بازدید 5707

کرونا بدترین بحران جهانی پس از جنگ جهانی دوم است

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید به اینکه ویروس همه گیر جهانی کرونا (کوید ۱۹) از جنگ جهانی دوم در ۷۵ سال قبل تاکنون بدترین بحران جهانی است، ابراز نگرانی کرد که از پیامد‌های آن دامن زدن به درگیری‌ها و جنگ‌ها درجهان باشد.
کد خبر: ۹۶۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۷ 02 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، گوترش دیروز (سه شنبه) در گفت: وگو با تعدادی از رسانه‌ها به شیوع ویروس کرونا در ووهان چین و تبدیل آن به یک بیماری همه گیر جهانی اشاره کرد و گفت که کرونا از زمان تاسیس سازمان ملل متحد در ۱۹۴۵ میلادی تاکنون بدترین بحران جهانی است.

وی افزود: معتقدم کرونا بدترین بحران جهانی است، زیرا همه مردم جهان را تهدید می‌کند و به ایجاد رکود اقتصادی که در ۷۵ سال گذشته مشابه آن دیده نشده، منجر شده است.

دبیرکل سازمان ملل اظهارداشت: علاوه بر این دو دلیل و همچنین خطر بروز ناآرامی‌های گسترده، افزایش خشونت‌ها و درگیری‌های روزافزون عواملی هستند که باور کنیم کرونا سخت‌ترین بحرانی است که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون با آن رو به رو شده ایم.

گوترش تأکید کرد: برای پایان دادن به این بحران نیاز به همبستگی همه انسان‌ها و کنارگذاشتن اختلافات داریم.

وی گفت: به یک پاسخ قوی ترو مؤثرتر نیاز داریم و آن هم تنها درصورتی محقق می‌شود که همه با همبستگی در کنار هم بایستیم، بازی‌های سیاسی را فراموش کنیم و بپذیرم که همه انسان‌ها در معرض خطر هستند.

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد: جامعه جهانی هنوز از دستیابی به همبستگی مطلوب فاصله زیادی دارد، زیرا تمام اقداماتی که تا به امروز برای مقابله با این ویروس همه گیر انجام شده توسط کشور‌های توسعه یافته برای محافظت از شهروندان و اقتصادهایشان انجام شده است.

وی تصریح کرد: از داشتن یک بسته جهانی برای کمک به کشور‌های در حال توسعه برای از بین بردن ویروس و درعین حال رسیدگی به عواقب ناگوار آن برای مردم این کشور‌ها و برای افرادی که شغل خود را از دست داده اند، برای مشاغل کوچک که با خطر انقراض مواجه هستند، برای کسانی که اقتصادشان نابود و دیگر چیزی ندارند و کسانی که فرصتی برای بقا ندارند، فاصله داریم.

گوترش درعین حال گفت: به آرامی در جهت صحیح حرکت می‌کنیم، اما باید سرعت را بیشتر کنیم و اگر بخواهیم ویروس را شکست دهیم و اگر می‌خواهیم از افراد نیازمند حمایت کنیم، باید کار‌های بیشتری انجام دهیم.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که جهان امروز به «ابزار‌های مالی خلاقانه» نیاز دارد تا کشور‌های در حال توسعه را قادر سازد با این بحران مواجه شوند و از آن عبور کنند.

براساس آمار‌های منتشر تاکنون بیش از ۸۸۰ هزار تن در جهان به ویروس کرونا مبتلا و بیش از ۴۴ هزار تن جان باخته اند و اقتصاد جهان در آستانه فلج و ناکارآمدی کامل قرار گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی