بازدید 41223
سخنگوی وزارت بهداشت در نشست آنلاین خبری

تکلیف «آویگان»‌های اهدایی به کشورمان چه شد و چرا «فاوی‌پیراویر» به پروتکل‌های درمانی کووید ۱۹ اضافه نمی‌شود؟ / تایید درز و نشت اطلاعات از سامانه‌های وزارت بهداشت / تقدیر و تشکر سازمان بهداشت جهانی از بسیج ملی در ایران / اگر مراقب نباشیم، خطر بازگشت پیک بیماری بالاتر می‌رود / قیمت‌گذاری امثال ماسک با ما نیست

غربالگری راهی است که دیر یا زود باید همه کشور‌ها آن را به اجرا درآورند و ما هم در گام دوم بسیج ملی مقابله با کرونا آن را اجرا کردیم و سازمان بهداشت جهانی به شدت از این اقدام و ابتکار کشورمان و نتایجی که به دنبال داشته، تقدیر و تشکر کرده است؛ طرحی که منجر به مدیریت بیماری شده که در بسیاری از کشور‌ها فعلا دور از دست است.
کد خبر: ۹۶۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 03 April 2020
تابناک اجتماعیسخنگوی وزارت بهداشت کشورمان با تاکید بر ضروت مراجعه عموم مردم به سامانه سلامت و شرکت در طرح غربالگری به واسطه ثبت نام در این سامانه گفت: ۳۴ هزار تیم و بالغ بر یکصد هزار تن تحت پوشش این سامانه به خدمت رسانی مشغول هستند.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه ـ که آنلاین برگزار می‌شد ـ با تاکید بر اینکه بالغ بر ۹۸.۸ درصد مشارکت کنندگان در غربالگری نشانه ای نداشته‌اند، گفت: اینکه برخی ممکن است تصور کنند ثبت نامشان در سامانه نتیجه‌ای نداشته و پیگیری نشده درست نیست و تیم های فعال همه موارد را بررسی و پیگیری می‌کنند تا جایی که می‌توانیم به وضوح نتیجه این اقدام را مشاهده کنیم.
 
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: این غربالگری راهی است که دیر یا زود باید همه کشور‌ها آن را به اجرا درآورند و ما هم در گام دوم بسیج ملی مقابله با کرونا آن را اجرا کردیم و سازمان بهداشت جهانی به شدت از این اقدام و ابتکار کشورمان و نتایجی که به دنبال داشته، تقدیر و تشکر کرده است. اقدامی که منجر شده بتوانیم بیماری را در کشورمان مدیریت کنیم.
 
تایید درز و نشت اطلاعات از سامانه های وزارت بهداشت/ سازمان بهداشت جهانی از ابتکار ایران تقدیر و تشکر کرده است
 
جهانپور در پاسخ به سوالی در خصوص مطالب مطرح در خصوص درز برخی اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های وزارت بهداشت گفت: به هر حال هر سامانه‌ای با هر میزان امنیت که دایر شود، به دلایل مختلف از جمله سودجویی مورد هجوم برخی افراد و مجموعه ها قرار می‌گیرد و سامانه های وزارت بهداشت هم از این حیث استثنا نیستند، اما اینکه ابعاد ماجرا چگونه بوده، از مسیر سازمان‌های امنیت سایبری پیگیری و نتیجه پیگیری ها بعدا اعلام می‌شود.
 
وی در پاسخ به این که آیا موارد ابتلا با علائم خفیف هم در آمارها جا دارند یا خیر، گفت: نه در کشور ما و نه در هیچ کشور دیگری بنا نیست، مبتلایان خفیف یا آنهایی که علائم ندارند یا علائم کم خطری مثل نابویایی و ناچشایی دارند شناسایی نشوند و در آمارها قرار نگیرند، اما قاعدتا بسیاری از این افراد شناسایی نمی‌شوند چون مراجعه نمی‌کنند و اولویت به آنهایی که وضعیت خطرناک تری دارند داده می‌شود و اینکه می‌بینید آمار مرگ و میر در برخی کشورها مانند ایتالیا و اسپانیا بالاست، نتیجه همین است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ممکن است وضعیت در برخی کشورها متفاوت باشد، گفت: به نظر می‌رسد که در کشورهایی مانند آلمان و کره جنوبی شمار بیشتری از بیماران با علایم متوسط شناسایی می‌شوند و این را می‌شود از آمارهای این کشورها دریافت که مرگ و میر به نسبت مبتلایان شناسایی شده کمتر است و نشان از بیماریابی فعال تر ایشان دارد.
 
اما چند روزی است، داروی «فاوی‌پیراویر» یا نسخه ژاپنی آن یعنی «آویگان» در کانون توجه عمومی قرار گرفته و شائبه هایی پیرامون آن مطرح شده است. دارویی که ژاپنی ها مقداری از آن به کشورمان هدیه داده‌اند و گفته می‌شود مقداری هم از چین هم خریداری شده است و  برخی تاکید دارند به رغم اثربخشی، استفاده از آن در پروتکل های مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان قرار نمی‌گیرد.
 
جهانپور در پاسخ به سوال «تابناک» مبنی بر اینکه چه میزان از این دارو به کشورمان هدیه شده و یا خریداری و وارد شده است و در کجا به مصرف رسیده، گفت: نکته کلیدی درباره این دارو، دریافت تایید برای درمان آنفلوانزا در ژاپن و چین است و تقریبا برای هیچ بیماری دیگری در هیچ جای جهان تاییدیه ندارد و در اروپا و آمریکا هم ظاهرا رجیستر نشده است. آنچه موجب شد نام این دارو اخیرا مطرح شود، مطالعه ای‌ است که در چین انجام شده و بر اثربخشی این دارو در درمان موارد ابتلای متوسط (و نه شدید) تاکید دارد. البته مقاله منتشره توسط چینی‌ها در این خصوص، پس گرفته شده و مشخص نیست ویراستار این کار را کرده یا نویسندگان مقاله. به هر حال مقاله محکمی از مطالعه علمی و بالینی مبنی بر اثربخشی داروی فاوپیراویر وجود ندارد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه سطح مطالعات صورت گرفته و منتشر شده قابل تایید نبود، از روزهای پایانی سال گذشته بررسی این موضوع در کشورمان هم در دستور کار قرار گرفت، چون شاید مصرف این دارو در کاهش دوره بستری یا علائم بیماران یا حتی مرگ و میر مبتلایان تاثیرگذار باشد و بنابراین، مجوز کمیته اخلاق برای آزمایش بالینی صادر شد. داروهای مورد استفاده هم
۳ هزار دوز هدیه کشور ژاپن بود و ۱۵ هزار دوز هم صلیب سرخ چین به کشورمان هدیه داد.
 
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در ادامه گفت: این میزان برای شروع مطالعات بالینی مولتی سنتر یعنی استفاده در چند مرکز درمانی کافی بود و به همین دلیل در بیمارستان بقیه الله و چند مرکز دیگر مطالعه و ارزیابی آن شروع شد. البته افرادی هم خارج از این سیستم به واسطه دسترسی که به یک مرکز درمانی خاص داشتند، بنا بر اظهارات خودشان این دارو را برای تعدادی از بیماران مورد استفاده قرار دادند و اظهار می‌کنند سودمندی داشته و ما هم امیدواریم این گونه باشد.
 
وی افزود: البته ممکن است برخی از پیشتر هم منتظر مشخص شدن نتایج آزمایش بالینی این دارو بودند، چون یا ماده موثر دارو را وارد یا برای واردات آن اقداماتی کرده باشند؛ اما همه اینها منوط به اثربخشی نسبی این دارو در مطالعات صورت گرفته برای بیماران کووید ۱۹ است. یعنی اگر این اثربخشی توسط متخصصین فن تایید و نتایج آن در کمیته درمان در ستاد ملی مقابله با کرونا پذیرفته بشود، تجویز این دارو را اعم از تولیدی یا وارداتی در پروتکل های درمان قرار می‌دهیم.
 
جهانپور با تاکید به این که حتی تجویز دارو را منوط به تاییدیه FDA یا EMA اروپا نمی‌کنیم، گفت: اما با ادعاهای انفرادی و طرح مسائل در جاهای مختلف، هیچ کشوری، از جمله کشور ما که نظام دارویی "تنظیم شده" این کار را انجام نمی‌دهد و هیچ پزشک متخصص و هیچ رفتار حرفه ای، هیچ نظام اخلاق پزشکی یا اخلاق دارویی یا نظام درمانی این روش تجویز را توصیه نمی‌کند. دقت کنید که ادعاها زیاد است و هیچ کسی حتی آنهایی که اقدام به clinical trial می‌کنند، هم نمی‌گویند که ماست‌شان ترش است و وظیفه معاونت درمان وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و کمیته درمان ستاد ملی مقابله با کروناست که این موضوع را تشخیص دهند و بعد تجویز کنند.
 
تکلیف «آویگان»‌های اهدایی به کشورمان چه شد و چرا «فاوی‌پیراویر» به پروتکل‌های درمانی کووید19 اضافه نمی‌شود؟ / تایید درز و نشت اطلاعات از سامانه‌های وزارت بهداشت/ تقدیر و تشکر سازمان بهداشت جهانی از بسیج ملی در ایران
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره اجرای فاصله گذاری اجتماعی هوشمند گفت: هر آنچه امروز به عنوان بسیج ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود، ناشی از فاصله‌گذاری اجتماعی یا فیزیکی است که از هفته اول اسفند آغاز و در فروردین تشدید شد. در وضعیت پاندمیک بیماری قرار داریم و کشور‌های اطراف ما هم درگیر این بیماری هستند و در نمودار‌های شیوع و ابتلا با ما همزمان نیستند. در نتیجه هر وقت این محدودیت کاسته شود، ریسک افزایش ابتلا وجود دارد. آغاز به کار مشاغل باید گام به گام و هوشمندانه انجام شود که پروتکل‌های آن در فاصله گذاری هوشمند به دولت اعلام و پس از تصویب قابل اجرا خواهد بود. درست مثل یک مسابقه کشتی، ایران در مقایسه با اغلب کشور‌ها در زمینه مقابله با کرونا چند امتیاز جلوست اما برای پیشگیری از ضربه فنی شدن باید بیشتر دقت کنیم.
 
گروه‌های مختلف مطالباتی دارند و باید با ظرافت و با دقت برنامه ریزی شود. در غیر این صورت ممکن است باعث خیز شدیدتر بیماری شود. اگر به توصیه‌های وزارت بهداشت در این حوزه عمل شود و فاصله گذاری هوشمند در دستور کار قرار بگیرد و مرحله به مرحله اتفاق بیفتد، بازگشت بیماری در شرایط پیک متصور نیست. اگر مردم از تعهدات خود شانه خالی کنند، خطر بازگشت پیک بیماری بالاتر می‌رود.

جهانپور در پاسخ به سوالی در خصوص قیمت گذاری کالاهای مراقبتی و بهداشتی مانند ماسک گفت: در برخی اقلام ما نه تولید کننده ایم و نه نظارت داریم، چون نرخ گذاری‌شان تابع تصمیم گیری در کمیسیون قیمت گذاری در زیرمجموعه وزارت بهداشت نیست. سوای این، ما در این اقلام خودمان مشتری بازاریم و بزرگترین مشتری بازار هم هستیم که می‌خواهیم این اقلام را در اختیار کادر درمانی و بیماران قرار دهیم و نظارت بر عهده وزارت صمت و تعزیرات حکومتی و در نهایت مقام قضایی است.

وی درباره صحبت‌های ترامپ در مورد کمک به مردم ایران گفت: با توجه به بحرانی که در همه جهان به واسطه کرونا وجود دارد و مشکلاتی را در زمینه تامین اقلام بهداشتی در آمریکا هم شاهدیم، قطعا ادعای کمک به کشور دیگر از طریق کمک دارو و تجهیزات پزشکی ژست فریبکارانه است. همه مردم دنیا می‌دانند که اگر نیازی به کمک به مردم ایران است، نیازی به بذل و بخشش نیست و اگر تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه برطرف شود، مردم ایران می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را تامین کنند. قبلا هم گفته‌ایم هیچ کمکی از طرف آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را نمی‌پذیریم.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا وزارت بهداشت درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای پیشگیری از شیوع بیماری با توجه به بازگشت به کار برخی از کارمندان و آغاز به کار قریب الوقوع امثال حمل و نقل عمومی گفت: همه این امور در فاصله گذاری اجتماعی دیده شده و پروتکل های ویژه برای همه محیط‌ها و مشاغل ابلاغ شده است. البته تا بیستم فروردین همه مشاغل مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل هستند؛ اما هر فردی که از این فضا‌ها استفاده می‌کند باید فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کند و شهرداری و اتوبوسرانی و قطار شهری تهران هم این موارد را رعایت می‌کنند.
 
اما چگونه آمار افراد مبتلا در کشورمان رو به افزایش است و شمار افراد بدحال هم افزوده می‌شود اما آمار مرگ و میر کاسته می‌شود و بهبودی‌ها هم بیشتر می‌شوند؟ جهانپور در پاسخ به این سوال گفت: افزایش شمار مبتلایان و کاهش میزان مرگ و میر به نسبت آن نتیجه فعال تر شدن بیماریابی در کشورمان به واسطه اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کروناست که یکی دیگر از تاثیرات آن، شناسایی زودتر افراد مبتلاست. یعنی زودتر از اینکه بدحال شوند.
 
وی افزود: دلیل افزایش شمار بیماران بدحال هم این است که هرچه وضع بیماری وخیم تر شود، طول دوره درمان و بستری شان هم افزوده می شود به گونه ای که در بخش های مراقبت های ویژه بیمارانی داریم که بیش از دو هفته است بستری هستند و برخی شان حتی چهارمین هفته بستری را سپری می‌کنند. هر روز هم به این بیماران افزوده می شود و آمارشان افزوده می شود.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۱
هر سامانه‌ای؟ مثلا الان گوگل اطلاعاتش درز کرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
هر سامانه ایرانی منظورشه مثل تلگرام طلایی و غیره
masood
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
معلومه که درز کرده
بارها شده که خبر هک شدن و درز اطلاعات حساب های کاربری در گوگل منتشر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
بله گوگل پلاس هم این اتفاق براش افتاده. ولی توجیهی برا این نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
اینگونه اتفاقات برای سیستم های اطلاعاتی می افته ولی از اونجایی که ما عادت داریم همیشه خودمون رو مسخره کنیم اصولا خود طرح رو که اتفاقا طرح خوبی هم هست ول کردیم دنبال این جور مطالب هستیم
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
دارو رو گذاشتین برای نورچشمی هاتون
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
میشه مسئولین عزیز یکم علمی صحبت کنند بگویند ا
آزمایشات بالینی دارو ها دقیقا کی اعلام میشه
جالبه عذرخواهی نکرده فقط گفته به هر حال پیش میاد دیگه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
آخه الاعاتی که جنابعالی هر روز راحت همه جا اعلام می کنی حالا برات مهم شد؟؟؟ واقعا فقط بلدیم بگیم نه، بده، غلطه!
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
ناشناس 1757 از بالا راه افتادی که هرکی چیزی گفت تو بر علیه اش شروع به نوشتن کنی شغل خوبی داری
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
عذرخواهی که هیچی بکنار، ایشون از مردم طلبکار هم هست: اگر مردم از تعهدات خود شانه خالی کنند، خطر بازگشت پیک بیماری بالاتر می‌رود!! یعنی ما مردم فقط تعهد داریم. اقا هزینه های اولیه زندگی اون کسانی که کاسبی شون تعطیل شده رو بدید بعد طلبکار شید
هکرها تا رختخواب ادمها هم داراند رخنه میکنند سیایت شما که عددی نیست جناب دکتر .
اطلاعات ثبت نام کنندگان درز کرده یعنی چه؟ به همین راحتی؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
به همین راحتی هم نه ولی چون این طرح نسبتا موفقی بوده عواملی سعی دارند با این اتفاقات کل دست آورد های این طرح را زیر سوال ببرند...
گرگ اجل بکایک از این گله می برد
اما این آقا را ببین که آسوده چه می کند
افشای شاهکار دیگری از دولت روحانی
حرف های بهرام پارسایی نماینده مجلس به نقل از تابناک

هنگام شیوع بیماری در شهر قم می‌توانستند قرنطینه را اعلام کنند‌‌‌‌. در همان روزها به وزارت کشور پیشنهاد شد انتخابات را کلاً به عقب بیندازد و اصرار شد اگر این کار را انجام نمی‌دهند حداقل انتخابات قم به تعویق بیفتد که هیچ‌کدام از این کارها صورت نگرفت.

وی ادامه داد: روز بعد از انتخابات وزیر کشور در یک جلسه مطرح کرد که از ما خواستند انتخابات را به خاطر کرونا عقب بیندازیم و یا حداقل در قم به تعویق بیفتد که ما به عنوان مجری انتخابات مقاومت کردیم و از این صحبت‌ها تمکین نکردیم و پیشنهادات را نپذیرفتیم!
پاسخ ها
امین بدیعی
| United States of America |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
بابا ما هم گفتیم قم را قرنطینه کنید نکردند الان ایتالیا با 10000 کشته اسپانیا با 7000 کشته وفرانسه با 6000 کشته را کی باید جوابگو باشد ؟ اینها هیچی 250000 مبتلا و 3000 کشته آمریکا را کی میخواهد جواب بدهد ؟؟؟؟؟؟؟
بابا بس کنید این حرفهای یک من یک غاز اوایل شروع شیوع کرونا را که عمدتاً برای روحیه خراب کردن ایرانیان توسط اجنبی ها زده می شد ! اینهمه روضه خوانده شده تازه شما میگی لیلی زن بود یا مرد ؟ واقعاً که
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
در پاسخ ب جناب بدیعی
قیاس خیلی بی مزه ای بود
وقتی رفت و امدهای بین المللی ایران در حد کره شمالیه شما خودتو با اونجا باید مقایسه کنی نه کشورهای پر رفت و امدی مثل ایتالیا و فرانسه و امریکا
خجالت هم خوب چیزیه
کشوری رو که در این حد ایزوله کردین حالا با کشورهای پیشرفته مقایسه میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
چرا پاسخ منطقی دکتر هاشمیان در مورد داروی موثر را به حراست حواله کرده اید ؟
یه روزی گند احتکار این دارو و استفاده آن بر نور چشمی ها در میآید بعد ببینیم کی عذر خواهی میکنه . جون مردم شهید پرور چی میشه. حداقل سکوت کنید و دروغ نگرد تو این دوره زمانه نمیشه چیزی رو پنهان کرد. ضربه به اعتماد مردم نزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
از کدوم اعتماد صحبت میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
فعلا که نامه دکتر هاشمیان شجاع را دارند به حراست وزارت بهداشت حواله میدهند !!؟؟
بهداشت جهانی کیلویی چند؟
هر چه شبکه بی بی سی و ووآ و اینترنشنال بگن، عین واقعیته!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
یقیین داشته باش بی بی سی وایران اینترنشنال خیلی بیشترازصداسیمای میلی مورداعتمادمردمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
واقعا حرفتو قبول دارم
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
بهداشت جهانی آمارهای این دوستان رو تایید می کنه چون چاره ایی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
ایکاش یک نطر سنجی میکردید
تا متوجه می شدید
که سیمای میلی جبهه پایداری
هیچ اعتباری پیش اکثریت مردم کشور ندارد
۱/۲ درصد از ۶۹ میلیون نفر می شود چند نفر انسان مشکوک به بیماری کشنده کرونا؟ چگونه از مدیریت بیماری دم می زنید؟ دروغ گویی گناه است.
یعنی شما از داروهای ژاپنی برای درمان افراد خاصی استفاده نکردین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
دارو مال هموناس....نگه داشتیم برای روز مبادا
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
فرق خواص و عوام اینجا معلوم میشود
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
اتفاقا این داروها برای مسئولان درنظرگرفتن وانشالله این دارو اثربخش نباشد
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
حتی سازمان غذا و داروی امریکا که سخت گیرترین در دنیاست هم در این موقعیت که جان انسانها در خطر است داره سریع تاییدیه میده بعد این آقایون منتظرند ببینند کی گزارش کتبی از بیمارستانها بهشون میرسه تا بیفته توی چرخه اداریشون انگار نه انگار که انسانها دارند میمیرند
آویگان
| Germany |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
برای مسولین انبار کردن بس که مفیدن یه وقت نمیرن فیض نبریم از وجودشون
دارویی که آقای 77 ساله رو خوب میکنه لابد کارایی داره . چطور برای اونا ضرر نداره ولی برای مردم باید تایید بشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
فقط واسه خودی های زن برتر و آقا زاده هاست
متاسفانه ، مردم در ته اولویت ها هستند
این چه شیوه پاسخ گفتن ست .این قرص را گرفتید وحتی چین هم هدیه کرده مصرف شد یا نشد؟ کجایش بماند ولی تا الان اثرشو متوجه نشدید اسم اینها چیست ؟ پزشک/ بعد می فرمایند یک جایی هم که دست رسی خاص داشت !! این قرص موثر بوده هم در پین وهم زاپن ولی چون چند متخصص در دو بیمارستان مسیح دانشوری وبقیه الله به وزیر بهداشت نامه زدند که این قرص را بدهند واین قرص دست بدنه وزارت بود ولابد ...اونو ندادند متخصصین هم افشا گری کردند الان موندن توش .اینها طبق حقوق انسانی والهی مسول جان مردم ومرده ها نیستند؟ اقای جهانپور اگر اثبات شود این قرص موثر بوده ومی توانسته جان عده ای را که مردند نجات دهد شما نباید اعدام شوید؟ اگر اونی که مرده پدر ومادر وعزیزتان بود بود در خواست حکم اعدام ومجازات نمی دادید؟ وای اپر از پس امروز بود فردایی؟ شما از کجا ایمان دارید اگر قرص رو می دادید کسی می مرده؟ مگر تو چین مرده بودند ویا ژاپن. مساله جان ست برادر من این دنیا نه اون دنیا باید جواب بدهید.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
سوالات من
درو ها ژاپنی بقیه اش کجاست؟


یکی به زاپن بگه دارو به اینها نده
آزمایشات بالینی کی تمام میشه ؟
از این همه بیمارستان دانشگاهی معتبر و مسئول درمان بیماران کرونایی، چرا مرکز فوق الذکر را انتخاب کردید؟ خودتان با این کارهایتان دست خودتان را رو می کنید.
راستگوباشید
شما از چه معاونت دارویی حرف می زنید / همینی که نمی تواند قاچاق رو شفاف اعلام کند دست کی هاست؟ عصر ارتباطلت ودرج اخبار ست همه می فهمند قرص اعلام شده انحصار عده ای ست اعلام کنید کی ها بودند .وقتی دو تا بیمارستان تخصصی اعلام کردند اثربخش ست شما که تخصص شو ندارید وتو میدان نبودید که ببینی چکاره ای مدعی انسان دوستی ومرگ وزند گی شده ای؟
دروغگو دشمن خداست

از بچگیهامون ک اینطوری بما گفتن
به ما که شاغل در یکی از کارخانه های بزرگ تبریز هستیم گفتن از ۱۶ فروردین باید همه بیایین سر کار....سرویس هاهم دائر هستن...هرچه این دوهفته خودمونو قرنطینه کردم به هدر خواهد رفت.
الان فرق امنیت و سلامت خانواده من و امثال من با شاغلین در ادارات چه فرقی داره؟
این نونها خوردن ندارد
"علم را بیاموزید حتی اگر در چین باشد"
رسید به
"هیچ کمک درمانی را از امریکا و اسراییل قبول نمی‌کنیم"
بیچاره اسلام!
پاسخ ها
امین بدیعی
| United States of America |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
یا شما اینقدر ساده اید که آمریکا را نمی شناسید یا اینقدر جنستان خراب است که ملت را نمی شناسید ! کدام کمک ؟ آمریکا و عمالش در گمرکات سراسر جهان در حال سرقت محموله های بهداشتی دیگر کشورها هستند ترامپ اگر آرایشگر است سر خودش را شانه بزند !
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
قابل توجه اقای بدیعی اخبار سیما ایران کذب هست باور نکن تا امثال شماجاهل درکشورباشند ازاسلام بعنوان جعبه ابزار قدرت استفاده میکنند امریکا اقتصاد وقدرت برتر منطقه هست اگه نبود الان کشورهای جهان سوم حامان انان پدرملت را درمیاوردند واین ترس حقوق بشر هست که ازامریکا حسال میبرند
امین بدیعی
| United States of America |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
آقای ناشناسی که در ساعت 20:33 فرمودند ما جاهل هستیم و به اخبار صدا و سیما اعتماد میکنیم عرض کنم خدا را شکر به دو زبان خارجی تسلط دارم و نشریات خارجی را دیگر مورد سانسور صدا و سیما قرار نمیگیرند سرقت ماسکهای فرانسوی توسط آمریکاییها را در سایت این نشریه فرانسوی ببینید ده تای دیگر هم اگر میخواهید برایتان بفرستم
https://www.valeursactuelles.com/monde/des-millions-de-masques-destination-de-la-france-detournes-vers-les-etats-unis-117716
ناشناس
| Russian Federation |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
تو شرط میبندم زبون مادریتم بلد نیستی اونا رو هم گوگل برات ترجمه میکنه به همین خاطر اطلاعاتت غلطه
ما کمک آمریکا را قبول نمی کنیم اما نفهمیدیم آمریکا کمک ما رو که به سفارت سویس دادیم قبول کرد یانه؟
واقعا لازمه هر روز ۲ ساعت بیام پشت میکروفون حرف تکراری بزنی؟
در مورد داروی فاوی‌پیراویر و توضیحات ارائه شده که من قانع نشدم. خصوصا اینکه مطرح شده برای بیماران خاص مصرف می شود!
این دیگر آخر بی اخلاقی است که دارویی که طول درمان را کاهش داده است را از مردم دریغ کنند. لازم است دقیق و واضح بگویند چه کسانی دارو را دریافت داشته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
جای دیگری گفتن.....مسئولین
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
چرا قانع نشدی این دارو برای مسئولان اورده شد نه برای من وتو فهمیدی؟
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
الهی این دارو اثربخش نباشد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
دوست خوبم یه تعدادی دارو دارن که روی یک تعدادی از ملت تست کردن جواب داده حالا بقیه دارو نگهداشتن برای خودشون اگر دشمن های قسم خورده دیگه دارو ندادن لااقل برای خودشون داشته باشن
این که از همه جای دنیا کمک قبول میکنید بجز دوکشور،تصمیم کیه؟در ضمن کدوم مردم رعایت نکرده و نمی کنند؟یه بخشی رعایت نکرده و نمیکنند که با چوب تر و چماق و زور سرعقل بیارینشون.
اون دارو واسه از ما بهترونه
مردم عادی باید منتظر مرگ باشن فقط
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
ماهم دعا میکنیم دارو اثرنکند وکرونا پیروز شود برمسئولان ما
ناشناس
| Russian Federation |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
اینقدر دعا کن تا هلاک بشی و اگه نشدی ببین روز به روز گردنشون کلفت تر و مردم هم فلک زده تر خواهند شد
برای اولین بار در تاریخ اطلاعات شخصی کل مردم یه کشور هک شده
متشکریم
طرح غربالگری ایده شما نیست؟ ایده کره جنوبیه که با درسهایی سارس ایجاد کرده اند بهتره یه مطالعه داشته باشید
اول اسفند دارو رو از ژاپن اوردین دادین به مسئولانی که با افتخار میگفتن کرونا گرفتیم کرونا گرفتیم خبرش درز نمیکرد صد سال دیگه هم اینجا با افتخار تکذیب نمیشد
این آقا
در خصوص اطلاعات که میگه شد که شد
در خصوص دارو که ۱۸۰۰۰ دوز گرفتن ۳۰ دوز رفته مسیح دانشوری و‌جواب داده بقیه کجاست انبار کردین واسه چی اصلا اگر کمک نمیکرد چرا ژاپن ‌و چین ۱۸۰۰۰ دوز فرستادن واسه ما ؟ احمق بودن ؟ نه شما واسه چی احتکارشون کردین ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
برای اینکه تحریمهای ظالمانه برداشته بشه بیشتر احتکار کنن
اگر پزشک‌ معتبری که استاد دانشگاه است و‌علم بروز دارد و در حال معالجه بیماران است و جان خود را به خطر انداخته می‌گوید فلان‌دارو‌موثر است آن را تهیه کنید، وزارت بهداشت نباید او را با حراست بترساند تا ساکت شود و به جای اینکه چشمش به خبرگزاری های خارجی باشد دنبال نمایش باشد، باید به حرف متخصصین درگیر بیماری گوش کند. اگر هم‌دارو را کسی نگه داشته برای «از ما بهترون»!!! باید معلوم‌شود کیه و به دادگاه برای اشد مجازات به جرم قتل بیماران محتاج به دارو محاکمه شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
این دارو درسته اثربخشی خیلی خوبی داره ولی از اونجایی که برا کل جمعیت تامین نشده این مقداری که هست را گذاشتن برای مسئولین و آقازاده ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
وهنوز هیچ دارو وجود ندارد همه دروغ است
امان از زمانیکه مسائل علمی و سلامت مردم در چرخه سیاسی کاری قرارگیرد.
سانسورچی تابناک رفته استراحت ، نظراتو منعکس نمیکنن تا ایشون برگرده، واقعا بقیه خبرنگارا کجان
شما چرا کمک های دارویی آمریکا را نمی پذیرید. برای خودتون بهترین داروهای جهان را با قیمت کلان وارد می کنید آنگاه برای مردم بیچاره هر چه دلتون خواست تجویز می کنید!!!!!!!!!
شرم نمی کنید با جان مردم بازی می کنید.
پاسخ ها
امین بدیعی
| United States of America |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
شما در صورت امکان ممکنه بفرمایید کمکهای دارویی آمریکا چی هست ؟ کدام دارو و لوازمی است که بتوانند به ما کمک کنند ؟ نیازهایی که فرماندار نیویورک و نیوجرسی دادشان از نبود آنها بالا رفته ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
این بدیعی از اون ساندیس خورهای حرفه اییه
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
این اقای بدیعی فکر کنم با نسخه تبریزی استفاده میکند
شما هنوز امار کشته های ابان ماه را اعلام نکرده اید
پاسخ ها
متاسف
| United States of America |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
چشم منتظر بودیم عروس مادر شوهر تقاضا کنه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
ساندیس خورها چه میکنن
ناشناس
| Russian Federation |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
متأسف تو همون بدیعی که بالا دوتا کامنت دیگه هم گذاشتی
امین بدیعی
| United States of America |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
خدا را شکر اگر ساندیس هم میخوریم جیگرش را داریم خودمان را معرفی کنیم - حرف مفت نزنیم _ در این وانفسای کرونا که مردم به روحیه احتیاج دارند نوکری اجنبی و

وطن فروش را بعهده نگیریم
که ملت را نا امید کنیم !
ناشناس
| Russian Federation |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
تابناک چرا سانسور میکنی من به این بدیعی جوابی دادم چرا سانسورش میکنی
بدیع امینی
| Canada |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
هرکی اسم رو خودش میذاره جیگر داره؟
واقعا خجالت داره
شما ۱۸۰۰۰ دوز دارو گرفتین ولی به مردم نمیدید؟؟؟؟ تمام عید مردم رو‌هدر کردید حالا می‌گویید برید سر کار چون اون‌ دو هفته از جیب مردم رفت الان میخواهید فاجعه درست کنید چرا این آقای مدرس خیابانی به دلیل تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب و سردرگم کردن جامعه کارگری از سمتش برکنار نمیشه ؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
هنوز دارویی وجود ندارد وگر نه این
آویگان وپاویپیراویر برای مقامات وخاصان وتحباب ذخیره شده است فرمایشات پزشک متعهد بیمارستان مسیح دانشوری را به بینید
واس ماس
وقتی داروی دیگری وجود ندارد صرف این که اداره بهداشت امریکا این دارو را تایید نکرده برای عدم تایید آن در ایران قابل قبول نیست. به ویژه این که ژاپن و چین در کنترل بیماری و کاهش تلفات بسیار موفق عمل کرده اند. بنابر این اگر عوارض جانبی دارو بررسی شده باشد عدم تجویز آن فقط ممکن است انگیزه های تجاری داشته باشد که تاسف انگیز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
راز کنترل بیماری در چین سانسور هست. داروهاشون هم مثل غذاهاشون به درد خودشون میخوره. ویروس میفرستن بعد داروهاشون رو روی ما امتحان میکنن پولش رو هم میگیرن!
خوب بهتر است به آمار مرگ و میر در ژاپن نگاهی بیاندازید تا اثر بخشی داروی ژاپنی ها متوجه شوید کشوری که پراید تولید میکنه نمیتونه در باره لکسوس نظر بده
خدایا ایران را ازگزند دروغ و فریب مصون بفرما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
وهمین طور شر نامسئولان را کم کند
خدا رو شکر به همه ابعاد بحث دقت کردند دوستان و اصلا به یک جمله گیر ندادند.
جواب پرسش تیتر خیلی ساده است چون همه داروهای موثر را ذخیره کرده اند برای مقامات و خانواده هایشان ولی حاضر نیستند از صندوق ذخیره ارزی برای واردات دارو برای مردم استفاده کنند.
خوب جمعیت فهمیده و عالم کل، اگه داروی ژاپنی موثره چرا امار کشته های بقیه دنیا رو نمیتونن بیارن پایین؟؟؟
فقط مسئولین ایرانی نگه داشتن برای خودشون؟؟؟
خداییش من متاسفم از داشتن همچین هموطنای فهمیده ای
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
اولا نفهم امثال تو هستن دلیلش اینه که در کشورای دیگه استفاده از یه دارو شامل تولید ازمایش حیوانی ازمایش روی افراد داوطلب و کسب مجوز قانونی و در نهایت استفاده بالینی هست اما در بیمارستان یکی از متخصصین کاربلد ما از تجربه قبلی درمان این دارو استفاده کرده بدون اینکه اون مراحل طی بشه دیدن مرگ و میر که در حالت عادی در کشور ما حداقل 50 درصد رسیده به 10 درصد حالا چه اتفاقی افتاد مسئولان دیدن مرحله انسانیش جواب داد خوب حالا ذخیرش کنین برای ما و خانواده هامون حالا فهمیدی نفهم پر مدعا تابناک پست منتشر کن من خودم جیره مزدوریت میدم
ناشناس
| Netherlands |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
وقتی به دلیل نداشتن دستگاه تنفس مصنوعی و عفونت ریه ناشی از کرونا مرگ شخصی تقریبا قطعی شده باشه چه اشکالی داره دارویی که حتی عوارض هم داشته باشد او را از مرگ نجات دهد؟
یادم هست بچه که بودیم به بقیه میگفتیم ته دیگ غذا سوخته بقیه بی خیال شن خودمون بخوریم البتهدر مورد ایندارو اصلاً جنین چیزی نیست!! مردم بیخودی امیدوار شدند، اصلا هر کی بخوره کرونا میگیره!
بیخالش بشید برای من و شما نیست!!
تابناک قبول داری حرفای کاربران بیشتر از توضیحات مسئولین شفاف سازی میکنه؟؟
تقدیر بهداشت جهانی !!!!!!
فوتی ها را به نام ایست قلبی و عفونت ریه و ... مجوز دفن صادر می کنند اینجوری آمار تلفات را پایین نشان می دهند
از تابناک برای اعلام نام بیمارستان بقیه الله متشکرم.
موطن عزيز؛
تمام إهدائي هاي خارج مطمئنا در اختيار خود مسئولان است، شك نكنيد. مثلا فكر مي كنيد لاريجاني و،،،،،، مثل من وشما بخور و آب نمك استفاده مي كنند؟
تابناك لطفا منتشر كن، ممنون
کار سازمان بهداشت جهانی شده تشکر کردن ،شاید ایران جایزه شاکرد اولیش را بزودی بگیرد!
شاید کرونا رحمتی باشد تا ما را از اسارت آقایان نجات دهد.
با سلام
من چند سوال از مسئولان دارم:
1- کشور چین و ژاپن استفاده از این دارو را مجاز کرده است آیا شما بالاتر از چین و ژاپن هستید؟
2- شما یک پزشک متخصص را که تجربه خودش را می گوید خاموش می کنید
3- چرا همون چندهزار دوز را به داروخانه های کشور عرضه نمی کنید تا هر پزشکی خواست تجویز کند؟ کجا آنها را مخفی کردید؟
4- آیا زمان و فرصت کافی برای چاپ مقاله برای یک متخصص درگیر در درمان بیماران وسیع کرونا وجود دارد؟
6- آیا شما حاضرید به اندازه کافی دوز این دارو را در اختیار این پزشک قرار دهید تا از نظر آماری کافی برای چاپ مطلب در مجلات معتبر باشد؟
7- چرا این دارو را به مسیح دانشوری بردید؟ چرا به یافت آباد و بقیه بیمارستانها نبردید؟

خلاصه اینکه فکر می کنم شما هرگز مجوز این دارو را برای مردم بیچاره صادر نخواهید کرد مگر اینکه مافیا به اندازه کافی ان دارو را تولید و یا وارد کند.
ترس از خدا بهتر از هر چیز است.
این داروها اگه موثر باشند اعلام نمیکنند تا برای خودشون جمع کنند و بعدش که اطرافیان خودشون از مریضی در اومدن و بهبود یافتن برای بقیه به قیمت های گزاف در دسترس خواهد بود
در جبهه جنگ یک دیده بان د اشتیم که نزدیک به وسط خط دشمن بود او از همه ما جلوتر بود کارش گراه دادن به پشت خط بود که آتش توپخانه ریخته شود او فردی بود از جان گذشته و چه بسا گیر دشمن میفتاد قیمه قیمه می شد او بود که نفوذ رزمندگان را به دل دشمن آسان می کرد حالا یک دکتر از جان گذشته از وسط مرگ و میرها داخل یک بیمارستان آبرو حیثیت و امنیت شغلی اش سر دستش گزفته و حنجره اش را پاره کرده که آقای توپچی آتش تهیه را بریز وسط این نقطه و داره داد می زنه میگه آقایان بی درد من از سی مریضم 27 نفر با این دارو خوب شدند داروهای ما از ییمارستان بردبد برگردونید تا یداد مریض هایم برسم اونوقت یک آقای کت شلواری میاد پشت تریبون و می فرمایند در پروتکل های ما نیست این پروتکل ها در هنگام وضع اضطراری باید عوض بشود الان پای جان آدم در میان است نه اینکه به دنبال بروکراسی که برای زمان عادی نوشته شده از خدا بترسید امروز عهد قجر نیست که هر گند کاری در بوته بیسوادی گرد و خاک بگیرد و بفراموشی سپره بشود این نحوه رد یک ادعا متخصص نیست مرد هستید دلیل رد این دارو شفا بخش را بصورت علمی و مذاکره رور در رو با منخصصین و در مقابل ملت برگذار بکنید نه در خفا با جان مردم بازی بکنید .
ان دارو را برای نور چشمی ها نگه دارید عوام هم تلف شوند نانخور اضافی کم شود بهتر
بالاخره غربالگری اگه اب توش نداره چند ده میلیاردی نون توش هست.بالاخره پیش میاد .حالا اثر غربالگری اب تو هاون کوبیدن مهمه اطلاعات مردم که مهم نیست.
چرا این دارو رو فقط در مسح دانش وری و بقیه الله که مسولان بستری هستن دادید؟؟ بقیه مردم انسان نیستن؟ مسلمون نیستن تو کشور ؟؟ اگر مطمین نبودید موثره چرا مواد اولیشو وارد کردید خودتون بسازید؟؟ چرا اعلام نکردید؟؟ خدایااا ما گیر کیا افتادیم اخه
چرا برای آقایان از این دارو استفاده شد ؟
درسته این دارو را برای مسئولین کنار گذاشتید ؟
خدا این ویروس را فرستاده شما دروغگوها را نابود کنه
رئیس جمهور ایران : وضعیت ما نسبت به اروپا خوب است.
آیا ایشان در موارد دیگر هم ایران را با همان کشور ها مقایسه میکنند ؟
اگه نمیخواستید برای از ما بهترون استفاده کنبد شما که شک داشتی اصلا واسه چی وارد کردید مشخصه زیگی به کفشتون هست
مگر داروهای دیگر اثر اثبات شده ای در درمان کرونا داشتند که این داروی اویگان ژاپنی ندارد؟
دکتر جون توکه استادی
مریضی که دارد میمیرد نهایتش دارو را بهش میدادید ممکن بود نمیرد فوقش میمرد دارو را انبار کردین منتظر چاپ مقاله هستین؟
خوشبختانه اثر شفا بخش این دارو در نشریه علمی Cell چاپ شد. با نام hrsACE2 مورد تایید یک نشریه فوق العاده معتبر قرار گرفت.
این دارو ها برای مقامات دنیا هست
سناریوی
؛Favipiravir
چالش بین علم ، رانت ، مافیا

داستان کمی طولانی است اما حوصله کنید ، قضاوت باشما
خطر بازگشت پیک؟یعنی الان پیک رو رد کردیم؟طبق کدوم آمار؟
تا کی دروغ
وزیر بهداشت باید استیزاح شود.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی