بازدید 4854

میزان ابتلای افراد دارای فشار خون به کرونا

کد خبر: ۹۶۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 15 March 2020

فوق تخصص بیماری های کلیوی و فشار خون بیمارستان امام خمینی به بیان توضیحاتی درباره میزان ابتلای افراد مبتلا به فشار خون به کرونا پرداخت.

به گزارش میزان، محمد تقی نجفی، فوق تخصص بیماری‌های کلیوی و فشار خون بیمارستان امام خمینی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره ابتلای افراد مبتلا به فشار خون به بیماری کرونا گفت: اطلاعات در این زمینه متناقض است و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که افراد مبتلا به فشار خون سومین گروه در معرض ابتلا به کرونا هستند در حالی که انجمن فشار خون اروپا نیز اعلام کرده که شواهد کنونی ثابت نکرده که فشار خون می‌تواند به تنهایی یک عامل خطر برای ابتلا به ویروس کرونا باشد.

نجفی در ادامه گفت: با این وجود افراد که فشار خون دارند و به کرونا نیز مبتلا شده اند باید خیلی مواظب خود باشند. مورد دیگر اینکه درباره داور‌های ضد فشار خون گفته شد که این دارو‌ها موجب بهبودی بدن در برابر کرونا می‌شود و مردم حتی کسانی که مبتلا به فشار خون نیستند از آن‌ها استفاده کنند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه گفت: بعد از مدتی اعلام کردند که کسانی که از این دارو‌ها استفاده کرده اند فشار خونشان تشدید شده و نباید از آن‌ها استفاده کرد. انجمن فشار خون اروپا ۳ روز پیش بیانیه‌ای داده که تاکنون هیچ شواهدی از اینکه این دارو‌ها به نفع و یا ضرر بیماران باشد در دست نداریم و به افراد مبتلا به فشار خون توصیه کرده اند که در معرض ابتلا به کرونا هستند و یا به کرونا آلوده شده اند دارو‌ها را قطع نکنند.

این متخصص بیماری‌های کلیوی و فشار خون نیز گفت: افرادی که علائم شدید کرونا دارند و در بیمارستان بستری هستند نیز در صورت تشخیص پزشک دارو‌های خود را قطع کنند.

نجفی در پایان تاکید کرد: ارتباطی بین کرونا و فشار خون تاکنون نبوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل