بازدید 14230
۵

ترکیه و عربستان برای مقابله با کرونا چه کردند؟

دو اقتصاد بزرگ خاورمیانه نیز این روزها به مانند بسیاری از کشورهای دیگر با کرونا درگیر هستند.
کد خبر: ۹۶۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 19 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در کنفرانسی خبری اعلام کرد که این کشور یک بسته با ۱۵.۴ میلیارد دلار اعتبار برای کاستن از تبعات اقتصادی ویروس کرونا بر این کشور در نظر گرفته است که این بسته شامل کاهش مالیاتی، تمدید مهلت بازپرداخت بدهی ها و پرداخت تسهیلات اعتباری به شرکت‌هایی که کارکنان خود را به دورکاری ترغیب کنند می شود.

اردوغان هم چنین گفت که نرخ مالیات بر ارزش افزوده پروازهای داخلی از ۱۸ درصد به یک درصد کاهش یافته است. مهلت بازپرداخت مالیات ها نیز تا ماه نوامبر به تعویق افتاد.

اردوغان با بیان اینکه دولت از شرکت ها و کسب و کارهای آسیب دیده حمایت های بیشتری به عمل خواهد آورد گفت: به طور ویژه از بازارهای مالی و صادرکنندگان حمایت خواهد شد. حداقل مقرری بازنشستگان نیز به ۱۵۰۰ لیر (حدود ۲۳۱ دلار) افزایش پیدا خواهد کرد.

از سوی دیگر عربستان نیز اعلام کرد با توجه به شیوع کرونا در این کشور و کاهش شدید قیمت نفت، بودجه سال ۲۰۲۰ خود را پنج درصد (معادل ۱۳.۳ میلیارد دلار) کاهش خواهد داد.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان از برنامه ریزی این کشور برای افزایش صادرات نفتی به ۱۰ میلیون بشکه در روز خبر داد. در روزهای اخیر قیمت نفت به دنبال به توافق نرسیدن اعضای سازمان اوپک با روسیه بر سر کاهش تولیدات نفتی و کاهش محسوس برای تقاضای نفت در نتیجه شیوع کرونا به یکی از پایین ترین سطوح خود در طول ۱۶ سال اخیر رسیده است و انتظار می رود با این نرخ های پایین نفت، کشورهای بزرگ صادرکننده این محصول در سال جاری با مشکلات مالی و بودجه ای زیادی مواجه شوند.

پیشتر شاخص های بورسی در ترکیه و عربستان با ریزش‌های سنگین مواجه و ارزش پول ملی هر دو کشور در برابر ارزهای مهم جهانی با کاهش مواجه شده بود.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
۲۰۰ میلیارد دلار طبق گفته رییس جمهور (دهم دیماه ۹۸) خسارت سالیانه دشمنی با آمریکاست! آیا وقتش نرسیده به این دشمنی بیهوده و پرهزینه از جیب ملت خاتمه بدیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
ده برابر آن خسارت دوستی با روسیه و چین هست آیا وقت آن نرسیده به این دوستی ها خاتمه بدیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
ما هم خبر داریم که تحریم ها داره چطوری به زندگی واقتصادمون فشار میاره.....اما این را به سران جاه طلب ایالات متحده بفرمایید.از اونور دنیا بلندشدند واومدن اینجا....متاسفانه ما به تعبیر روانشناسها،دچار "خشم جابه جا شده"هستیم.به جای اینکه خشممان روبه امریکاباشه،خشم معطوف به خود پیدا کردیم.خداشفا بده....بعد هم چطوزی میشه با امریکا کنار اومد؟
مگه برجام تابان نشون نداد باوجود عقب نشینی اونها دست بردار نیستند؟ وهیچ قابل اعتماد نیستند؟
موشک ها راهم که بدهیم.به پشت مرزهای خودمان هم برگردیم.شعار مرگ برامریکا را هم که براندازیم و....باز چه تضمینی هست که اونها دست بردارند وفرضا ایران را مثل عثمانی قطعه قطعه نکنند تا برای همیشه از دست یک کشور ی که جلو اونها ایستاده بودوپتانسیلش را داره که مجددا جلویشان بایسته،راحت شوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
آیا وقتش نرسیده شما از تاریخ درس عبرت بگیری و از زدن حرف های بیهود و پرهزینه از جیب ملت خاتمه بدی؟
بفر مایید برای رضایت این امریکای پررو باید چه کار کنیم که نکردیو . با تحمل میلیاردها دلار خسارت تاسیسات هسته ای خود را به مدت بیش از یک سال تعطیل کردیم اما امریکا به همین برجام که 90درصد امتیاز برای انها بود و 10 درص دبرای مام عمل نکرد. امریکایی ها می خواهند ما هم مثل بسیاری کشورهای منطقه تحت اشغال یا مستعمره انها بشویم که این خیال باطلی است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر