بازدید 11230
دانستی‌های کرونایی؛

از «ممنوعیت رژیم لاغری در زمان کرونا» تا «آیا ویروس کرونا از دستکش عبور می‌کند؟»

در این بسته خبری هر روز چند نکته کرونایی را مرور خواهیم کرد و بعد به چند سوال مهم شما درباره این ویروس و بیماری ناشی از ابتلا به آن پاسخ خواهیم داد؛ نکاتی مانند «ممنوعیت رژیم لاغری در زمان کرونا» و سوالاتی از قبیل «آیا ویروس کرونا از دستکش عبور می‌کند؟»
کد خبر: ۹۶۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲ 27 March 2020
همه‌مان درباره ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ اطلاعات جسته و گریخته زیادی داریم، اما از آنجایی که شیوع این ویروس عالم‌گیر شده و هنوز تلاش‌ها برای یافتن درمان و ساختن واکسن آن به نتیجه قابل اتکایی نرسیده، بهتر است که بیشتر در این باره بیاموزیم و به دیگران هم آموزش دهیم.
از «فاصله‌گذاری اجتماعی» تا «آیا ویروس کرونا در آب از بین می‌رود؟»
 
به گزارش «تابناک»، یکی از مهم‌ترین سوال‌های پیش روی بسیاری از مردم، رژیم لاغری است. اینکه آیا در دروان کرونا رژیم لاغری بگیریم یا خیر؟
 
دکتر جلال الدین میرزای رزاز رییس انجمن تغذیه ایران ضمن تاکید بر لزوم داشتن رژیم غذایی متنوع گفت: یکی از دارو‌های درمان کننده کرونا، تغذیه مناسب است. در صورتیکه بیماری زمینه‌ای دارید و موظف به پیروی از رژیم غذایی خاصی هستید کمی شرایط متفاوت است، اما سایر افراد می‌توانند تغذیه متفاوت را تجربه کنند. توصیه دیگر ما به کسانی است که از پیش از شیوع این بحران در رژیم‌های غذایی کاهش وزن و لاغری بودند. از آن‌ها می‌خواهیم رژیم غذایی را کنار گذاشته و سعی کنند به صورت متعادل از تمام مواد غذایی مصرف کنند.
 
وی در خصوص مصرف ویتامین‌ها به عنوان مکمل غذایی گفت: ویتامین‌های A، D. و E. می‌توانند نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌ها داشته باشند که خوشبختانه بخشی از ویتامین‌های A. و E. در صورتیکه شخص رژیم غذایی متنوع داشته باشد تامین می‌شود. اما ویتامین D. معمولا توسط نور خورشید تامین شده و در صورت نیاز افراد می‌توانند با مصرف مکمل‌های ویتامین D. کمبود آن را جبران کنند. دقت داشته باشید که این اتفاق تنها باید با توصیه پزشک بیفتد. البته افراد می‌توانند برای تقویت سیستم ایمنی اقدام به مصرف ویتامین D. به صورت ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد در روز‌های مشخصی داشته باشند، اما این نکته را در نظر بگیرید اگر از روغن‌های غنی شده با ویتامین D. و یا شیر‌های غنی شده با آن استفاده می‌کنید مصرف قرص را با مشورت پزشک اندکی تغییر دهید.

وی افزود: زینک و سلنیوم نیز مکمل‌هایی هستند که در این دوران توصیه می‌شوند، اما حتما باید با مشاوره متخصص تغذیه آن‌ها را مصرف کنید. از آنجایی که مکمل‌ها گروه دارویی هستند که فروش بدون نسخه آن‌ها مجاز است باید توجه کنید که مصرف آن‌ها را به شکل صحیح انجام دهید.
 
از «فاصله‌گذاری اجتماعی» تا «آیا ویروس کرونا در آب از بین می‌رود؟»
از «فاصله‌گذاری اجتماعی» تا «آیا ویروس کرونا در آب از بین می‌رود؟»
 
چگونه قرنطینه خانگی داشته باشیم؟
 
از شخص بیمار مشکوک به مریضی، در اتاق جداگانه و دربسته مراقبت کنید. بیشتر بخوانید

کدام مشاغل بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟
 
مطابق یافته‌ها بسیاری از شاغلان هنگام تماس با افراد بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند. بیشتر بخوانید

آیا ویروس کرونا از دستکش عبور می‌کند؟
 
متاسفانه برخی از افراد برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اقدام به پوشیدن دستکش می‌کنند. بیشتر بخوانید

آیا ویروس کرونا با آنتی بیوتیک درمان می‌شود؟
 
ویروس جدید کرونا نوعی ویروس است بنابراین نباید از آنتی بیوتیک‌ها برای پیشگیری و درمان استفاده کرد. بیشتر بخوانید
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل