بازدید 6138
اینفانتینو از تاسیس نهاد جدید خبر داد

صندوق جهانی فوتبال برای مبارزه با ویروس کرونا

به لطف وضعیت اقتصادی خوب مان می‌توانیم اقداماتی برای تسهیل شرایط پیشنهاد کنیم. ۱۰ میلیون دلار به صندوق WHO، سپس تاسیس صندوق جهانی کمک به فوتبال... رکود اقتصادی؟ شرایط خطرناک بوده و ارزیابی از تاثیر شرایط بر اقتصاد جهانی مورد نیاز است
کد خبر: ۹۶۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 23 March 2020

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در مورد تغییرات پیش روی فوتبال در دنیا با توجه به شیوع ویروس کرونا صحبت کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، ویروس کرونا نه تنها در کوتاه مدت باعث لغو مسابقات در سطوح اول فوتبال دنیا شده، بلکه در ادامه روی برگزاری بازی‌های تحت نظر فیفا نیز تاثیرگذار خواهد بود. جیانی اینفانتینو در مصاحبه‌ای مفصل رویکردی مثبت داشته و به حل مسائل ابراز امیدواری کرده است.

جیانی اینفانتینو گفت: "سلامتی اول و بالاتر از همه موارد دیگر قرار دارد. برای مدیران، باقی موارد به معنی امید به بهترین‌ها و همچنین آماده شدن برای بدترین اتفاقات است. بدون ایجاد وحشت اجازه دهید به وضوح بگوییم که ما دوباره می‌توانیم فوتبال بازی کنیم، بدون اینکه سلامتی کسی را در معرض خطر قرار دهیم. فدراسیون‌ها و لیگ‌ها آماده پیروی از توصیه‌های دولت‌ها و WHO هستند. من از پزشکان، پرستاران و همه کسانی که برای نجات دیگران جان خود را به خطر می‌اندازند تشکر می‌کنم. آن‌ها قهرمان هستند.

ما روحیه همکاری و همبستگی خود را با اروپا و آمریکای جنوبی نشان داده ایم. حالا مورد تقویم تیم‌های ملی، در مورد اصلاحات موقت مربوط به مقررات به وضعیت بازیکنان و نقل و انتقالات فکر خواهیم کرد. ما باید مراقبت قرارداد‌ها بوده و دوره‌های ثبت قرارداد را با شرایط جدید تطبیق دهیم. اقدامات جدیدی لازم است، اما چاره‌ای نداریم. همه ما باید فداکاری کنیم.

من هیچکس را قضاوت نمی‌کنم. فیفا پیش از این برای ارتقا سبک زندگی سالم با WHO همکاری چهار ساله داشته است. اما این یک وضعیت اضطراری است. ما کارگاهی برای افزایش آگاهی با حضور شش سرمربی بزرگ در نظر گرفته ایم که می‌خواهند پنج تاکتیک اصلی را دنبال کنند: دست، آرنج، صورت، فاصله و تماس.

البته به لطف وضعیت اقتصادی خوب مان می‌توانیم اقداماتی برای تسهیل شرایط پیشنهاد کنیم. ۱۰ میلیون دلار به صندوق WHO، سپس تاسیس صندوق جهانی کمک به فوتبال. در این شرایط اولویت سلامتی بوده و اقداماتی بزرگ لازم است. این کاری است که من تا به حال انجام داده ام. من همیشه آماده کمک به نیازمندان هستم. امروز شرایط معطوف به اروپا و آمریکای جنوبی است، فردا ممکن است نوبت دیگران باشد. این همان چیزی است که من تلفنی به الکساندر سفرین رئیس یوفا نیز گفتم. "

این امر منجر به تعویق انداختن جام باشگاه‌های جدید زیر نظر فیفا، تورنمنتی که اینفانتینو برای برگزاری آن تلاش زیادی کرده است نیز منجر می‌شود.

Image result for اینفانتینو + ماسک

اینفانتینو گفت: "این رویای من نیست، بلکه مسابقاتی زیر نظر فیفا برای توسعه فوتبال باشگاهی در سراسر جهان است. این جام با نظر مثبت همه باشگاه ها، از جمله باشگاه‌های بزرگ اروپا همراه بود. وقتی یوفا ۳۰ سال پیش لیگ قهرمانان اروپا را راه اندازی کرد، فدراسیون‌ها و لیگ‌ها اعتراض کردند، زیرا آن‌ها از نوآوری می‌ترسیدند. حالا نام آن را نبوغ می‌گذارند، ما با ترس مشابه و بی فایده‌ای مواجه شده ایم، اما همه از این سود خواهند برد. باید ببینیم که آن‌ها ۳۰ سال بعد چه خواهند گفت.

ما به زودی تصمیم خواهیم گرفت که دور اول را در سال ۲۰۲۱، در سال ۲۰۲۲ یا حتی ۲۰۲۳ برگزار کنیم. اما یک موضوع را فراموش نکنیم، فقط به دنبال همبستگی جهانی هستیم. جام باشگاه‌های جهان و جام جهانی تنها منبع درآمد اکثر فدراسیون‌ها هستند. بدون چنین مسابقاتی، در بیش از ۱۰۰ کشور هیچ لیگ، بخش‌های جوانان، فوتبال زنان، استادیوم‌ها وجود نخواهد داشت. اما راه حل‌های موجود در تقویم بین المللی باید منافع همه ذی‌نفعان را در نظر بگیرد. این مسئولیت فیفا است. در مورد آن با کنفدراسیون ها، فدراسیون ها، لیگ ها، باشگاه‌ها و بازیکنان صحبت خواهیم کرد.

رکود اقتصادی؟ شرایط خطرناک بوده و ارزیابی از تاثیر شرایط بر اقتصاد جهانی مورد نیاز است، در حال حاضر این کار دشوار است، زیرا ما نمی‌دانیم شرایط چه زمان به حالت عادی باز خواهد گشت. "

جیانی اینفانتینو همچنین در مورد شرایط لیگ ایتالیا گفت: "درست نیست ما چیزی بگویم، زیرا این تصمیم در حوزه اختیارات فیفا نیست. اگر از شما پرسیده شود، نظرم را می‌گویم. اما به نظر نمی‌رسد فوتبال و اسکودتو حالا مهمترین موضوع باشد. شرایط تاکنون بسیار جالب بوده است. به یوونتوس، لاتزیو و اینتر تبریک می‌گویم. آتالانتا در لیگ قهرمانان اروپا بسیار خوب عمل کرده و همه را هیجان زده کرده است. "

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر