بازدید 4732

کشته شدن ۳۱ مهاجم مسلح در کنگو

گروه‌های حقوق بشری ضمن محکوم کردن اقدامات نیرو‌های امنیتی جمهوری دموکراتیک کنگو در کشتن ۳۱ نفر از مهاجمان مسلح در نزدیکی لوبومباشی، دومین شهر بزرگ این کشور، این رخداد را قصابی انسانی خواندند.
کد خبر: ۹۶۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 30 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری فرانسه از لوبومباشی، گروه مردم نهاد جاستیسیا اعلام کرد در پی حمله نیرو‌های امنیتی به مهاجمان، هفت نفر و یک نیروی پلیس در لومومباشی، ۱۳ شبه نظامی در لیکاسای، نه نفر در کاسوبالسا در مناطق مرزی با زامبیا و دونفر دیگر در بونکیا که معادن فراوان کوبالت دارد کشته شدند.

این گروه مردم نهاد ضمن محکوم کردن آنچه " تلاش برای بی ثباتی" از سوی افراد مسلح خوانده شده از عوامل ارتش کنگو به دلیل تیراندازی مستقیم بدون هشدار به شبه نظامیان که به سلاح سرد مسلح بودند به شدت انتقاد کرد.
مقامات پلیس این کشور اعلام کردند، افراد شبه نظامی وفادار به گدئون کیونگاموتانگا جنگ سالار قبلی پس از رویارویی با نیرو‌های پلیس و افراد مسلح ناگزیر به عقب نشینی شدند.

موتونگا در ۲۰۰۹ به اتهام جنایت علیه بشریت، جنایات جنگی، تروریسم و شورش به حبس ابد محکوم شد.
درپی شیوع ویروس کرونا در کنگو و شناسایی دو مورد از این بیماری، محدودیت‌های پیشگیرانه در دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته در لوبومباشی اجرا شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار