بازدید 10078

تور ازدواج برای چشم بادامی‌ها

کد خبر: ۹۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۹ 04 May 2010
در سال‌های اخیر مردان بیشتری در کره‌جنوبی برای همسریابی و ازدواج به کشورهای دیگر سفر می‌کنند. به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، بالارفتن سطح اجتماعی و تحصیلی زنان در کره و عدم تمایل آنها به ازدواج با مردانی که در روستاها زندگی می‌کنند، موجب شده مردان کره‌ای به ازدواج با دختران خارجی رو بیاورند.

به گزارش دفتر اطلاعات و آمار ملی کره، ازدواج‌های خارجی در سال 2005 حدود 14 درصد کل ازدواج‌ها در این کشور را تشکیل می‌داده اما این مقدار به یک سوم ازدواج‌های روستایی در سال 2006 افزایش پیدا کرده است، به‌طوری که در این سال از هر 8 ازدواج ثبت شده در کره یکی ازدواج با دختران خارجی بویژه دختران ویتنامی گزارش شده است.

این زنان خارجی اغلب از کشورهای تایلند، مغلوستان، کامبوج، ازبکستان، فیلیپین، اندونزی، چین و ویتنام هستند، یعنی کشورهایی که به نظر می‌رسد قرابت‌های نژادی و فرهنگی بیشتری با کره‌ای‌ها دارند. با این وجود بسیاری از کره‌ای‌ها بر این باورند كه زنان خارجی بیشتر با انگیزه زندگی در شرایط اقتصادی بهتر حاضر به ازدواج با مردان روستایی و حاشیه‌نشین در این کشور می‌شوند.

گرایش ازدواج با زنان خارجی در کره‌جنوبی مشابه همان روندی است که در دهه 90 میلادی در ایالات متحده شکل گرفت، به‌طوری که در آن زمان بالا رفتن جایگاه زنان آمریکایی، مردان این کشور را به ازدواج با دختران روس سوق داده بود. امروزه نیز سالانه بین 4 تا 6 هزار زن خارجی به دلیل ازدواج به آمریکا مهاجرت می‌کنند اما تنوع شیوه‌های زندگی در ایالات متحده و وجود جامعه چند فرهنگی در کنار متفاوت بودن انگیزه ازدواج مردان آمریکایی با دختران خارجی موجب شده شرایط موجود در این کشور با کره‌جنوبی متفاوت باشد.

به این ترتیب اصلا دور از انتظار نیست که کره‌جنوبی با تبعات اجتماعی زیادی درباره این نوع ازدواج‌ها مواجه باشد. گزارش‌های بسیاری درباره عدم تطابق شیوه زندگی این زوج‌ها، بدرفتاری مردان کره‌ای و احساس قربت و تنهایی تازه‌عروس‌های خارجی وجود دارد. آمار دولتی نشان می‌دهد، طلاق سرنوشت بسیاری از این ازدواج‌ها‌ست و بسیاری از زنان خارجی به دلیل آنکه از کشور فقیرتری انتخاب شده‌اند یا مردان برای آشنایی با آنها پول هنگفتی به دلال‌های ازدواج پرداخته‌اند بشدت مورد خشونت قرار می‌گیرند.

اگرچه سازمان‌های بین‌المللی درباره روند رو به افزایش ازدواج‌های خارجی در کره ابراز نگرانی کرده‌اند و سازمان‌های مردم نهاد بارها با برپایی تظاهرات به شرایط زندگی دختران خارجی اعتراض کرده‌اند اما همچنان نوعروسان جوان به سختی می‌توانند در کره‌جنوبی کار پیدا کنند و شرایط زندگی بسیار سختی دارند. از طرفی بسیاری از آنها برای ازدواج با مردان کره‌ای به آنها دروغ می‌گویند و پس از مدتی از خانه فرار می‌کنند. به همین دلیل سازمان رفاه و بهداشت کره بتازگی تصمیم گرفته برای بیش از 2 تا 3 هزار آژانس همسریابی موجود در این کشور قوانین ویژه‌ای وضع کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی