بازدید 9048

لاریجانی: هر استان، سپر ضد کرونا تشکیل دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد سپر زیستی در برابر شیوع کرونا شد.
کد خبر: ۹۶۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 24 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس با استانداران خراسان رضوی، گیلان و اصفهان آخرین تحولات و اقدامات در مقابله با کرونا و راهکارهای مدیریت هرچه بهتر این بیماری در استان‌های مذکور را مورد بررسی قرار گرفت و خواستار ایجاد سپر زیستی در این استان‌ها در برابر شیوع کرونا شد.

لاریجانی در این گفت و گوها، بر تقویت آمادگی‌های مورد نیاز سه استان خراسان رضوی، گیلان و اصفهان بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و منابع تخصیص یافته تاکید کرد و گفت: اقدامات کنترلی اغلب استان‌های کشور در مواجهه با بیماری کرونا قابل تقدیر است و آمارهای امید بخشی در خصوص درمان و پیشگیری از بیماری کرونا از آنها دریافت می‌شود؛ لذا هریک از استان‌هایی که میزان درگیری در آنها بالاتر است، باید با تصمیمات ملی، مدیریت میدانی و همکاری مردم سپر زیستی در برابر کرونا ایجاد کنند.

وی کاهش میزان سفرهای نوروزی از ۱۸ میلیون به ۳ میلیون سفر را بی سابقه برشمرد و عنوان کرد: هر چند بهتر بود این ۳ میلیون سفر هم صورت نمی‌گرفت اما این آمار بیانگر کاهش چشمگیر سفرهای نوروزی است و نشان می‌دهد که جاده‌های مواصلاتی در برخی استان‌ها به خوبی کنترل شده است.

در این تماس‌ها مقرر شد، آماده سازی و تجهیز مراکز درمان تکمیلی برای بیمارانی که دوره نقاهت را می‌گذرانند، در این سه استان پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفت و گو ها همچنین خواستار آماده سازی طرح جامعی از سوی هر استان متناسب با پیش بینی شرایط احتمالی و اقتضائات آن استان برای آمادگی مقابله با شرایط و سناریوهای متفاوت وامکانات و اقدامات ضروری و متناسب با هر سناریو شد.
دکتر لاریجانی در این گفت و گوها همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های محلی موجود برای ارائه الگوهای استانی با توجه به ویژگی‌های اجتماعی و اقتصادی هر استان در جهت رفع مشکل آسیب پذیری کسب و کارها از شیوع کرونا تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی دراین گفتگوها اظهار داشت: باید به نحوی برنامه ریزی کرد تا ضمن تبادل تجربیات از تدابیر مؤثر صورت گرفته در سایر مناطق به ویژه در زمینه کاهش سفرها، اجتماعات و ترددهای درون استانی و درون شهری استفاده و همکاری مشترک بین استان‌ها در این خصوص پیگیری شود.

لاریجانی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با استانداران گفت: بسیج کمک‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد، محور مهم مقابله با کروناست که باید به آن توجه کافی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در گفت و گو با استانداران خراسان رضوی، گیلان و اصفهان بر ساماندهی روند ضدعفونی فضاهای پر حضور و پرتردد به نحو کارشناسانه و با رعایت استانداردهای فنی تاکید کرد.

همچنین در این گفت و گوها تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز هر استان و برنامه زمانبندی و اقدامات مربوط به تهیه آنها توسط رئیس مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان