بازدید 9792
۲

ممانعت از ورود به بوستان ها؛ از توصیه تا اجبار

با تائید دولت، دستورالعمل تعطیلی بوستان های تهران برای مناطق شهرداری ارسال شد. این یک تصمیم ضروری برای مبارزه با کرونا است. درب های ورود و پارکینگ کلیه بوستان های محصور بسته خواهد شد و در مابقی، نگهبانان و یگان حفاظت شهرداری با همکاری شهروندان در حد ممکن از ورود ممانعت می کنند.
کد خبر: ۹۶۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 25 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از تیترشهر : در حالی که 6 روز از روزهای ابتدایی سال 99 و 40 روز از روزهای کرونایی گذشته است و توصیه های بسیاری به مردم برای ماندن به خانه انجام می شود تا کنون تصمیمی مبنی بر تعطیلی بسیاری از مراکز اتخاذ نشده بود. اما این روزها اقدام به تعطیلی بوستان ها و پارک ها برای ممانعت از حضور مردم به خصوص در 13 فروردین ماه اتخاذ شد.

 

در این رابطه غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در توئیتی نوشت: با تائید دولت، دستورالعمل تعطیلی بوستان های تهران برای مناطق شهرداری ارسال شد. این یک تصمیم ضروری برای مبارزه با کرونا است. درب های ورود و پارکینگ کلیه بوستان های محصور بسته خواهد شد و در مابقی، نگهبانان و یگان حفاظت شهرداری با همکاری شهروندان در حد ممکن از ورود ممانعت می کنند.

 

شهردار منطقه یک ششم فروردین ماه سال جاری از مسدود شدن راه‌های منتهی به دربند، درکه، دارآباد، کلکچال تا پایان نوروز در راستای قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس خبر داد. بر این اساس در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، ورودی‌های منتهی به تفرجگاه دربند، درکه، کلکچال و دارآباد تا پایان تعطیلات نوروز بسته شد.

 

وی با بیان اینکه تفرجگاه‌های کوهستانی هم از لحاظ گردشگری و هم از لحاظ ورزشی مورد استقبال شهروندان قرار گرفته بود؛ افزود: از امروز صبح( چهارشنبه) مسیرهای ورودی به منطقه کوهستانی شمال پایتخت با نصب بنرهایی اطلاع رسانی و حضور پلیس کوهستان و نیروهای حریم‌بان مسدود شده است و از ورود شهروندان جلوگیری می‌شود.

 

همچنین شهردار منطقه ۲۲ نیز در 6 فروردین ماه سال جاری از تعطیلی بوستان‌های سطح منطقه ۲۲ از جمله بوستان چیتگر تا اطلاع ثانوی خبر داد. علی نوذرپور در این رابطه گفت: بنا به مصوبه ستاد مقابله با کرونا شهرداری تهران و با هدف پیشگیری از ابتلای افراد به ویروس کرونا و قطع زنجیره شیوع کروناویروس، بوستان‌های سطح منطقه ۲۲ از جمله جوانمردان، لتمال کن، چیتگر، آبشار تهران و... از هفتم فروردین‌ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد.

 

از سوی دیگر فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به اجرای تصمیمات ستاد مقابله با کرونا برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری اعلام کرد: پارکینگ‌ها و بوفه‌های پارک طبیعت پردیسان از صبح پنج شنبه هفتم فروردین تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

 

سرهنگ جمشید محبت خانی، هدف از این کار را جلوگیری از ازدحام شهروندان در اماکن عمومی و به خصوص مسقف، نظیر بوفه‌های پارک پردیسان دانست و اظهار داشت: ورود خودرو به پارکینگ‌های پارک طبیعت پردیسان ممنوع خواهد بود.

 

فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست از عموم شهروندان خواست که با رعایت مسائل بهداشتی و ماندن در منازل، در صورتی که به هر دلیلی به پارک پردیسان مراجعه می‌کنند از تجمع و اطراق در پارک بپرهیزند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
اقا جون ! تو رو خدا اين رستوران هاي اوشان و فشم رو ببندين . اين همه ادم تو گردنه قوچك چكار مي كنه ؟ ما كه خونه مون تو لواسونه چه غلطى بكنيم .
تو رو خدا هوای گربه های پارکها را داشته باشید حداقل بگذارند کسانی که غذا رسانی می کنند بتوانند داخل شوند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار