بازدید 35041
اعلام مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا توسط وزیر بهداشت

اعمال محدودیت‌های جدید عبور و مرور به ویژه برای مبتلایان / عدم مراجعه حضوری برای فراخوان‌هایی مانند مسکن ملی/ خبری از تعطیلی ادارات و بانک‌ها نیست

طی ساعات گذشته، گمانه‌زنی‌هایی درباره تعطیلی ادارات و بانک‌ها در هفته جاری مطرح می‌شد که موجبات شکل گیری نگرانی‌هایی در برخی قشرها شده بود. گمانه‌زنی‌هایی که پیشتر درباره تعطیلی برخی جایگاه‌های سوخت هم منتشر و تکذیب شده بود و مصوبات امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا نشان داد در خصوص تعطیلی بانک‌ها و ادارات هم صحت ندارد و در دستور کار نیست.
کد خبر: ۹۶۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ 14 March 2020

اعمال محدودیت‌های جدید عبور و مرور بویژه برای مبتلایان/ عدم مراجعه حضوری برای فراخوان‌هایی مانند مسکن ملی/ خبری از تعطیلی ادارات و بانک‌ها نیست

تابناک اجتماعیوزیر بهداشت با اشاره به برگزاری هفتمین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا و تشریح مصوبات آن گفت: مصوب شده است که رفت وآمد‌ها را بیشتر کنترل کنیم و محدودیت‌های جدیدی را برای عبور و مرور به ویژه در رابطه با افراد مبتلا و آلوده به این بیماری ایجاد کنیم.

به گزارش «تابناک»؛ سعید نمکی با بیان اینکه امروز هفتمین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد که رئیس جمهور نیز به صورت ویدئو کنفرانس به ما پیوستند، گفت: در این نشست چند مصوبه داشتیم که یکی از مصوبات ما اضافه کردن برخی کارگروه‌های مورد نیاز مانند کارگروه ارزیابی منابع مالی و بودجه بود.

وی افزود: در این نشست مصوب شد که رفت وآمد‌ها را بیشتر کنترل کنیم و محدودیت‌های جدیدی را برای عبور و مرور به ویژه در رابطه با افراد مبتلا و آلوده ایجاد کنیم. اکیپ‌های ما امروز در جا‌هایی که قرار است مستقر شوند، اعلام می‌شوند.

وی افزود: همچنین مصوبه‌ای در رابطه با عدم مراجعه حضوری شهروندان برای فراخوان‌هایی که وزارتخانه‌ها مانند ثبت مسکن جدید برای افراد فاقد مسکن یا خودرو می‌دهند نیز داشتیم. همچنین مصوباتی داریم که پیشنهادات آن آماده شد و روز دوشنبه در ستادی که قرار است با حضور رئیس جمهور برگزار شود، بحث می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: بیشترین زمان ما امروز به گزارش عزیزان در رابطه با بسیج ملی مبارزه با کرونا اختصاص داشت، کار بسیار خوبی که شروع شد نتایج بسیار خوبی به دست آمد. در چهار استانی که پایلوت شد به شدت در رابطه با مدیریت بیماری به ما کمک شد. در ابتدا موارد را سریع شناسایی کردیم و موارد شناسایی شده به سرعت تحت مراقبت قرار گرفتند، در این راستا توانستیم افرادی که با آن‌ها نیز در تماس بوده‌اند را ایزوله کرده و بار بیمارستان‌ها را نیز به شدت کاهش دهیم.

به گفته نمکی، امروز حدود ۳۱ هزار مرکز در سراسر کشور درگیر این پروژه هستند، ۱۲۰۰ مرکز ارجاع بیماران سرپایی داریم که مقرر شده است با کمک نیرو‌های مسلح این ۱۲۰۰ مرکز به ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ مرکز برسد. با توجه به فرمان حائز اهمیتی که رهبر معظم انقلاب برای ایجاد قرارگاه در نیرو‌های مسلح دادند و دیروز نمایندگان ما در خدمت عزیزان در ستاد کل نیرو‌های مسلح به تفاهمات بسیار خوبی رسیدند که یکی از آن‌ها این بود که برابر آنچه ما مرکز ایجاد کرده‌ایم آن‌ها نیز بتوانند مراکز جدیدی را با هماهنگی ایجاد کنند.

وی در ادامه درباره سامانه الکترونیکی غربالگری افراد مشکوک به کروناویروس نیز افزود: تا شب گذشته حدود ۶.۵ میلیون خانوار غربالگری شدند و در بین آن‌ها به افراد مشکوک فراخوان دادیم که به اولین مرکز نزدیک آن‌ها که پرونده الکترونیک سلامت داشتند و به متخصص ارجاع و برای مراقبت در منزل و برخی نیز به بیمارستان‌ها هدایت شدند. این کار هر روز دنبال خواهد شد. همچنین استان‌هایی که بهتر عمل کردند، تشویق و استان‌هایی که نارسایی دارند به آن‌ها تذکر داده می‌شوند.
 
وزیر بهداشت در پایان گفت: سامانه‌ salamt.gov.ir برای خوداظهاری مردم راه‌اندازی شده است تا موارد مشکوک از آلوده جدا شوند، موارد آلوده تحت درمان قرار بگیرند، زنجیره انتقال از موارد آلوده به سالم قطع شود و بار درمان در آینده کاهش یابد.
 
این مصوبات در حالی ابلاغ شد که طی ساعات گذشته گمانه‌زنی‌هایی درباره تعطیلی ادارات و بانک ها در هفته جاری مطرح می‌شد که موجبات شکل گیری نگرانی هایی در برخی قشرها شده بود؛ گمانه‌زنی هایی که پیشتر درباره تعطیلی برخی جایگاه های سوخت هم منتشر و تکذیب شده بود و مصوبات امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا نشان داد که در خصوص تعطیلی بانک ها و ادارات هم چیزی جز شایعه نیست و صحت ندارد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۶
دولت با تعطیل نکردن ادارات عملاً خلوت کردن و عدم عبور و مرور کشک
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
دولتی در کار نیست ،متوجه نیستید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
حالا کجاشو دیدی !
مامور آب و برق و گاز هم بدون وسایل بهداشتی به در منازل و بعضا داخل منازل میفرستن که مبادا نتونن هزینه یکماه را دریافت کنن .
اگر ماموری هم ویروس نهفته داشته باشد منطقه ای رو آباد میکنه.!!!
بعد هم میگن مردم توی خونه نموندن ویروس شیوع پیدا کرد..
آدم نمیدونه شکایت این همه بی فکری رو پیش کی ببره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
واقعا باعث تعجبه تمامی شرکت های اطراف خیابان کریمخان هفت تیر سنائی دو برابر سالهای دیگه دارن کار می کنن اینجا اینقدر شلوغه که نگو ...قبلا ساعت 5 خلوت بود الان 7 شب است هنور دارن کار می کنن!!!!!!!!!! خوبه گفتن قرنطینه هستیم!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
شنبه ۲۴ اسفند
روندریزش سهمگین بورس که ازیک هفته پیش شروع شده امروزهم باشدت هرچه تمامتر ادامه یافت و شاخص کل باحدود ۱۸۰۰۰ واحد سقوط دریکقدمی ورود به کانال ۴۰۰ هزارواحد قرارگرفت‌‌
دریک هفته گذشته شاخص کل بیش از ۴۰ هزارواحدسقوط کرده صف های فروش پرتراکم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
کافیست مملکتی که همه سال یک ساعت کار مفید نداره را رسما تعطیل کنند که دیگه بدبخت بدبخت بدبخت خواهیم شد......

اما میتونن از تجمع مردم در پارکها و مراکز تفریحی تجملی و از این دست جاها جلوگیری کنند...
این اوج حماقته‌
ما مجبور میشیم بیرون بریم. کارفرما نمیفهمه این حرفارو‌. اگه قرنطینه شه ما مجبوریم منزل بمونیم. کارفرمام دستش بسته میشه.
سلام انتظار چي داشتيد رييس جمهور گفته بود كه اوضاع از شنبه عادي ميشه.
افراد مبتلا رفت و آمد نکنند پس چطور داروهایشان را تهیه کنند؟ البته اگر دارو پیدا شود.
سلام انتظار چي داشتيد رييس جمهور گفته بود كه اوضاع از شنبه عادي ميشه.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
از این به بعد باس بگیم شاید این شنبه بیاید شاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
مهیار جان نمیدونم به کامنت جالب تو باید بخندم یا گریه کنم؟ همینقدر میدونم که خیلی بدبختیم، خیلی خیلی
اگر قرار بر تعطیلی عمومی هست مثل آدمیزاد اعلام کننین از این تاریخ تعطیل عمومی و اجباری هست و مردم خریدتون رو انجام بدید اینم به بازی گرفتین مثل اعلام قیمت بنزین اگر یکدفعه اعلام کنین که همه جا تعطیله مطمئن باشید شورش میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
دقیقا به نظر میرسه قراره سورپرایز بشیم مثل بنزین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
کافی هست که اعلام کنند خرید انجام بدید اول از همه که مردم احتمالا هجوم بیارن و هر چی هست رو جارو کنن ببرن حالا به کی برسه به کی نرسه خدا عالمه ثانیا این ازدحام احتمالی جدا از مشکلات اجتماعی و تنش زا بودن خودش عامل انتشار ویروس میتونه باشه
بهترین راه خود مراقبتی هست هر چند که بسیار سخت هست
امیدوارم مردم مراعات حال یکدیگر رو بکنن
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
در حالت قرنطینه و تعطیل هم فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها تعطیل نمی شند.
بیش از 90 درصد ساکنین شهرهای بزرگ در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند که ذخیره مواد غذایی در بهترین حالت در چنین آپارتمان هایی برای خانواده 3 نفره در نهایت 4 روز کامل جواب می دهد برای قرنطینه کامل خانه ها که بعضی ها اشاره می کنند باید نیاز مواد غذایی خانه ها جبران شود همین حالا با شایعه قرنطینه مردم به فروشگاه های مواد غذایی هجوم آورده اند
با كدام زير ساخت پز ميدهيد وضعيت اينترنت ثابت به شدت خراب است 2020 هم زنگ ميزنم بعد ار كلي تلفن گويا ميگويد162 نفر قبل از شما درليست انتظار هستند يا ميگويد ظرفيت اينترنت منطقه تكميل است
کارگروه و ستاد در واقع فقط مشغول سرگرم کردن ملت و وقت گذرانی هستند. قرنطینه و تعطیلی راهکار مهمی است که چون مربوط به قرون وسطاست ما باید سیر صعودی ابتلا و مرگ را داشته باشیم ولی اینکاررا نکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
قرنطینە را میگن مربوط بە قرون وسطی است ولی نمیگن مسئولین ما همگی قرون وسطی بدنیا آمدەاند و واقعا باید کنار گذاشتە شوند حالا کاری ندارند با بعضی متون و ذهنیت عهد عتیقی دارند مملکت را ادارە میکنند .
کلا اینا اهل تعطیل کردن نیستند
بهتر است به جای مقابله با کرونا ستاد مقابله با شعوری تشکیل شود خودروی من سرقت شده رفتم گزارش سرقت به کلانتری بدم فرستادن توی زیر زمین (بیمارستان خورشید) پوشه آرام دار وکپی بگیرم جای که محل بستری بیماران کرونای هست اومدیم توی خونه همه رفت وآمد ها رو قطع کردیم می‌بینیم یکی دستش رو از روی زنگ بر نمی داره در رو باز کردیم مامور قرائت کنتور آب بوده تا رفت کنتور رو ببینه بوی عرق بدنش پیچید توی پارکینگ کوچیک ما یعنی این شماره کنتور تا یک ماه دیگه می گندید اگه قرائت نمیشد که این بابا خونه به از مبتلا به سالم ویروس رو انتفال بده سرکوچه ما تا چند وقت پیش گوشت منجمد رو به زور به مردم میداد حالا از زمان کرونا دیگه نیست میگن برین فروشگاهای کوثر جای که از بخار دهن مردم متراکم شده در اون همیشه مثل سونای بخاره این لیست پایانی نداره وچاره همه اونها هم یه کم شعوره که خیلی وقته دیگه بین مسولین کوچیک وبزرگ وجود نداره
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
چرا فک میکنی همه بی سعورن که توصیه شعور میکنی؟ تو اگه شعور داری خب نرو تو صف
علی جعفرپناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
شرح واقعیت کشور رو خلاصه گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
از ٤-٥ ماه قبل دنبال كارشناس دادگستري كه بلاخره وقت بدن براي حضور در محل و كارشناسي ، بابت يك شكايت ملكي ، عدل ديروز ميگه : به يك پيرمرد ( پدرم ) با بيماري زمينه اي بيا سر ملك و بقيه خوانده ها هم بيان
يكساله بابت كنترل نشتي داخلي آب ساختمان به سازمان آب درخواست دادم هفته پيش تماس گرفتن كه داريم فردا ميام ! تا داخل خونه را اتاق به حموم و به آشپزخانه را بگردن تا نشتي رو پيدا كنن
من كنسل كردم
يا ضرر ميكنم يا رفت باز تا سال ديگه
اينقدر بي مسئوليتي دستگاهها واقعا چرا ؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
خطاب به ناشناس 17:6 دلبندم کجای حرف من برداشت کردی که من رفتم تو صف؟
سازمان بورس و انفاکتوس را فورا تعطیل کنید و سهامداران مالباخته را نجات دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
چطور وقتی 60 درصد میره رو سهمت نمیگی تعطیلش کن؟
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
از کجا فهمیدی 60 درصد رفته بالا؟
حتما حس لامسه خوبی داری
كشور چين با قرنطينه و مديريت كردن درست تنوانست از پس اين بيماري برآيد. حال سوال اينجاست با تعطيل نكردن ادارات و شركتها چطور ميتوان در منازل ماند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به اين شيوه مديريت ميگويند مديريت ايراني و خودمحور ... اين نوع مديريت در جامعه ما متاسفانه نهادينه شده است جاي دوري نرويد سري بزنيد به صنعت خودروسازي يا صنايع ديگر كشور...
بايد به طور اساسي برخورد صورت گيرد. هنوز سوالات زيادي است كه دادستان محترم ميتواند ان را در صورت تمايل روشن سازد. كه چرا شهر قم به عنوان اولين مكان رويت كرونا در كشور قرنطينه نشد؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
حالا همونهایی که ویروس را وارد کردنند ،،دست بالا زدند که ویروس را سرکوب کنند،بهتر ازین نمیشه!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
جواب نخواهند داد چون محبور میشوند خیلی ها را دستگیر کنند اونطرف هم دیگه ساکن شده و در آخر میپیچونند که مثلا قرنطیمه به صلاح نبوده در آن زمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
در صورت تمایل ...
کنترل بیشتر افراد مشکوک یعنی چی؟
این همه آدم دارن تو شهر رفت و آمد میکنن...شما از کجا میخوای بفهمی کی کرونا داره؟ با اون ترمومتر مسخره ای که دست هرکی دادین؟
چجوری کنترل میکنین رفت و آمدو؟
تا تعطیل نشه تمام این مصوبات به نظر خوب کشکی بیش نیستن...ماحصل مصوبات و کنترل کردناتون تا الان به کجا رسیده وقتی همچنان مریضی سیر صعودی داره؟؟؟
هممون سرکاریم با این دولت و مصوبات درخشانش... بخاری. از این اکیپ بلند نمیشه... نع اینا اینکاره نیستن!!
این دولت هیچ عزمی برای مبارزه با اپیدمی کرونا ندارد!!! بقولی جمعیت کمتر زندگی بهتر!! مستمری بگیر کمتر!!! یارانه بگیر کمتر!!!
به عنوان کارمندی که مجبورم به اداره بروم حتی یک ماسک و دستکش به ما ندادن. همه در اداره پست سرفه می کنیم و هر روز که می گذرد سرمان شلوغتر می سود. نمی دانیم سرفه ها بخاطر کروناست یا محلولهای اب ووایتکسی که خدمتکار اداره برای ضد عفونی استفاده می کند. اگر از این اپیدمی جان سالم در ببریم باید دست خدمتکار اداره را ببوسیم نه مسیولینی که تا اخرین نفس از ما کار می کشند .
تازه به نامه رسانها هم ماسک ندادن اما از بالا زنگ می زنند که پستچی ها بعد از ظهر ها هم بسته های پستی را پخش کنند و با وجود اینکه باتکها پول نقد قبول نمی کنند حسابدار اداره باید دربدر دنبال بانکی بگردد که پول نقد درآمد اداره را بحساب خزانه بریزد تا یکوقت دزد نشود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
البته اين نظرت رو رسما و علني بعضي سياستمدارن و رؤساي غربي هم بيان كردن
يكيش همين بوريس جانسون نخست وزير انگليس كه گفته خواه نا خواه تا چند ماه ديگه حداقل يكي از افراد خانواده رو از دست ميدهيد
فرار از حقوق بازنشستگي رو خيلي از مردم و شبكه هاي اجتماعي دنيا دارن ميگن
با باز نگه داشتنه اجباری ادارات وبانکها مردم را مجبور می کنید با استرس و وحشت به سرکار بروند تا حالا کلی کادر درمانی و کارمند بانک به کشتن دادید چرا نمی فهمید ؟؟می گید از خونه خارج نشو اونوقت ما باید بریم سرکار مثله اینه که بگی وقتی داری حرف می زنی دهنتو ببند. این بدیهیه وقتی تعطیل نمی کنید مجبوریم بریم.
با اینکه دل خوشی از محمود و تفکراتش ندارم اما به نظرم در برابر این اکیپ و ستاد بحرانش حداقل جربزه بیشتری داشت...الان اگه محمود بود حداقل ۱۰ روز بود مملکت تعطیل بود.دست به تعطیلش خوب بود مخصوصا الان که نیاز به تعطیلی کاملا مشخصه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
محمود عاشق تعطیل کردن و کارای پوپولیستی بود
بابا ادارات دولتی و شرکتها را تعطیل کنید خودش ۸۰ درصد امور رفت و آمد کنترل میشه . وای وای از این دولت که با زور میخواد بگه همه چیز ارومه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
ای کلک!
میخوای بری مسافرت و بازار!
این تصور که کرونا دوره کمون دارد اشتباه است! از زمانیکه ویروس کرونا وارد دهان و دستگاه تنفسی میشود شروع به تکثیر میکند و بسته به میزان تکثیر ایجاد بیماری خفیف تا حاد میکند که نهایت آن عفونی شدن کامل ریه ها و در موارد شدید موجب مرگ میشود.
بنابراین با استفاده از تب سنج نمی توان بطور قطعی پی برد به این ویروس مبتلا است یا نه! فرد می تواند عارضه دیگری داشته باشد و تب داشته باشد!
باید با استفاده از کشت این ویروس در محیطی از موادی که کرونا به آنها حساس است یا باعث تغییر ظاهر یا رنگ یا بوی آنها میشود به روش قطعی تر و سریع تر دست یافت تا از طریق بازدم فرد یا نمونه برداری از حلق فرد و وارد نمودن آن در این مواد بتوان سریع تر و و بطور قطعی پی برد فرد مبتلا به کرونا هست یا نه و افراد مبتلا را جدا کرده و در قرنطینه درمان کرد و بقیه مردم هر چه سریعتر به زندگی عادی برگردند!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
اتفاقا بر عکس تمامی کارشناسان و دانشمندان جهان همگی اعتقاد دارند که این ویروس دوره کمون و نهفتگی 5 الی 14 روزه دارد. وممکن است فرد به ویروس آلوده باشد اما تا چندین روز علائمی نداشته باشد و بعنوان ناقل ویروس در حال تماس با دیگران باشد.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
این ویروس طبق نظر همه متخصصان جهان دوره کمون و نهفتگی دارد اطلاعات غلط نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
آزمايش مخاط حلق روش مناسب تري است
كه انگار قدم اول تشخيص تخصصي كرونا است
در اخبار ديدم كه در كره جنوبي هر ماشيني كه رد ميشد تست بزاق ميگرفتن همراه با مشخصات افراد تا أسرع وقت بيمار يابي كنن
تا تهيه واكسن كه تا دو سال هم طول ميكشه ميتوان به فكر تهيه كيت هاي تشخيصي ارزان تر و در دسترس تر بود
تا بيماران زودتر پيدا بشن تا درمان سريع تر و سرايت كمتر ، اتفاق بيفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
کاربران 18:11 و 18:12!
مگر شما طوطی هستید که حرفهای اونها رو تکرار می کنید؟!
منظور اونها از کمون این نیست که کرونا یک مدتی غیر فعال می مونه و بعد فعال میشه! بکار بردن اصطلاح کمون برای این ویروس اشتباهه!
از زمانیکه ویروس کرونا وارد دهان و مجرای تنفسی میشود شروع به تکثیر می کند ولی با تعدادکم قادر نیست علائمی را در فرد مبتلا ایجاد کند ولی با گذشت زمان و افزایش تعداد آنها بیماری خودش را نشان داده و با زیاد شدن تعداد ویروس تا حاد شدن بیماری پیش می رود!
اسم این رو نمی شود گذاشت کمون بلکه ویروس کرونا از همان اول ورود به دهان فعال است ولی بعلت
نرسیدن تعداد آن به اندازه ای که فرد مبتلا رو به بیماری
حتی خفیف دچار کند اسم این مرحله را کمون گذاشتند که اشتباه است! و دوره کمون به دوره غیرفعالی عامل بیماری گفته میشود.
معلوم شد جان مردم چقدر برای دولتمردان ارزش دارد !!!!!!!!!

خدا را شکر میکنم رای ندادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
زیر 18 رای نمی تونن رای بدن
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
معلوم نبود این همه سال ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
تو تی وی ۱۲ ساله ها هم دیده میشدند
احتمال سلاح بیولوژیک بودن کرونا بعید نیست . چند سال پیش از طریق نمونه های ارسالی از بزاق دهان افراد بانک اطلاعاتی تشکیل شده و الان علیه کشورها استفاده میشه. البته این در حد فرضیه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
فعلا فرضیتو نگهدار واسه خودت دایی جان ناپلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
قبول ولی هواپیمایی ماهان رو و اینکە این بلا با دست خودشون اوردم کجای دلم بگذارم ، نکنە آنها هم فرماندهان جنگ بیولوژیک علیە ما هستند؟
مگە کرونا با پای خودش از چین و چند هزار کیلومتر آنورتر آمدە ؟
کسانی کە نگذاشتند قم و تهران قرنطینە بشن چی ؟آنها هم فرماندهان نسل کشی بیولوژیکند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
از بزاق کل دنیا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
در صورتی که چین در مقابله با این ویروس اظهار ناتوانی می کرد، توطئه از جانب آمریکا بود
وقتی ادارات و بانکها تعطیل نیست ، یعنی مردم جهت کارهایشان مراجعه نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
اتفاقا ميتونه اين روند معكوس باشه مراجعه كمتر مردم و خلوت شدن ادارات و بانكها و اين يعني فضاي كار تميزتر ه
در ايتاليا كه قرنطينه كامله ، كار كردن تعطيل نشده كارگران و كارمندان دارن سر كار ميرن
امروز رفتم پمپ بنزین ، بر خلاف همه حرف های که زده شده بود دیدم همه دارن خودشان بنزین می زنند اولش خواستم متصدی برام بزنه ولی چنان چپ چپ نگاه کرد که فهمیدم خودم باید بنزین بزنم و همه این حرفها کشک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
من هم چهارشنبه مثل بقیه خودم بنزین زدم
بابا این ادارات و بانک های لعنتی رو تعطیل کنید .

تا حالا این اداره ها و بانک ها چه گلی به سر ملت زدن ؟

بس کنید دیگه ، مردم اعصابشون داغونه ،

شما تا کل ملت رو به کشتن ندید دست بردار نیستید .
بذارید همه کرونا بگیرند، تا مصونیت ایجاد بشه، خرجش کمتره تا اینکه 3 ماه کشور رو تعطیل کنید. والا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
ايني كه نوشتيد همان كاري است كه دول غربي دارن ميكنن
مثلا آمريكايي كه تنها امسال ١٧٠٠٠ نفر بر اثر آنفولانزا مردن چه باكي داره همين تعداد در اثر كرونا نميرن
چرخ اقتصادي و بورس رو عشقه
و چه خوششان بيايد و چه نه ، اين يك واقعيته
ميتونيد به صحِبتها و اظهارنظرهاي برخي مقامات خارجي در اين چند روزه مراجعه كنيد
آقای روحانی من اشتباه کردم به شما رای دادم. کسی که اینقدر قدرت تشخیص نداره که نمیفهمه خطر جدی است و همه جا باید تعطیل بشه و قرنطینه انجام بشود.
آقای وزیر محترم! آیا همین کنترل رفت و آمد را نمی توانستید در قم اجرا کنید تا یک کشور اینطوری گرفتار نشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
به نظرت اول قم گرفته یا تهران!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
مشهد رو كه تهروني ها كه عادت دارن حتما چهارشنبه ها ( روز زيارتيه ) و براي يك شب هم شده تشريف بيارن ، آلوده كردن و حالا چند روزه در وضعيت قرمزه
همين الان هم با هيات مذهبي براي ذكر مصيبت تشريف داشتن و دارن
با تهران كه نصف ايران رو آلوده كرده بايد چه كار كرد ؟
نصف ديگه اش رو هم البته قم
مهار جمعيت چند ميليوني تهران واجب تر و دشوارتره
جالبه هر دفعه ميام تهران با يك حالتي مي پرسن شنيدم مشهدي ها زياد زيارت نميرن ! واقعا كه
حالا شما لطف كن چند هفته نيا
به پیش ای کرونا
یه جوک بگم دور هم بخندیم. ستاد ملی کرونا !
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
رو آب بخندی
چرا باید تعطیلی بانک ها موجب نگرانی شود؟!
مگه بانکی ها آدم نیستند؟
د ضمن دولت اگه حوصله داشت یک همتی بکنه و حقوق این کادر درمان را افزایش بدهد مخصوصا بیمارستان های وابسته با تامین اجتماعی که واقعا مظلوم واقع شده اند و حقوق و مزایای آنها خیلی خیلی ناچیز هست و متاسفانه به رغم افزایش حقوق پرستارهای مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، سازمان تامین اجتماعی حقوق آنها را به جای افزایش، کاهش داده است.
به نظر میرسه مسئولین با مردم لجبازی میکنن.آنقدر سر تعطیلی و یا قرطینه، با مردم کلنجار میرن که اگه یه جا واقعا نیاز به تعطیلی باشه، بازهم مقاومت میکنن
اگر همون اول قم را قرنطینه می کردند به زور الان دو ماه کشتارنداشتیم مدیران بی اطلاع و دیر فهم
ادارات را تعطیل نکردید تا عاقبت یکی از همکاران ما امروز به رحمت خدا رفت. ایشان از اعضاء برجسته هیئت علمی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور بودند. خدا رحمتشان کند. به خانواده ایشان با کمال تاسف و تاثر این ضایعه را تسلیت عرض می نمایم.
با این مدیریت آشفته بعید می دانم کرونا به این زودی تمام شود امروز از همه روزها خیابانهای اصفهان شلوغ تر بود و دلیل آن هم این بود که مردم تصور کرده بودند که در ۲۴ ساعت آینده محدودیت هایی در تردد آنها پیش خواهد آمد برای تهیه نیازمندیهای خود به خیابان آمده بودند متاسفانه هیچ اطلاع رسانی درسیتی نمی شود
حيف آن دو تا رای که به روحانی دادم و حيف آن همه بحث برای قانع کردن ديگران در جهت حمايت از روحانی...
نمره روحانی در مديريت: بی شک صفر
سردار باقری جوری دیروز با توپ پر اومد جلو که گفتیم از امروز کل کشور قرنطینه میشه
مراجعه حضوری بانکها را ببندید. حضور ارباب رجوع ادارات را ممنوع کنید. بانکدار الکترونیک و وبسایت ادارات فعال تر شوند.
اینا باید همه کارشون تو مملکت داری بهم بیاد اگه اداراتم تعطیل بکنند که یعنی یک کارو درست انجام دادن واین که غیر ممکنه که حضرات یک کار درست انجام بدن اصلا جکن میگه از خونه در نیادولی تمام ادارت بانکها نهادها بازه این یعنی اوج خلاقیت ومدیریت
اگر بانکها را تعطیل کنید کلی از عبور و مرورها کاسته میشه در دست مردم چک داریم و برای تامین موجودیش مجبوریم برویم بیرون فعالیت کنیم اگر بانکها تعطیل شوند چک هم به بانک نمی رود و خیلمان راحت میشود .
جالبه که مسئولان فقط راجع به کارهایی که نمی خواهند انجام بدهند صحبت می کنند
از یک خانواده سه نفر باید در اداره دولتی وخصوصی سر کار حاضر شوند ،بعد مسئولین در تلویزیون عاجزانه از ملت می خواهند که خودشان را در منزل قرنطینه کنند ،من فقط از خداوند برای اینگونه مسئول طلب شفای عاجل دارم
پارادوکس درخانه بمانید ولی سرکار بروید ۰مصداق عدم صداقت گفتار و کردار است
کرونای اصلی اونایی هستن که این بیماری رو وقتی اعلام شد چین درگیرشه مسخره کردن . همونایی که ماهان رو برای جابجایی چینی ها فرستادن سرتاسر دنیا . همونایی که از دی خبر از ورود این ویروس داشتن و اجازه نشر اخبار رو ندادن . همونایی که میتونستند با قرنطینه شهر و بسج تمام امکانت کشور ر را نجات بدن . اره اونا کرونای اصلی هستن این ویروس میره ولی اونا ماندگارن
همین که عذاب نزدیک قوم رسید و با چشم خود آن را دیدند، همگی به خدا ایمان آورده و توبه کردند ، خدا هم آن عذاب را که در دنیا خوارشان می ساخت، از ایشان برداشت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی