بازدید 3880

اسفندماه ۹۸ چند میلیون لیتر بنزین سوخت شد؟

کد خبر: ۹۶۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 28 March 2020

اسفندماه ۹۸ چند میلیون لیتر بنزین سوخت؟

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی مصرف بنزین در هشت روز اول سال ۹۹ گفت: مصرف بنزین در اسفند ماه ۶۵.۸ میلیون لیتر بود که این رقم در فروردین ماه به ۴۹.۳ میلیون لیتر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ شهرام رضایی با بیان اینکه گسترش ویروس کرونا مصرف بنزین را در اسفند سال گذشته و هشت روز ابتدای سال کاهش داده است، ادامه داد: به طور میانگین در اسفند ماه روزانه ۶۵.۸ میلیون لینر بنزین مصرف شد، اما با شیوع بیشتر کرونا مصرف در روزهای ابتدایی سال جاری نیز با کاهش همراه بود و به ۴۹.۳ میلیون لیتر رسید که نشان دهنده کاهش ۱۵ میلیون لیتری در روز است. وی افزود: این رقم می تواند تا پایان ماه نیز نوسان داشته باشد.

به گفته رضایی اگر فاصله گذاری اجتماعی به معنای کاهش تردد باشد، باید انتظار کاهش بیشتر مصرف را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا، جایگاه های سوخت تعطیل نمی شوند و فعالیت آنها ۲۴ ساعته خواهد بود. رضایی ادامه داد: ارائه سوخت جزو خدماتی است که در بحران کرونا باید ادامه پیدا کند.

وی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مقایسه مصرف فروردین امسال با سال گذشته درست نیست، گفت: سال گذشته بنزین لیتری هزار تومان بود و سهمیه بندی نیز وجود نداشت، بنابراین نمی توان مقایسه درستی انجام داد.

به گزارش ایرنا، شیوع کرونا در ایران از ابتدای اسفند ماه آغاز شد و این موضوع باعث کاهش تردد و در نتیجه کاهش مصرف بنزین در کشور شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان