بازدید 6277

حمله به کاروان حامل رئیس جمهور سودان جنوبی

خودروی حامل رئیس جمهور سودان جنوبی هدف حمله قرار گرفت که برخی اخبار حاکی از تروریستی بودن آن است.
کد خبر: ۹۶۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ 23 March 2020
حمله به کاروان حامل رئیس جمهور سودان جنوبی

 

به گزارش تابناک به نقل از روزنامه سودان تریبون، هنگامی که رئیس سودان جنوبی درحال رفتن به کلیسایی در جوبا بود، کاروانش هدف حمله یک دستگاه خودروی شخصی قرار گرفت که با واکنش سریع تیم محافظش روبرو شد. محافظان رئیس جمهور سودان جنوبی به تعقیب خودروی مهاجم پرداختند اما پیش از اینکه خودروی مزبور را متوقف کنند این خودرو با یک دستگاه موتور سیکلت تصادف کرد.

برخی اخبار در سودان جنوبی حاکیست حمله به کاروان رئیس جمهور این کشور با هدف ترور سالوا کی یر مابادریت انجام شده‌است اما وزیر اطلاعات دولت جوبا دیروز در یک نشست مطبوعات گفت: از زمان استقلال کشور تاکنون این اولین حمله کاروان حامل رئیس جمهور است. ما در حال بررسی این حمله هستیم و هنوز ابعاد آن برای ما روشن نیست.

به دنبال برگزاری همه پرسی در سال 2011 ساکنان سودان جنوبی به استقلال این منطقه رای مثبت دادند و کشور سودان جنوبی تشکیل و سالوا کی یر مابادریت به عنوان رئیس جمهور آن انتخاب شد.

دولت جوبا برخاسته از هیچ انتخابات مردمی نیست چراکه شعله ور بودن جنگ داخلی در سودان جنوبی اجازه برگزاری انتخابات را دراین کشور نداده‌ است. این جنگ ماه گذشته میلادی پس از تشکیل دولتی با مشارکت قبایل و سایر اقشار مردم سودان جنوبی پایان یافت.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر