بازدید 23408
تشریح جزییات طرح فاصله گذاری اجتماعی توسط سخنگوی وزارت بهداشت؛

پیش‌بینی‌مان برای مهار، سناریویی میانه و رسیدن به پیک در فروردین است/ سخت‌گیری تشدید می‌شود اما مثل همه طرح‌ها در همه جای جهان، دائمی نیست/ فرد مدعی طب اسلامی بویی از «روحانیت» نبرده است

برخلاف برخی کشورها که تصمیمات هیجانی اتخاذ کرده و می‌کنند، سختگیری تدریجی و اعمال گام به گام محدودیت ها از ابتدا در کشورمان در دستور کار قرار گرفته و طرح فاصله گذاری اجتماعی هم در ادامه همین مسیر است؛ در ادامه هم اگر ضرورت داشته باشد، محدودیت های سختگیرانه تر مانند جریمه متخلفان در دستور کار قرار خواهد گرفت و حتی ممکن است خودروهای افراد متخلف توقیف شود یا ...
کد خبر: ۹۶۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 26 March 2020
تابناک اجتماعیطرح فاصله گذاری اجتماعی چیست، چگونه اجرایی خواهد شد و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ این‌ها بخشی از سوالات مهمی هستند که در ساعات اخیر ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است. سوالاتی که سخنگوی وزارت بهداشت به تفصیل به برخی از آن‌ها پاسخ گفت.

به گزارش «تابناک»، دکتر کیانوش جهانپور در نشست آنلاین امروز خود با اصحاب رسانه، با اشاره به تصویب و نهایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی با تایید رئیس جمهور و اجرای آن از نیمه شب امشب، گفت: اگرچه همچنان با موضوع شیوع و انتشار رو به صعود بیماری به صورت تدریجی در استانها و مناطق مختلف کشورمان روبرو هستیم، اما بیماری به نوعی تحت مدیرین نظام سلامت قرار دارد و البته سهم عمده در این روند مدیریت شده، علاوه بر مداخلات بهداشتی و شناسایی زودهنگام در طرح بسیج ملی، متعلق به مردم و مشارکت اجتماعی مطلوبی است که در سراسر کشور در همراهی با ستاد ملی مقابله با کرونا نشان داده‌اند و انشالله تداوم این روند مدیریت شده به زودی به مهار کامل بیماری منجر شود.
 
پیش‌بینی‌مان برای مهار شیوع در ایران، سناریویی میانه است/ سخت گیری تشدید می‌شود اما مثل همه طرح ها در همه جای جهان، دائمی نیست
 
روندی که جهانپور استمرار آن را در گرو پرهیز از تردد و لغو سفر‌های غیرضروری خواند و طرح فاصله گذاری اجتماعی را گامی در تحقق این امر خواند و گفت: این طرح با ابتکار وزارت بهداشت کشورمان در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد و به تصویب رسید و حالا با تایید رئیس جمهور محترم، در دستور اجرا قرار گرفته است. بر اساس این طرح، در سفر‌های بین شهری محدودیت اعمال خواهد شد به این صورت که مسافران در روز‌های آتی امکان بازگشت به شهر خودشان را خواهند داشت، اما نمی‌توانند وارد شهر‌های بین راهی بشوند و در مبادی ورودی شهر‌ها از ورود آن‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد. البته خودرو‌های حامل مایحتاج عمومی مردم استثنا هستند.
 
وی افزود: همچنین در تفرجگاه‌ها و امکان مذهبی و فرهنگی نیز محدودیت تردد اعمال می‌شود و تا پایان این طرح (که مدت اجرای آن اعلام خواهد شد)، این محدودیت‌ها اداره خواهد داشت. درباره ادارات هم به همان شیوه‌ای که گفته شد عمل خواهد شد، به این صورت  که می‌بایست شیفتی کار کنند و در هر شیفت حداکثر یک سوم پرسنل حضور داشته باشند. جدای این تدبیر انتظار داریم که مردم هم از مراجعه غیر ضروری به ادارات و بانک‌ها خودداری کنند و به طور کلی همه اموری را که می‌توانند انجامشان را به آینده موکول نمایند، انجام ندهند و در منزل بمانند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ادامه گفت: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مستلزم همکاری و مشارکت اجتماعی مردم و همچنین همکاری بین بخشی است و در کل در ادامه مسیر اقناع عمومی و اعمال سختگیری های بیشتر به صورت گام به گام و تدریجی قرار دارد. این راهی‌ست که از ابتدا در کشورمان در پیش گرفته‌ایم تا مثل کشورهای دیگر نباشیم که اسیر تصمیمات هیجانی شده‌اند و یک روز یک چیز می‌گویند و روز بعد یک کار دیگر، حتی در نقض گفته هایشان در دستور کار قرار می‌دهند.
 
وی افزود: در ادامه این مسیر اگر ضرورت داشته باشد، محدودیت های سختگیرانه تر مانند جریمه متخلفان در دستور کار قرار خواهد گرفت و حتی ممکن است خودروهای افراد متخلف توقیف شود یا جرایم سنیگن تری هم در نظر گرفته شود اما شیوه عمل ما از روز اول اعمال محدودیت ها به صورت تدریجی و پرهیز از اتخاذ تصمیمات هیجانی بوده است.
 
پیش‌بینی‌مان برای مهار، سناریویی میانه و رسیدن به پیک در فروردین است/ سخت‌گیری تشدید می‌شود اما مثل همه طرح‌ها در همه جای جهان، دائمی نیست
 
سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در پاسخ به سوالی در خصوص سناریوی وزارت بهداشت برای مهار شیوع در کشورمان گفت: اساسا برای مقابله با هر بیماری سه سناریو خوشبینانه، میانه و بدبینانه وجود دارد بر اساس هر یک از این سناریو‌ها ممکن اسد در فروردین، اردیبهشت یا خرداد به نقطه پیک یا اوج این بیماری برسیم. البته هیچ کس نمی‌تواند به طور دقیق پیش بینی کند که چه اتفاقی خواهد افتاد، اما فعلا با توجه به روند بیماری به نظر می‌رسد اواخر فروردین به پیک اپیدمی کرونا در ایران می‌رسیم که چیزی بین سناریوی خوشبینانه و میانه است.

وی یادآور شد: البته مهار شیوع نه فقط در مرزهای کشورمان، که در گرو فعالیت دیگر کشورها و به ویژه کشورهای همسایه و اقدامات آنها هم هست چراکه ممکن است موفق به مهار شویم اما باز در معرض قرار بگیریم؛ درست مثل خطری که این روزها چین را تهدید می‌کند چراکه ممکن است بیماری از جایی در جهان به نقطه ای از این کشور بازگردد و دوباره در معرض شیوع گسترده قرار گیرند. بر این اساس اگر ناهمزمانی اوج بیماری در ایران با کشور‌های همسایه رخ دهد این نگرانی در کشورمان هم وجود خواهد داشت.

جهانپور در ادامه در پاسخ به سوال «تابناک» درباره احتمال باقی ماندن ویروس و تدابیر احتمالی برای مقابله با شیوع آن در بلند مدت گفت: ویروس کرونا عامل یک بیماری نوپدید است که هنوز شناخت زیادی از آن نداریم و نمی‌دانیم مانند ویروس عامل سارس از بین می‌رود یا مانند ویروس عامل مرس، ضعیف خواهد شد یا قرار است مانند آنفلوانزا با بشر بماند و هر سال شیوع داشته باشد. آنچه می دانیم فعلا جهان در این خصوص در حال انتظار است و بر این اساس، همه طرح هایی که همه جهانیان در دستور کار قرار داده‌اند، طرح هایی موقتی است، مثل طرح فاصله گذاری که قرار است در کشورمان اجرایی شود.
 
وی افزود: باید منتظر آینده ماند و حتی کشورهایی که سخت ترین و شدیدترین محدودیت ها را هم در دستور کار قرار داده اند، می دانند که نمی توانند محدودیت ها را برای طولانی مدت اعمال کنند و تا همین اندازه هم لطمات سنگینی به ویژه در اقتصاد متحمل خواهند شد. ما هم از این قاعده استثنا نیستیم و نمی توانیم نسخه ای برای بلند مدت در دستور کار قرار دهیم و اجرا کنیم.
 
جهانپور در پاسخ به سوالی درباره بیماران پنهان کرونایی گفت: بر اساس تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته تاکنون، 18 درصد افراد مبتلا به این بیماری هیچ گونه علائمی ندارند و این افراد بیماران پنهان نامیده می‌شوند. جدای این افراد، برخی مبتلایان خفیف هستند که علائمی در حد نابویایی و ناچشایی یا حتی تب خفیف و علایمی شبیه سرماخوردگی دارند که بسیاری از این افراد در بسیاری از نقاط جهان شناسایی هم نمی‌شوند. فکر می‌کنید دلیل بالا بودن آمار مرگ و میر در ایتالیا به نسبت مبتلایان که 10 درصد است، غیر از این است که بسیاری از مبتلایان شناسایی نمی‌شوند؟ یا وضعیت اسپانیا؛ قطعا در همه جای جهان بسیاری از موارد ابتلا به سرشماری ها اضافه نمی‌شوند و در آمارها جایی ندارند.
 
پیش‌بینی‌مان برای مهار، سناریویی میانه و رسیدن به پیک در فروردین است/ سخت‌گیری تشدید می‌شود اما مثل همه طرح‌ها در همه جای جهان، دائمی نیست/ فرد مدعی طب اسلامی بویی از «روحانیت» نبرده است
 
سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره دستگیری فرد مدعی طب اسلامی و اینکه آیا مشخص شده که چه کسانی در راه دادن وی به بیمارستان و بخش های ویژه با او همکاری داشته و تخلف کرده‌اند؟، گفت: قبلا هم گفته‌ایم این فرد که دخالت های غیرمجاز متعددی در امر درمان داشته، به همراه همفکرانش در فضای مجازی نسبت به مقامات مذهبی و سیاسی کشور دروغ پراکنی های وسیعی داشته‌اند و فعالیت هایشان از جمله مصادیق کلاهبرداری است و متاسفانه در لباسی موصوف به لباس روحانیت است اما بویی از روحانیت نبرده، در سطحی نیست نظام سلامت خودش را درگیر این چنین فردی کند اما طبعا هرکسی با او در ورود به بیمارستان همکاری کرده باشد، متخلف است و با آنها هم برخورد خواهد شد.
 
وی افزود: البته این فرد ادعا دارد که از طرف سازمان تبلیغات اسلامی مجوز داشته که آنها این ادعا را تایید نکرده‌‌اند و ماجرا نیازمند بررسی بیشتر است و اگر کسی برای این فرد مجوز صادر کرده باشد هم متخلف است و حتما با ایشان برخورد صورت بگیرد. همچنین لازم است که در کمیته تخلفات اداری و حراست دانشگاه علوم پزشکی در استان گیلان هم این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و افراد متخلف شناسایی شده و با ایشان برخورد قانونی صورت بگیرد. قطعا با خود این فرد نیز -که تنها می‌دانم حکم جلبش صادر شده و اطلاع ندارم بازداشت شده یا خیر،- توسط دادگاه ویژه روحانیت و مسئولان قضایی و امنیتی برخورد صورت خواهد گرفت.
 
جهانپور در پایان تاکید کرد: آنچه واضح است، این یک جریان انحرافی است که متاسفانه در سالهای اخیر با سواستفاده از احساسات پاک مذهبی مردم شکل گرفته که اقدامات شیادانه و کلاهبرداری خودشان را در پوششی به نام دین و مذهب ارائه می‌کنند. قطعا با توجه به اینکه این جریان ماهیت خودش را در ماه های اخیر بیشتر نشان داده، دستگاه قضایی اقدامات لازم را برای برخورد با ایشان در دستور کار قرار خواهد داد و خلا قانونی برای برخورد با ایشان وجود ندارد.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
خدایا،چرا این مسئولین باکفایت را در کل دنیا پخش نمیکنی؟ آخه این درسته که همشون تو ایران باشند و کل دنیا از خدماتشون بی بهره باشند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
الان همه اموات سکته ای و کرونایی و پیران را مانند کرونایی ها دفن می کنند.
این خودش دلیل می شود که افراد بگویند اینها همشون با کرونا مرده اند.
در صورتی که یکی از آشنایان 32 ساله سکته کرده است و کرونایی دفنش کردند.

آمار مرگ و میر یکماه گذشته نسبت به پارسال بسیار کمتر است.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
کل دنیا درگیره. فرض کن تو مسئول باشی چیکار میکردی؟ این دوستانم بر اساس شرایط حاکم و اصول علمی دارن کار میکنند. منتهی یه مشت ادم بی فهنگ پا شدن تو جادهها و پارکها و خیبونها راه افتادن و گند زدن به همه چیز.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
دوست عزیز من کاری به مدریت کشور ندارم. آیا فکر می کنی شما از همه بهتر هستید دقت کردید که خود ما هم در هر جایی نظیر بانک، اداره برق و ... داریم گل کاری می کنیم. پس هممون متاسفانه از یک جنسیم. اینقدر لطفا ایراد نگیریم و رکسی بهتر است اول خود را اصلاح کند تا کشور آباد شود.
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
این اخونده اگه ناقل باشه ده ها بدبختو الان مبتلا میکنه یعنی نمیتونید بگیرنش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
از اول قم رو قرنطینه نکردن ..جلوی پروازهای ماهان رو نگرفتن مدعی العموم کجایی !!!!عرضه مملکت داری ندارید برید کنار دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
عمدا این بیماری را وارد و پخش کردند
"این راهی‌ست که از ابتدا در کشورمان در پیش گرفته‌ایم تا مثل کشورهای دیگر نباشیم که اسیر تصمیمات هیجانی شده‌اند و یک روز یک چیز می‌گویند و روز بعد یک کار دیگر"!!!!!!!!!!!!
کشور های دیگر!!!!!!!!!
دارید طعنه میزنید ؟شوخی میکنید؟ یا جدی هستید؟
این دقبقا خود ما بودبم که یه روز میگفتیم قرنطینه نداریم بعدش الان اومدیم عکسش رو اجرا کردیم
مردم رو چی فرض کردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
منم دقیقا به همین فکر کردم. کافر همه را به کیش خود پندارد. خودشون هیجانی و بی برنامه عمل کردن. کشورهای دیگه رویه شان مشخصه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
خوب کم کم زمان این رسیده که این یکی سخنگو مثل قبلی کرونا بگیره و جانشین بشه! قبلی گفت قرنطینه مال جنگ جهانی اوله و این یکی میگه قرنطینه یک تصمیم
هیجانی است!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
ی گلاب میگفت قرنطینه چیه برا قرون وسطا
B
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
مردم؟!؟؟؟؟ مردم چه کارن؟
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
بقول بچه بسیجی ها " بابا تو
دیگه کی هستی
یک چیز می‌گویند و روز بعد یک
کار دیگر. چشام لوچ شد این خبر رو خوندم
افغانستان ، عراق و پاکستان از همه جا برای ایران خطرناک تره و ممکنه از این کشورها از مرز زمینی دوباره وارد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
فعلا که از ایران به اونا سرایت کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
با این دستورات مورچه هم نمی تونه رد بشه چه برسه. به برادر کرونا
همان طوری که تظاهرات معترضین در ۱۵۰ شهر کشور را
تنها ظرف ۳ روز جمع!؟ کردید ، اقدام کنید
شما که الی ماشاالله نیرو و امکانات !؟ دارید .
احتمالا تخصص تان تفاوت دارد !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
اون نیروها برای مبارزه با کرونا تخصصی ندارند!
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
تخصص اونا حفاظت از مافع هست!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
اون نیرو ها فقط یه کار بلد هستند
از منتشر نشدن آمار کشته ها کاملا معلومه چه کار !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
کرونا باعث شد از بچه های ابانماه بی خبر باشیم‌
چه خبر تابناک؟
نوشدارو پس از مرگ سهراب!
با این شل بازی ها تا سال دیگر هم از شر این ویروس خلاص نمیشیم و کشته هایمان میلیونی میشه!
الان چرا ایستاده اید تماشا میکنید؟
تازه هی می‌گوید ببینیم مدرسه را کی باز کنیم؟
روزی ۱۵۰ نفر دارن میمیرن بعد می‌گوید شاید ۱۶ فروردین مدرسه را باز کنیم!
بابا مردم دو ماه سختی بکشند بهتر از اینه که شش هفت ماه اقتصاد و اجتماع درگیر بشوند.
سخت بگیرید سخت !
کسی که سلامت جامعه و جان دیگران را به خطر می اندازند باید مثل یک قاتل باهاش برخورد شود!!!
من نمی دانم چطور امکانات کشور برای جمع کردن اغتششات خیلی کامل و جامع است ولی یک شیاد را نمی توانند بگیرند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
دیگه خودتون قضاوت کنید
کرونا نشان داد بشر هیچی نیست .
بشر موجودی است ضعیف ولی مغرور.
او یارو طب اسلامیه اخوند نبود. مدرس فیزیک بود یا شیمی درس می داد. بویی از روحانیت نبرده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
اتفاقا اصل جنس بود
بیخود واسش داستان درست نکنید
مردم اکثرا ، دیگه آگاه هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
چرا منفی می دین ؟؟
معلومه داره طعنه می زنه
درسته.همه دنیا تصمیم شتاب زده گرفتن و اقداماتشون شتاب زده هست.میتونن بجای این تصمیمات امار درست ندن و سرسری بگیرن تا خودش رد میشه میره.چرا جامعشون را دچار استرس و فشار میکنن.بالاخره یه عده میمیرن.همه که قرار نیست بمیرن.معلوم نیست چرا این کشورها هول شدن.فوقش 2 درصد جامعه میمیرن.
یعنی تا آخر فروردین قرنطینه باشیم در حالت خوشبینانه و بعد با ورود برادران افغان یا عراقی روز از نو روزی از نو.
آقا با کدام پول زندگی کنیم؟ چه بخریم؟ معنای کلمه خرید را می دانید یا معنای تولید؟
از آسمان روی شهرها خاک بریزید و تمام.
اینکه همه میشناسنش چرا سانسورش کردین
مگه نمیگید طب اسلامی این شخص خوب نیست؟ خوب شما بهش عمل نکنید، اجازه بدید ایشان به همره پیروانشان با طب اسلامی خود را مشغول کنند، چرا این قدر داد و بیداد راه میاندازید
الان زمانیه که هر کسی میتونه انتخاب خودش را داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
مشکل اینه که عده ای به حرفهاش عمل می کنند
من میگم با چندتا بمب اتم ایران از بین ببریم
ملتش راحت بشن
نفت و غیره تحویل چینیا بدیم که هم بهتر از ما میتونن مدیریتش کنن هم وضعشون بهتر بشه شاید از رژیم غذایی جک و جونور دست برداشتن ملت دنیا خلاص بشن
ویروس هم تو ایران از بین میره تا مدتها خودش که هیچی بزرگترشم هم نمیتونه بیاد اینطوری اسم ایران هم تو گینس ثبت میشه!!!
کلی افتخار هم کسب میشه یه ۲۰۰ ۳۰۰ تا هم فیلم هالیوودی از روش ساخته میشه ملت دنیا ببینن حالشو ببرن یه خدا بیامورزه بگن
ایکاش احساس, احساسی وظیفه شما در رابطه با این اخوند به داروخانه ها هم تسری پیدا میکرد که به عناوین مختلف احتکار و گرون فروشی میکنن در رابطه با ماسک, دستکش و الکل یا هر نوع ضد عفونی کننده الکل دار که واقعا از قشر تحصیلکرده انهم در زمانی که عدم دسترسی به این مواد ممکنه جان فردی رو بخطر بندازه و یا بگیره بعیده و بدور از شان جامعه پزشکی صادق و قسم خورده!!!
پیشنهاد میکنم مردم بعنوان بازرسان سلامت در صورت مشاهده این مورد با استفاده از گوشی موارد رو ضبط و خاطی رو هزار برابر ارزش کالا جریمه نموده و عین برگه جریمه و تصاویر مستند را بدون امکان فرجام خواهی برای اجرا به تعزیرات سلامت بفرستند
انقدر منتظر اقدام مسولان نالایق در هر موردی نشستیم عاقبت ملت غیر فقر, توسری خوری, بدبختی و فلاکت حاصل نشد
جناب اقای جهانپور .اولا جدا خسته نباشید.خدا قوت...اما لطفا ارزش زحمت خود وهمکارانتان را هم پایین نیاورید.در مورد ورود این شخص به بیمارستان وپیگیری قضایی متخلفین .دقیقا توضیح بفرمایید .مگر نمیفرمایید که این یک جریان انحرافی ست که در سالهای اخیر فعال بوده است؟کاری به سایر اعمال این جریان ندارم ویقینا در حوزه مسیولیت وزارت بهداشت هم نیست اما در زمینه مداخله این جریان در امور تخصصی پزشکی وطبابت وتجویز دارو اگر فعال بوده اند ایا وزارت بهداشت بعنوان متولی سلامت عمومی کاری حقوقی در جهت جلوگیری از فعالیت این جریان انجام داده است؟اگر انجام شده لطفا سوابقش را به مردم ارایه بفرمایید
تو عطاری سر کوچه میخاستم ادویه بخرم یه خانمه اومد و جدی پرسید آیا داروی امام موسی کاظم دارید؟! عطاری گفت نه!

من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
جدی؟
این بنده خدا روحانی که اینطور سروصدا کرد . فکر کرد دیده هر کس حرفی زد به جایی رسیده گفت شانس خودمه امتحان کنم شاید گرفت.
مطمنا باشید هیچ اتفاقی نمی افتد همه اش شعاره عادت کردیم خدا مسولین را شفا بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
اقا این ۲۷اسفند هم اپمد رفت. یارانه کرونا چی شد؟
طب اسلامی بسیار کار است و علت هجمه هم همین است زیرا کاسبان دارو و تجارت با جان مردم تعطیل می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
خيلي هم بي انصافي و خبر نداري
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
خودت چقدر از طب اسلامی کاسبی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
طب سنتی یا اسلامی
ایندو باهم قرتبتی دارند ولی جدا از همند.
این شخص فقط قصدش ضربه به روحانیت است
لطفا مسولین برخورد قاطع کنند
این بابا معنی کلاهبرداری را هم نمیداند
کلیپ بادمجون یک روزه دستگیر شد. شبکه چهار بابت موسیقی عذر خواهی کرد. امیر نوری بازداشت شد.رستمی‌صحبتش قطع و خودش اخراج شد. این روحانی نما که شاید کم از قتل نباشه کارش، فعلا یه حکم جلبی دادن شاید هم عفو بخوره.
ای مدیران از اقدامات هیجانی پرهیزنده!!!
اقا من معترضم
چرا نظرات بچع هارو منتشر نمی کنید. شما هم اره؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان