمش ۲۷ سال طول میکشد . پدران و مادران و اساتید زیادی برای اموزش انها تلاش کردند . پس بدون دفاع و سلاح در میان بیماران و ویروس نباید رها شوند . تجهیزات را میشود خرید ولی بهیار و پزشک و مرستار نیاز به وقت زیادی دارد . کشور را تا ۱۵ روز قرنطینه کامل کنید هر کس مریض کرونا بود بستری کنید . از تجارب استفاده کنید
بیمارستان پیش ساخته چین با بیمارستان پزشکان بدون مرز چه فرقی دارد که این را لازم نداریم ولی آنرا لازم داریم
مرسی از چین!؟ هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیره
لعنت به چین و روسیه میلیارها دلار پول مردم ایران را بلوکه کرده اند نفت ایران را مفت می برند بعد کیت های تقلبی کرونا به ایران می فرستند بعضی هم خوشحال که دوستانی داریم خیانت بیشتر از این نمی شود
تابناک لطفا سانسور نکن مردم بسیار عصبی هستند
پس وقتی ترامپ میگفت حشدالشعبی آماده حمله به آمریکا هست درست می گفت
چین بشدت برای اینکه دردنیا نفوذش رابیشترکنه تلاش میکنه!قضیه هووای راهمه میدانیم بنابراین هرچیزی که چین بفرسته مشکوک به جاسوسی است!
باسلام از خداوند متعال نابودی وریشه کنی کرونا را خواستارم
ام دولت بایستی در این موقعیت برای تمام اقشار که بی کار شده اند حقوقی اندازه یک کارمند متوسط در نظر بگیرد
از مغازه دار تا کارگر روز مزد وحتی بازرگان همه بیکار هستند به غیر از نانوا وسوپری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار