بازدید 8275
فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران اعلام کرد

پیشنهاد برخورد با افرادی که موجب بازچرخش کرونا شوند

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه برخی شهروندان کرونا را جدی نگرفته و در اماکن عمومی و بوستان‌ها حضور پیدا می‌کنند، تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که وقتی شرایط اقناعی وجود ندارد، اقدامات بازدارنده جدی تری برای این افراد انجام شود. زیرا این افراد به نوعی خطای انسانی انجام می‌دهند و سایر شهروندان را در معرض خطر قرار می‌دهند. پیشنهاد ما این است که حتما برخورد‌های بازدارنده انجام شده و از طریق قوه قهریه با حضور این افراد در اماکن عمومی جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۶۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹ 24 March 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بیماری کووید_۱۹ در کلان شهر تهران، گفت: ما امروز با حضور فرمانده سپاه تهران و معاون عملیاتی قرارگاه ثارالله گشت هوایی را در تهران انجام دادیم. متاسفانه بررسی‌های میدانی ما نشان می‌دهد که مردم در شهر و به‌ویژه در برخی بوستان‌ها نشستند و پیکنیک برگزار کرده بودند.

وی افزود: در عین حال تردد در سطح شهر بویژه نقاط مرکزی و جنوبی شهر تهران از یک ریتم غیرقابل قبولی برخوردار بود و به خصوص تردد در مبادی خروجی شهر هم قابل توجه بود. این وضعیت به این معناست که بخشی از مردم هنوز داستان ویروس کرونا را جدی نگرفته اند.

زالی تاکید کرد: باید توجه کرد که ویروس کرونا، ویروسی بی رحم بوده و درصد کشندگی بالایی دارد. هر فردی میتواند به این ویروس مبتلا شود. هر فرد میتواند بر اثر ابتلا به ویروس کرونا حتی اگر سالم هم باشد، شرایط بالینی متفاوتی را تجربه کند؛ بنابراین مطلقا این تسامح، ساده انگاری و امهال دلیلی بر شجاعت افراد نیست که فکر کنند می‌روند به پیکنیک و... و مبتلا نخواهند شد.

وی درباره تعطیلی اماکن شلوغ و بوستان‌ها نیز گفت: اماکنی که به طور بالقوه امکان تجمع در آن‌ها وجود دارد، تعطیل هستند. مانند سینماها، فرهنگسراها، مساجد و حتی نماز‌های جمعه. مردم هم باید با ما همکاری کنند. متاسفانه برخی افراد به صورت کاملا سهل انگارانه با این موضوع برخورد می‌کنند. این فقط مشکل برای خود فرد ایجاد نمیکند، بلکه وقتی ویروس را در سطح جامعه منتقل می‌کنید، موجب بازچرخش ویروس شده و دیگران و سایر شهروندان نیز آسیب می‌بینند.

زالی گفت: پیشنهاد ما به شهرداری این است که در بوستان‌هایی که امکان مقابله با ورود افراد در آن‌ها وجود دارد، این ممنوعیت اعمال شود. البته برخی بوستان‌ها فاقد مرز‌های جداکننده هستند و حصاری نداشته و عملا در بافت شهری تنیده شده اند که مردم باید رعایت کنند. ما تاکید می‌کنیم که تمام ظرفیت‌ها و مکان‌های بالقوه‌ای که افراد می‌توانند در آنجا تجمع کنند، باید به حداقل رسانده شود. در تهران تصمیمات خوبی هم از سوی ستاد مقابله با کرونا و هم از سوی استاندار اتخاذ شده است و بخشی از این تصمیمات در شهرداری در حال اعمال است، اما مردم مهمترین ابزار کنشگر این موضوع هستند.

وی اظهار کرد: طبق مشاهدات میدانی ما مردم در برخی از حواشی بوستان‌ها نشستند. پیشنهاد ما این است که وقتی شرایط اقناعی وجود ندارد، اقدامات بازدارنده جدی تری برای این افراد باید انجام شود. زیرا این افراد به گونه خطای انسانی انجام می‌دهند و سایر شهروندان را در معرض خطر قرار می‌دهند. پیشنهاد ما این است که حتما برخورد‌های بازدارنده انجام شده و حتی از طریق قوه قهریه با حضور این افراد در اماکن عمومی جلوگیری شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان