بازدید 21441
دردسر‌های عجیب حکم خلاف قانون تاج و ساکت؛ شکوری بیخ ریش فدراسیون!

AFC ، دبیرکلی نبی را رد کرد! / نامه مداخله‌جویانه کنفدراسیون آسیا در واکنش به عزل دبیرکل غیرقانونی فوتبال ایران

در حالی که تصور می‌شد، فوتبال بحران زده ایران از دست یک سرپرست دبیرکلی ناکاربلد و غیرقانونی خلاص شده است و آخرین نشانه از دوران تاریک مدیریت تاج و ساکت از دامن فدراسیون پاک شده، ناگهان پای کنفدراسیون آسیا به فوتبال ایران باز و نامه‌ای کم سابقه و پر از دخالت به تهران ارسال شد. نکته مهم بند پایانی این نامه، ابقای ابراهیم شکوری و رد انتصاب نبی در پست دبیرکلی است!
کد خبر: ۹۶۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸ 31 March 2020

کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به عزل سرپرست غیرقانونی دبیرکلی فدراسیون و انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال واکنش منفی نشان داد و در اقدامی بحث برانگیز و بی سابقه، حکم حیدر بهاروند برای مهدی محمدنبی را رد کرد!

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در نامه ای که خطاب به فدراسیون فوتبال ارسال شده است، انتخاب نبی با توجه به این که بدون رای مجمع فدراسیون فوتبال بوده، مورد نقد جدی کنفدراسیون قرار گرفته و آن ها با دلایل مختلف، خواستار توضیح فدراسیون شده‌اند. این در حالی است که این نهاد پیش از این به انتصاب شکوری که فاقد ده سال سابقه مدیریتی بود، هیچ واکنشی نشان نداد. همچنین این کنفدراسیون هیچ واکنشی به سرپرستی خارج از قانون و یک سال و نیمه این جوان هیچ ابهامی نداشت؛ اما حالا برای بازگشت یک دبیرکل باتجربه تر آن هم از مسیر کاملا قانونی طبق اساسنامه فعلی فوتبال ایران واکنش نشان داده است.

AFC ، دبیرکلی نبی را رد کرد! / نامه مداخله‌جویانه کنفدراسیون آسیا درواکنش به عزل دبیرکل غیرقانونی فوتبال ایران

به نظر می‌رسد فوتبال ایران حالا حالا‌ها از چاهی که در آن فرو افتاده، بیرون نمی‌آید و از ورشکستگی مالی گرفته تا بحران‌های اخلاقی و حقوقی همچنان در فدراسیون ایران چنبره زده است. مدیران اغلب عرب کنفدراسیون نیز که اوضاع تیم اول آسیا طی شش سال گذشته را وخیم می‌بینند، پاشنه کارشکنی‌ها را بالا کشیده اند و نمی‌خواهند فرصت حذف تیم ملی ایران از مقدماتی جام جهانی قطر را از دست بدهند. فوتبالی که توان دریافت مطالبات بحق خود از کنفدراسیون آسیا را طبق اعلامیه اخیر این نهاد، ندارد و در استخری از بدهی‌های بین المللی ناشی از غرامت‌های نجومی، در حال غرق شدن است.

در اساسنامه فعلی فوتبال ایران به صراحت آمده است که انتصاب دبیرکل با معرفی ریاست فدراسیون ـ که سرپرست ریاست هم همان جایگاه را دارد ـ و تایید هیات رییسه امکان پذیر است، اما حالا ‌ای اف سی، از لزوم رای مجمع سخن به میان آورده که بحث برانگیز و به شدت مشکوک است. در این میان بار دیگر شایبه ارسال پیام‌هایی به کنفدراسیون بر خلاف مصالح ملی مطرح شده که به نظرمی رسد منبع این کارشکنی‌ها نیز مشخص است.

بازگشت نبی که تجربه شش سال دبیرکلی فدراسیون را داشته و با ریزه کاری‌های اداره فوتبال کمابیش آشناست، می‌توانست بسیاری از فساد‌های مدیران ارشد فوتبال را برملا کند و راه را برای مهندسی انتخابات آتی ببندد. نکته مهم بند پایانی این نامه است که‌ ای اف سی تاکید کرده که تا زمان توضیح فدراسیون ایران درباره موارد ذکر شده، ابراهیم شکوری همچنان دبیرکل فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود.

متن نامه بحث برانگیز ای‌اف‌سی به فدراسیون فوتبال

۱. ما نامه شما در تاریخ ۲۹ مارچ ۲۰۲۰ در مورد انتصاب مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال را دریافت کردیم. به دنبال این انتصاب، ما گزارش‌های موثقی از جمله در رسانه‌ها دریافت کردیم که بیان می‌کرد، برای این انتصاب، جلسه کمیته اجرایی فدراسیون برگزار نشد. همینطور بعضی اعضا از این انتصاب اطلاع نداشتند و از طریق رسانه‌ها از آن مطلع شدند. لطفاً بند‌های زیر مربوط به انتصاب دبیرکل فدراسیون را مطالعه کنید که ما اعتقاد داریم برای دبیرکل فدراسیون که همین مسئولیت‌ها و وظایف را بر عهده دارند، باید در نظر گرفته شود؛

۱) با توجه به بند ۶۰.۱ اساسنامه فیفا، دبیرکل فدراسیون که رییس اجرایی فدراسیون محسوب می‌شود، با پیشنهاد رییس و رای مجمع انتخاب می‌شود.

۲) همچنین با توجه به بند ۳۸.۶ انتصاب و اخراج دبیرکل هم با پیشنهاد رییس و با رای کمیته اجرایی صورت می‌گیرد.‌ ای اف سی مایل است که تاکید کند اگر جلسه کمیته اجرایی (هیات رییسه) پیش از انتصاب دبیرکل جدید صورت گرفته، یک نسخه از صورت جلسه باید برای ما ارسال شود.

۲. با توجه به بند ۶۶ اساسنامه فیفا، دبیرکل نباید عضو هیچ باشگاهی باشد یا در هیچ یک از دپارتمان‌های فدراسیون فعالیت کند، در حالی که ‌ای اف سی متوجه شد آقای مهدی محمدنبی در زمان انتصاب به عنوان دبیرکلی فدراسیون، عضو و نایب رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بود و این با اصول مدیریتی ‌ای اف سی در تضاد است.

ما منتظر توضیحات فوری شما درباره این موارد هستیم و تا آن زمان ما همچنان آقای ابراهیم شکوری را دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران می‌شناسیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
یعنی تابناک تابلو طرفدار پرسپولیسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
وزیر پرسپولیسی،رئیس فدراسیون پرسپولیسی،کمک مربی تیم ملی پرسپولیس،یه باره سند فوتبال کشور را بزنین به نام پرسپولیس راحتش کنین!!!
چه عجب ای اف سی به پرسپولیسی بودن رئیس فدراسیون اعتراض کرده.
کلا یواش یواش ریاست مجلسو هم میدن به پرسپولیس با این اوضاع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
چی میزنی؟ شکوری که خودش بازیکن پرسپولیس بود ببو...تا دیروز دهن تون باز بود که چرا شکوری پرسپولیسی دبیرکل شده
فوتبال که مورد سیاسی ندارد چرا از میان ملت تنی را انتخاب نمی کنید تاج جانباز ان یکی پاسدار دیگری بسیجی اینهم شد اداره امور کشور
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
اکثریت ملت از جمله بنده رتبه 5 ارشد و رتبه 2 دکتری، بسیجی هستیم ... شما نیستید، قرار نیست بقیه ملت نباشند... ولی با کلیات صحبت شما مبنی بر نخبه گزینی موافقم..
حالا فرض کنیم نبی اومد فسادهای بقیه رو برملا کرد خوب که چی؟ اینهمه فساد برملا شده چی شده؟ گذشت اون زمانی که این چیزا آبروریزی بود الان افتخار می کنن
مشکل مسولین ما هستن فکر میکنن متل بقیه کارهاشون میتونن هرکی و هرچیو که بخوان رو غالب کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
واقعا که قلی براندازه اسم وفکر ونظر شماست
اینقدر ممکلت رو چاپیدین که الان هر کسی به خودش اجازه دخالت میده
جمع کنید این فوتبال فاسدرا
اون ده سابقه مدیریت در اصل اساسنامه نیست بلکه توسط هیات مدیریتی فدراسیون فوتبال به عنوان یک قانون من درآوردی به اساسنامه اضافه شده است.
خپ ای اف سی حرف بدی نزده، گفته کارتون در تضاد با قانون فوتبال هست. البته بنده خدا نمیدونه این چیزا تو ایران عادیه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
من با صحبت های ایشان موافقم. البته ای اف سی هم بخوبی دارد شرایط عادی را در ایران درک می کند. در ایران بی قانونی در خیلی از جاها رایج است و مردم به آنها عادت کرده و برایشان عادی است! عدم رعایت قانون توسط ارگانهای قانونی چیزی است که درک آن برای خارجی ها سخت است!
بلاخره دست بالای دست بسیار است
فکر کردی دارید نماینده مجلس انتخاب می کنید که هر کس را خواستید تایید کنید
به نظرم یکی دو نفر رو از فدراسیون بفرستید خارج تا قوانین و مقررات را اموزش ببینند تا هر روز یک بحران ایجاد نکنیم
شک نکن عده ای خائن رفتند راپورت دادن
پاسخ ها
Maj
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
اوکی...
ولی مطمئنا کسانی که حتما منفعتشون یا صندلی را در خطر میبینن...
یعنی حاضرن بخاطر منافعشون هر کاری بکنن
afc بیشتر در نابودی فوتبال ایران گام برمیدارد کدوم کشوراجازه می دهد که afcاینقدر دخالت داشته باشد انها دنبال افرادی هستند تا منافع ساسی afc که همان منافع اعراب امریکایی است را رعایت کنند نه منافع ایراتن را بنابراین با هر مدیری که ممکن است برخلاف این قاعده عمل کند با ان مخالفت می کند وگاها برای اینکه مهره مورد نظر afcدر ایران قبول واقع بشه انها را بصورت سمبلیک; پستی در afc می دهند که فقط برای پرستیيژ وشخصیت سازی دورغکی برای ماندان در پستهای بالای ورزش ایران است وهیچگونه فدرتی را در afc ندارد مثل ناج و کفاشیان بنابراین وزیر ورزش ویابالاتر از او باید به ابن وضعیت رسیدگی بکند
البته که اون قانون 10 سال مدیریت رو گذاشتن که جز خودشون کس دیگه ای نباشه
اینقدر بدبخت شدیم که هر کسی تو مملکته داره دخالت می‌کنه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
دقیقا همین طور هست برا همین فیفا اجازه نداد فدراسیون انتخابات رو با این اساس نامه من درآوردی و میخره برگزار کنه اساس نامه ای که هیچ حقی برا کسانی که سال ها در فوتبال زحمت کشیده اند مدارک بالای علمی و تحصیلی دارند قائل نیست و حتی نمیتونن کاندید بشن ....
چه جالب،از الان بدنبال مقصر نشون دادن دیگران بابت کسب نتایج ضعیفتون در بازیهای مقدماتی جام جهانی و شانس کم صعود تیم ملی هستید.چرا فکر میکنید که خیلی باهوشید؟
AFC کاری کرده که قانون گفته . حتی دفعه قبل هم نزدیک بود کویت را تعلیق کند و هیچ ربطی هم به مدیران و کشور زادگاه آنها ندارد نمیدانم چرا باید همیشه همه چیز و سیاسی و نژادی ببینیم
مدیران اغلب عرب کنفدراسیون نیز که اوضاع تیم اول آسیا طی شش سال گذشته را وخیم می‌بینند، پاشنه کارشکنی‌ها را بالا کشیده اند و نمی‌خواهند فرصت حذف تیم ملی ایران از مقدماتی جام جهانی قطر را از دست بدهند. فوتبالی که توان دریافت مطالبات بحق

توهم !! شما اصلا فکر میکنید؟

تیم اول آسیا؟
میخوان ایران رو حذف کنند؟

خدایی این قلم شما خودش می نویسد یا کسی اون رو در دست داره؟
تابلوه که تابی داری جلز و ولز میکنی
اما من بهت نصیحت میکنم که کل مملکت داره به قهقرا داره میره
تابلو هستش که شکوری گزارش داده . اونا هم برای اینکه شکوری لو نره مدام میگن از رسانه ها متوجه شدیم.
اما با این وجود کاش نیروی جوان باشه تا پیرمردها که هیچ توانایی ندارن و سابقشون گویای رسیدن فوتبالمون به اینجاس.
فدراسيون پرسپوليس ايران
بابا این پول نفت را از فوتبال بردارید تا فساد آن برچیده شود. کجا ثروت ملی یک ملت را صرف تفریح عده ای میکنند فوتبال باید خودش درآمدزا باشد مگر بهداشت یا آموزش عموممی است که دولت متولی شده
همون که رای بازی تراکتور و استقلال که باید بدون تماشاگر باشد رو تو کشو پنهان کرد. پیش بسوی قهرمانی جعلی پرسپولیس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان