بازدید 22761
پیمانه اقتصادی

جزئیات اعطای وام کم بهره به ۴ میلیون تن بدون ضامن/ ریزش ۲۶ هزار واحدی شاخص کل بورس / کرونا جلوی گرانی خودرو ایستاد/ پیش‌بینی مرکز پژوهش‌های مجلس از تورم در سال آینده/ منتظر فرصت طلایی برای خرید طلا باشید

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سقوط ۲۱ درصدی سود آرامکو با قیمت پایین نفت، دلار در صرافی‌های بانکی تکان نخورد، قیمت سکه طرح جدید ۲۵ اسفند ۹۸، تمهیدات جدید مالیاتی در شرایط کرونا، بانک مرکزی فهرست ده رسته شغلی آسیب دیده از کرونا را به بانک‌ها ابلاغ کرد و ازسرگیری فعالیت تویوتا در چین را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶ 15 March 2020

جزئیات اعطای وام کم بهره به ۴ میلیون نفر بدون ضامن/ ریزش ۲۶ هزار واحدی شاخص کل بورس/ کرونا جلوی گرانی خودرو ایستاد/ پیش‌بینی مرکز پژوهش‌های مجلس از تورم در سال آینده/ منتظر فرصت طلایی برای خرید طلا باشیدتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

جزئیات اعطای وام کم بهره به ۴ میلیون نفر بدون ضامن/ ریزش ۲۶ هزار واحدی شاخص کل بورس/ کرونا جلوی گرانی خودرو ایستاد/ پیش‌بینی مرکز پژوهش‌های مجلس از تورم در سال آینده/ منتظر فرصت طلایی برای خرید طلا باشید

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سقوط ۲۱ درصدی سود آرامکو با قیمت پایین نفت، دلار در صرافی‌های بانکی تکان نخورد، قیمت سکه طرح جدید ۲۵ اسفند ۹۸، تمهیدات جدید مالیاتی در شرایط کرونا، بانک مرکزی فهرست ۱۰ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا را به بانک‌ها ابلاغ کرد و ازسرگیری فعالیت تویوتا در چین را در بر دارد.

ریزش ۲۶ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ریزش ۸۵۹۶ واحدی معادل ۱.۷۱ درصد به رقم ۴۹۴ هزار و ۱۴۲ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۷۷ واحدی به رقم ۶ هزار و ۵۰۵ واحد رسید. نماگر بورس در مجموع دیروز و امروز، ۲۶۰۶۸ هزار واحد کاهش داشته است. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۲۹۱ واحدی معادل ۱.۷۱ درصد به رقم ۱۳۱ هزار و ۶۹۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۳۳۴ واحدی معادل ۱.۹۰ درصد، عدد ۱۷۲ هزار و ۳۹۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۲۱۸ واحدی معادل ۱.۹۰ درصد به رقم ۱۱۴ هزار و ۶۹۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۳۸۶۳ واحد کاهش معادل ۲.۱۶ درصد را رقم زد و به سطح ۶۲۸ هزار و ۳۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۷۵۷ واحد کاهش معادل ۱.۹۰ درصد به رقم ۳۴۹ هزار و ۶۱۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۲۲۵ واحد کاهش معادل ۱.۴۳ درصد همراه بود و عدد یک میلیون و ۴۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

سقوط 20 هزار واحدی نماگر بورس تهران طی دو روز فعالیت

سقوط ۲۱ درصدی سود آرامکو با قیمت پایین نفت

غول نفتی عربستان سعودی، آرامکو، روز یکشنبه اعلام کرد: با کاهش قیمت نفت و حجم تولید، سود این شرکت در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۲۱ درصد افت روبرو شد. آرامکو اعلام کرد که سود خالص این شرکت پس از کسر زکات و مالیات تا پایان ۳۱ دسامبر به ۳۳۰.۶۹ میلیارد ریال سعودی (معادل ۸۸.۱۱ میلیارد دلار) رسیده است، در حالی که در دوره مشابه سال قبل ۴۱۶.۵۲ میلیارد ریال بود، حال آنکه پانزده تحلیل‌گر شرکت‌کننده در نظرسنجی رفینیتیو پیش‌بینی کرده بودند که سود خالص آرامکو در ۲۰۱۹ به ۳۴۶.۶ میلیارد ریال (معادل ۹۲.۳۵ میلیارد دلار) برسد.

دلار در صرافی های بانکی تکان نخورد

در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۱۴۷۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۴۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته شد که نسبت به روز قبل، تغییری نداشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به نرخ ۱۶۶۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۶۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز شنبه، بدون تغییر است.

منتظر فرصت طلایی برای خرید طلا باشید

تحلیلگران بین المللی می‌گویند اکنون که شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا جدی شده و بانک مرکزی آمریکا احتمالا در نشست هفته جاری خود نرخ‌های بهره را به صفر کاهش می‌دهد، ممکن است فرصت بزرگی برای خرید طلا باشد. طلا نتوانست از ریزش هفته گذشته بازارهای مالی که روز پنجشنبه به اوج خود رسید، جان سالم در ببرد و قربانی فروش گسترده از سوی سرمایه گذارانی شد که به دنبال جبران ضرر در بازارهای دیگر بودند. 

به گفته رایان مک کی، استراتژیست کالا در شرکت "تی دی سکیوریتیز"، طلا همچنان گرفتار فشار فروش برای تهیه نقدینگی خواهد بود. وقتی ما روزهای وحشتناکی در بازارهای سهام می بینیم، طلا همسو با سهام ضعیف تر معامله می شود، زیرا صندوق‌های سرمایه گذاری طلا را برای پوشش و جبران ضرر در بازارهای دیگر به فروش می رسانند. به گزارش ایسنا، قیمت طلا هفته گذشته ۱۷۲ دلار معادل بیش از ۹ درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش هفتگی این فلز ارزشمند از سال ۲۰۱۱ بود. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا ۷۳ دلار و ۶۰ سنت معادل ۴.۶ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۵۱۶ دلار و ۷۰ سنت بسته شد. کارولین بین، اقتصاددان ارشد کالا در شرکت "کپیتال اکونومیکس" در این باره به کیتکونیوز گفت: فروش گسترده در بازار تمامی ندارد. گروه بازار ما انتظار دارد روند ریزش بازارهای سهام تا زمانی که معلوم شود اوضاع بحرانی شیوع ویروس کرونا به پایان رسیده است، ادامه پیدا کند. ممکن است در چند هفته آینده قیمت طلا کاهش بیشتری پیدا کند، زیرا مردم به پول نقد نیاز دارند.

جزئیات اعطای وام کم بهره به ۴ میلیون نفر بدون ضامن

عبدالناصر همتی امروز پس از جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی با بیان اینکه قرار است به چهار میلیون نفر وام و کمک ارایه شود، اضافه کرد: نظام بانکی آمادگی دارد تا با نرخ ۱۲ درصد به این چهار میلیون نفر که کسب و کارشان آسیب دیده است، وام پرداخت کند. همتی ادامه داد: دولت قبول کرد که هشت درصد از سود این وام ها را تقبل کند، بنابراین این دسته از وام گیرندگان، تنها چهار درصد سود پرداخت خواهند کرد. وی خاطرنشان کرد: تضمین این وام‌ها، یارانه‌های دریافت کنندگان است که قسط‌هایش نیز از یارانه ها برداشت خواهد شد. رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: همچنین قرار شد نظام بانکی به تامین اجتماعی کمک کرده و تسهیلاتی ارایه کند تا این سازمان بتواند سهم کارفرمای مشاغلی که آسیب دیده اند را به مدت سه ماه به تاخیر بیندازد. وی گفت: بانک مرکزی آمادگی دارد به سیستم بانکی کمک کند، تا از این مشکل عبور کرده و شرایط کشور به حالت عادی بازگردد.

قیمت سکه طرح جدید ۲۵ اسفند ۹۸

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، یکشنبه ۲۵ اسفند ۹۸ به ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۷۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۵۹۰ هزار و ۵۲ تومان است.

تمهیدات جدید مالیاتی در شرایط کرونا

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در گام نخست به منظور پیشگیری از گسترش بیماری، جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی از ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۸ تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ لغو شد. وی با اشاره به اینکه براساس ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، بانک‌ها مکلفند جهت ارائه تسهیلات برای اشخاص حقیقی و حقوقی از سازمان امور مالیاتی استعلام کنند، اظهار کرد: با توجه به شرایط اخیر بانک‌ها و موسسات اعتباری برای اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی تا دو میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا پنج میلیارد ریال نیاز به استعلام از ادارات امور مالیاتی ندارند. 

وی همچنین در خصوص مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت: طبق تصمیمات صورت گرفته سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره چهارم سال ۱۳۹۸، از ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ به تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ تغییر یافت. پارسا افزود: در این طرح حمایتی مصوب شد که کلیه عملیات اجرایی وصول مالیات که در باب چهارم از فصل نهم قانون مالیات‌های مستقیم ذکر شده است، تا پایان اردیبشهت ۱۳۹۹ متوقف شود.

بانک مرکزی فهرست ده رسته شغلی آسیب دیده از کرونا را به بانک‌ها ابلاغ کرد

۱- مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی، تالار‌های پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت

۲- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیر‌ها مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

۳- حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی

۴- دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

۵- تولید و توزیع پوشاک

۶- تولید و توزیع کیف وکفش،

۷- مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

۸- مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

۹- مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی

۱۰- مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی

کرونا جلوی گرانی خودرو ایستاد

به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو: در حال حاضر نگاه به روند قیمتی خودروها در سایت‌های خرید و فروش نیز نشان می دهد که خودروهای داخلی تا ۱۰ میلیون تومان، مونتاژی‌ها حدود ۵۰ - ۶۰  میلیون تومان و خودروهای وارداتی بیش از ۸۰ - ۹۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند. جالب است که در تمام سال‌های اخیر قیمت پراید ۱۱۱ همیشه از سایر مدل‌های آن به دلیل عرضه کمتر و تقاضای بیشتر، گران تر بود اما اکنون کاهش تقاضا موجب شده که قیمت این مدل خودرو حتی به کمتر از پراید ۱۳۲ نیز برسد. در حال حاضر نگاه به روند قیمتی خودروها در سایت‌های خرید و فروش نیز نشان می دهد که خودروهای داخلی تا ۱۰ میلیون تومان، مونتاژی‌ها حدود ۵۰ - ۶۰  میلیون تومان و خوردوهای وارداتی بیش از ۸۰ - ۹۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند. جالب است که در تمام سال‌های اخیر قیمت پراید ۱۱۱ همیشه از سایر مدل‌های آن به دلیل عرضه کمتر و تقاضای بیشتر، گران تر بود اما اکنون کاهش تقاضا موجب شده که قیمت این مدل خودرو حتی به کمتر از پراید ۱۳۲ نیز برسد. وی افزود: در بازار روز گذشته قیمت پراید ۱۱۱ معادل ۶۱ میلیون تومان بوده است، در حالی که پراید ۱۳۲ معادل ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت. به اعتقاد موتمنی، تا زمانی که شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌ها از بابت آن کم نشود، وضعیت بازار خودرو به همین صورت خواهد بود، چون بازار خودرو همیشه تابع عرضه و تقاضا بوده است؛ بنابراین تا زمانی که تقاضا وجود ندارد، روند کاهشی قیمت‌ها هم ادامه دارد. /ایسنا

پیش‌بینی مرکز پژوهش‌های مجلس از تورم در سال آینده

روند فزاینده نرخ تورم در سال ۱۳۹۷ و نیمه اول سال ۱۳۹۸ سبب شد نرخ تورم در شهریورماه به حدود ۴۳ درصد برسد. براساس برآورد‌های مرکز پژوهش‌های مجلس با وجود افزایش قیمت بنزین در انتهای آبان‌ماه و نوسانات نرخ ارز در روز‌های پایانی پاییز، نرخ تورم میانگین سال در پایان سال ۱۳۹۸، ۳۵ درصد برآورد و در صورت تداوم وضعیت موجود نرخ تورم سال ۱۳۹۹ نیز بین ۲۰ تا ۲۵ درصد پیش بینی می‌شود. با این حال باید توجه داشت، در صورتی که دولت تدبیر لازم را برای تأمین کسری بودجه از طریق کاهش مخارج و افزایش پایه مالیاتی نیندیشد، پولی شدن کسری بودجه سال ۱۳۹۹ می‌تواند منجر به افزایش مجدد نرخ تورم در سال ۱۳۹۹ شود.

ازسرگیری فعالیت تویوتا در چین

شرکت تویوتا موتور اعلام کرد که فعالیت کارخانه خود را در گوانژو چین از سر می‌گیرد. این تصمیم که قرار است از روز دوشنبه اجرایی شود، پس از یک ماه تعلیق فعالیت در کارخانه مزبور به دلیل شیوع ویروس کرونا اتخاذ شد. کارخانه تویوتا در جنوب‌شرقی چین قرار است پس از یک ماه به سطح تولیدی خود بازگردد. این سایت که طی روزهای اخیر شیفت نخست خود را از سر گرفته بود حالا قرار است با فعال ساختن شیفت دوم خود با ظرفیت پیش از شیوع کرونا به تولید مدل‌های کمری و یاریس بپردازد. فعالیت دو کارخانه دیگر تویوتا در چانگچون و چنگدو چین نیز طی روزهای گذشته فعالیت خود را کامل از سر گرفته‌اند. با کاهش نرخ ابتلا و سرایت کرونا در چین، قرار است خودروسازان جهانی در این کشور، همراستا با دستورالعمل‌های دولت‌های محلی، فعالیت کارخانه‌های خود را از سر بگیرند تا بیش از این، زنجیره تامین خودروسازی جهان با اخلال مواجه نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
کمک های بانک مرکزی باید فوری و پیش از تعطیلات نورزی بر اساس بانک اطلاعاتی پرداخت یارانه ها و‌ اطلاعات سازمان تامین اجتماعی سریعا پرداخت شود حال اگر تعدادی هم بالا و‌پایین شد مهم نیست
برای دهک های پایین جامعه هم علاوه به کمک های احتمالی دولت بانک مرکزی میتواند یارانه سه ماه یا شش ماه اینده را از حساب بدهکاران پرداخت و سپس از حساب یارانه ها جایگزین کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اينها تمام توانشان در ساختن گورستان و سنگ قب است. 4 روز مانده به سال نو و تعطيل شدن بانكها بعيد به نظر مي رسد.
بورس نورچشمی دراغما !!!
درادامه سقوط سهمگین چندروزگذشته امروز یکشنبه ۲۵ اسفند نیز روند نزولی بورس بابیش از ۱۰۰۰۰ واحد ریزش ادامه دارد وشاخص کل که تا ۵۶۰ هزارواحد پیش رفته بود با ۷۰ هزارواحد سقوط هم اکنون دراستانه پرتاب به کانال ۴۸۰ هزارواحداست
یکشنبه ۲۵ اسفند
دلار (اسکناس) ۱۵۷۰۰
دلار(حواله) ۱۶۱۵۰
سکه ۶۱۵۰۰۰۰
آقای همتی شماره حساب تمام افراد واجد شرایط وام را دولت در اختیار دارد واز طرفی یارانه را هم دولت به همین حسابها واریز میکند / خب دولت مستقیما تسهیلات را واریز کند واز ماه بعد یارانه همان افراد را بجای قسط وام برداشت نماید / چهار میلیون نفر را آواره بانکها نکنین برای دومیلیون تومان وام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اينكه كاري نداره چند روزه مرتب تكرار مي كنند. شماره حسابها كه در اختييارشون هست. بانك هم كه آماده همكاريه. منتظر چي هستند تا به وراث برسه. بابا يارو دربدر دنبال دارو هستش و پول نياز داره. بجنب داداش. فردا ديره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
و شما هم باور کردین که وامی پرداخت خواهد شد؟ تمام هنر و عملکرد دولت ما بحران سازی برای گذر از بحران هست . همیشه همینطور بوده و خواهد بود . سرتان گرم وام و مدارک و اخبار مربوطه خواهد شد تا از گردنه وحشتناک فعلی عبور کنیم .
والله تمام صنوف چه آنهایی که بسته شده و آنهایی که فعالند آسیب دیده است تفکیک اینچنینی بدون در نظر گرفتن شرایط موجود شما فکر میکنید صنف تولید نان و نان فانتزی از این شرایط دچار بحران نشده متا سفانه متولیان بانک مرکزی معلوم نیست با چهاساسی اینکارها را میکنند همه به نوعی درگیر وضع موجود هستند و وام گرفتهاند که در حال حاضر امکان پرداختداقسط و تامین هزینها نیست هرروز با اماواگر وتفکیک این صنف وآن صنف ظلم مضاعفی برای عدهای میشود ومتاسفانه تصمیم گیرندها خودشان هم نمیدانند چی میکنند
ادم منفی باف وبی خیر برای اینکه دستی به قلم خودشو نشون بده حتی اتش دل زیان دیده رو دامن میزنه با عنوان ریزش ۲٦ هزار واحدی بورس?! در حالیکه هیچ صاحب نظری برای گنده نمایی ریزش دو روز رو تیتر نمیکنه
بله شاخص طی دو روز حدود ۲٦ هزار ریزش داشته ولیکن ریزش امروز نصف ریزش دیروز بود و در واقع ضریب ریزش نصف شده و با کمکی توجه و پرهیزاز رفتارهای هیجانی میتونه فردابه تعادل برسه و از ریزش احساسی رها بشه
خوبه خبر جنبه اطلاع رسانی داشته باشه نه سیاه نمایی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
بورسی ها تحمل نقد ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
بورس همه دنیا در سایه کرونا ریزش شدید داشته . این روجیه تو از دست نده !! انشالله درست میشه و بورس یک میلیون واحد افزایش پیذا میکنه .....خخخخخخ
تازه اولشه ...کرونای بعدی سقوط بورسه...کشته هاش از کرونا بیشتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
عالی بود
کرونا را رئیس جمهور بکنید تا تورم و گرانی ازبین برود
بورس نفس های اخرشومیکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
بورسي نداريم كه بيشتر شبيه دلال خونه هست تا برس. تشريف ببريد ببينيد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
تمام افزایش و کاهش ها توسط سازمان بورس انجام میشه . ادای بورس های خارجی رو درمیارن . همه ش دستوری و با ملاحضه مقتضیات هست .
۳۰ سال به عنوان محقق در یکی از خوشنامترین و موثر ترین سازمانهای مملکت کار کردم. دو سال پیش بازنشست شدم، از لحظه بازنشستگی تا اکنون با توجه به قیمت دلار حقوقم به یک چهارم کاهش یافته و هیچکس نگران نیست. من هم برای تامین مخارج تحصیل فرزندم که خارج از کشور است نیاز به دلار دارم. ای کاش من هم این سی سال دست فروشی کرده بودم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
وقتی فرزندان یک کارمند بازنشسته بانک برای تحصیل به خارج تشریف می برند پس وضعیت عمومی اقتصادی خوبی داریم . وقتی که شما در بطن سازمان اقتصادی فعالیت کردید و خانه بر روی آب بنا کرده اید باید منتظر این عواقب هم باشید .
این ویروس کرونای چند میلیگرمی کره زمین را سرکارگذاشته وبه ریش همه میخنده بورس ایران هم بعد به کرونا میخنده ازمن گفتن بود ملت عزیز اگر پس انداز وپولی دارید دربانک سپرده گذاری کنیدخانه اخرش اینه که سودی نصیب شمانشودولیدرعوض اصل سرمایه محفوظ است ونیازی به بالن وقلبباز ندارید وکروناهم را به سخره میگیرید
دست کرونا درد نکنه .برخی کارها را که مسئولین می بایست انجام دهند و ناتوان بودند و یا ممانعت می کردند انجام داد . مانند موضوع گرانی خودرو و یا عملهای بتاکس و تزریق ژل و....و بی حجابی های خیابانی و فسادهای افسار گسیخته اخلاقی .
دوشنبه ۲۶ اسفند
سکه رکورد تاریخی زد ۶۲۵۰۰۰۰ تومان
دلار از مرز ۱۶۰۰۰ تومان عبورکرد
تابناک، چرا نرخ بهره
چرا از واژه سود استفاده نمی کنید .
متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
چون اونی که بانکها میگیرند بهره هست نه سود ، وقتی از بانک وام میگیری بانک بابت کدام کار اقتصادی از شما بهره میگیره که به آن سود بگوییم قدیم تر ها به این بهره میگفتن ربا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل