بازدید 14108
۲

ابتلای مجدد ۱۴درصد بیماران بهبودیافته کرونا در چین

تحقیقات پزشکان چینس نشان می‌دهد که آزمایش ۱۴ درصد از بیماران بهبودیافته کرونا در کشور چین مثبت شده است.
کد خبر: ۹۶۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ 27 March 2020

ابتلای مجدد ۱۴درصد بیماران بهبودیافته کرونا در چین

 

کارشناسان پزشکی در چین بیان کردند که ۱۴ درصد از بهبودیافتگان کرونا در این کشور بار دیگر به این بیماری دچار شدند.

پایگاه خبری "دیلی میل" نوشت، تحقیقات نشان می‌دهد که آزمایش ۱۴ درصد از بیماران سابق مثبت بوده است؛ این در حالی است که کارشناسان از این نگران بودند، چین به دلیل افزایش تعداد موارد وارداتی و همچنین حاملان خاموش که علامتی از آن ندارند، با شیوع دوم روبرو است.

پزشکان بیمارستانی در ووهان چین متوجه شدند که ۵ نفر از ۱۴۷ فرد تازه مبتلا شده، از بیماران گذشته بودند.

در مشاهدات پزشکان ووهان، این ۵ بیمار پس از آزمایش دوباره هیچگوه علائمی از خود نشان نداند و پزشکان هیچ علائم عفونی در آنها مشاهده نکردند.

در استان گوآندونگ نیز ۱۴ درصد از بیماران بهبود یافته، در آزمایشی مجدد نتیجه‌ای مثبت داشتند؛ پزشکان این استان بیان کردند که افراد در تماس نزدیک با این بیماران به ویروس مبتلا نمی‌شوند.

مدیر بیمارستان ووهان گفت: «اندازه نمونه ما برای این مطالعه نسبتاً اندک بود؛ ما قصد داریم به زودی تحقیقات گسترده‌ای را در بین جوامع محلی در ووهان انجام دهیم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چین دروغ گو. افراد آلوده هستند ولی ویروس را منتقل نمی کنند !!! قابل توجه آن دکتری که گفت باید همه مردم مبتلا شوند تا مصونیت جمعی پیش بیاد.
سخنگوی وزارت بهداشت
او در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص ابتلای مجدد بهبودیافتگان، گفت: همه آنچه ما درباره این بیماری می‌دانیم، نتیجه بررسی ها و تحقیقات چینی هاست که این موضوع را نشان نمی دهد. افزون بر این، بر اساس ارزیابی های خودمان در کشورمان، موردی از ابتلای مجدد بهبودیافتگان قطعی در ایران نداریم و شایعات در این باره صحت ندارند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر